Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
MonicaG schreef:
19-07-2018 08:21
Jaah, dat vragen hoeveel iets gekost heeft, onbeschoft vind ik het.

Ik antwoord dan altijd iets als 'zoveel als ik ervoor wil betalen', zeg het met een lach maar meestal komt de boodschap wel aan.

Ach, mensen mogen dat best vragen, maar ik vind het vreselijk irritant als ze dat blijkbaar alleen doen om een oordeel te kunnen vellen. Wààààt, zovééééél voor een t-shirt??!! Be-la-che-lijk.

Uh ja, heb je er last van of zo?
Als ik iets heel leuk vindt, vraag ik ook waar is die van en hoeveel kost ie? Maar inderdaad alleen uit belangstelling en dat ik denk, die wil ik ook! Dan dat ik zeg wat kost dat wel niet?? Ieder zijn hobby toch. Ik vind het dan weer zonde dat iemand 100 euro uitgeeft aan een computerspel dat met 2 maanden uitgespeeld is. Maar goed een ander vindt ws weer het bizar dat ik dure make up koop.
ja precies, ieder zijn hobby.
Ik game graag en een nieuwe game kost zo 60 euro (soms inderdaad wel 100 omdat er dan allerlei extraatjes bijzitten). Maar daar beleef ik echt heel lang plezier aan. Ik kan rustig maanden over zo'n spel doen en speel het vaak ook meerdere keren, omdat je met verschillende personages kan spelen of andere keuzes kan maken.
Echt, die aanschafprijs haal ik er dubbel en dwars uit.
och 100 euro voor een spel dat je 2 maanden speelt is niet zoveel duurder dan in 2 maanden elk weekend de kroeg ingaan. Ik koop wel bordspellen en vraag me dan ook wel af waarom ik minder moeite heb om dat geld een avond aan theater te geven, dan voor dat spel wat ik vaker dan een avond speel. Soms legt een mens rare prioriteiten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het was maar een voorbeeld hè, haha. Mijn man is dol op gamen en koopt ze dus ook. Sommige heeft ie in no time uitgespeeld, andere doet ie weer heeeel lang. Hij vindt het leuk, prima.
Het ligt idd net aan je prioriteiten.
Vriend hier gamed ook graag, maar koopt alleen spelletjes die al ouder zijn, want hij weigert dus 60 euro te betalen als ze een jaar later nog maar 20 euro zijn. (krent :proud: )
Maar dat is het verschil tussen iemand die gamed en een gamer, de laatste is eerder bereid om er meer voor te betalen.
Net zoals iemand die het wel leuk vind om met de mode mee te gaan of van luxe merken houdt, bereid is om meer te betalen, dan iemand die het wel leuk/mooi vind maar er verder niets mee heeft.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
-Darkside- schreef:
22-07-2018 13:01
Ach, mensen mogen dat best vragen, maar ik vind het vreselijk irritant als ze dat blijkbaar alleen doen om een oordeel te kunnen vellen. Wààààt, zovééééél voor een t-shirt??!! Be-la-che-lijk.

Uh ja, heb je er last van of zo?
Bij mij kwam die neiging tot verantwoording over prijs (die ik mezelf oplegde en altijd goedkoop inplaats van duur) misschien doordat moeder altijd alles te duur vond echter wel 10 paar schoenen kocht a 10 euro per paaren vader altijd met prijzen liep te pochen en dingen graag opzweepte en liefst zelfs duurder maakte. Status en aanzien terwijl er weinig tot geen financiële middelen waren.
-Darkside- schreef:
22-07-2018 13:15
ja precies, ieder zijn hobby.
Ik game graag en een nieuwe game kost zo 60 euro (soms inderdaad wel 100 omdat er dan allerlei extraatjes bijzitten). Maar daar beleef ik echt heel lang plezier aan. Ik kan rustig maanden over zo'n spel doen en speel het vaak ook meerdere keren, omdat je met verschillende personages kan spelen of andere keuzes kan maken.
Echt, die aanschafprijs haal ik er dubbel en dwars uit.
Je verantwoord je. Heb je dat in de gate? ;-))
Oooooh ja dat naar prijzen vragen wat sommige mensen doen. De meeste van die huilies heb ik inmiddels uit mijn leven gebannen maar was vroeger heeeeeuuuullll erg....

Menig keer in mijn twenties meegemaakt dat iemand op een verjaardag o.i.d. met afgunstige kuttekop aan mijn shirt, tas of zonnebril ging plukken en dan met rollende ogen en harde stem vroeg: Soooooo kost dat nou, zo'n shirt/tas/zonnebril....
En dan vervolgens (ik vond toen nog dat ik mij moest verantwoorden) als ik de prijs zei....BE-LACH-E-LIJK...bij de Wibra/Zeeman/C en A heb je 8 shirts/tassen/ zonnebrillen voor die prijs en het is allemaal hetzelfde......
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Oh, welke zeeman is dat dan, met mooie leren tassen en fatsoenlijke zonnebrillen? Ga ik daar voortaan ook naartoe! :bye:
Als mensen naar prijs vragen vanuit oprechte interesse of 'he, dat wil ik misschien ook' dan merk ik dat wel en reageer ik gewoon met de prijs.

Maar vaak wordt er inderdaad prijs gevraagd om te kunnen veroordelen: of ze vinden het veel te duur of ze kunnen zichzelf wel beter veroorloven dan mijn goedkope meuk.

Bij zo'n mensen weiger ik dus getallen te noemen. Zij hun centen en prioriteiten, ik de mijne.

Aan de andere kant vertel ik - als dat relevant is in een gesprek - wel weer zonder chroom hoeveel ik verdien, dat is hier in België heel ongewoon.
Er schiet me opeens wel een gierige actie te binnen van toen ik een hele tijd terug met mijn toemalige beste vriendin uit ging. We hadden afgesproken om om de beurt te betalen, gewoon bier/wijn/fris. Toen ik aan de beurt was om te betalen en zij de drankjes ging bestellen, kwam ze tot twee keer toe opeens terug met dure blikjes Redbull waarvan ze ook weet dat ik die troep niet eens drink. Uiteraard alleen als ik moest betalen, als zij aan de beurt was dan bleef het bij goedkoop bier. :facepalm:
Ja mensen zijn vaak brutaal vind ik als het om geld gaat. Ik ga vaak op reis, hoe vaak ik dan de vraag krijg waar ik dat geld vandaan haal en of dat ik de loterij heb gewonnen?
Ik verdien modaal maar laat er veel voor. Ik leef erg eenvoudig, lage vaste lasten, goedkope kleding, koop nooit dure spullen voor in huis, ga weinig uit. Dusja dan houd je veel geld over. Ik ga ook altijd backpacken, en is ook niet super duur.
Ik vraag toch ook niet hoe je die bank van 2000 euro betaald hebt.
Brownietaart schreef:
23-07-2018 10:01
Er schiet me opeens wel een gierige actie te binnen van toen ik een hele tijd terug met mijn toemalige beste vriendin uit ging. We hadden afgesproken om om de beurt te betalen, gewoon bier/wijn/fris. Toen ik aan de beurt was om te betalen en zij de drankjes ging bestellen, kwam ze tot twee keer toe opeens terug met dure blikjes Redbull waarvan ze ook weet dat ik die troep niet eens drink. Uiteraard alleen als ik moest betalen, als zij aan de beurt was dan bleef het bij goedkoop bier. :facepalm:
Gewoon zelf bestellen als je aan de beurt bent met betalen. Of als zij aan de beurt is het ook bestellen en dan ook die blikjes Redbull want ja die wil zij toch zo graag :-D
Als ik wat krap bij kas zit aan het einde van maand, dan eet ik soms een week lang dezelfde groente die dan in de aanbieding is. Is dat krenterig of gewoon zuinig?
Wees goed voor anderen maar vergeet jezelf niet
Iklustgeenkaas schreef:
23-07-2018 13:04
Als ik wat krap bij kas zit aan het einde van maand, dan eet ik soms een week lang dezelfde groente die dan in de aanbieding is. Is dat krenterig of gewoon zuinig?
Zuinig.Je kunt toch ook niet anders als je vrijwel geen geld hebt.
Iklustgeenkaas schreef:
Zuinig natuurlijk.
Lijkt me vanzelfsprekend. Wat moet je anders?
Iklustgeenkaas schreef:
Gierig is als je anderen er mee benadeeld.
Als je bijvoorbeeld bij vrienden altijd vraagt of ze luxe groente voor je kopen maar als ze bij jou komen eten serveer je altijd dezelfde goedkope groente.
AnAppleADay schreef:
23-07-2018 13:17
Als je bijvoorbeeld bij vrienden altijd vraagt of ze luxe groente voor je kopen maar als ze bij jou komen eten serveer je altijd dezelfde goedkope groente.
Als mensen hier komen eten. Eten ze gewoon wat de pot schaft. En dat zijn meestal de groenten die in de aanbieding zijn.

Al vind mijn vriendin me gierig omdat ik rustig 3 km fiets voor goedkope groenten ipv naar de supermarkt op de hoek.
AnAppleADay schreef:
23-07-2018 13:17
Als vrienden komen eten (dan wel op de momenten dat ik niet krap bij kas zit, anders nodig ik ze niet uit) dan maak ik wel lekkere gerechten omdat ze dat voor mij ook doen. Maar op mijn zuinige / krenterige momenten dan ben ik daar alleen de dupe van :-)
Pepermint_Patty schreef:
23-07-2018 13:23
Als mensen hier komen eten. Eten ze gewoon wat de pot schaft. En dat zijn meestal de groenten die in de aanbieding zijn.

Al vind mijn vriendin me gierig omdat ik rustig 3 km fiets voor goedkope groenten ipv naar de supermarkt op de hoek.

Wat is nou 3 km? Toch maar 10 minuten fietsen of zo. En fietsen kost niets, je hebt weer wat beweging en goedkope groente. Ik zeg win/win/win-situatie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Pepermint_Patty schreef:
23-07-2018 13:23

Het gaat ook niet om het feit dat je zelf goedkope groente serveert.
Iklustgeenkaas schreef:
Vooral onverstandig. Wissel af met goedkope diepvries en je hebt nog goedkoper, afwisselender en gezonder te eten.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Kleinezon schreef:
23-07-2018 13:50
Vooral onverstandig. Wissel af met goedkope diepvries en je hebt nog goedkoper, afwisselender en gezonder te eten.
bedankt voor de tip! Daar ga ik rekening mee houden.
Robinson schreef:
23-07-2018 10:07
Ja mensen zijn vaak brutaal vind ik als het om geld gaat. Ik ga vaak op reis, hoe vaak ik dan de vraag krijg waar ik dat geld vandaan haal en of dat ik de loterij heb gewonnen?
Ik verdien modaal maar laat er veel voor. Ik leef erg eenvoudig, lage vaste lasten, goedkope kleding, koop nooit dure spullen voor in huis, ga weinig uit. Dusja dan houd je veel geld over. Ik ga ook altijd backpacken, en is ook niet super duur.
Ik vraag toch ook niet hoe je die bank van 2000 euro betaald hebt.
Dat is inderdaad wel brutaal van mensen om te vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven