Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel VIII

04-05-2018 08:30 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
27-07-2018 13:34
Hierna stop ik met updates stammen hoor, maar: Joop heeft een beetje pech, want mijn manager zei dit toen hij net koffie pakte. 😂
:rofl:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Haha, die joop :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ergens mee en vraag me af of dit gierig is of niet.

Vandaag zijn er twee loodgieters bij mij aan het werk geweest. Ik weet niet of het relevant is, maar ze zijn zo'n 4 uur bezig geweest en ik verwacht een factuur rond de 350 euro. Onderdeel van de werkzaamheden was het verplaatsen van de wasmachine. De loodgieters deden dit niet erg handig en ik stelde een andere, naar mijn idee handigere, manier voor. Ze hielden echter vast aan hun eigen methode, wat helaas niet goed ging. Op een gegeven moment zat de wasmachine klem in een nauwe doorgang en ze vroegen aan mij of ze even flink kracht mochten zetten omdat het anders niet ging lukken. Ik dacht nog, als jullie naar mij hadden geluisterd was het hoogstwaarschijnlijk niet zover gekomen. Maar goed, niks meer aan te doen en die wasmachine moest toch echt weg daar dus ik heb ingestemd. Gevolg: knop van de wasmachine afgebroken. Geen nutteloos ding, zonder die knop kan je de wasmachine niet gebruiken. Ze hebben het nog geprobeerd te maken maar dat lukte helaas niet meer.

Nu moet ik dus een nieuwe knop bestellen, maar met een beetje pech moet deze door een speciale monteur vervangen worden, met alle kosten van dien (geen garantie oid).

Nu vraag ik me dus af of ik deze kosten op het loodgietersbedrijf moet verhalen of niet. Ik hoorde ze praten met elkaar en volgens mij zit hun bedrijf financieel in zwaar weer. Daarbij was die knop misschien ook afgebroken als mijn vriend en ik die wasmachine zelf verplaatst hadden. Ik voel me dus nogal gierig als ik er aan denk om hen voor de kosten op te laten draaien, maar aan de andere kant is het wel gewoon hun schuld en zijn ze daar misschien wel voor verzekerd? Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moeten zij dit vergoeden. En een beetje bedrijf is hier gewoon voor verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
27-07-2018 15:31
Natuurlijk moeten zij dit vergoeden. En een beetje bedrijf is hier gewoon voor verzekerd.
Dit ja, als ze naar je geluisterd hadden en jouw manier geprobeerd hadden was het misschien wel gelukt.
Alle reacties Link kopieren
mimarr schreef:
27-07-2018 15:27
Ik zit ergens mee en vraag me af of dit gierig is of niet.

Vandaag zijn er twee loodgieters bij mij aan het werk geweest. Ik weet niet of het relevant is, maar ze zijn zo'n 4 uur bezig geweest en ik verwacht een factuur rond de 350 euro. Onderdeel van de werkzaamheden was het verplaatsen van de wasmachine. De loodgieters deden dit niet erg handig en ik stelde een andere, naar mijn idee handigere, manier voor. Ze hielden echter vast aan hun eigen methode, wat helaas niet goed ging. Op een gegeven moment zat de wasmachine klem in een nauwe doorgang en ze vroegen aan mij of ze even flink kracht mochten zetten omdat het anders niet ging lukken. Ik dacht nog, als jullie naar mij hadden geluisterd was het hoogstwaarschijnlijk niet zover gekomen. Maar goed, niks meer aan te doen en die wasmachine moest toch echt weg daar dus ik heb ingestemd. Gevolg: knop van de wasmachine afgebroken. Geen nutteloos ding, zonder die knop kan je de wasmachine niet gebruiken. Ze hebben het nog geprobeerd te maken maar dat lukte helaas niet meer.

Nu moet ik dus een nieuwe knop bestellen, maar met een beetje pech moet deze door een speciale monteur vervangen worden, met alle kosten van dien (geen garantie oid).

Nu vraag ik me dus af of ik deze kosten op het loodgietersbedrijf moet verhalen of niet. Ik hoorde ze praten met elkaar en volgens mij zit hun bedrijf financieel in zwaar weer. Daarbij was die knop misschien ook afgebroken als mijn vriend en ik die wasmachine zelf verplaatst hadden. Ik voel me dus nogal gierig als ik er aan denk om hen voor de kosten op te laten draaien, maar aan de andere kant is het wel gewoon hun schuld en zijn ze daar misschien wel voor verzekerd? Wat denken jullie?


Jij hebt ingestemd met de door hun voorgestelde werkwijze.

Ik zou denken dat het bedrijf - of hun verzekeraar - dat zal aanhalen om die knop niet te betalen.
Natuurlijk wel verhalen! Zij zijn verzekerd, jij moet het uit eigen beurs betalen. En ja, niet leuk voor ze. Echter daar waren ze inmiddels ook al achter.

Dit is geen gierige denkwijze van jou!
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 27-07-2018 18:02
1.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
27-07-2018 15:47
Dit ja, als ze naar je geluisterd hadden en jouw manier geprobeerd hadden was het misschien wel gelukt.
Ja maar dat is het dus, dat weet ik natuurlijk niet zeker. Toen ik de wasmachine jaren terug op deze plek moest krijgen heb ik het anders aangepakt wat veel beter ging, maar zij doen dit natuurlijk veel vaker en zullen het op zich heus wel weten.

Daarbij inderdaad wat MonicaG al zegt: ik heb zelf akkoord gegeven.
Boeiend dat je akkoord ging. Zij hebben de schade toch gemaakt. Ze zijn hier gewoon voor verzekerd hoor.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
27-07-2018 00:06
Mailtje terug dat het heel fijn is dat hij aan de betaling van de ijsjes denkt en dat er nog 8.49 van hem openstaat. Dat hij het wel kan verrekenen en de rest kan storten aan.. x en x en x (die wel vullen dus) Kinderachtig is as kinderachtig does zeg maar :)
dat zou precies ook mijn reactie zijn.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
27-07-2018 17:20
Boeiend dat je akkoord ging. Zij hebben de schade toch gemaakt. Ze zijn hier gewoon voor verzekerd hoor.
Dit.
Zij hebben het stuk gemaakt en als het goed is zijn ze gewoon verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
27-07-2018 17:20
Boeiend dat je akkoord ging. Zij hebben de schade toch gemaakt. Ze zijn hier gewoon voor verzekerd hoor.
Al zijn ze niet verzekerd, ze hebben schade toegebracht en zijn aansprakelijk.
Ik lees dat vaker, alsof het al dan niet vergoeden van schade afhankelijk is van een afgesloten verzekering.

Als ik bij jou op bezoek kom en stoot jouw Rembrandt van de muur is het wel handig om een WA verzekering te hebben maar als ik die niet heb moet ik de schade gewoon zelf vergoeden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
nina1966 schreef:
27-07-2018 00:21
Marsepein vinden kinderen juist lekker. Ken er niet een die het niet lust. DIe kleine kindergebakjes zijn ook meestal met marsepein. En nee marsepein is niet bitter wat iemand schreef.
Ik ken er geen een die het WEL lust. Die van mij alle vier niet. Ik vind het zelf ook het toppunt van smerig. Man lust het daarentegen weer wel.

en van de expert

https://www.toetjesentaarten.nl/marsepe ... en-tegens/

“Fondant
Fondant is handig als je niet weet of marsepein bij je gasten in de smaak valt. Sommige mensen hebben een notenallergie (in marsepein zitten amandelen) en kinderen lusten het vaak niet”

Ook weer opgelost
hollebollegijs schreef:
27-07-2018 18:42
Al zijn ze niet verzekerd, ze hebben schade toegebracht en zijn aansprakelijk.
Ik lees dat vaker, alsof het al dan niet vergoeden van schade afhankelijk is van een afgesloten verzekering.

Als ik bij jou op bezoek kom en stoot jouw Rembrandt van de muur is het wel handig om een WA verzekering te hebben maar als ik die niet heb moet ik de schade gewoon zelf vergoeden.
Ik bedoelde ermee dat ze zich dus niet schuldig hoeft te voelen over het claimen van de schade omdat ze had gehoord dat het bedrijf er slecht voorstaat.
Die opmerking over in “slecht weer zitten” kan opzet zijn geweest van de medewerkers. Iets met....stront aan hun knikker en op die manier met een sisser ervan af hopen te komen.

Kan.
Fondant is toch heel ander spul? Ik vind dat maar zozo terwijl ik dol ben op marsepein. Wel een beetje goede, niet een waar de amandelen alleen overheen gevlogen zijn.
MinkeDeWit schreef:
28-07-2018 08:39
Fondant is toch heel ander spul? Ik vind dat maar zozo terwijl ik dol ben op marsepein. Wel een beetje goede, niet een waar de amandelen alleen overheen gevlogen zijn.
Fondant is suiker en is minder uitgesproken van smaak dan marsepein en over het algemeen lusten meer mensen dat.

Ik vind goede marsepein ook zalig, die echte van de bakker. Maar het ging dan ook om kinderen. Dat petit fours vaak marsepein bevatten en dat veel kinderen dat niet lekker vinden. Die willen gewoon slagroomgebak oid.
Nina weet zeker dat alle kinderen marsepein lusten omdat die haar het lekker vinden. Tuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
27-07-2018 13:34
Hierna stop ik met updates stammen hoor, maar: Joop heeft een beetje pech, want mijn manager zei dit toen hij net koffie pakte. 😂
:cheer: :yes:
Pipistrello schreef:
28-07-2018 09:46
Nina weet zeker dat alle kinderen marsepein lusten omdat die haar het lekker vinden. Tuurlijk.
Als ik een ding geleerd heb hier dan is het dat Nina gelijk heeft. Wat zij zegt is de waarheid. Nooooooooooit aan twijfelen. Niet nodig.

Echt he, elk bericht dat komt uit haar vingers snuif ik naar binnen. Dat is het lezen van kennis en kunde van wereldformaat!
Je doet jezelf serieus te kort wanneer je die berichten naast je neerlegt.
Het is zoiets als de Bijbel.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
28-07-2018 08:18
Die opmerking over in “slecht weer zitten” kan opzet zijn geweest van de medewerkers. Iets met....stront aan hun knikker en op die manier met een sisser ervan af hopen te komen.

Kan.
Nou dat denk ik niet. Ook toen ik een afspraak wilde maken kon ik kiezen wanneer ik maar wilde, ze hadden bijna elke dag tijd. En dat gesprek dat ik opving vond een paar uur plaats voordat die knop af brak. Een klant belde om een klus af te zeggen, waarop ik ze tegen elkaar iets hoorde zeggen dat ze dat er echt niet bij konden hebben, dat ze die klus echt nodig hadden. Ze stonden buiten en hadden niet in de gaten dat ik boven naast het open raam de was aan het ophangen was.
Ok, dan is het woord -kan- in mijn bericht van toepassing.
Toch mag je echt verhaal halen.
Ttroeteltje schreef:
28-07-2018 12:58
Als ik een ding geleerd heb hier dan is het dat Nina gelijk heeft. Wat zij zegt is de waarheid. Nooooooooooit aan twijfelen. Niet nodig.

Echt he, elk bericht dat komt uit haar vingers snuif ik naar binnen. Dat is het lezen van kennis en kunde van wereldformaat!
Je doet jezelf serieus te kort wanneer je die berichten naast je neerlegt.
Het is zoiets als de Bijbel.
Troetel :rofl:
apppie schreef:
27-07-2018 13:34
Hierna stop ik met updates stammen hoor, maar: Joop heeft een beetje pech, want mijn manager zei dit toen hij net koffie pakte. 😂
:rofl:
De 1,49 meer dan waard!
En die beginzin ' dat je er een week mee hebt moeten rondlopen' :-D
Alle reacties Link kopieren
mimarr schreef:
28-07-2018 13:10
Nou dat denk ik niet. Ook toen ik een afspraak wilde maken kon ik kiezen wanneer ik maar wilde, ze hadden bijna elke dag tijd. En dat gesprek dat ik opving vond een paar uur plaats voordat die knop af brak. Een klant belde om een klus af te zeggen, waarop ik ze tegen elkaar iets hoorde zeggen dat ze dat er echt niet bij konden hebben, dat ze die klus echt nodig hadden. Ze stonden buiten en hadden niet in de gaten dat ik boven naast het open raam de was aan het ophangen was.
En dan is het nog de vraag waarom ze in slecht weer zitten, hebben ze wel vaker dat soort ongeintjes, zodat de mond op mondreclame negatief gaat uitvallen en er dus meer mensen afzeggen, of helemaal niet meer komen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
mimarr schreef:
28-07-2018 13:10
Nou dat denk ik niet. Ook toen ik een afspraak wilde maken kon ik kiezen wanneer ik maar wilde, ze hadden bijna elke dag tijd. En dat gesprek dat ik opving vond een paar uur plaats voordat die knop af brak. Een klant belde om een klus af te zeggen, waarop ik ze tegen elkaar iets hoorde zeggen dat ze dat er echt niet bij konden hebben, dat ze die klus echt nodig hadden. Ze stonden buiten en hadden niet in de gaten dat ik boven naast het open raam de was aan het ophangen was.
De eerste stielman die niet zelf dag en uur oplegt omdat hij anders niet kan zou ik wantrouwen.

Ik heb nog nooit een betrouwbare stielman meegemaakt wiens agenda zowat leeg is.
Of hij moet net vorige week begonnen zijn met zijn zaak.
(En zelfs dan zat die boomsnoeier die net 2 weken als zelfstandige bezig was ei-vol met opdrachten.
En duurde het nog 4 maanden eer ie daadwerkelijk kon.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven