Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VII

21-09-2017 11:28 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een heleboel gierige acties gedeeld te hebben (met hier en daar een discussie tussendoor), is het alweer tijd voor het zevende deel. :) Hier gaan we weer verder met rinkelende dubbeltjes en theezakjes die hun beste tijd hebben gehad.




Afbeelding




Linkjes naar de vorige delen:


Deel VI

Deel V

Deel IV

Deel III

Deel II

Deel I
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
21-09-2017 19:52
@Butterfly, betaalt zij nu ook eens een uitje/koffietje voor jou?
En ik neem aan dat ze haar eigen uitjes ook terug betaalt nu of gaat ze er nog vanuit dat jij dat doet?
Nu betaald ze alles voor haar zelf, niet 50/50 in een café maar alles precies uitrekenen. Dat moet ze zelf weten, hoeft voor mij niet. Veel te veel moeite haha. Verder nooit wat terug gezien nee. Ik ging daar ook niet van uit, maar het was wel attent geweest om eens iets te betalen natuurlijk. Nu krijg ik wel vaak een kop koffie als we ergens met mijn auto heen gaan.

Toevallig zijn we laatst weer naar dat festival gegaan en wilde ze eigen drank meenemen van huis (vind ik heel veel gedoe), maar toch gedaan. Want ze had er geen geld voor... De dag ervoor wel uitgebreid een dag weg en uit eten geweest met een andere vriendin.

Ik weet dat ze het niet slecht bedoelt, maar zo komt het soms wel over.
butterfly- schreef:
21-09-2017 19:50
Ik wilde eens met mijn verjaardag wat leuks doen met een vriendin. Zij had toen geen werk en dus weinig geld, dus ik nam haar mee uit eten. In de maanden daarvoor en daarna betaalde ik heel vaak dingen voor haar, zoals uit gaan en andere leuke dingen. Ik wilde graag leuke dingen doen, dus ik vond het niet erg om te betalen. Op mijn verjaardag kreeg ik geen cadeautje omdat ze er het geld niet voor had. Vind ik helemaal niet erg, het gaat me ook niet om een cadeau maar om de gezelligheid. Een paar dagen later gingen we naar een festival en aangezien een vriendin van haar in de buurt woonde en bijna jarig was wilde ze daar even langs. Kostte ongeveer 5 euro p.p. extra met de trein. Onderweg vertelde ze dat ze die dag daarvoor een leuk cadeau voor die vriendin had gekocht en deze graag wilde brengen..... En op het festival kon ik weer alles betalen. Dit jaar heeft ze een full time baan en woont nog thuis, terwijl ik student ben en weer heb ik niks gekregen. Verder is ze ontzettend leuk, maar dit snap ik echt niet. Ik hoef het geld niet terug, maar op deze manier voelde ik me wel heel erg gebruikt.
Die had van mij kraantjeswater mogen drinken op dat festival.
Je eerst al opzadelen met 5 euro extra treinkosten en dan ineens het ene moment wel geld hebben voor A en tegelijk geen geld hebben voor B.

Ik zou de volgende keer toevallig geen geld mee hebben als je nog es afspreekt.
Of laten vallen dat je "deze maand krap zit".
Benieuwd of zij voor 2 betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nieuwe teamleider op het werk en nu is de wel en wee pot afgeschaft. Dus geen bloemetje meer op je verjaardag, of als je vertrekt en bij ziekte moeten we als collega's zelf maar iets regelen. Want het werd allemaal veel te duur.
Ik vind het heel gierig.
Ik ken gelukkig eigenlijk geen gierige mensen. Wel eng ongierige mensen :-P En ja, dit is dus eigenlijk een tvp
Alle reacties Link kopieren
Cybermiep schreef:
21-09-2017 16:20
Wat betreft mijn kamergenote heb ik na haar opmerking gevraagd of ze mijn restant shampoo nog wilde hebben.
Mevrouw kreeg een rood hoofd en heeft toen iets van excuses gestameld.

Als kamergenote helaas weinig gezelligheid aan gehad (de gsm was haar grootste vriend).
De rest van de groep waren gelukkig fijne mensen, ik trof net die ene die zich liever afzonderde voor de rest.
Hadden wij dezelfde? Qua afzonderen dan.. Echt de minst leuke en de grootste kletskous (en dat na een dag vol indrukken...) trof ik.. :@@:

Tevens TVP :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
latulipe schreef:
21-09-2017 17:28
Ze hadden goede trek blijkbaar... Ik zie het ook wel eens, mensen die omdat het gratis is dingen ook echt ' wegkapen' voor de neus van een ander. Op vakantie een keer meegemaakt met een groep vakantiegangers. Er waren 2 personen die geen vlees aten. En het menu bestond uit sla, patat/rijst/pasta en vlees en 4 vega burgers/ iets anders vega. Het was een schaal per tafel en op = op idee. Elke dag was alle vega dingen op nog voordat de twee vegetariers konden opscheppen. Elke dag werd het gezegd en elke dag gebeurde het toch weer.... Ik vroeg aan een meisje die dus een gevulde paprika at, waarom zei dan niet het vlees at ze was toch geen vegetarier. Zei ze doodleuk "ik wil ook wat variatie in mijn eten, elke dag vlees komt mijn neus uit en zij krijgen elke dag wel lekker eten" Niet doorhebbend dat de twee elke dag enkel sla konden eten want een paar mensen hadden alles al opgeschept (en meer dan de helft werd weggegooid) want ja " op is op" he...
Kan me er nog steeds over verwonderen.

Ergens snap ik dit wel. Een goed gevulde paprika is ook veel lekkerder dan een stuk vlees :-D. Wel aso om geen rekening met elkaar te houden.
Wow.. Ik zit echt met open mond te lezen. Wat een gierige mensen lopen er rond zeg.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Tvp, sorry, geen verhalen momenteel!
Leuk tegeltje Micchan!
Alle reacties Link kopieren
TVP
Alle reacties Link kopieren
Jeuh! Ik heb er een! :hello: Wel van een poos terug, maar da geefnie.
Kennis vroeg of ze een week bij ons op visite kon komen (ik woon in het buitenland).
Of ik haar van het station wilde halen, want een taxi was zo duur.
Heb haar in die week naar veel plaatsen gereden die ze graag eens wilde zien.
Gedurende de week vorderde nam de ergernis het over van de verwondering. Ze heeft de hele week in huis geen flikker uitgevoerd. Vertelde letterlijk wat ze graag wilde voor ontbijt, lunch, dinner, thee, koffie en drank. Heeft flink wat wijn achterover getikt.
We hebben samen boodschappen gedaan waarbij ze van alles in het karretje gooide, dingen die ik zelf niet eens kocht want hier veel te duur (franse kaasjes ed), en mij alles liet betalen. INCLUSIEF een boek over onze streek.....
De genadeklap kwam op de laaste dag, ze wilde graag naar iets toe wat best ver rijden was. Onderweg wilde ze graag ergens lunchen. In dat restaurant pakte ze haar dienblad, laadde daar het eea op en rekende af bij de kassa. het kwam niet in haar op dat het misschien aardig was om ook voor mijn lunch te betalen.
Ik voelde me na die week behoorlijk gebruikt. Was ook niet blij met mezelf, want ik liet het wel gebeuren. Maar gastvrijheid vind ik belangrijk en normaal is het erg leuk als visite komt en brengen ze dat wel weer in balans op de een of andere manier, en dat hoeft ook echt niet precies gelijk te zijn.
Ik word nog kwaad als ik er aan denk. :@
Alle reacties Link kopieren
O wacht! Ik was nog niet klaar! :cheer:
Mijn vriend, die dat alles niet direct had meegekregen vond dat ik een beetje overdreef. Maar waarom kwam hij dan chagarijnig terug nadat hij haar naar het station had gebracht? (want taxi te duur?)
Ze waren erg vroeg aangekomen en zij wilde dus nog een koffie. Dat wilde vriend ook wel en dat nam zij dan voor hem mee. Of hij dat wel meteen terug wilde betalen, want anders vergat hij dat later bij het afscheid nemen vast. :applause:
We zaten in een klap weer op een lijn.....
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
21-09-2017 20:16
Wij hebben een nieuwe teamleider op het werk en nu is de wel en wee pot afgeschaft. Dus geen bloemetje meer op je verjaardag, of als je vertrekt en bij ziekte moeten we als collega's zelf maar iets regelen. Want het werd allemaal veel te duur.
Ik vind het heel gierig.
Tja, gierig of is het iemand die meer op het budget let?

VB: Ik heb dit in mijn vorige job ook moeten doen. Er was per maand zo'n EUR 100 beschikbaar voor externe activiteiten (zoals taart voor een jarige, bloemetje voor de jubilaris, einde van de maand borrel enz.). Toen ik aangenomen was, werd er onder deze post gemiddeld EUR 250 per maand uitgegeven. Ik heb toen ook de hand op de knip moeten houden voor sommige activiteiten of kado's die normaal altijd konden.
Heb ik gelijk als ik het een gierige actie van mijn man zijn werkgever vind dat personeel vrij moet nemen voor een PV uitje?

(En verder....tvp :biggrin: )
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Kashri schreef:
22-09-2017 03:20
Heb ik gelijk als ik het een gierige actie van mijn man zijn werkgever vind dat personeel vrij moet nemen voor een PV uitje?

(En verder....tvp :biggrin: )
Nee vind ik wel logisch! Het is niet werk gerelateerd maar gewoon iets leuks doen. Bij ons kan je ook stedentrip of paar dagen skiën. Lijkt me niet logisch om in baas zijn tijd te doen. Meeste activiteiten zijn ook s avonds
diedietje schreef:
22-09-2017 06:09
Nee vind ik wel logisch! Het is niet werk gerelateerd maar gewoon iets leuks doen. Bij ons kan je ook stedentrip of paar dagen skiën. Lijkt me niet logisch om in baas zijn tijd te doen. Meeste activiteiten zijn ook s avonds
Bij ons is het ook altijd buiten werktijd en alles voor 5h mag in tijd van de baas. Maar deze activiteit is voor de meeste collega's onder werktijd. Dan vind ik dat wg best een beetje mag meewerken.
MinkeDeWit schreef:
21-09-2017 13:23
Wij hebben binnnekort een bedrijfsuitje en er zijn drie jubilarissen die hun vergoeding bij het budget voegen (je krijgt afhankelijk van het aantal jaren 250-1000 euro voor een borrel of etentje). Voor de jubilarissen wordt geld ingezameld voor een cadeau. Ik had bedacht alleen iets te geven voor collega A, omdat ik daar naast zit en de andere twee alleen ken van hoi en doei in de lift. Helaas hebben de secretaresses bedacht dat ze een enveloppe voor drie personen doen, omdat anders de kans groot is dat A en B beduidend meer krijgen dan C.
Is dat eerlijk? Ik vind het een beetje suf en gierig dat mijn 3 euro nu ook nog door drie wordt gedeeld.
Misschien kan je degene waar jij het meeste mee werk persoonlijk nog een kleinigheidje geven met een leuke kaart of iets
Alle reacties Link kopieren
@2reebruineogen heel herkenbaar zo'n vriendin. Zo eentje hier ook gehad. Is ook inmiddels geen vriendin meer. Ik merkte dat ik leuk was zolang ik alles voor haar betaalde, vooral de luxere zaakjes vond ze dan wel erg leuk om te gaan. Wanneer zij zou trakteren was een flesje water in supermarkt ook prima volgens haar. Nou vind ik dat geen probleem. Maar als ik dan het flesje water voorstelde dan was dat "ongezellig". En als zij iets kocht en ik het betaalde samen met mijn boodschappen dan 'vergat' ze het terug te betalen. Maar andersom stond ze erop dat het DIRECT werd betaald (zeg een brood van 2 euro ofzo)
Alle reacties Link kopieren
tvp
geneet van 't laeve
2reebruineogen schreef:
22-09-2017 01:49
Jeuh! Ik heb er een! :hello: Wel van een poos terug, maar da geefnie.
Kennis vroeg of ze een week bij ons op visite kon komen (ik woon in het buitenland).
Of ik haar van het station wilde halen, want een taxi was zo duur.
Heb haar in die week naar veel plaatsen gereden die ze graag eens wilde zien.
Gedurende de week vorderde nam de ergernis het over van de verwondering. Ze heeft de hele week in huis geen flikker uitgevoerd. Vertelde letterlijk wat ze graag wilde voor ontbijt, lunch, dinner, thee, koffie en drank. Heeft flink wat wijn achterover getikt.
We hebben samen boodschappen gedaan waarbij ze van alles in het karretje gooide, dingen die ik zelf niet eens kocht want hier veel te duur (franse kaasjes ed), en mij alles liet betalen. INCLUSIEF een boek over onze streek.....
De genadeklap kwam op de laaste dag, ze wilde graag naar iets toe wat best ver rijden was. Onderweg wilde ze graag ergens lunchen. In dat restaurant pakte ze haar dienblad, laadde daar het eea op en rekende af bij de kassa. het kwam niet in haar op dat het misschien aardig was om ook voor mijn lunch te betalen.
Ik voelde me na die week behoorlijk gebruikt. Was ook niet blij met mezelf, want ik liet het wel gebeuren. Maar gastvrijheid vind ik belangrijk en normaal is het erg leuk als visite komt en brengen ze dat wel weer in balans op de een of andere manier, en dat hoeft ook echt niet precies gelijk te zijn.
Ik word nog kwaad als ik er aan denk. :@
Wat een figuur! Spreek je haar nog of was de vriendschap meteen over? Of ben je later bij haar gaan logeren op haar kosten? (6)
Kashri schreef:
22-09-2017 08:30
Bij ons is het ook altijd buiten werktijd en alles voor 5h mag in tijd van de baas. Maar deze activiteit is voor de meeste collega's onder werktijd. Dan vind ik dat wg best een beetje mag meewerken.

Vind ik ook (dat doet mijn wg namelijk).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven