Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Yella78 schreef:
09-06-2018 13:52
Wat een verhalen weer, ongelooflijk soms!
Wat ik me afvraag, zijn hier ook forummers die mensen confronteren met dergelijke acties? Bijvoorbeeld de vrouw die de rugzak kwam lenen omdat haar eigen exemplaar misschien wel kapot zou kunnen gaan. Ben je dan zo flabbergasted dat je niks zegt? Ik ben ook niet altijd zo'n ster in ad rem reageren, maar als mijn moeder zoiets zou zeggen, zou ik haar wel direct lik op stuk geven en vragen of het dan níet erg is als míjn tas kapot gaat.
Ik ben wel nieuwsgierig of mensen hier anderen hebben aangesproken op gierige acties, of is het meestal iets waarvan je pas achteraf gaat denken 'sjonge...' en omdat het vaak om ongeschreven regels gaat, confronteren lastig is?
In geval van de oppas met haar klusjeslijst en dan ook nog veel te weinig geld neerleggen is aanspreken niet moeilijk, omdat de afspraak zwart op wit staat (via de app toch?) en zij die overduidelijk geschonden heeft, dat is niet eens zozeer gierig als wel volslagen asociaal en onverantwoord.

Ik wel. Daarom vraag ik hier ook altijd wat er daarna gebeurt of gezegd word, ik verbaas me soms echt.
Nou, in mijn geval bood ik mijn moeder dus de oudste rugzak aan die ik had, zo van: deze mag ook echt kapot. Die wilde ze uiteraard niet, want lelijk en versleten. Toen kwam de boodschap alsnog aan, ze neemt nu een eigen rugzak mee.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
09-06-2018 13:59
Nou, in mijn geval bood ik mijn moeder dus de oudste rugzak aan die ik had, zo van: deze mag ook echt kapot. Die wilde ze uiteraard niet, want lelijk en versleten. Toen kwam de boodschap alsnog aan, ze neemt nu een eigen rugzak mee.
Ik vind nogal omslachtig. Waarom niet gewoon aangeven dat je het raar vind dat ze jouw spullen komt lenen en dan vragen waarom die wel kapot mogen gaan volgens haar? Of ze dat niet helemaal van de pot gerukt vind? ;-)
Lucifer2018 schreef:
09-06-2018 14:01
Ik vind nogal omslachtig. Waarom niet gewoon aangeven dat je het raar vind dat ze jouw spullen komt lenen en dan vragen waarom die wel kapot mogen gaan volgens haar? Of ze dat niet helemaal van de pot gerukt vind? ;-)
Mijn moeder is gewoon beetje een rare af en toe, ze realiseert zicht niet eens op dat moment dat ze dan wel eens mijn tas kapot zou kunnen maken. Maar ik weet hoe ze is en dat ze het niet eens zo bedoeld, dus dook de kast en trok dat exemplaar eruit met de mededeling dat “deze wel kapot mocht”. Pas toen viel dat kwartje bij haar. Ach
Verder is ze wel lief en eigenlijk helemaal niet gierig, gewoon beetje onhandig soms met dit soort dingen. ;-D
Over dat oppasverhaal

Bedoelde moeder aan de telefoon niet te zeggen dat ze op dat moment alleen even 50 euro had om neer te leggen en die 100 daarna nog komt?
Koffielepel schreef:
09-06-2018 13:27
Heb je hetzelfde cadeau met kerst weer aan haar teruggegeven? :hihi:
Ik geef nu tegenwoordig alleen nog een cadeau wat ze op kan eten of iets van bloemen/plant dan weet ik zeker dat het niet naar een ander gaat. Als ze nu heel krap zou zitten dan zou ik het ergens wel kunnen begrijpen maar ze heeft geld zat alleen wil ze er zo min mogelijk van uitgeven.
Met Sinterklaas heb ik haar eens een boek gegeven met allemaal tips om een echte vrek te worden, vond ze helemaal geweldig en ze had de hint niet door terwijl de rest van de familie onder tafel lag van het lachen.
Nou, mijn oppasverhaal maakt nogal wat los!
Het weekend in kwestie is nog bezig, maar de moeder bedoelde niet dat ik het geld later nog kreeg, maar ze plande een vriendendienst van me in, zonder die vriendendienst aan mij te vragen (want dan had ik kunnen weigeren) Uiteraard heb ik haar vandaag nog eens gebeld en gezegd dat ik het hier absoluut niet mee eens ben. Helaas hielp het niet ('als ik het had zou ik het je geven') De 40 euro in boodschappengeld heb ik aan mezelf gegeven en we hebben soep uit blik en een tosti als avondeten gehad. (Uit de voorraadkast). Blijft er toch nog een rekening van 60 euro open staan, maar gelukkig heb ik het nummer van haar ex, de vader van de kinderen die in het buitenland woont. Van hem heb ik veel excuses gehad en hij heeft me mijn 100 euro direct overgemaakt zodat de 40 weer voor eten gebruikt kan worden.
Maar nog steeds, hier ga ik noooooit meer oppassen!

Iemand opperde om mijn vriend hierheen te laten komen, maar mijn vriend kent deze kinderen helemaal niet en heeft totaal geen zin in een weekend met vreemde kinderen in een vreemd huis aan de andere kant van het land. Ik ben blij dat het toch nog relatief goed af is gelopen en dat de kinderen niks van mijn fittie met moeders hebben hoeven merken, want die kunnen hier ook natuurlijk niks mee.
En die hond, die wassen ze maar zelf, en de kinderen laten hem uit. Morgen is het voorbij en ga ik weer lekker naar huis.
anoniem_6538236e83020 wijzigde dit bericht op 09-06-2018 23:33
2.89% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
09-06-2018 13:58
Ik wel. Daarom vraag ik hier ook altijd wat er daarna gebeurt of gezegd word, ik verbaas me soms echt.
Mijn verhaal over de ouder die begon te zeuren over het geld dat uitgegeven was aan mijn bedankje voor het oppassen is helemaal niet zo’n heftig gierig verhaal. En toch stond ik compleet met mijn mond vol tanden, terwijl me dat niet vaak overkomt. Het verschilde zo van hoe ik zelf met een situatie om zou gaan dat ik gewoon echt niks zinnigs kon zeggen. Kan me voorstellen dat mensen dat nog erger hebben als het echt gaat om bizarre gierige situaties.
M'n eerste bericht waarin ik dit verhaal vertelde heb ik kokend van woede in m'n krappe eenpersoonsbedje liggen typen. Het was natuurlijk ook een beetje spuien.
En ik wilde ook niks doen wat over kwam als wraak op de kinderen, die zich erg op mijn komst hadden verheugd. Ik wilde dat alle negatieve gevolgen voor de moeder zijn, omdat ik met haar dus een appeltje te schillen heb. Nou, en volgens mij is me dat gelukt. Ik weet, het is niet netjes om haar ex in te schakelen, maar hij heeft genoeg geld en dat was mijn prio nr 1. T staat nog niet op m'n rekening maar ik heb wel een screenshotje van dat het overgemaakt is. Morgen vertrek ik zo gauw zij voet in huis zet. Ze heeft het echt compleet bij me verpest en ik zal iedereen die ik ken die ook wel eens daar oppast waarschuwen. Kom op zeg, ik ben haar slaafje niet!
"Als ik het had zou ik het geven" Weet niet meer waarom die vriendin weg moest, als het is omdat moeder of zus in het buitenland ligt dood te gaan, dan kan ik me voorstellen dat ze weg moet en geen rekening houdt met geld voor de achterblijvers, en dan zou ik ik het zelfs gratis doen (als ze het tevoren gezegd had) maar als het zomaar een vakantietripje was, dan hoort geld voor de achterblijvers inclusief oppas in het budget te passen, lukt dat niet, dan niet gaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nlies, dit is geen vriendin, dit is een vrouw voor wie ik al vaker tegen betaling op haar kinderen pas. Altijd tegen betaling. Dit is geen vrijwilligerswerk. Dit is geen vriendendienst. Dat is het ook nooit geweest. Ze is niet in het buitenland voor een urgent sterfgeval. Er zijn geen verzachtende omstandigheden. Ze heeft me er gewoon bijgenaaid. We hadden een bedrag afgesproken, 150 euro, en daar was ik mee akkoord gegaan. Als ze had gevraagd: mag het ook voor 50, dan had ik gezegd: nee, voor 50 euro doe ik het niet. We hadden afgesproken waar het geld zou liggen, en het lag er niet. Zij heeft haar kant van de deal niet gehouden en ik vind het asociaal. Ik had nooit gedacht dat ze dit zou doen.
Ooit van mn broer en diens vriendin voor onze (mn man en ik) een bon gekregen. Dit was een kortingsbon voor iets in de trant van belvilla/landal/roompot ed. Kostte hun niets aangezien het bijelkaar gespaard is dmv de zn. optimelpunten.
Jaar later: man kreeg een fles douchegel (met de kortingssticker er nog op) en ik een makeup artikel. Dat merk was die week 1+1 gratis bij een bekende drogist. Nooit gebruikt; ging om foundation.. die kleur was voor hààr wel matchend, mij niet. Ben nl minstens drie tinten donkerder😂. En t merk, ach, nog niet vaak genoeg uitgelegd dat ik niet alles kan verdragen ..
Of een oude kennis. Hij bewaarde restjes (zwarte) koffie.. even in de magnetron en opdrinken maar!
Tijdspaarder schreef:
09-06-2018 23:10
Nou, mijn oppasverhaal maakt nogal wat los!
Het weekend in kwestie is nog bezig, maar de moeder bedoelde niet dat ik het geld later nog kreeg, maar ze plande een vriendendienst van me in, zonder die vriendendienst aan mij te vragen (want dan had ik kunnen weigeren) Uiteraard heb ik haar vandaag nog eens gebeld en gezegd dat ik het hier absoluut niet mee eens ben. Helaas hielp het niet ('als ik het had zou ik het je geven') De 40 euro in boodschappengeld heb ik aan mezelf gegeven en we hebben soep uit blik en een tosti als avondeten gehad. (Uit de voorraadkast). Blijft er toch nog een rekening van 60 euro open staan, maar gelukkig heb ik het nummer van haar ex, de vader van de kinderen die in het buitenland woont. Van hem heb ik veel excuses gehad en hij heeft me mijn 100 euro direct overgemaakt zodat de 40 weer voor eten gebruikt kan worden.
Maar nog steeds, hier ga ik noooooit meer oppassen!

Iemand opperde om mijn vriend hierheen te laten komen, maar mijn vriend kent deze kinderen helemaal niet en heeft totaal geen zin in een weekend met vreemde kinderen in een vreemd huis aan de andere kant van het land. Ik ben blij dat het toch nog relatief goed af is gelopen en dat de kinderen niks van mijn fittie met moeders hebben hoeven merken, want die kunnen hier ook natuurlijk niks mee.
En die hond, die wassen ze maar zelf, en de kinderen laten hem uit. Morgen is het voorbij en ga ik weer lekker naar huis.
Verschil maakt ook of het een voormalig oppas-adres is (zakelijk contact dus) of een vriendin van je. Bij de laatste staat de boog wellicht wat minder gespannen tav deze situatie en haar gedrag.
Stuiterdraakje schreef:
09-06-2018 23:39
Ooit van mn broer en diens vriendin voor onze (mn man en ik) een bon gekregen. Dit was een kortingsbon voor iets in de trant van belvilla/landal/roompot ed. Kostte hun niets aangezien het bijelkaar gespaard is dmv de zn. optimelpunten.
Jaar later: man kreeg een fles douchegel (met de kortingssticker er nog op) en ik een makeup artikel. Dat merk was die week 1+1 gratis bij een bekende drogist. Nooit gebruikt; ging om foundation.. die kleur was voor hààr wel matchend, mij niet. Ben nl minstens drie tinten donkerder😂. En t merk, ach, nog niet vaak genoeg uitgelegd dat ik niet alles kan verdragen ..
Gebruik maken van acties is helemaal prima! Zou zelf wel de actiesticker ar af halen voor het cadeau gegeven gaat worden.
Stuiterdraakje schreef:
09-06-2018 23:42
Of een oude kennis. Hij bewaarde restjes (zwarte) koffie.. even in de magnetron en opdrinken maar!
Juk. En dat gaf hij zijn gasten ook?
Tijdspaarder schreef:
09-06-2018 23:32
Nlies, dit is geen vriendin, dit is een vrouw voor wie ik al vaker tegen betaling op haar kinderen pas. Altijd tegen betaling. Dit is geen vrijwilligerswerk. Dit is geen vriendendienst. Dat is het ook nooit geweest. Ze is niet in het buitenland voor een urgent sterfgeval. Er zijn geen verzachtende omstandigheden. Ze heeft me er gewoon bijgenaaid. We hadden een bedrag afgesproken, 150 euro, en daar was ik mee akkoord gegaan. Als ze had gevraagd: mag het ook voor 50, dan had ik gezegd: nee, voor 50 euro doe ik het niet. We hadden afgesproken waar het geld zou liggen, en het lag er niet. Zij heeft haar kant van de deal niet gehouden en ik vind het asociaal. Ik had nooit gedacht dat ze dit zou doen.
Nou inderdaad, wel weg kunnen maar jou het beloofde/afgesproken bedrag niet kunnen betalen. Bizar en ook blijven weigeren. o_o
Sugarbaby schreef:
09-06-2018 23:18
Mijn verhaal over de ouder die begon te zeuren over het geld dat uitgegeven was aan mijn bedankje voor het oppassen is helemaal niet zo’n heftig gierig verhaal. En toch stond ik compleet met mijn mond vol tanden, terwijl me dat niet vaak overkomt. Het verschilde zo van hoe ik zelf met een situatie om zou gaan dat ik gewoon echt niks zinnigs kon zeggen. Kan me voorstellen dat mensen dat nog erger hebben als het echt gaat om bizarre gierige situaties.
Ik ben zelf allesbehalve gierig denk ik, dus ook al staat dingen en gedrag ver van mij af, ik laat nooit zulke dingen zo voorbij gaan. Al is het met een sarcastisch grapje of gewoon heel duidelijk een nee.

Juist bij de meest bizarre dingen ;-) En anders kom ik er zeker op terug als ik echt denk van huh, wat gebeurde hier? Of dit klopt niet.

Ik lees alle delen al mee en heel veel dingen laten mensen ook gewoon gaan. Ook achteraf er niet op terug komen. Gewoon betalen terwijl dat echt niet hoeft.
Wat betekend dat de asociale ander ook gewoon de volgende keer bij die persoon of een ander weer zo doet toch?

En ik bedoel niet jou of een specifiek verhaal, maar gewoon meer wat me opvalt na al die delen. :-D
Stuiterdraakje schreef:
09-06-2018 23:39
Echte knierten. :-D
Ik zit met smacht te wachten over de gebeurtenissen wanneer die mensen terugkomen Tijdsbespaarder! Ik hoop dat je dan een update geeft :-D
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Ik had ruim op tijd m'n tas gepakt en zo gauw ze thuis kwam heb ik gezegd: ik ga, doei, en ben ik vertrokken. Ik heb m'n geld dus ik heb haar niks meer te zeggen. Ik kan daar gaan staan tieren maar daar heb ik helemaal geen zin in. Ik had ook geen zin in na-kletsen of een overdracht ofzo. Ze bood nog aan me naar het station te brengen maar ik heb gezegd dat ik het zelf wel regel.
We kennen elkaar nou ruim vijf jaar en al die jaren heb ik altijd goed werk verricht. Ik was lief en consequent voor de kinderen, deed leuke activiteiten met ze, liet het huis netjes achter en dat maakte dat ze me telkens en telkens terugvroeg. Ik weet niet wat maakte dat ze dacht dat ik dit zou pikken ofzo? Het is niet dat ik afhankelijk van haar geld ben (zoals ik eerder schreef, doordeweeks heb ik gewoon een baan), en mijn vrije tijd is schaars en dus duur.
Misschien dacht ze wel dat tijd doorbrengen met haar kinderen (die heus lief zijn) al beloning genoeg was? Dat ik het vooruitzicht van het wassen van haar hond (ook geen rotbeest trouwens) zo aantrekkelijk vond dat ik alles uit mijn handen wilde laten vallen en voor niets daar heen wilde komen?

Ik zal het nooit weten want ik ga haar nooit meer zien :moon:

Het valt me nog mee dat ze wel m'n treinkaartjes al had betaald! Daardoor rook ik ook totaal geen onraad voor ik aan dit enerverende avontuurtje begon.

Ik ben een ervaring rijker en een illusie armer, zullen we maar zeggen :-D
dannas schreef:
08-06-2018 18:16
Nog even over dat dagje strand (sorry)...

Maar ik ben toch echt gewend dat als je met een jarige op het terras gaat zitten of uit eten gaat, de jarige juist vrij gehouden wordt ipv geacht wordt onder het mom van traktatie de portemonnee wijd open te trekken.
Dus als jarige moet je vrijgehouden én je krijgt cadeaus? En als een ander jarig is? Moet die dan wel trakteren?
Beetje vaag.
Meestal krijg je als jarige cadeautjes en trakteer je. Of je dat thuis doet op het strand of in de kroeg is aan jou.
Als het in de kroeg gevierd word is meestal wel de afspraak dat de eerste x aantal drankjes voor de jarige zijn en de rest ieder voor zich. Maar uitgenodigd worden voor iemands verjaardag en dan ook nog de jarige moeten trakteren dat vind ik raar.
Tijdspaarder schreef:
09-06-2018 00:57
Jaaa we hebben weer een oppasgier te pakken hoor!
Ik krijg een telefoontje van een moeder op wiens kinderen ik een paar jaar terug wel eens paste. Ze moest het weekend naar het buitenland, of ik op de kinderen wil passen. Zij zou ze sochtends naar school brengen, ze zouden overblijven en om 15.15 haal ik ze op. Ze zou een envelopje met 150 euro klaarleggen en we zouden elkaar zondagavond zien. Later komt nog een mail met allerhande klusjes. Doordeweeks heb ik gewoon een baan, maar die 150 euro klonk wel leuk en voor die 150 euro wil ik ook best er onverwacht bij op de hond passen en het beest in bad doen en dergelijke.
Kom ik in hun huis, ligt er maar 50 euro voor me klaar!
Natuurlijk heb ik de moeder gebeld om te vragen of de 100 ergens anders lag, maar ze vertelt me doodleuk dat ze krap bij kas zit en dat meer er niet in zit.
Ik kan de kinderen echt niet alleen laten, daar zijn ze veel te jong voor, maar ik vind dit echt een vuile rotstreek. Nu zit ik dus een weekend mijn tijd op te offeren, ik heb quality time met mijn partner opgeofferd, ik zorg drie dagen voor twee jonge kinderen voor 50 euro! Wat een aanfluiting! Nooit never nooit ga ik hier meer oppassen. Jammer, want de kinderen zijn schatjes.
Sohee die is grof! Daar zou ik snel klaar mee zijn. Dingen op marktplaats zetten, oma /tante etc bellen en daar de kinderen heen brengen. Belachelijk dit.
Ik zou de kinderen ook laten bellen met de vraag wanneer tijdspaarder nou weer terug komt (doen alsof het een spelletje is) en dan de stekker er uit.
Echt, dat dóé je toch niet zo .
Ik kreeg ooit bij een werkgever werkkleding als kerstpakket. We kregen dus geen gewoon kerstpakket, maar bedrukte werkkleding. Dat als kerstpakket geven was fiscaal voordeliger. Vervolgens werden we verplicht die werkkleding ook te dragen, totdat ik opmerkte dat je niet verplicht bent om een kerstpakket te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven