Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
04-05-2018 09:43
Ik heb zelf een gierige aktie gedaan. Kreeg een magazine van een onbekend postorderbedrijf. Allemaal stomme tutte kleding. Maar bij een bestelling kreeg je wel een 6-delige set opbergdoosjes met clipsluiting. Die vond ik wel heel handig!
Verzenden en retour was gratis. Shirt besteld, alles gekregen, shirt retour gestuurd, doosjes gehouden :-$
:proud:
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
TVP :cheer:
Echt gierige mensen zijn niet zelden ook hebberige mensen en eveneens niet zelden zuinige mensen, denk ik.

Ik ben opgegroeid in een zuinige gezinssituatie en ik ben er echt allergisch voor geworden. Ik vind het ook zielig voor de kinderen van gierige c.q. zuinige mensen. Een vriendinnetje van mijn dochter bijvoorbeeld zit samen met haar op dezelfde, niet kostbare, sport. Toen ze naar het, nauwelijks duurdere, selectiegroepje mochten, moest vriendin hier echt heel lang om bedelen. Ze krijgt ook niks mee. Iedereen heeft een flesje water, maar zij moet aan de kraan in het toilet hangen als ze dorst heeft. Haar kleding krijgt ze via via en is totaal niet van deze tijd en bovendien veel te groot of veel te klein. Nu zou je kunnen denken dat er gewoon geen geld is, maar ik heb reden om aan te nemen dat dit gewoon een keuze is van haar ouders.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
04-05-2018 09:45
En idd liever geen plaatjes in de OP.

Dit. De OP kan nog een flink stuk korter zelfs, als je de delen achter elkaar zet en de link onder de omschrijving plakt (dus bijvoorbeeld Deel 1, Deel 2, enzovoort).
Alle reacties Link kopieren
TVP!
Op een of andere manier bleef het vorige topic nooit hangen in mijn topics (ook al heb ik een aantal keer gereageerd) dus ik was het altijd kwijt.
Hopelijk lukt het nu wel!

Edit: yes, hij staat er bij!
anappleaday wijzigde dit bericht op 04-05-2018 10:09
8.33% gewijzigd
:euro:
Alle reacties Link kopieren
Hm... gierige actie. Hoogstens van mijzelf. Ik ben geen lid van de personeelsvereniging bij mijn bedrijf. Ik doe ook niet mee aan activiteiten ed die door deze georganiseerd worden (Sinterklaas, weekend weg, etentjes ed). Maar toch wordt het als gierig gezien, met name als het gaat om sociaal zijn.

(Even een verkapte tvp.)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Even een gierige TVP
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
04-05-2018 10:05
TVP!
Op een of andere manier bleef het vorige topic nooit hangen in mijn topics (ook al heb ik een aantal keer gereageerd) dus ik was het altijd kwijt.
Hopelijk lukt het nu wel!

Edit: yes, hij staat er bij!
Als je op het sterretje bovenaan klikt dan blijft het bij 'jouw favorieten' staan. Sorry voor de off topic gulle post :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
04-05-2018 10:00
Dit. De OP kan nog een flink stuk korter zelfs, als je de delen achter elkaar zet en de link onder de omschrijving plakt (dus bijvoorbeeld Deel 1, Deel 2, enzovoort).
Dank je wel! Ik moest even turen hoe de linkjes in je bericht staan, maar het is me gelukt. De OP is nu nog korter. Vind ik eigenlijk ook wel makkelijker lezen, al vind ik een grappig plaatje ook wel weer leuk (op z'n tijd...).
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
04-05-2018 10:17
Hm... gierige actie. Hoogstens van mijzelf. Ik ben geen lid van de personeelsvereniging bij mijn bedrijf. Ik doe ook niet mee aan activiteiten ed die door deze georganiseerd worden (Sinterklaas, weekend weg, etentjes ed). Maar toch wordt het als gierig gezien, met name als het gaat om sociaal zijn.

(Even een verkapte tvp.)
Ik vind dat niet gierig, maar herken wel dat sommigen dat als gierig kunnen zien. Ik doe ook (lang) niet altijd mee met dergelijke activiteiten. Niet zozeer om financiële redenen, maar omdat ik de activiteit niet leuk vind, omdat ik druktes niet trek of omdat ik al iets anders heb. Jammer dat anderen het wel als gierig zien, terwijl dat niet je insteek is als je niet met dit soort dingen meedoet.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
04-05-2018 09:59
Echt gierige mensen zijn niet zelden ook hebberige mensen en eveneens niet zelden zuinige mensen, denk ik.

Ik ben opgegroeid in een zuinige gezinssituatie en ik ben er echt allergisch voor geworden. Ik vind het ook zielig voor de kinderen van gierige c.q. zuinige mensen. Een vriendinnetje van mijn dochter bijvoorbeeld zit samen met haar op dezelfde, niet kostbare, sport. Toen ze naar het, nauwelijks duurdere, selectiegroepje mochten, moest vriendin hier echt heel lang om bedelen. Ze krijgt ook niks mee. Iedereen heeft een flesje water, maar zij moet aan de kraan in het toilet hangen als ze dorst heeft. Haar kleding krijgt ze via via en is totaal niet van deze tijd en bovendien veel te groot of veel te klein. Nu zou je kunnen denken dat er gewoon geen geld is, maar ik heb reden om aan te nemen dat dit gewoon een keuze is van haar ouders.
Dat is bijna verwaarlozing :-o

Een vriend van mij wilde ooit zijn huis onderverhuren aan mij vanwege proefsamenwonen. Maar dan wilde hij wel dat ik een paar honderd euro meer zou betalen dan zijn eigenlijke huur, 'want hij wilde er wel aan verdienen'.

Uiteraard niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa dank voor het nieuwe topic!
Een schaamteloze tvp dan maar :applause: later meer!
ikBedoelHetGoed schreef:
04-05-2018 09:59
Echt gierige mensen zijn niet zelden ook hebberige mensen en eveneens niet zelden zuinige mensen, denk ik.
Zuinig en gierig lijken op elkaar, maar vind er toch wel een verschil tussen zitten. Bij gierig bedrag benadeel je mensen, terwijl je bij suinig bedrag probeert te besparen. En in mijn ervaring zijn zuinige mensen vaak niet gierig.

Iemand die in een cafe alleen zijn eigen drankjes betaalt is zuinig, iemand die wel meedoet met andermans rondjes maar zelf niet trakteert is gierig. Je kan het eerste niet gezellig vinden oid, maar uiteindelijk mag iedereen zelf bepalen waar het geld heengaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gierige schoonfamilie. Mijn man zelf gelukkig niet, en inmiddels kunnen we er wel om lachen. Maar schoonzus maakte het laatst toch een beetje bont:
Ik zal wat vaag blijven, want herkenning is toch lullig. Ik verleen mijn schoonzus al vele jaren af en toe een dienst, iets wat ik kan en zij niet, waar ik een paar keer per jaar een uurtje of anderhalf mee kwijt ben. Het kost mij alleen tijd, maar zij bespaart er wel behoorlijk mee t.o.v. wanneer ze naar een professional zou gaan. Ze hoeft me niet te betalen. De laatste keer was ik bijna twee uur kwijt en wat deed ze......ze gaf me een euro! Voor de moeite! Wtf! Ik was even verbouwereerd, maar mijn man riep 'aannemen! Zo'n kans krijg je nooit meer!'
We hebben er later vreselijk om gelachen, maar tjeez, neem een keer een bloemetje mee of zo. Een euro....
Jufjoke schreef:
04-05-2018 13:14
Ik heb een gierige schoonfamilie. Mijn man zelf gelukkig niet, en inmiddels kunnen we er wel om lachen. Maar schoonzus maakte het laatst toch een beetje bont:
Ik zal wat vaag blijven, want herkenning is toch lullig. Ik verleen mijn schoonzus al vele jaren af en toe een dienst, iets wat ik kan en zij niet, waar ik een paar keer per jaar een uurtje of anderhalf mee kwijt ben. Het kost mij alleen tijd, maar zij bespaart er wel behoorlijk mee t.o.v. wanneer ze naar een professional zou gaan. Ze hoeft me niet te betalen. De laatste keer was ik bijna twee uur kwijt en wat deed ze......ze gaf me een euro! Voor de moeite! Wtf! Ik was even verbouwereerd, maar mijn man riep 'aannemen! Zo'n kans krijg je nooit meer!'
We hebben er later vreselijk om gelachen, maar tjeez, neem een keer een bloemetje mee of zo. Een euro....
Ik vind hem wel grappig. Wat zou ze daar dan bij denken?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
04-05-2018 13:19
Ik vind hem wel grappig. Wat zou ze daar dan bij denken?
Dat het uurloon van JufJoke 50 cent is :hihi:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
04-05-2018 13:19
Ik vind hem wel grappig. Wat zou ze daar dan bij denken?
Goede vraag. Misschien vond ze het wel heel royaal van zichzelf. Maar goed, ik heb er ook plezier van gehad; heerlijk om gelachen. Toen ik later die avond mijn man wat drinken aanbood, gaf hij me een euro met de woorden 'hier, ga er maar lekker een ijsje van kopen'. :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ooit van mijn schoonzus een "cadeaupakket" voor mijn verjaardag. Het was een mandje gevuld met levensmiddelen. Het mandje had ze ooit van mij en mijn vriend gekregen (want ze vond het zo mooi zei ze), de levensmiddelen had ze zelf gekregen in een kerstpakket en van ongeveer de helft van de producten was de houdbaarheidsdatum al verstreken.
De relatie met mijn schoonzus was al niet zo best, maar deze actie maakte het er niet beter op.
Alle reacties Link kopieren
Buurvrouw vraagt of ik toevallig nog wat potgrond liggen heb omdat ze 1 plantje wil verpotten. Ik geef haar een halfvolle zak. Uurtje later belt ze aan of ik misschien nog een zak heb liggen want de grote plant moet ook verpot worden. Ik heb geen potgrond meer en zeg een beetje verbaasd dat ik best een zakje voor haar mee wil nemen als ik zelf ga halen. Vond ze een heel goed plan want potgrond is zwaar en de prijzen die tuincentra durven vragen zijn schandalig. Eh... zo had ik het aanbod niet bedoeld.
Ik ga voorlopig niet naar het tuincentrum denk ik :D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Kikkertje17 schreef:
04-05-2018 13:30
Ik kreeg ooit van mijn schoonzus een "cadeaupakket" voor mijn verjaardag. Het was een mandje gevuld met levensmiddelen. Het mandje had ze ooit van mij en mijn vriend gekregen (want ze vond het zo mooi zei ze), de levensmiddelen had ze zelf gekregen in een kerstpakket en van ongeveer de helft van de producten was de houdbaarheidsdatum al verstreken.
De relatie met mijn schoonzus was al niet zo best, maar deze actie maakte het er niet beter op.
Hebben wij dezelfde schoonzus?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
04-05-2018 13:34
Hebben wij dezelfde schoonzus?
Echt?! Heb jij er ook zo één? Vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Kikkertje17 schreef:
04-05-2018 13:43
Echt?! Heb jij er ook zo één? Vermoeiend.
Zie mijn verhaal hierboven. Maar ik heb wel meer, hoor, geef me een momentje en wellicht komen er nog meer verhalen boven drijven.
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven