Geld & Recht
alle pijlers
Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
vrijdag 27 juli 2018 14:52
vrijdag 27 juli 2018 15:27
Ik zit ergens mee en vraag me af of dit gierig is of niet.
Vandaag zijn er twee loodgieters bij mij aan het werk geweest. Ik weet niet of het relevant is, maar ze zijn zo'n 4 uur bezig geweest en ik verwacht een factuur rond de 350 euro. Onderdeel van de werkzaamheden was het verplaatsen van de wasmachine. De loodgieters deden dit niet erg handig en ik stelde een andere, naar mijn idee handigere, manier voor. Ze hielden echter vast aan hun eigen methode, wat helaas niet goed ging. Op een gegeven moment zat de wasmachine klem in een nauwe doorgang en ze vroegen aan mij of ze even flink kracht mochten zetten omdat het anders niet ging lukken. Ik dacht nog, als jullie naar mij hadden geluisterd was het hoogstwaarschijnlijk niet zover gekomen. Maar goed, niks meer aan te doen en die wasmachine moest toch echt weg daar dus ik heb ingestemd. Gevolg: knop van de wasmachine afgebroken. Geen nutteloos ding, zonder die knop kan je de wasmachine niet gebruiken. Ze hebben het nog geprobeerd te maken maar dat lukte helaas niet meer.
Nu moet ik dus een nieuwe knop bestellen, maar met een beetje pech moet deze door een speciale monteur vervangen worden, met alle kosten van dien (geen garantie oid).
Nu vraag ik me dus af of ik deze kosten op het loodgietersbedrijf moet verhalen of niet. Ik hoorde ze praten met elkaar en volgens mij zit hun bedrijf financieel in zwaar weer. Daarbij was die knop misschien ook afgebroken als mijn vriend en ik die wasmachine zelf verplaatst hadden. Ik voel me dus nogal gierig als ik er aan denk om hen voor de kosten op te laten draaien, maar aan de andere kant is het wel gewoon hun schuld en zijn ze daar misschien wel voor verzekerd? Wat denken jullie?
Vandaag zijn er twee loodgieters bij mij aan het werk geweest. Ik weet niet of het relevant is, maar ze zijn zo'n 4 uur bezig geweest en ik verwacht een factuur rond de 350 euro. Onderdeel van de werkzaamheden was het verplaatsen van de wasmachine. De loodgieters deden dit niet erg handig en ik stelde een andere, naar mijn idee handigere, manier voor. Ze hielden echter vast aan hun eigen methode, wat helaas niet goed ging. Op een gegeven moment zat de wasmachine klem in een nauwe doorgang en ze vroegen aan mij of ze even flink kracht mochten zetten omdat het anders niet ging lukken. Ik dacht nog, als jullie naar mij hadden geluisterd was het hoogstwaarschijnlijk niet zover gekomen. Maar goed, niks meer aan te doen en die wasmachine moest toch echt weg daar dus ik heb ingestemd. Gevolg: knop van de wasmachine afgebroken. Geen nutteloos ding, zonder die knop kan je de wasmachine niet gebruiken. Ze hebben het nog geprobeerd te maken maar dat lukte helaas niet meer.
Nu moet ik dus een nieuwe knop bestellen, maar met een beetje pech moet deze door een speciale monteur vervangen worden, met alle kosten van dien (geen garantie oid).
Nu vraag ik me dus af of ik deze kosten op het loodgietersbedrijf moet verhalen of niet. Ik hoorde ze praten met elkaar en volgens mij zit hun bedrijf financieel in zwaar weer. Daarbij was die knop misschien ook afgebroken als mijn vriend en ik die wasmachine zelf verplaatst hadden. Ik voel me dus nogal gierig als ik er aan denk om hen voor de kosten op te laten draaien, maar aan de andere kant is het wel gewoon hun schuld en zijn ze daar misschien wel voor verzekerd? Wat denken jullie?
vrijdag 27 juli 2018 15:54
mimarr schreef: ↑27-07-2018 15:27Ik zit ergens mee en vraag me af of dit gierig is of niet.
Vandaag zijn er twee loodgieters bij mij aan het werk geweest. Ik weet niet of het relevant is, maar ze zijn zo'n 4 uur bezig geweest en ik verwacht een factuur rond de 350 euro. Onderdeel van de werkzaamheden was het verplaatsen van de wasmachine. De loodgieters deden dit niet erg handig en ik stelde een andere, naar mijn idee handigere, manier voor. Ze hielden echter vast aan hun eigen methode, wat helaas niet goed ging. Op een gegeven moment zat de wasmachine klem in een nauwe doorgang en ze vroegen aan mij of ze even flink kracht mochten zetten omdat het anders niet ging lukken. Ik dacht nog, als jullie naar mij hadden geluisterd was het hoogstwaarschijnlijk niet zover gekomen. Maar goed, niks meer aan te doen en die wasmachine moest toch echt weg daar dus ik heb ingestemd. Gevolg: knop van de wasmachine afgebroken. Geen nutteloos ding, zonder die knop kan je de wasmachine niet gebruiken. Ze hebben het nog geprobeerd te maken maar dat lukte helaas niet meer.
Nu moet ik dus een nieuwe knop bestellen, maar met een beetje pech moet deze door een speciale monteur vervangen worden, met alle kosten van dien (geen garantie oid).
Nu vraag ik me dus af of ik deze kosten op het loodgietersbedrijf moet verhalen of niet. Ik hoorde ze praten met elkaar en volgens mij zit hun bedrijf financieel in zwaar weer. Daarbij was die knop misschien ook afgebroken als mijn vriend en ik die wasmachine zelf verplaatst hadden. Ik voel me dus nogal gierig als ik er aan denk om hen voor de kosten op te laten draaien, maar aan de andere kant is het wel gewoon hun schuld en zijn ze daar misschien wel voor verzekerd? Wat denken jullie?
Jij hebt ingestemd met de door hun voorgestelde werkwijze.
Ik zou denken dat het bedrijf - of hun verzekeraar - dat zal aanhalen om die knop niet te betalen.
vrijdag 27 juli 2018 16:47
Ja maar dat is het dus, dat weet ik natuurlijk niet zeker. Toen ik de wasmachine jaren terug op deze plek moest krijgen heb ik het anders aangepakt wat veel beter ging, maar zij doen dit natuurlijk veel vaker en zullen het op zich heus wel weten.
Daarbij inderdaad wat MonicaG al zegt: ik heb zelf akkoord gegeven.
vrijdag 27 juli 2018 18:09
dat zou precies ook mijn reactie zijn.
vrijdag 27 juli 2018 18:40
Dit.-Darkside- schreef: ↑27-07-2018 17:20Boeiend dat je akkoord ging. Zij hebben de schade toch gemaakt. Ze zijn hier gewoon voor verzekerd hoor.
Zij hebben het stuk gemaakt en als het goed is zijn ze gewoon verzekerd.
vrijdag 27 juli 2018 18:42
Al zijn ze niet verzekerd, ze hebben schade toegebracht en zijn aansprakelijk.-Darkside- schreef: ↑27-07-2018 17:20Boeiend dat je akkoord ging. Zij hebben de schade toch gemaakt. Ze zijn hier gewoon voor verzekerd hoor.
Ik lees dat vaker, alsof het al dan niet vergoeden van schade afhankelijk is van een afgesloten verzekering.
Als ik bij jou op bezoek kom en stoot jouw Rembrandt van de muur is het wel handig om een WA verzekering te hebben maar als ik die niet heb moet ik de schade gewoon zelf vergoeden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vrijdag 27 juli 2018 18:51
Ik ken er geen een die het WEL lust. Die van mij alle vier niet. Ik vind het zelf ook het toppunt van smerig. Man lust het daarentegen weer wel.
en van de expert
https://www.toetjesentaarten.nl/marsepe ... en-tegens/
“Fondant
Fondant is handig als je niet weet of marsepein bij je gasten in de smaak valt. Sommige mensen hebben een notenallergie (in marsepein zitten amandelen) en kinderen lusten het vaak niet”
Ook weer opgelost
vrijdag 27 juli 2018 20:25
Ik bedoelde ermee dat ze zich dus niet schuldig hoeft te voelen over het claimen van de schade omdat ze had gehoord dat het bedrijf er slecht voorstaat.hollebollegijs schreef: ↑27-07-2018 18:42Al zijn ze niet verzekerd, ze hebben schade toegebracht en zijn aansprakelijk.
Ik lees dat vaker, alsof het al dan niet vergoeden van schade afhankelijk is van een afgesloten verzekering.
Als ik bij jou op bezoek kom en stoot jouw Rembrandt van de muur is het wel handig om een WA verzekering te hebben maar als ik die niet heb moet ik de schade gewoon zelf vergoeden.
zaterdag 28 juli 2018 09:46
Fondant is suiker en is minder uitgesproken van smaak dan marsepein en over het algemeen lusten meer mensen dat.MinkeDeWit schreef: ↑28-07-2018 08:39Fondant is toch heel ander spul? Ik vind dat maar zozo terwijl ik dol ben op marsepein. Wel een beetje goede, niet een waar de amandelen alleen overheen gevlogen zijn.
Ik vind goede marsepein ook zalig, die echte van de bakker. Maar het ging dan ook om kinderen. Dat petit fours vaak marsepein bevatten en dat veel kinderen dat niet lekker vinden. Die willen gewoon slagroomgebak oid.
Nina weet zeker dat alle kinderen marsepein lusten omdat die haar het lekker vinden. Tuurlijk.
zaterdag 28 juli 2018 12:58
Als ik een ding geleerd heb hier dan is het dat Nina gelijk heeft. Wat zij zegt is de waarheid. Nooooooooooit aan twijfelen. Niet nodig.Pipistrello schreef: ↑28-07-2018 09:46Nina weet zeker dat alle kinderen marsepein lusten omdat die haar het lekker vinden. Tuurlijk.
Echt he, elk bericht dat komt uit haar vingers snuif ik naar binnen. Dat is het lezen van kennis en kunde van wereldformaat!
Je doet jezelf serieus te kort wanneer je die berichten naast je neerlegt.
Het is zoiets als de Bijbel.
zaterdag 28 juli 2018 13:10
Nou dat denk ik niet. Ook toen ik een afspraak wilde maken kon ik kiezen wanneer ik maar wilde, ze hadden bijna elke dag tijd. En dat gesprek dat ik opving vond een paar uur plaats voordat die knop af brak. Een klant belde om een klus af te zeggen, waarop ik ze tegen elkaar iets hoorde zeggen dat ze dat er echt niet bij konden hebben, dat ze die klus echt nodig hadden. Ze stonden buiten en hadden niet in de gaten dat ik boven naast het open raam de was aan het ophangen was.Ttroeteltje schreef: ↑28-07-2018 08:18Die opmerking over in “slecht weer zitten” kan opzet zijn geweest van de medewerkers. Iets met....stront aan hun knikker en op die manier met een sisser ervan af hopen te komen.
Kan.
zaterdag 28 juli 2018 13:21
TroetelTtroeteltje schreef: ↑28-07-2018 12:58Als ik een ding geleerd heb hier dan is het dat Nina gelijk heeft. Wat zij zegt is de waarheid. Nooooooooooit aan twijfelen. Niet nodig.
Echt he, elk bericht dat komt uit haar vingers snuif ik naar binnen. Dat is het lezen van kennis en kunde van wereldformaat!
Je doet jezelf serieus te kort wanneer je die berichten naast je neerlegt.
Het is zoiets als de Bijbel.
zaterdag 28 juli 2018 18:23
En dan is het nog de vraag waarom ze in slecht weer zitten, hebben ze wel vaker dat soort ongeintjes, zodat de mond op mondreclame negatief gaat uitvallen en er dus meer mensen afzeggen, of helemaal niet meer komen?mimarr schreef: ↑28-07-2018 13:10Nou dat denk ik niet. Ook toen ik een afspraak wilde maken kon ik kiezen wanneer ik maar wilde, ze hadden bijna elke dag tijd. En dat gesprek dat ik opving vond een paar uur plaats voordat die knop af brak. Een klant belde om een klus af te zeggen, waarop ik ze tegen elkaar iets hoorde zeggen dat ze dat er echt niet bij konden hebben, dat ze die klus echt nodig hadden. Ze stonden buiten en hadden niet in de gaten dat ik boven naast het open raam de was aan het ophangen was.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 28 juli 2018 18:27
De eerste stielman die niet zelf dag en uur oplegt omdat hij anders niet kan zou ik wantrouwen.mimarr schreef: ↑28-07-2018 13:10Nou dat denk ik niet. Ook toen ik een afspraak wilde maken kon ik kiezen wanneer ik maar wilde, ze hadden bijna elke dag tijd. En dat gesprek dat ik opving vond een paar uur plaats voordat die knop af brak. Een klant belde om een klus af te zeggen, waarop ik ze tegen elkaar iets hoorde zeggen dat ze dat er echt niet bij konden hebben, dat ze die klus echt nodig hadden. Ze stonden buiten en hadden niet in de gaten dat ik boven naast het open raam de was aan het ophangen was.
Ik heb nog nooit een betrouwbare stielman meegemaakt wiens agenda zowat leeg is.
Of hij moet net vorige week begonnen zijn met zijn zaak.
(En zelfs dan zat die boomsnoeier die net 2 weken als zelfstandige bezig was ei-vol met opdrachten.
En duurde het nog 4 maanden eer ie daadwerkelijk kon.)