Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties, deel V

29-04-2016 17:52 3007 berichten
Deel I, II, III en deel IV zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

Uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten. Als je je hier niet aan kan houden, word je gestaft en dan kan je een ban krijgen.

Zo is inmiddels wel duidelijk dat er verschillend gekeken wordt naar het wel of niet betalen van de wc-dame en ook dat het wel of niet hoofdelijk omslaan van een rekening in de horeca zowel gierige als niet gierige kanten heeft. Gelieve deze oude koeien hier met rust te laten.

De link naar deel IV: KLIK, met daarin links naar de eerdere delen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ben trouwens op nog een wijze gierig. Eigenlijk gewoon gemakzuchtig, maar je zou het gierig kunnen noemen.

Ik woon naast een supermarkt en loop dus elke dag voor mn boodscahppen naar de overkant toe. Een pak melk, halfje brood, fles limonade. En 4 van de 5x gebruik ik daar de koffieautomaat voor een bak koffie :D terwijl ik bijv maar voor 1 euro boodschappen afreken.
quote:Springetje schreef op 04 juli 2016 @ 17:37:

[...]

Wat gierig!

:DJa sorry, maar de aanbiedingen die je met dat ding kunt krijgen hoef ik niet, en verder heb ik nog geen andere mogelijkheden ontdekt, nou ja de zelfscan dus.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Springetje schreef op 04 juli 2016 @ 17:37:

[...]

Wat gierig!

:DSerieus?
Ik zag laatst iemand bananen uit de schil halen bij de Jumbo. En iedereen die er raar naar keek kreeg de opmerking 'Ja, je betaalt er wel voor maar je kan het niet opeten.'

Uiteindelijk was de supermarktmanager niet erg blij met deze dame.
Gierige actie van mezelf. Wij hadden traphekken van Ikea. Ze hingen nog wel voor de trap en werden ook nog wel gebruikt. Maar door de terugroepactie hebben we ze nu toch teruggebracht en ons geld teruggekregen. Destijds hebben we ze met family-korting gekocht, maar op het moment van terugbrengen niet aan gedacht. De medewerker heeft er ook niet naar gevraagd. We hebben dus de volle prijs teruggekregen, dus 6 jaar traphekken gebruikt en pure winst.
quote:nlies schreef op 04 juli 2016 @ 17:40:

[...]

Ja sorry, maar de aanbiedingen die je met dat ding kunt krijgen hoef ik niet, en verder heb ik nog geen andere mogelijkheden ontdekt, nou ja de zelfscan dus.Wij hebben die kaart nu ook alleen nog maar voor de gratis koffie. Ooit aangeschaft om de traphekken uit mijn vorige post met korting te kunnen kopen.
quote:ZombieQueen schreef op 04 juli 2016 @ 17:42:

[...]

Serieus?

Nee. Dat was sarcastisch.

Ze bieden zelf die service ;) maar in dit topic zou het gierig genoemd kunnen worden.
quote:nlies schreef op 04 juli 2016 @ 17:34:

[...]

Je krijgt de koffie gratis als je een familykaart hebt, anders niet en zo'n kaart is gratis, de koffie is het enige waar ik hem voor gebruik ;)Vind ik uitermate plausibel. En zeker niet gierig.
quote:ZombieQueen schreef op 04 juli 2016 @ 17:49:

Ik zag laatst iemand bananen uit de schil halen bij de Jumbo. En iedereen die er raar naar keek kreeg de opmerking 'Ja, je betaalt er wel voor maar je kan het niet opeten.'

Uiteindelijk was de supermarktmanager niet erg blij met deze dame.

Whahahahaha.

Zonder schaamte?
quote:Baankje1 schreef op 04 juli 2016 @ 11:50:

Zo waren wij vorig jaar in Belgie bij een molen/bakkerij/ restaurant De wasbakken bij de toiletten hadden heel weinig ruimte tussen kraan en wasbak. De reden : Het gebied werd veel gebruikt voor trainingsritten voor de Tour. De wielrenners vulden voorheen hun bidons bij de toiletten zonder van de horeca gebruik te maken nu pasten de bidons niet meer onder de kraan.Als ondernemer zijnde, zou ik dan (als service) buiten ergens een kraan aanbieden waar de wielrenners terechtkunnen. Is toch een kleine moeite. En de keer erop komen ze misschien om een familiefeest te vieren.
quote:Loppke schreef op 04 juli 2016 @ 17:14:

[...]

Ja? En dus? Dan steel je het maar?
Oeh een vriendin van mij had ook even een gierige actie laatst. Ik hielp haar klussen en verhuizen heel de dag, prima, geen probleem. Op den duur toch wel honger en heel veel eettentjes in de buurt, dus wij eten halen. We waren met z'n vieren daar aan het klussen. Drie van ons nemen een flink broodje, zij neemt onwijs veel eten want heule erge honger. Was het de bedoeling dat ieder voor zich betaalde Beetje apart als we de hele dag helpen... Niemand van ons had verder geld bij zich, dus ze schiet het wel voor.

Komt ze later met de kosten 'Ja we delen het wel gewoon door 4 hè...' terwijl zij dus echt veel meer gegeten had en veel duurder uitkwam Maakt ze dus ook nog winst, vond het zo'n asociale actie.
quote:clemance schreef op 04 juli 2016 @ 18:13:

[...]

Als ondernemer zijnde, zou ik dan (als service) buiten ergens een kraan aanbieden waar de wielrenners terechtkunnen. Is toch een kleine moeite. En de keer erop komen ze misschien om een familiefeest te vieren.Precies, of een broodje of met de hele groep een drankje.
quote:Liberty97 schreef op 04 juli 2016 @ 18:42:

Oeh een vriendin van mij had ook even een gierige actie laatst. Ik hielp haar klussen en verhuizen heel de dag, prima, geen probleem. Op den duur toch wel honger en heel veel eettentjes in de buurt, dus wij eten halen. We waren met z'n vieren daar aan het klussen. Drie van ons nemen een flink broodje, zij neemt onwijs veel eten want heule erge honger. Was het de bedoeling dat ieder voor zich betaalde Beetje apart als we de hele dag helpen... Niemand van ons had verder geld bij zich, dus ze schiet het wel voor.

Komt ze later met de kosten 'Ja we delen het wel gewoon door 4 hè...' terwijl zij dus echt veel meer gegeten had en veel duurder uitkwam Maakt ze dus ook nog winst, vond het zo'n asociale actie.

Oh, doet me denken aan een topic op Fok!, waarbij onbekende lui elkaar hielpen. Meid ging uit elkaar, moest nieuw huis inrichten.

Alles werd gedoneerd, gebracht, van A naar B gebracht. Er werd geholpen met verhuizen, inboedel, schilderen, alles.

En toen had mevrouw honger, ging ze naar dr moeder om even wat te eten. En voor degene die haar de hele dag hielpen werd er niets te drinken en niets te eten geregel

Daar heeft ze geen vriendjes en vriendinnetjes mee gemaakt.
quote:Springetje schreef op 04 juli 2016 @ 16:33:

[...]

Dat mag. Ik ontken ook niet dat ik gierig ben soms dus dat scheelt. Heb ik vaker gehoord, is ook zo, dus dat ontkennen is schijnheilig. Schaam ik me ook niet om; ik weiger rustig mij aangeboden drankjes op het moment dat er rondjes gegeven worden, omdat ik bijv. geen grote drinker ben en geen zin heb 10 drankjes te moeten betalen als ik er zelf maar 3 opheb omdat er een aantal lui tussenzitten die flink meer zuipen dan ik.

Deels wordt de omzet in de horeca via drank binnengeharkt. Van dorst is dus geen sprake; men drinkt tijdens het uit eten gaan meer dan in dezelfde periode thuis.

Daarnaast, bepaal ik zelf graag wat en wanneer ik wat eet of drink en hoeveel ik daarvoor over heb. En 50ct voor een beetje mayonaise heb ik simpelweg niet over en dan is het simpel: dan neem ik toch lekker zonder. Tis niet zo dat ik met mayo de patat opeens veel lekkerder vind.

/Ik vind gierigheid geen eigenschap om trots op te zijn en ben blij dat ik zelf anders in elkaar steek. Maar het siert je wel dat je de rondjes van anderen dan ook afslaat.
quote:-NummerZoveel- schreef op 04 juli 2016 @ 19:08:

[...]

Ik vind gierigheid geen eigenschap om trots op te zijn en ben blij dat ik zelf anders in elkaar steek. Maar het siert je wel dat je de rondjes van anderen dan ook afslaat.

Ik drink ook niet om maar zo snel mogelijk dronken te worden. En hou er dus niet van om 'gedwongen' te worden in hetzelfde tempo mee te drinken omdat anderen direct een nieuw glas bier willen hebben omdat de vorige leeg is. Pas als mijn biertje op is, bestel ik een nieuwe als ik daar zin in heb. En mijn drinktempo ligt over het algemeen redelijk laag.

Maar je staat wel bekend als gierig persoon. So be it.. Ik laat anderen gewoon niet bepalen wat ik moet doen.

En uiteraard gaat er soms wel gewoon een rondje mee.
quote:Troeteltje schreef op 04 juli 2016 @ 17:33:

[...]

Kraanwater in je flesje vullen zie jij als stelen???

Wat een gekke redenatie.Wat is daar gek aan? In een horecagelegenheid niets gebruiken en wel je flesje tappen is gewoon stelen. Niets meer en niets minder! Of denk je dat dit water voor algemeen gebruik is? Dat het niets kost?
2e nick na 16 jaar
quote:Springetje schreef op 04 juli 2016 @ 18:54:

[...]

Oh, doet me denken aan een topic op Fok!, waarbij onbekende lui elkaar hielpen. Meid ging uit elkaar, moest nieuw huis inrichten.

Alles werd gedoneerd, gebracht, van A naar B gebracht. Er werd geholpen met verhuizen, inboedel, schilderen, alles.

En toen had mevrouw honger, ging ze naar dr moeder om even wat te eten. En voor degene die haar de hele dag hielpen werd er niets te drinken en niets te eten geregel

Daar heeft ze geen vriendjes en vriendinnetjes mee gemaakt.

Zoiets heb ik ook een keer gehad! Gesméékt door mijn nieuwe buurvrouw of ik alsjeblieft wilde helpen met de zwaardere dingen verhuizen, want haar vader was net door zijn rug gegaan. Middag staan sjouwen en er rond 7 uur uitgezet met de smoes dat ik maar lekker moest gaan eten thuis, omdat zij nog door gingen beunen. Kom ik terug van het booschappen doen, staat de bezorger van sushipoint op haar deurbel te drukken. Die heeft dus letterlijk op het moment dat ik haar huis uitstapte sushi voor zichzelf en haar ouders besteld. Ik vond dat zó bot: een wildvreemde de hele middag laten helpen en dan te beroerd zijn te vragen of ze wil blijven eten.

Needless to say dat dat meteen ook de laatste keer was dat ik desbetreffende buurvrouw geholpen heb...
Mijn moeder was altijd geabonneerd op een soort tijdschrift, gedrukt op grauw, gerecycled papier. Volgens mij heette het GENOEG! En er was ook iets dat De Vrekkenkrant heette. Stonden tips in over washandjes maken van oude handdoeken enzo.

Als reactie op mijn opvoeding zonder franje en altijd lelijke oude kleren ben ik decadent, Bourgondisch en compleet onverantwoordelijk met geld geworden...
anoniem_63d4de36d8a94 wijzigde dit bericht op 04-07-2016 19:27
Reden: Typo
% gewijzigd
quote:MarindaH schreef op 04 juli 2016 @ 18:20:

[...]

Waarom deze?

Wat is het dan?
2e nick na 16 jaar
quote:clemance schreef op 04 juli 2016 @ 18:13:

[...]

Als ondernemer zijnde, zou ik dan (als service) buiten ergens een kraan aanbieden waar de wielrenners terechtkunnen. Is toch een kleine moeite. En de keer erop komen ze misschien om een familiefeest te vieren.

Misschien ook nog een Dixie ernaast zetten?
2e nick na 16 jaar
Wielrenners zijn wel de meest nare lui die je kan hebben als klanten. Eten gerust hun eigen bammetje op het terras, bestellen allemaal 1 kopje koffie en willen allemaal een gevulde bidon.

Maar laten wel een grote grafzooi van kruimels, plastic zakjes en inpakfolie achter.

De meeste horecazaken zitten helemaal niet te wachten op groepen wielrenners.
Inderdaad, wielrenners zijn verschrikkelijk. Die komen nie om lekker te lunchen en geld uit te geven, nee die komen vooral heel hard fietsen en zo kort mogelijk pauzeren en willen geen cent uitgeven.

Ik heb 1 keer iets gierigs gedaan, achteraf gezien. Ik ging met vriend en nog een stelletje naar het strand. Het was in de zomer en we wilden ergens lunchen en lekker een beetje zonnen. Dus wij bij een strandtentje, zien ligbedjes (allemaal leeg, was een rustige dag) en denken: nou dat is lekker, kunnen we daar lekker lunchen.

dus wij zitten met zijn vieren te wachten tot er iemand komt om onze bestelling op te nemen, duurde maar en duurde maar. De mannen naar binnen gegaan om maar aan de bar te bestellen, komt er op dat moment een dame om geld vragen voor de ligbedjes?!

Dus ik zeg: sorry, wij willen hier graag lunchen. Maar nee, we moesten 12 euro per bedje betalen. Dus toen zijn we maar weer opgestapt en ergens anders gaan lunchen.
quote:Loppke schreef op 04 juli 2016 @ 17:14:

[...]

Ja? En dus? Dan steel je het maar?

Dat zeg ik niet. Als ondernemer kan je er ook op inspringen dat het gebeurd. Bvb dat ze een flesje mogen vullen voor 20/50 cent oid.

Zou ik niet vreemd vinden. Zo omslachtig voorkomen dat het gebeurd vind ik nogal extreem. Het is namelijk voor handenwassen ook gewoon handig als er wat ruimte tussen de kraan en wasbak zit.

Net zo iets als dat uitbaters warm water in de toilet doen om te voorkomen dat mensen in de toilet water gaan drinken.

Be creative, maar ondertussen wel klantvriendelijk.
quote:ZombieQueen schreef op 04 juli 2016 @ 19:36:

Wielrenners zijn wel de meest nare lui die je kan hebben als klanten. Eten gerust hun eigen bammetje op het terras, bestellen allemaal 1 kopje koffie en willen allemaal een gevulde bidon.

Maar laten wel een grote grafzooi van kruimels, plastic zakjes en inpakfolie achter.

De meeste horecazaken zitten helemaal niet te wachten op groepen wielrenners.

Dan moeten ze niet langs een drukke route gaan zitten met veel fietsers. d

Bij mij zouden ze welkom zijn. Elk kopje koffie is dikke winst en een klant is een klant.

En als ze een zootje achteraten, dan zeg je daar wat van met de mededeling dat ze welkom zjn, maar dat het niet de bedoeling is om het vies achter te laten.

Idem dito als ze er te lang biijven zitten. Vergeet ook niet, dat lege terrassen ook geen ander volk aantrekt. Dus een gezeliig vol terras is beter dan een leeg terras.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven