Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Ronnie, het gaat helemaal niet om afzeiken. Idd gewoon in het algemeen. Niet naar Jou in het bijzonder.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Door deze reactie en de dingen die je in je postings schrijft kom je eerlijk gezegd niet erg gezellig over.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 22 februari 2013 @ 11:03:

Ik snap ook niet zo goed waarom dit gierig is. Ik ga ervan uit dat het dan om een spontane mee-eter gaat, anders had ik namelijk wel broodjes gehaald. Dan vraag ik hoeveel boterhammen ik zal ontdooien. Als die op zijn, vraag ik of ik nog meer zal ontdooien.



Eten weggooien vind ik namelijk echt not done.Dat vind ik helemaal niet gierig.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:tulpje21 schreef op 22 februari 2013 @ 12:54:

Dat zou je inderdaad ook kunnen doen Ilja, wat salade overscheppen naar een ander bakje.



Wat dat brood betreft, als ik met man samen eet (alleen in het weekend) dan vraag ik ook hoeveel boterhammen hij wil en haal precies dat aantal uit de vriezer. Vind het zonde er teveel uit te halen, de volgende dag is dat niet vers meer. Je kan er wel nog een tosti van maken natuurlijk.

Maar als er visite komt zou ik niet vragen hoeveel boterhammen ze willen. Dan zou ik wel gewoon een bepaalde hoeveelheid pakken en als er dan wat over is, jammer, dan de volgende dag maar een tosti van bakken.Maar nog prima te eten hoor, vind ik. Ook voor gewoon brood mee naar het werk. Niet alleen voor tosti's. Anders zou je dus om de dag tosti's moeten eten omdat het anders niet lekker meer is?
Alle reacties Link kopieren
Topgierige actie... familielid heeft keihard een nieuwe bril nodig. Broer van vriend heeft een optiek. We gaan er heen, passen er een hele berg, zoeken er eentje uit. Glazen worden besteld en het hele circus. Familielid heeft het niet zo breed en ik bied aan om een deel te betalen als gift. Dan kan zij de rest betalen wat resteert zodra de verzekering heeft uitbetaald.



Familielid is daags na levering niet tevreden over montuur en beweert dat optiek een ander montuur geleverd heeft. (ik was bij aankoop en aflevering; dat is niet zo)

En dan 6 maanden na dato... blijkt dat die rekening gewoon nog steeds niet betaald is terwijl het verzekeringsgeld al lang binnen is...

grmbl
Alle reacties Link kopieren
quote:lieflekkerding schreef op 22 februari 2013 @ 16:10:

Topgierige actie... familielid heeft keihard een nieuwe bril nodig. Broer van vriend heeft een optiek. We gaan er heen, passen er een hele berg, zoeken er eentje uit. Glazen worden besteld en het hele circus. Familielid heeft het niet zo breed en ik bied aan om een deel te betalen als gift. Dan kan zij de rest betalen wat resteert zodra de verzekering heeft uitbetaald.



Familielid is daags na levering niet tevreden over montuur en beweert dat optiek een ander montuur geleverd heeft. (ik was bij aankoop en aflevering; dat is niet zo)

En dan 6 maanden na dato... blijkt dat die rekening gewoon nog steeds niet betaald is terwijl het verzekeringsgeld al lang binnen is...

grmbl



Schandalig, je kan ook proberen een bril te vinden die binnen het budget van je ziektekostenverzekering valt.



Ik (en dat zal dan wel gierig zijn tegenver mijzelf) heb de bril uit de ziektekostenverzekering gegoid en een paar weken geleden 3 brillen (2 gewone en 1 zonnebril) inclusief glazen zoals overal gekocht voor tesamen 99 euro. Kan geen ziektekostenverzekeringpremie voor 2 of 3 jaar tegen op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 22 februari 2013 @ 16:23:



Ik heb een paar weken geleden 3 brillen (2 gewone en 1 zonnebril) inclusief glazen zoals overal gekocht voor tesamen 99 euro. Waar? Deze gierigaard is ook aan een nieuwe bril toe
Alle reacties Link kopieren
quote:Camry schreef op 22 februari 2013 @ 16:26:

[...]





Waar? Deze gierigaard is ook aan een nieuwe bril toe Google Rigi en Driebergen
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf liever elke dag brood uit de vriezer dan brood dat al een dag in de kast ligt. Ik proef dat verschil zeker wel. Ik gooi het dus altijd in de vriezer. Ik zeg niet dat het de volgende dag niet te eten is als het in de kast gelegen heeft maar ik zelf vind het toch wel minder vers.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook liever vers uit de vriezer. Vind brood dat al een dag in de kast ligt, niet lekker.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Maar zijn er ook echt mensen die van zichzelf weten dat ze gierig zijn en dat ook echt een fijne eigenschap vinden? Zuinig is misschien iets anders. Ik kan het alsmaar niet begrijpen ;).
Alle reacties Link kopieren
We hadden nog geen link naar het vorige topic.

Bij deze. deel II

(en de beste tvp ever )
Misschien moet je de OP nog even lezen?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat al bijna 5 pagina's over diepvries brood interesting!
Alle reacties Link kopieren
haha ja zeer interesant, diepvriesbrood.



Ik snap trouwens geen bal van die tvp.. Ik zit behoorlijk vaak hier maar heb nu echt nog nooit zo'n tvp nodig gehad.. Als je naar de pijler geld en recht gaat staat dit topic 9 van de 10x bovenaan. Snap niet goed wat die tvp nu precies voor nut heeft.



Ik vind van mezelf niet dat ik gierig ben. Vanmiddag verjaardag en de hele koelkast staat vol met lekkere hapjes.. Volgens mij kan ik er daarna nog een week van eten..

Vind wel dat ik soms best zuinig ben. Dat ik gewoon best wel op let op wat ik koop. Kleding voor dochter via marktplaats (en hoe vaak ik hoor wat voor leuke kleertjes ze aanheeft.. Ja, voor 1 euro op marktplaats..) Ook voor mezelf, ga niet elke week shoppen en als ik wat koop wat kleding betreft let ik ook erg op de prijs. En ook wat andere dingen betreft let ik meestal wel op de prijzen. Resultaat is wel dat man en ik een leuke bankrekening hebben en als we dan echt iets willen kopen (verbouwing aan huis/ tuin bijv.) dan kunnen we dat zonder moeite doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Trotter schreef op 22 februari 2013 @ 23:42:

Misschien moet je de OP nog even lezen? Haha, het was laat zullen we maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mosdef schreef op 22 februari 2013 @ 22:37:

Maar zijn er ook echt mensen die van zichzelf weten dat ze gierig zijn en dat ook echt een fijne eigenschap vinden? Zuinig is misschien iets anders. Ik kan het alsmaar niet begrijpen ;).Zuinigheid word op dit topic ook vaak voor gierig gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebakje21 schreef op 22 februari 2013 @ 11:03:

Je voelt je aangevallen terwijl niemand het tegen jou heeft. Hou eens op met denken dat het op jou gericht is, het is namelijk 'in het algemeen' bedoeld. Gaat niet altijd om jou ;)





[...]

Ik denk helemaal niet dat het om mij gaat, het gaat erom dat mensen belachelijk gemaakt worden omdat ze gewoon slim met hun eten omgaan, en voor je het weet word er weer geroepen dat mensen gierig zijn, inplaats dat de moeite die mensen doen word gewaardeerd word het in het belachelijke getrokken, en komt de hebberigheid meer dan eens naar voren, dat is wat mij stekelig maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oma die slagroom van het jaar ervoor op tafel zette. Het eerste toefje was knalblauw met stukjes, daarna werd het steeds lichter. "Gewoon even schudden" zei ze.
Bah!
Gierige actie?



Heb een vriendin , ga ik weleens wat mee drinken of lunchen of borrelen. Laatste 2 keer had ik betaald, omdat het zo uitkwam ( nou, eigenlijk omdat zij ten tijde van afrekenen naar het toilet ging, en ik zelf heb gezegd van laat maar zitten, betaal jij volgende keer ofzo). Nu afgelopen week wat wezen drinken, zij liep naar de kassa om af te rekenen, dus ik dacht oke nu betaalt zij... komt ze terug: ik krijg 5,10 van je want het was 10,20 totaal. Niet het ergste verhaal ooit, maar ik dacht wel van oké. Wilde mezelf niet laten kennen dus haar het geld gegeven, maar no way dat ik nog een keer voor ons afreken.
Alle reacties Link kopieren
Als je iemand uitnodigt om te komen lunchen zorg je er toch voor dat het gezellig is, dus lekkere broodjes en niet een broodje uit de vriezer. Gewoon lekker stokbrood of pistoletjes en lekker beleg en vruchtensap om te drinken enz. Eventueel nog een soepje.

Ik hou niet van dat afgepaste hoor.





Dit. Ik zou me doodschamen als iemand zou komen eten en ik zou hem alleen maar 2 boterhammen en een pot pindakaas kunnen voorschotelen.



Kennis van mij moet als haar vriend komt logeren altijd zelf extra brood en drinken kopen. Dat vind ik pas bizar.
quote:tulpje21 schreef op 23 februari 2013 @ 10:49:

haha ja zeer interesant, diepvriesbrood.



Ik snap trouwens geen bal van die tvp.. Ik zit behoorlijk vaak hier maar heb nu echt nog nooit zo'n tvp nodig gehad.. Als je naar de pijler geld en recht gaat staat dit topic 9 van de 10x bovenaan. Snap niet goed wat die tvp nu precies voor nut heeft.

.Dan leg ik het nog een keer uit: zo komt ie in je EIGEN lijst van recente topics te staan, zodat je niet elke pijler afhoeft en kijken waar je ook alweer gereageerd had. Meeste forummers reageren in meerdere topics op meerdere pijlers. Snappie?
Alle reacties Link kopieren
En als je mobiel forumt scheelt het je een stuk of 48 klikjes om dit topic (of een andere) terug te vinden



Bovendien zie je in één oogopslag of er nog nieuwe reacties zijn en dus of het zinnig is om het topic te openen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig echt weer dubbel Heerlijk topic! Klasgenootje was jarig. Bij ons in de klas (14 mensen) is het de gewoonte om dan iets mee te nemen. Geen taarten of grote baksels, maar gewoon een zak van die kleine twixjes ofzo is ook prima. Vorige week had de desbetreffende jarige een rol Marie koekjes meegenomen, iedereen eentje...en daarna weer terug in de tas.



Ander klasgenootje. Met z'n allen lunchen, rekening gedeeld, echter zij had dan 1 euro meer betaald dan als ze haar lunch + drinken zou optellen. Dus had graag toch wel een euro gekregen van een van ons. Ik heb haar die euro gegeven, uit plaatsvervangende schaamte...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven