Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
Kaal
quote:Kuzu schreef op 20 februari 2013 @ 11:40:

Hier ook een tvpVolledig off topic (maar tegelijk ook een handige tvp ) maar wat een schattige nieuwe ava, kuzu!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 21 februari 2013 @ 16:43:

Ronniemitchel; ik.zie Jou dingen in dit topic schrijven die ik zó Euh.....apart vind, dat ik begin te denken dat je niet serieus bent





Misschien kom ik uit een tijd dat je op zondag blij was als je een koekje kreeg.

ik kreeg alleen op een verjaardag een glas limonade en een beetje chips, sinds de jaren 80 zie ik steeds meer inhaligheid en is niemand meer blij met wat ie krijgt, maar moet het steeds meer zijn, als er maar vreterijen op tafel staan, ik ben grootgebracht door ouders die de oorlog hebben meegemaakt en geleerd om een hoeveelheid eten per dag te koken zodat we elke dag eten op tafel hebben zonder dat het verspilt word wat is daar zo gek aan?

Ik heb jaren niks van mac drek gegeten want in Rotterdam werd er overal die gore madsaus opgedaan , en ik ging dan ook naar de concurent Burger King als ik in rotterdam was omdat die gewoon beter was,sinds ik in Limboland woon en we heel af en toe naar mac drek gaan neem ik een tube zaanse mayo mee, aangezien ik die andere sausen niet te eten vind, en jij hoeft dat allemaal niet te geloven, zolang ik maar weet dat het wel zo is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kuzu schreef op 20 februari 2013 @ 17:32:

Nou ik vind dat wel gierig.

Als er iemand een boterham komt eten krijgt hij lekker beleg. En een gezellig gedekte tafel.



En hij hoeft geen week van te voren op te geven hoeveel boterhammen hij verwacht te gaan eten, hoeveel slokken melk hij drinkt en of hij wel of geen zout op zijn gekookte ei wil.



Kom op zeg. Ik snap die dingen echt niet hoor.





Jeetje wat sneu voor je dat dit te min voor je is, ik zal je een geheimpje verklappen, mijn brood gaat altijd vers de vriezer in en is lekker vers als het ontdooit is.

En melk heb ik nooit in huis dus je zal moeten kiezen tussen koffie en thee, maar gelukkig kom jij nooit bij mij eten.
Alle reacties Link kopieren
Er is absoluut niks mis met brood uit de vriezer wat mij betreft. Ik gooi m'n brood ook in de vriezer en het is altijd vers als ik het eruit haal.

Of ik het mijn gasten geef ligt eraan wat de gelegenheid is.

Onlangs kwam m'n broer met zn vriendin eten. Dat was echt gepland en bedoeld voor de gezelligheid. Dan haal ik wel wat lekkers bij de bakker en stop broodjes in de oven.

Mocht het puur praktisch zijn dat iemand even bij ons blijft eten, dan vind ik er niks mis mee om gewoon brood te geven. Dat zegt toch ook helemaal niks, brood. Gaat toch om het beleg? Ik heb liever een simpele boterham maar keus uit diverse lekkere soorten beleg, dan dat ik verse broodjes heb van de bakker maar alleen pindakaas kan pakken.
Alle reacties Link kopieren
quote:tulpje21 schreef op 21 februari 2013 @ 20:19:

Er is absoluut niks mis met brood uit de vriezer wat mij betreft. Ik gooi m'n brood ook in de vriezer en het is altijd vers als ik het eruit haal.

Of ik het mijn gasten geef ligt eraan wat de gelegenheid is.

Onlangs kwam m'n broer met zn vriendin eten. Dat was echt gepland en bedoeld voor de gezelligheid. Dan haal ik wel wat lekkers bij de bakker en stop broodjes in de oven.

Mocht het puur praktisch zijn dat iemand even bij ons blijft eten, dan vind ik er niks mis mee om gewoon brood te geven. Dat zegt toch ook helemaal niks, brood. Gaat toch om het beleg? Ik heb liever een simpele boterham maar keus uit diverse lekkere soorten beleg, dan dat ik verse broodjes heb van de bakker maar alleen pindakaas kan pakken.Precies.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 21 februari 2013 @ 19:46:

[...]





Jeetje wat sneu voor je dat dit te min voor je is, ik zal je een geheimpje verklappen, mijn brood gaat altijd vers de vriezer in en is lekker vers als het ontdooit is.

En melk heb ik nooit in huis dus je zal moeten kiezen tussen koffie en thee, maar gelukkig kom jij nooit bij mij eten.



Ik vind het helemaal niet te min, voor mezelf. Ik vries ook brood in, eten mijn man en ik ook gewoon, jaja we zijn net normale mensen.

Maar als er visite komt krijgen die wat extra's. En daar valt voor mij geen diepgevroren boterham onder, zeker niet als dat er maar één is. Wat nou als je een bescheiden iemand op visite krijgt, die eigelijk nog best wel trek heeft maar dat niet durft te zeggen.

Lekker dan, je gasten met trek laten zitten.





Maar laat maar zitten, we denken er duidelijk heel erg anders over.
Alle reacties Link kopieren
't Gaat er niet om of het brood uit de vriezer komt, het ging er in dit geval om dat er een afgepast aantal boterhammen ontdooid werd.



Gastvrijheid betekent voor mij onder andere dat het je gasten aan niets ontbreekt. Dat betekent natuurlijk niet dat je per se champagne en kaviaar moet serveren, maar wel dat je voldoende serveert, van minimaal dezelfde kwaliteit als je voor jezelf zou kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Juist skooby

En ik vind dat afgepaste echt bizar.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik vind dingen waarbij je je gasten minder gunt dan jezelf altijd erg.... In het vorige topic was er iemand die voor bezoek grijs schuurpleepapier ophing en normaliter luxe dik wcpapier.... Dan ben je echt een krent
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 21 februari 2013 @ 22:26:

Juist skooby

En ik vind dat afgepaste echt bizar.





Daar is niks bizars aan, maar ik begrijp dat jij er vanuit gaat dat ik dat dus doe als er gasten komen?

En dan nog dat moet ik toch zelf weten, zolang ze niet met honger de deur uit gaan is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:skooby schreef op 21 februari 2013 @ 21:42:

't Gaat er niet om of het brood uit de vriezer komt, het ging er in dit geval om dat er een afgepast aantal boterhammen ontdooid werd.



Gastvrijheid betekent voor mij onder andere dat het je gasten aan niets ontbreekt. Dat betekent natuurlijk niet dat je per se champagne en kaviaar moet serveren, maar wel dat je voldoende serveert, van minimaal dezelfde kwaliteit als je voor jezelf zou kiezen.





Dus omdat je de juiste hoeveelheid brood uit de vriezer haalt ben je ongastvrij?, goh ik heb nooit klachten gehad , ze zijn nooit met een lege maag de deur uitgegaan.

Weet je wat dit is, afzeiken om het kunnen afzeiken, niks meer niks minder.
Alle reacties Link kopieren
Je voelt je aangevallen terwijl niemand het tegen jou heeft. Hou eens op met denken dat het op jou gericht is, het is namelijk 'in het algemeen' bedoeld. Gaat niet altijd om jou ;)quote:ronniemitchel schreef op 22 februari 2013 @ 10:54:

[...]





Dus omdat je de juiste hoeveelheid brood uit de vriezer haalt ben je ongastvrij?, goh ik heb nooit klachten gehad , ze zijn nooit met een lege maag de deur uitgegaan.

Weet je wat dit is, afzeiken om het kunnen afzeiken, niks meer niks minder.
Ik snap ook niet zo goed waarom dit gierig is. Ik ga ervan uit dat het dan om een spontane mee-eter gaat, anders had ik namelijk wel broodjes gehaald. Dan vraag ik hoeveel boterhammen ik zal ontdooien. Als die op zijn, vraag ik of ik nog meer zal ontdooien.



Eten weggooien vind ik namelijk echt not done.
quote:lilyofthevalley schreef op 22 februari 2013 @ 11:03:

Ik snap ook niet zo goed waarom dit gierig is. Ik ga ervan uit dat het dan om een spontane mee-eter gaat, anders had ik namelijk wel broodjes gehaald. Dan vraag ik hoeveel boterhammen ik zal ontdooien. Als die op zijn, vraag ik of ik nog meer zal ontdooien.



Eten weggooien vind ik namelijk echt not done.Deze vraag werd nooit gesteld! We kregen alleen vooraf de vraag hoeveel boterhammen we aten. Dat aantal werd uit de vriezer gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vader moet je altijd aangeven hoeveel kopjes koffie je wilt. Want dan zet hij een pot voor precies genoeg kopjes.

Sinds hij met zijn nieuwe vrouw samenwoont hebben ze twee koffiezet apparaten, 1 voor hem en 1 voor haar, want ze vinden elkaars koffie niet lekker.

Het komt vaak voor dat mijn vader te weinig koffie maakt(voor mij), maar dan mag ik gelukkig altijd een kopje uit het andere aparaat! Ik vind dit zo kneuterig, dat het schattig is.
Alle reacties Link kopieren
@ pompedom

Hahaha ik moest effe smakelijk lachen ik zie het al helemaal voor me...

Het ene moment bij je vader op de koffie en het andere moment bij zijn vriendin... En dat terwijl je op dezelfde bank en hetzelfde huis bent.....Hahaha prachtig... Krijg je het dan ook in een schoon kopje???
Alle reacties Link kopieren
Ja ntuurlijk, want mijn vaders koppen passen niet onder het apparaat van zijn vrouw!
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 21 februari 2013 @ 19:42:

[...]





Misschien kom ik uit een tijd dat je op zondag blij was als je een koekje kreeg.

ik kreeg alleen op een verjaardag een glas limonade en een beetje chips, sinds de jaren 80 zie ik steeds meer inhaligheid en is niemand meer blij met wat ie krijgt, maar moet het steeds meer zijn, als er maar vreterijen op tafel staan, ik ben grootgebracht door ouders die de oorlog hebben meegemaakt en geleerd om een hoeveelheid eten per dag te koken zodat we elke dag eten op tafel hebben zonder dat het verspilt word wat is daar zo gek aan?

Ik heb jaren niks van mac drek gegeten want in Rotterdam werd er overal die gore madsaus opgedaan , en ik ging dan ook naar de concurent Burger King als ik in rotterdam was omdat die gewoon beter was,sinds ik in Limboland woon en we heel af en toe naar mac drek gaan neem ik een tube zaanse mayo mee, aangezien ik die andere sausen niet te eten vind, en jij hoeft dat allemaal niet te geloven, zolang ik maar weet dat het wel zo is.

Als ik jou zo hoor zou je mijn ouders kunnen zijn, die denken er net zo over en ik ben nooit wat tekort gekomen.

Ben het qua eten (verspillen) absoluut met je eens!



(verkapte tvp)
Alle reacties Link kopieren
@tulpje. Ik noem het geen problemen hoor, dat zou wel erg zwaar zijn voor een verjaardag..:-)

Het is meer dat ik er over nadacht wat te serveren. Heb me in mijn post idd vergist, ze komen idd geen ochtend maar van 13.00 tot 14.00. Het is zo kort dat je na de koffie met taart nog maar heel even over houdt. Met aangesneden kaas bedoel ik idd geen blokjes kaas maar brie en dergelijke en bakjes salade. Dat later voor de rest weer op tafel zetten vind ik niets, alles aangesneden en bakjes voor een deel leeg.

Een paar hapjes of blokjes kaas/worst en wat nootjes is misschien nog het handigste. Bedankt! Schoonfamilie zal mij geen post over mij in dit topic kunnen neerzetten :-)
Alle reacties Link kopieren
Bakjes salade zet ik op een feestje sowieso nooit zo neer, die doe ik eerst in een mooier bakje, eventueel ook nog bakjes zelfgemaakte salade erbij. Bijkomend voordeel in jouw geval: zo'n bakje kun je makkelijk aanvullen zodat het weer vol is voor het nieuwe bezoek!
Alle reacties Link kopieren
Dat zou je inderdaad ook kunnen doen Ilja, wat salade overscheppen naar een ander bakje.



Wat dat brood betreft, als ik met man samen eet (alleen in het weekend) dan vraag ik ook hoeveel boterhammen hij wil en haal precies dat aantal uit de vriezer. Vind het zonde er teveel uit te halen, de volgende dag is dat niet vers meer. Je kan er wel nog een tosti van maken natuurlijk.

Maar als er visite komt zou ik niet vragen hoeveel boterhammen ze willen. Dan zou ik wel gewoon een bepaalde hoeveelheid pakken en als er dan wat over is, jammer, dan de volgende dag maar een tosti van bakken.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:smirnoff08 schreef op vrijdag 22 februari 2013 13:26

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven