Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

vrijdag 8 juni 2018 om 21:52
Dankje, niet dat het hele forum over me heen viel hoor ofzo, maar dat doet me goedfashionvictim schreef: ↑08-06-2018 21:42Ik vind het ook echt niet kunnen hoor, ik zit in jouw team.

vrijdag 8 juni 2018 om 21:58
Iets recents gierigs: (meen wel iets vergelijkbaars keer voorbij heb zien komen in eerder deel geloof ik)
Mijn moeder gaat binnenkort op vakantie en wilde een rugzak van mij lenen. Ik was verbaast omdat ze zeker 3 goede rugzakken heeft. “Ja, maar ik ben bang dat de tas onderweg misschien kapot gaat” Toen moest ik vanbinnen dus wel even tot 10 tellen, alsof mijn rugzak wél kapot mag
(Ik heb haar daarna de alleroudste en meest versleten rugtas aangeboden die ik had, toen nam ze toch maar wel haar eigen mee, toen kon ik er weer om lachen)
Mijn moeder gaat binnenkort op vakantie en wilde een rugzak van mij lenen. Ik was verbaast omdat ze zeker 3 goede rugzakken heeft. “Ja, maar ik ben bang dat de tas onderweg misschien kapot gaat” Toen moest ik vanbinnen dus wel even tot 10 tellen, alsof mijn rugzak wél kapot mag

(Ik heb haar daarna de alleroudste en meest versleten rugtas aangeboden die ik had, toen nam ze toch maar wel haar eigen mee, toen kon ik er weer om lachen)

zaterdag 9 juni 2018 om 00:57
Jaaa we hebben weer een oppasgier te pakken hoor!
Ik krijg een telefoontje van een moeder op wiens kinderen ik een paar jaar terug wel eens paste. Ze moest het weekend naar het buitenland, of ik op de kinderen wil passen. Zij zou ze sochtends naar school brengen, ze zouden overblijven en om 15.15 haal ik ze op. Ze zou een envelopje met 150 euro klaarleggen en we zouden elkaar zondagavond zien. Later komt nog een mail met allerhande klusjes. Doordeweeks heb ik gewoon een baan, maar die 150 euro klonk wel leuk en voor die 150 euro wil ik ook best er onverwacht bij op de hond passen en het beest in bad doen en dergelijke.
Kom ik in hun huis, ligt er maar 50 euro voor me klaar!
Natuurlijk heb ik de moeder gebeld om te vragen of de 100 ergens anders lag, maar ze vertelt me doodleuk dat ze krap bij kas zit en dat meer er niet in zit.
Ik kan de kinderen echt niet alleen laten, daar zijn ze veel te jong voor, maar ik vind dit echt een vuile rotstreek. Nu zit ik dus een weekend mijn tijd op te offeren, ik heb quality time met mijn partner opgeofferd, ik zorg drie dagen voor twee jonge kinderen voor 50 euro! Wat een aanfluiting! Nooit never nooit ga ik hier meer oppassen. Jammer, want de kinderen zijn schatjes.
Ik krijg een telefoontje van een moeder op wiens kinderen ik een paar jaar terug wel eens paste. Ze moest het weekend naar het buitenland, of ik op de kinderen wil passen. Zij zou ze sochtends naar school brengen, ze zouden overblijven en om 15.15 haal ik ze op. Ze zou een envelopje met 150 euro klaarleggen en we zouden elkaar zondagavond zien. Later komt nog een mail met allerhande klusjes. Doordeweeks heb ik gewoon een baan, maar die 150 euro klonk wel leuk en voor die 150 euro wil ik ook best er onverwacht bij op de hond passen en het beest in bad doen en dergelijke.
Natuurlijk heb ik de moeder gebeld om te vragen of de 100 ergens anders lag, maar ze vertelt me doodleuk dat ze krap bij kas zit en dat meer er niet in zit.
Ik kan de kinderen echt niet alleen laten, daar zijn ze veel te jong voor, maar ik vind dit echt een vuile rotstreek. Nu zit ik dus een weekend mijn tijd op te offeren, ik heb quality time met mijn partner opgeofferd, ik zorg drie dagen voor twee jonge kinderen voor 50 euro! Wat een aanfluiting! Nooit never nooit ga ik hier meer oppassen. Jammer, want de kinderen zijn schatjes.

zaterdag 9 juni 2018 om 05:27
Zooi hoef ik niet hoor. Dat klinkt zo negatief. Terwijl zelf gekochte spullen de gezelligheid juist wel verhogen vind ikzelf. Soort picknickidee.dannas schreef: ↑08-06-2018 21:12Ik woon vlak bij het strand en stem altijd even af of het terras of eigen zooi wordt. Zeker als het zoals nu weekenden achter elkaar mooi weer is, wordt terras wel een dure hobby.
En als iemand mij op zijn verjaardag meevraagt zal ik ook altijd even afstemmen hoe en wat. Het zou echt nooit in me opkomen dat ik wel getrakteerd zou worden. Of ik nu de genodigde of de jarige ben, ik vind het echt raar dat je er maar vanuit gaat dat je getrakteerd wordt. Wij hebben wel de gewoonte de jarige vrij te houden als we met een groepje en een jarige op stap gaan, maar de jarige zal daar nooit van uitgaan.

zaterdag 9 juni 2018 om 06:56
Toen ik als kleuter met zusjes en of broertje bij mijn opa en (stief)oma mee moest op bezoek was dat al geen feest, stiefoma had zelf geen kinderen en hield ook niet van kinderen 
Opa was wel lief, dat compenseerde elkaar maar v.w.b. knieperigheid was ze wel heel erg.
Eén voorbeeld (uit respect slechts 1, van de doden niets dan goed jwt)
Zo had ze 2 koektrommels: 1 met kakelverse roomboterkoekjes, speciaal voor de visite gehaald bij de warme bakker die ochtend en 1 met stokoude speculaasjes.
Voor de kinderen.. die proefden immers toch geen verschil.
Nou.. echt wel!
Soms waren ze beschimmeld. Als je dan zei: nee die zijn niet de goede kleur deed ze snel de trommel dicht. Zie je wel, ze hoeven niks zei ze dan snel tegen mijn moeder.
De krent! Het ging om hooguit 4 extra koekjes man man man..

Opa was wel lief, dat compenseerde elkaar maar v.w.b. knieperigheid was ze wel heel erg.
Eén voorbeeld (uit respect slechts 1, van de doden niets dan goed jwt)
Zo had ze 2 koektrommels: 1 met kakelverse roomboterkoekjes, speciaal voor de visite gehaald bij de warme bakker die ochtend en 1 met stokoude speculaasjes.
Voor de kinderen.. die proefden immers toch geen verschil.
Nou.. echt wel!

Soms waren ze beschimmeld. Als je dan zei: nee die zijn niet de goede kleur deed ze snel de trommel dicht. Zie je wel, ze hoeven niks zei ze dan snel tegen mijn moeder.
De krent! Het ging om hooguit 4 extra koekjes man man man..

zaterdag 9 juni 2018 om 07:04
Ik snap helemaal niks van dat vrijgezellenfeestje. Maar wat ik eruit begreep is dat iedereen na draagkracht betaalde? Ik zou daar ook niet al te blij mee zijn. Het is toch niet de belastingdienst?
Sowieso vind ik vrijgezellenfeesten soso, tenzij het een vaste meidengroep is, maar meestal is het een stelletje bij elkaar geraapt zooitje wat elkaar ook niet goed kent, waarmee je een activiteit mee gaat doen waarbij ik soms denk, waarom.
Een paar jaar geleden ging een oud schoolvriendin van mij trouwen, beetje burgerlijk typje. Maar haar vriendinnen waren echt allemaal moekes die niet zonder hun vriend konden. Dus ze hadden een dag bedacht waar ze gingen solexrijden (ofzo, ik weet niet meer). En daarna was er een BBQ bij iemand thuis, want dan konden onze mannen ook komen.
Ik dacht, is dit de bedoeling van een vrijgezellenfeest? Dat mijn vriend er ook bij is? Maar kennelijk konden ze die ene dag niet zonder hun wederhelft. En vervolgens wilden ze dat we voor deze dag allen, 100 euro per persoon inlegden. (dus alleen voor de solex en de BBQ bij de ceremoniemeester)
Voor dat geld wil ik wagyu beef op de grill. Ik heb toen vriendelijk bedankt voor dit feest.
Sowieso vind ik vrijgezellenfeesten soso, tenzij het een vaste meidengroep is, maar meestal is het een stelletje bij elkaar geraapt zooitje wat elkaar ook niet goed kent, waarmee je een activiteit mee gaat doen waarbij ik soms denk, waarom.
Een paar jaar geleden ging een oud schoolvriendin van mij trouwen, beetje burgerlijk typje. Maar haar vriendinnen waren echt allemaal moekes die niet zonder hun vriend konden. Dus ze hadden een dag bedacht waar ze gingen solexrijden (ofzo, ik weet niet meer). En daarna was er een BBQ bij iemand thuis, want dan konden onze mannen ook komen.
Ik dacht, is dit de bedoeling van een vrijgezellenfeest? Dat mijn vriend er ook bij is? Maar kennelijk konden ze die ene dag niet zonder hun wederhelft. En vervolgens wilden ze dat we voor deze dag allen, 100 euro per persoon inlegden. (dus alleen voor de solex en de BBQ bij de ceremoniemeester)
Voor dat geld wil ik wagyu beef op de grill. Ik heb toen vriendelijk bedankt voor dit feest.
zaterdag 9 juni 2018 om 07:33
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑08-06-2018 21:52Dankje, niet dat het hele forum over me heen viel hoor ofzo, maar dat doet me goed![]()

zaterdag 9 juni 2018 om 07:35
Goed dat je niet meegegaan bent want je praat niet al te vriendelijk over de andere vrouwen. ‘Beetje burgerlijk typje’ en ‘moekes’. Komt lekker negatief en denigrerend over. Als zij dit leuk vinden, wie ben jij dan om daar wat over te zeggen? En waarom ben je überhaupt bevriend met iemand waar je zo over praat? Oh en mensen kunnen het ook gewoon gezellig vinden dat die mannen erbij zijn, in plaats van dat ze zogenaamd niet zonder hun mannen kunnen.Naomir schreef: ↑09-06-2018 07:04Ik snap helemaal niks van dat vrijgezellenfeestje. Maar wat ik eruit begreep is dat iedereen na draagkracht betaalde? Ik zou daar ook niet al te blij mee zijn. Het is toch niet de belastingdienst?
zaterdag 9 juni 2018 om 07:41
Het is een oude schoolvriendin en dat zij een beetje burgelijk is, is prima. Maar haar vriendinnen zijn een tandje erger en dat zijn niet mijn vriendinnen, en wat ik heb gezien op de bruiloft ben ik zeer blij dat ik niet mee ben gegaan.minnimouse schreef: ↑09-06-2018 07:35Goed dat je niet meegegaan bent want je praat niet al te vriendelijk over de andere vrouwen. ‘Beetje burgerlijk typje’ en ‘moekes’. Komt lekker negatief en denigrerend over. Als zij dit leuk vinden, wie ben jij dan om daar wat over te zeggen? En waarom ben je überhaupt bevriend met iemand waar je zo over praat? Oh en mensen kunnen het ook gewoon gezellig vinden dat die mannen erbij zijn, in plaats van dat ze zogenaamd niet zonder hun mannen kunnen.
Prima maar dat zij dit leuk vinden. Ik ben ook niet meegegaan.

zaterdag 9 juni 2018 om 07:42
Minnimouse, ik ben het volledig met je eens. De manier van schrijven wekte mijn irritatie al op. Moekes niet goed? Solex rijden niet goed? BBQ bij iemand thuis niet goed? Partners erbij niet goed? Schoolvriendin burgerlijk niet goed? Bij elkaar geraapt zooitje niet goed? Het gaat om die ander, echter mensen vinden elke keer weer dat het om hun gaat.

zaterdag 9 juni 2018 om 08:02
Mijn ene zusje had laatst ook zoiets.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑08-06-2018 21:58Iets recents gierigs: (meen wel iets vergelijkbaars keer voorbij heb zien komen in eerder deel geloof ik)
Mijn moeder gaat binnenkort op vakantie en wilde een rugzak van mij lenen. Ik was verbaast omdat ze zeker 3 goede rugzakken heeft. “Ja, maar ik ben bang dat de tas onderweg misschien kapot gaat” Toen moest ik vanbinnen dus wel even tot 10 tellen, alsof mijn rugzak wél kapot mag![]()
Of ze kleding mocht lenen, ik dacht dat het om mijn fantastische modesmaak ging maar was dus ook om af te raggen op een festival.

zaterdag 9 juni 2018 om 08:05

zaterdag 9 juni 2018 om 08:41
Tijdspaarder, ik had moeder gebeld en gezegd dat zonder het volledige bedrag je niet oppast en zonder kinderen naar huis gaat. Ze regelt maar a la minute iets anders: iemand die of de kinderen ophaalt of jou het geld komt brengen. Doet ze dat niet zou ik haar elke 10min stalken. Misschien kinderachtig, maar ik vind dit echt een ongelofelijke naaistreek van der.
Hoe haal je zoiets welooit in je hoofd ook? Tuurlijk kan je onverwachts een financiele tegenvaller hebben, maar meld dat gewoon vantevoren en regel dat goed.
Hoe haal je zoiets welooit in je hoofd ook? Tuurlijk kan je onverwachts een financiele tegenvaller hebben, maar meld dat gewoon vantevoren en regel dat goed.

zaterdag 9 juni 2018 om 09:00
Is het lang geleden? Heb je het laten "verjaren"? indien niet zo dan een tikkie sturen, want dit is echt asociaalTijdspaarder schreef: ↑09-06-2018 00:57Jaaa we hebben weer een oppasgier te pakken hoor!

zaterdag 9 juni 2018 om 09:04
@Lorrelies: ik snap je verhaal ook niet. En gaan al die regels tekst nu uiteindelijk om een discussie over vijf euro?
@Lidl-Aardbei: het is gierig om alleen eten en drinken voor jezelf mee te nemen als je met een ander gezin iets gaat ondernemen. Van jou èn van het gezin waarmee je was. De enige in jouw verhaal die niet gierig is, is jouw man.
@Tijdspaarder: ik denk dat anderen gelijk hebben als ze zeggen dat je die missende 100 euro gewoon moet blijven vragen. Is het wel gezellig met de kinderen in kwestie?
@Lidl-Aardbei: het is gierig om alleen eten en drinken voor jezelf mee te nemen als je met een ander gezin iets gaat ondernemen. Van jou èn van het gezin waarmee je was. De enige in jouw verhaal die niet gierig is, is jouw man.
@Tijdspaarder: ik denk dat anderen gelijk hebben als ze zeggen dat je die missende 100 euro gewoon moet blijven vragen. Is het wel gezellig met de kinderen in kwestie?
zaterdag 9 juni 2018 om 09:05
Dit heeft ze natuurlijk alleen gedaan omdat ze weet dat ze er mee wegkomt, dat haar kinderen niet in de steek worden gelaten en omdat deze oppas dit uiteindelijk wel zal accepteren.snorriemorrie schreef: ↑09-06-2018 08:44Echt een bizar verhaal. Ik zou zoiets echt niet durven te doen. Stel dat de oppas dan inderdaad besluit om niet op te passen ofzo. Of er zo van baalt dat ze wel gaat oppassen, maar heel chagerijnig gaat doen tegen mijn kind... Ik zou dat risico niet durven nemen.