Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Zijdehoentje schreef:
04-05-2018 08:38
Voelde me heel gierig toen ik het topic aanmaakte. Ik heb namelijk nog geen recht om plaatjes te plakken, dus voor m'n gevoel is het een hele gierige OP :$

Jammer. Was de vorige OP starter er niet?

Nu maar flink doorposten dan en alsnog een gierig plaatje er bij in zetten :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Omdat alleen een tvp ook zo gierig is hierbij mijn bijdrage:

Een van mijn vriendinnen was verhuisd naar een plaats wat verder weg. Ik werd uitgenodigd om op visite te komen met de mededeling dat ik niet thuis moest lunchen want zij zou de lunch verzorgen. Heel lief en helemaal niet nodig, maar uit beleefdheid niets thuis gegeten. Kom ik daar krijg ik een klein kommetje met soep en 3 plakjes stokbrood. Nu ben ik geen grote eter maar dit was wel erg weinig.

Andere vriendin stuurt altijd een verjaardagsuitnodiging met de boodschap dat je moet laten weten of je wel of niet komt omdat ze niet met gebak wil blijven zitten. Op zich in het kader van voedselverspilling een logische vraag, ware het niet dat het gebak sinds jaar en dag bestaat uit de keuze tussen een (1!) mini-soesje of een mini-tompouce. Op zich zou je daar niet mee blijven hoeven zitten want meer dan 1 gaat er bij de meerderheid echt wel in :hihi:
Jufjoke schreef:
04-05-2018 13:14
Ik heb een gierige schoonfamilie. Mijn man zelf gelukkig niet, en inmiddels kunnen we er wel om lachen. Maar schoonzus maakte het laatst toch een beetje bont:
Ik zal wat vaag blijven, want herkenning is toch lullig. Ik verleen mijn schoonzus al vele jaren af en toe een dienst, iets wat ik kan en zij niet, waar ik een paar keer per jaar een uurtje of anderhalf mee kwijt ben. Het kost mij alleen tijd, maar zij bespaart er wel behoorlijk mee t.o.v. wanneer ze naar een professional zou gaan. Ze hoeft me niet te betalen. De laatste keer was ik bijna twee uur kwijt en wat deed ze......ze gaf me een euro! Voor de moeite! Wtf! Ik was even verbouwereerd, maar mijn man riep 'aannemen! Zo'n kans krijg je nooit meer!'
We hebben er later vreselijk om gelachen, maar tjeez, neem een keer een bloemetje mee of zo. Een euro....


:rofl:


Ik ben heel erg benieuwd naar je reactie op haar.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
04-05-2018 13:24
Goede vraag. Misschien vond ze het wel heel royaal van zichzelf. Maar goed, ik heb er ook plezier van gehad; heerlijk om gelachen. Toen ik later die avond mijn man wat drinken aanbood, gaf hij me een euro met de woorden 'hier, ga er maar lekker een ijsje van kopen'. :-D

Ik zie hier zeker materiaal in voor een running gag in de familie. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
04-05-2018 14:23
:rofl:


Ik ben heel erg benieuwd naar je reactie op haar.
Ik heb het geld aangenomen en gezegd 'goh, bedankt! '. Maar ik vond de reactie van mijn man priceless!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-05-2018 15:09
Ik zie hier zeker materiaal in voor een running gag in de familie. :rofl:
Ik kan hier fatsoenshalve niet vermelden waar ik nog meer allemaal een euro mee heb verdiend sindsdien. 8-)
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
04-05-2018 13:24
Goede vraag. Misschien vond ze het wel heel royaal van zichzelf. Maar goed, ik heb er ook plezier van gehad; heerlijk om gelachen. Toen ik later die avond mijn man wat drinken aanbood, gaf hij me een euro met de woorden 'hier, ga er maar lekker een ijsje van kopen'. :-D
:HA: :rofl:
Is dat nu ook een zin die jullie regelmatig weer gebruiken? :proud:
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje1 schreef:
04-05-2018 15:12
:HA: :rofl:
Is dat nu ook een zin die jullie regelmatig weer gebruiken? :proud:
Yep.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
04-05-2018 15:12
Ik kan hier fatsoenshalve niet vermelden waar ik nog meer allemaal een euro mee heb verdiend sindsdien. 8-)

:HA:
Ik zeg maar niet wat ik dacht. :facepalm: :biggrin:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-05-2018 15:15
:HA:
Ik zeg maar niet wat ik dacht. :facepalm: :biggrin:
Heb je zo'n dirty mind dan?
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
04-05-2018 11:49
Dank je wel! Ik moest even turen hoe de linkjes in je bericht staan, maar het is me gelukt. De OP is nu nog korter. Vind ik eigenlijk ook wel makkelijker lezen, al vind ik een grappig plaatje ook wel weer leuk (op z'n tijd...).
Dan plak ik wel een plaatje dat maar één keer terugkomt :)

Afbeelding
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
04-05-2018 13:50
Zie mijn verhaal hierboven. Maar ik heb wel meer, hoor, geef me een momentje en wellicht komen er nog meer verhalen boven drijven.
Ik zag het net ja. Ze hadden zo dezelfde persoon kunnen zijn, of zussen :proud:
Ik heb ongetwijfeld ook nog wel wat verhalen, er hebben zich al flink wat incidentjes voorgedaan in de 10 jaar dat mijn vriend en ik samen zijn.

Jouw verhaal deed mij denken aan "heitje voor een karweitje". Ben benieuwd wat ze zelf dacht toen ze dit deed.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
04-05-2018 15:18
Heb je zo'n dirty mind dan?

;-D :rolling:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Gierige tvp :D
Alle reacties Link kopieren
JufJoke, ik vind dat je je hier in dit topic wel erg gul opstelt hoor! Je bent royaal in verhaal en grappige reacties! Ga zo door!
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
04-05-2018 15:43
JufJoke, ik vind dat je je hier in dit topic wel erg gul opstelt hoor! Je bent royaal in verhaal en grappige reacties! Ga zo door!
Thanks! vaak met de schoonfamilie optrekken dus. Mmmm.
Alle reacties Link kopieren
Tvp :proud:
Hahaha, jufjoke....die euro is hilarisch. Wat bezield zo iemand?
Dan zou je nog eerder een reep chocolade verwachten.

Tuurlijk, wie het kleine niet eert is het grote niet weerd zegt men dan.
Ik heb het ooit al eens gepost echter vind hem zo goed dat ik hem herhaal voor dit mooie nieuwe topic!


Ken iemand die zijn koelkast uitruimde, ontdeed van koelkastplanken en inhoud. Er in ging zitten. Deur dichttrok. Even later weer te voorschijn kwam en zei........zo....wilde even checken of het lampje ook echt uit gaat als de deur dicht is. O_O
ASJEMENOU!
Alle reacties Link kopieren
(TVP-tje)

Ik vind dit zo'n geweldig topic :-D ik lees al 7 delen mee!
It's hip(ster) to be square!
Ik ben te gierig om alle topics na te lezen. Te veel topics, te veel pagina’s, te veel berichten, te veel tijd nodig om het allemaal in te halen. Ik heb de laatste 1,5 topics helemaal gelezen. Alles daarvoor niet. Ik zal het maar zo laten, toch?
Alle reacties Link kopieren
Oh, troeteltje! Wat érg! Ik zou zo iemand echt nooit meer serieus kunnen nemen.
Jufjoke, dat gebeurde dan ook. Voor eens en voor altijd.
Wij hadden laatst een BBQ van vrienden. Wij en andere stellen kregen deze BBQ cadeau ivm een gunst die we verleend hadden. Het was gezellig tot het vlees kwam. Onze vrienden grilde het vlees en men pakte af en toe iets. Tot de vrienden zeiden “het hoeft niet op hoor”.

:-[ Zitten we daar met oa 6 grote mannen die het bleken te moeten doen met een stokje saté en een hamburgertje. En dat voor 6 weken achterelkaar elke zondag 5 uur werk.

Agh ja de nieuwe Ebikes en terrasoverkapping moet ergens van betaald worden ;-)
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
04-05-2018 16:55
Wij hadden laatst een BBQ van vrienden. Wij en andere stellen kregen deze BBQ cadeau ivm een gunst die we verleend hadden. Het was gezellig tot het vlees kwam. Onze vrienden grilde het vlees en men pakte af en toe iets. Tot de vrienden zeiden “het hoeft niet op hoor”.

:-[ Zitten we daar met oa 6 grote mannen die het bleken te moeten doen met een stokje saté en een hamburgertje. En dat voor 6 weken achterelkaar elke zondag 5 uur werk.

Agh ja de nieuwe Ebikes en terrasoverkapping moet ergens van betaald worden ;-)
Hoe was de " catering" tijdens de werkzaamheden?
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven