Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

vrijdag 13 juli 2018 om 19:43
Nee klopt egocentrisch is te sterk inderdaad.Ttroeteltje schreef: ↑13-07-2018 16:39Egocentrisch misschien niet juiste benaming. Onwetendheid. Ik ken volgens mij mensen die allen light kiezen. Zelf drinken we eveneens light. Dan is een keuze snel gemaakt.
vrijdag 13 juli 2018 om 19:44
Ik heb meestalde soort in huis waarvan ik weet dat de meeste het drinken. Ik geef aan dat als iemand drankwensen heeft ze het mogen doorgeven en als dat niet gebeurd laat ik het daarbij. Ga niet vanalles in huis halen wat ik zelf niet drink.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 13 juli 2018 om 19:47
vrijdag 13 juli 2018 om 19:52
Ik zou dat zeker proeven en ook niet meer hoeven na één glas. Verwend misschien ergens want ik vind het gewoon niet lekker, maar er is ook kans dat ik na een uur het toilet ga kapen voor langere tijd als ik er meer van drink. Ik ben verder niet van de anti-zoetstoffenmafia of zo met praatjes als "muizen kregen er kanker van" want dat geloof ik ook weer niet. Ik hou dus mijn mond en ga aan het water of thee. Ik hoef ook echt niet van alles apart nog een niet-light variant natuurlijk; één optie is meer dan genoeg.Madeliefjees schreef: ↑13-07-2018 17:06Wij hebben ook alleen maar light in huis. Ik schenk t in de keuken in, dus ze zien het niet eens. Ga echt geen 2 soorten sinas kopen.
Ik snap het gewoon niet denk ik. Andersom zorg ik altijd dat er voor elk wat wils is zonder dat het overdreven veel is hoor, ga zoals jij zegt ook echt geen twee soorten sinas kopen. Maar ik zou nooit iedereen alleen aan de geitenmelk willen zetten omdat ik dat zelf alleen drink (<- hypothetisch voorbeeld) dus waarom zou ik dan wel iedereen aan de aspartaam zetten omdat ik dat zelf alleen drink?

vrijdag 13 juli 2018 om 19:55
In geval van onwetendheid niet zo gek gedacht tuurlijk.lotus77 schreef: ↑13-07-2018 19:52Ik zou dat zeker proeven en ook niet meer hoeven na één glas. Verwend misschien ergens want ik vind het gewoon niet lekker, maar er is ook kans dat ik na een uur het toilet ga kapen voor langere tijd als ik er meer van drink. Ik ben verder niet van de anti-zoetstoffenmafia of zo met praatjes als "muizen kregen er kanker van" want dat geloof ik ook weer niet. Ik hou dus mijn mond en ga aan het water of thee. Ik hoef ook echt niet van alles apart nog een niet-light variant natuurlijk; één optie is meer dan genoeg.
Ik snap het gewoon niet denk ik. Andersom zorg ik altijd dat er voor elk wat wils is zonder dat het overdreven veel is hoor, ga zoals jij zegt ook echt geen twee soorten sinas kopen. Maar ik zou nooit iedereen alleen aan de geitenmelk willen zetten omdat ik dat zelf alleen drink (<- hypothetisch voorbeeld) dus waarom zou ik dan wel iedereen aan de aspartaam zetten omdat ik dat zelf alleen drink?
Nogmaals. Als ik echt weet dat iemand iets echt niet drinkt dan haal ik het niet of voor die persoon wat blikjes. Meteen grote fles voor 1 persoon die misschien 1 glas drinkt vind ik dan wel echt zonde.
vrijdag 13 juli 2018 om 20:02
Oh kijk dat laatste had ik overheen gelezen dat je toch iets in huis haalde. Ik heb niks gezegd!Ttroeteltje schreef: ↑13-07-2018 19:55In geval van onwetendheid niet zo gek gedacht tuurlijk.
Nogmaals. Als ik echt weet dat iemand iets echt niet drinkt dan haal ik het niet of voor die persoon wat blikjes. Meteen grote fles voor 1 persoon die misschien 1 glas drinkt vind ik dan wel echt zonde.

vrijdag 13 juli 2018 om 20:46
Oh, daar heb ik nooit bij stilgestaan. Ik heb altijd alleen maar light frisdrank in huis. Alleen ijsthee, bier en martini haal ik van de soort die bepaalde gasten drinken.lotus77 schreef: ↑13-07-2018 16:10Ik krijg juist koppijn en buikproblemen van die suikervrije zooi met zoetstoffen. Heb echt het idee dat die nepsmaak de rest van de dag achterin mijn keel blijft hangen, bah. Coca of Pepsi is me verder om het even, als er maar echte suiker in zit![]()
Ik vind het trouwens ergens ook erg niet echt zuinig maar egocentrisch om alleen light producten te hebben op een feestje omdat je zelf niet anders drinkt. Iemand in mijn omgeving doet dat omdat ze zelf niet anders drinken thuis. Ik zorg zelf altijd dat ik van allebei wat in huis heb als ik gasten heb omdat ik weet dat er zowel mensen komen die light producten willen en mensen die dat niet willen. Maar aan de andere kant klinkt het misschien wat verwend om aangeboden drinken -er is altijd genoeg- niet te "lusten".

vrijdag 13 juli 2018 om 20:56
Even een vraag of ik gierig ben of niet. Omdat ik in mijn vorige carrière kapster ben geweest, knip ik mijn man, kind en moeder. Gratis. Plus een schoonzus en haar twee kinderen. Ook gratis. De kinderen zijn inmiddels ruim volwassen; ik doe dit al bijna twintig jaar. Ze bieden niet aan om te betalen en ik vind dat na al die tijd raar/lastig om te vragen. Tussen de knipbehandelingen door is er niet echt contact, ze appen nooit zomaar, altijd alleen als ze geknipt willen worden. Ik app zelf af en toe zomaar. Niet vaak.
Er is ook verder niet echt belangstelling. Ze vragen bijvoorbeeld nooit hoe het met me gaat, ook niet nu ik onlangs wat nare dingen heb meegemaakt. Nemen nooit een bosje bloemen mee als blijk van waardering. Het zijn wel lieve mensen, maar erg op het geld.
Inmiddels heb ik ze in al die jaren een paar duizend euro bespaard, terwijl ik zélf gewoon naar een kapper moet en ook uiteraard gewoon het volle pond moet betalen.
Inmiddels zit het me eigenlijk niet lekker. Is het gierig of not done om ze voortaan een klein bedragje te laten betalen?
Er is ook verder niet echt belangstelling. Ze vragen bijvoorbeeld nooit hoe het met me gaat, ook niet nu ik onlangs wat nare dingen heb meegemaakt. Nemen nooit een bosje bloemen mee als blijk van waardering. Het zijn wel lieve mensen, maar erg op het geld.
Inmiddels heb ik ze in al die jaren een paar duizend euro bespaard, terwijl ik zélf gewoon naar een kapper moet en ook uiteraard gewoon het volle pond moet betalen.
Inmiddels zit het me eigenlijk niet lekker. Is het gierig of not done om ze voortaan een klein bedragje te laten betalen?

vrijdag 13 juli 2018 om 21:08
Misschien is dat nog wel een beter idee, ja. Ik zal erover nadenken.
vrijdag 13 juli 2018 om 21:17
Oef Jufjoke wat een verschrikkelijk lastige is dat zeg! Kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Als je besluit dat je het dat niet meer op die manier wil dan is er een grote kans dat het je niet in dank afgenomen zal worden. Ik voel met je mee. Aan de andere kant, als je aangeeft dat je het knippen zat en bent en er gewoon niet echt lol meer in hebt, dan zouden ze dat toch moeten begrijpen? Je wordt toch ook een dagje ouder nietwaar???

vrijdag 13 juli 2018 om 22:00
Ik vind €10 zo weinig dat het nauwelijks een verschil is met gratis knippen. Wat moet een mens nou met een tientje? Dan liever helemaal niet.Lucifer2018 schreef: ↑13-07-2018 21:31Je kan prima aangeven dat je voortaan bijv 10 euro rekent. Niks knieperigs aan.
Het is makkelijker om te zeggen dat je er helemaal mee stopt (met hun dan), omdat het niet meer past bij hoe je leven er nu uitziet.
Als je wel tegen betaling zou willen knippen zou je kunnen zeggen dat je nu iedereen volwassen is alleen nog tegen gereduceerde betaling knipt, maar dat je het ook begrijpt als ze dan elders geknipt willen worden.
Je weet nooit of ze misschien al die tijd denken je te beledigen als ze ergens anders heengaan. Communicatie in families kan soms zo scheef zitten.
vrijdag 13 juli 2018 om 22:11

vrijdag 13 juli 2018 om 22:19
Lieve familie, jaren heb ik jullie geknipt, maar per 1 augustus stop ik daarmee. Zoals jullie weten heb ik de laatste tijd veel aan mijn hoofd gehad en ik wil wat meer rust en tijd voor mezelf.
Zelf ga ik al jarenlang met plezier naar kapper De Gulden Schaar, aan de Hoofdweg in Klapschaar, deze kan ik dan ook van harte aanbevelen. Een fijne vakantie wens ik jullie. Groetjes
Zelf ga ik al jarenlang met plezier naar kapper De Gulden Schaar, aan de Hoofdweg in Klapschaar, deze kan ik dan ook van harte aanbevelen. Een fijne vakantie wens ik jullie. Groetjes

vrijdag 13 juli 2018 om 23:27
Een tientje is nog altijd een tientje, en dat is meer dan niks.LizBakker schreef: ↑13-07-2018 22:00Ik vind €10 zo weinig dat het nauwelijks een verschil is met gratis knippen. Wat moet een mens nou met een tientje? Dan liever helemaal niet.
Het is makkelijker om te zeggen dat je er helemaal mee stopt (met hun dan), omdat het niet meer past bij hoe je leven er nu uitziet.
Als je wel tegen betaling zou willen knippen zou je kunnen zeggen dat je nu iedereen volwassen is alleen nog tegen gereduceerde betaling knipt, maar dat je het ook begrijpt als ze dan elders geknipt willen worden.
Je weet nooit of ze misschien al die tijd denken je te beledigen als ze ergens anders heengaan. Communicatie in families kan soms zo scheef zitten.
vrijdag 13 juli 2018 om 23:34
Jufjoke schreef: ↑13-07-2018 20:56Even een vraag of ik gierig ben of niet. Omdat ik in mijn vorige carrière kapster ben geweest, knip ik mijn man, kind en moeder. Gratis. Plus een schoonzus en haar twee kinderen. Ook gratis. De kinderen zijn inmiddels ruim volwassen; ik doe dit al bijna twintig jaar. Ze bieden niet aan om te betalen en ik vind dat na al die tijd raar/lastig om te vragen. Tussen de knipbehandelingen door is er niet echt contact, ze appen nooit zomaar, altijd alleen als ze geknipt willen worden. Ik app zelf af en toe zomaar. Niet vaak.
Mijn zus is kapster en die wilde mij gratis knippen.
Dat wilde ik niet dus betaal ik een X bedrag en dat is nog vele malen lager dan ik bij een kapsalon betaal en ze doet het 's avonds.
In het begin knipte ze iedereen gratis maar dat werkt gewoon niet.
Ik heb dat altijd geweigerd en betaald.
Uiteindelijk heeft ze iedereen de deur uitgegooid en gestopt met gratis knippen.
Omdat ik altijd betaald had kon ik blijven.
Ik zou gewoon iets gaan vragen, je scharen, je tondeuse , je stroom, je geeft ze wat te drinken etc.
Zelfs als je €7,50 vraagt besparen ze nog €10,- door het bij jou te doen,
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

vrijdag 13 juli 2018 om 23:36
hollebollegijs schreef: ↑13-07-2018 23:34Mijn zus is kapster en die wilde mij gratis knippen.
Dat wilde ik niet dus betaal ik een X bedrag en dat is nog vele malen lager dan ik bij een kapsalon betaal en ze doet het 's avonds.
In het begin knipte ze iedereen gratis maar dat werkt gewoon niet.
Ik heb dat altijd geweigerd en betaald.
Uiteindelijk heeft ze iedereen de deur uitgegooid en gestopt met gratis knippen.
Omdat ik altijd betaald had kon ik blijven.
Ik zou gewoon iets gaan vragen, je scharen, je tondeuse , je stroom, je geeft ze wat te drinken etc.
Zelfs als je €7,50 vraagt besparen ze nog €10,- door het bij jou te doen,