Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
LizBakker schreef:
13-07-2018 22:00
Ik vind €10 zo weinig dat het nauwelijks een verschil is met gratis knippen. Wat moet een mens nou met een tientje? Dan liever helemaal niet.

Het is makkelijker om te zeggen dat je er helemaal mee stopt (met hun dan), omdat het niet meer past bij hoe je leven er nu uitziet.

Als je wel tegen betaling zou willen knippen zou je kunnen zeggen dat je nu iedereen volwassen is alleen nog tegen gereduceerde betaling knipt, maar dat je het ook begrijpt als ze dan elders geknipt willen worden.

Je weet nooit of ze misschien al die tijd denken je te beledigen als ze ergens anders heengaan. Communicatie in families kan soms zo scheef zitten.
Thuiskappers rekenen 14-18 euro, dus met een tientje zit je daar wel bij in de buurt.
Jufjoke schreef:
13-07-2018 20:56
Even een vraag of ik gierig ben of niet. Omdat ik in mijn vorige carrière kapster ben geweest, knip ik mijn man, kind en moeder. Gratis. Plus een schoonzus en haar twee kinderen. Ook gratis. De kinderen zijn inmiddels ruim volwassen; ik doe dit al bijna twintig jaar. Ze bieden niet aan om te betalen en ik vind dat na al die tijd raar/lastig om te vragen. Tussen de knipbehandelingen door is er niet echt contact, ze appen nooit zomaar, altijd alleen als ze geknipt willen worden. Ik app zelf af en toe zomaar. Niet vaak.
Er is ook verder niet echt belangstelling. Ze vragen bijvoorbeeld nooit hoe het met me gaat, ook niet nu ik onlangs wat nare dingen heb meegemaakt. Nemen nooit een bosje bloemen mee als blijk van waardering. Het zijn wel lieve mensen, maar erg op het geld.
Inmiddels heb ik ze in al die jaren een paar duizend euro bespaard, terwijl ik zélf gewoon naar een kapper moet en ook uiteraard gewoon het volle pond moet betalen.
Inmiddels zit het me eigenlijk niet lekker. Is het gierig of not done om ze voortaan een klein bedragje te laten betalen?
Ik zou radicaal stoppen.
Geen gedoe met tientjes betalen want dan gaan ze weer zeuren over 't feit dat je het al 20 jaar gratis doet en waarom je nu ineens geld moet hebben.

"Geen tijd meer". Punt.
Vlinder1963 schreef:
13-07-2018 23:27
Een tientje is nog altijd een tientje, en dat is meer dan niks.
Ik zou er m’n bed niet voor uitkomen. Gratis vind ik een soort vriendendienst, maar dat tientje mag je houden, dat vind ik echt een belediging.

Maar ik lees nu dat thuiskappers €14 rekenen. Daar kan een mens toch niet van leven. Een gewone kapper rekent minimaal €35 (die van mij ruim €50 voor wassen-knippen-föhnen), dus daar vergelijk ik het mee.
LizBakker schreef:
14-07-2018 00:07
Ik zou er m’n bed niet voor uitkomen. Gratis vind ik een soort vriendendienst, maar dat tientje mag je houden, dat vind ik echt een belediging.

Maar ik lees nu dat thuiskappers €14 rekenen. Daar kan een mens toch niet van leven. Een gewone kapper rekent minimaal €35 (die van mij ruim €50 voor wassen-knippen-föhnen), dus daar vergelijk ik het mee.
Volgens mij komen thuiskappers ook amper boven het minimumloon uit. Ik heb er wel eens een geholpen met haar administratie. Alles bij elkaar, reistijd, overhead, kwam zij uit op 8 euro bruto per uur (ze rekent 17 euro per knipbeurt). Dat wordt wel meer als je meer werkt, of probeert hele gezinnen te knippen. Voordeel is dat ze eigen baas zijn en hun uren zelf kunnen indelen, maar voor het geld kun je beter in loondienst werken.
LizBakker schreef:

Sorry hoor maar wat een arogantie.
MinkeDeWit schreef:
14-07-2018 00:16
Volgens mij komen thuiskappers ook amper boven het minimumloon uit. Ik heb er wel eens een geholpen met haar administratie. Alles bij elkaar, reistijd, overhead, kwam zij uit op 8 euro bruto per uur (ze rekent 17 euro per knipbeurt). Dat wordt wel meer als je meer werkt, of probeert hele gezinnen te knippen. Voordeel is dat ze eigen baas zijn en hun uren zelf kunnen indelen, maar voor het geld kun je beter in loondienst werken.

Ik betaal bij een kapster in haar kapsalon €20,00 voor wassen knippen en fohnen.
Vlinder1963 schreef:
14-07-2018 00:38
Sorry hoor maar wat een arogantie.
Nou, dat zal dan wel, maar ik vind €14 geen bedrag dat je een volwassene die een vak heeft betaalt. Dan maar arrogant.
LizBakker schreef:
14-07-2018 00:43
Nou, dat zal dan wel, maar ik vind €14 geen bedrag dat je een volwassene die een vak heeft betaalt. Dan maar arrogant.
Nou ik betaal ook echt niet zoveel voor knippen. Ik weet niet waar jij heen gaat hoor. Overal waar ik kom betaal ik zo'n 21 euro voor knippen, misschien moet je even terug in de realiteit komen.
LizBakker schreef:

Poeh Poeh wat doe jij dik zeg!

Niet iedereen gaat naar zo'n kapsoneskapper hoor.

€20/€25 is een normaal bedrag voor een kapper met een pand.
Thuiskappers zitten daar normaal een stukje onder.
butterfly- schreef:
14-07-2018 01:03
Nou ik betaal ook echt niet zoveel voor knippen. Ik weet niet waar jij heen gaat hoor. Overal waar ik kom betaal ik zo'n 21 euro voor knippen, misschien moet je even terug in de realiteit komen.
Er zijn echt veel kappers bij mij in de buurt en die vragen allemaal meer dan €35. Misschien is mijn realiteit dan inderdaad anders.

Hoe dan ook, ik vind een tientje (en €14 ook) echt te weinig. Maar iedereen is anders.
LizBakker schreef:
14-07-2018 01:07
Er zijn echt veel kappers bij mij in de buurt en die vragen allemaal meer dan €35. Misschien is mijn realiteit dan inderdaad anders.

Hoe dan ook, ik vind een tientje (en €14 ook) echt te weinig. Maar iedereen is anders.
Ik denk dat jij gewoon een heel verwend leventje gewend bent.
Pipistrello schreef:
14-07-2018 01:05

Hier toch ook in no time minstens 55 euro kwijt aan wassen-knippen-drogen.
Iedereen in de buurt even duur, dus veranderen van kapper compleet zinloos.
Ze zijn al snel minstens 3 kwartier aan mij bezig, dus zo'n gek tarief vind ik het bovendien niet.

Ik vraag me dan ook af wat ik krijg (welke kwaliteit werk bijvoorbeeld) voor pakweg 18 euro.
Zeker als daar nog kosten van gebouw, scharen, ... af moeten.

(Ik ga 1 à 2 keer per jaar naar de kapper.)
Pipistrello schreef:
14-07-2018 01:05

Dik doen? Ik realiseer me tenminste dat iemand van een knipbeurt voor €10 niet kan leven.

Ik noemde het bedrag van mijn kapper alleen omdat dat echt geen vreemd bedrag is hier in de omgeving, ik zit echt niet bij een hele exclusieve kapper ofzo.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 01:20
17.62% gewijzigd
Vlinder1963 schreef:
14-07-2018 01:09
Ik denk dat jij gewoon een heel verwend leventje gewend bent.
MIsschien is dat het. Maar ik heb ook respect voor mensen die een vak uitoefenen.
Tornacense schreef:
14-07-2018 01:10
Hier toch ook in no time minstens 55 euro kwijt aan wassen-knippen-drogen.
Iedereen in de buurt even duur, dus veranderen van kapper compleet zinloos.
Ze zijn al snel minstens 3 kwartier aan mij bezig, dus zo'n gek tarief vind ik het bovendien niet.

Ik vraag me dan ook af wat ik krijg (welke kwaliteit werk bijvoorbeeld) voor pakweg 18 euro.
Zeker als daar nog kosten van gebouw, scharen, ... af moeten.

(Ik ga 1 à 2 keer per jaar naar de kapper.)
De kapperszaak waar ik naar te ga is goed en in de straat waar zij haar zaak heeft zijn er minimaal 5 andere concurenten die net boven en onder haar tarief van €20,00 zitten. Ze is erg goed, zo goed dat ik vanaf september als een ander haar zaak heeft overgenomen ik prive naar haar toe ga.
lotus77 schreef:
13-07-2018 16:10
Ik krijg juist koppijn en buikproblemen van die suikervrije zooi met zoetstoffen. Heb echt het idee dat die nepsmaak de rest van de dag achterin mijn keel blijft hangen, bah. Coca of Pepsi is me verder om het even, als er maar echte suiker in zit :proud:

Ik vind het trouwens ergens ook erg niet echt zuinig maar egocentrisch om alleen light producten te hebben op een feestje omdat je zelf niet anders drinkt. Iemand in mijn omgeving doet dat omdat ze zelf niet anders drinken thuis. Ik zorg zelf altijd dat ik van allebei wat in huis heb als ik gasten heb omdat ik weet dat er zowel mensen komen die light producten willen en mensen die dat niet willen. Maar aan de andere kant klinkt het misschien wat verwend om aangeboden drinken -er is altijd genoeg- niet te "lusten".
Ik heb altijd zoiets, lighten doet iedereen maar thuis maar niet op mijn feestje. Als ik die al geef.
LizBakker schreef:
14-07-2018 01:17
MIsschien is dat het. Maar ik heb ook respect voor mensen die een vak uitoefenen.
Thuiskapsters het woord zegt het al, die doen dat om wat bij te verdienen en niet om van te leven want dan hadden ze er een 40urige werkweek van gemaakt.
Doe eens gek en kijk eens wat een fabriekswerker per uur verdient ook dat verdient respect, niet iedereen kan een papiertje halen.
LizBakker schreef:

Een thuiskapper hoeft niet te betalen voor het pand waar de kapsalon huist. Of voor werknemers die loon willen.
Vlinder1963 schreef:
14-07-2018 01:25
Thuiskapsters het woord zegt het al, die doen dat om wat bij te verdienen en niet om van te leven want dan hadden ze er een 40urige werkweek van gemaakt.
Doe eens gek en kijk eens wat een fabriekswerker per uur verdient ook dat verdient respect, niet iedereen kan een papiertje halen.
Een fabrieksarbeider voert ook een vak uit.
LizBakker schreef:
14-07-2018 01:37
Een fabrieksarbeider voert ook een vak uit.
Lees mijn vorige reactie.
Joanjett schreef:
14-07-2018 01:42
Lees mijn vorige reactie.
Gelezen. Ik snap dat ze geen stoel hoeven te huren etc. of andere kosten hebben. Maar hoeveel mensen moeten ze per dag wel niet knippen om er een maandsalaris uit te halen?

Maar goed, zo te lezen zit ik fout en ben ik een snob op dit gebied, dus ik zal mijn mond verder maar houden.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 14-07-2018 10:07
16.89% gewijzigd
LizBakker schreef:

Dit is toch niet arrogant? Ik ben het volledig met je eens (behalve dat tientje vragen, dat vind ik niet zo raar).

Een echte zelfstandige rekent vaak minstens 30-40 euro per uur. Naast materialen moet hier nog belasting en overhead vanaf zoals een arbeidsongeschiktheidsverzekering en spaarpotje voor als je minder uren draait (zoals vakantie, ziekte of geen klanten). Dan hou je misschien 10 of 15 euro netto over.

En ik weet niet in welke regio jullie naar de kapper gaan? Maar in de randstad is 35 euro voor knippen echt heel normaal.

Dus ik vind deze post totaal niet arrogant maar realistisch. Hou in je achterhoofd dat een zelfstandige echt veel meer kosten maakt en moet inleveren dan iemand in loondienst.
Kappers variëren in prijzen. Echter ook in kwaliteit. Geld vragen voor een knipbeurt in privétijd lijkt mij verre van gek. Toch weet ik, ken iemand die het deed, dat dit flink kan drukken op je gemoed. De verwachtingen om in eigen tijd klaar te staan tegen kleine vergoeding of zelfs uitblijvende vergoeding en de vanzelfsprekendheid waarmee men dat dan “eist”. Dat is niet leuk voor de betreffende persoon.
Ik ben heel benieuwd hoe het met tante K is afgelopen!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
LizBakker schreef:
14-07-2018 01:07

De kappersketen Brainwash zit hier zowat in elke stad/dorp,wassen+knippen+droogfohnen 18.50 euro
https://www.brainwash-kappers.nl/prijzen/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven