Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
donderdag 10 oktober 2019 om 16:42
Dat is toch wat anders. Je eet normaal tot je genoeg hebt. Zulke mensen hebben nooit genoeg.boebezoebe schreef: ↑10-10-2019 08:06Niet lullig bedoelt, maar het is toch ook om op te eten? Als ik kook voor gasten vind ik ht fijn als alles op is. Hapjes en chips en mogen ook op. Daar staat het er voor. Als ik wat wil bewaren, dan zet ik niet alles op tafel.
donderdag 10 oktober 2019 om 16:42
Dan heeft zo een iemand toch ook overgewicht lijkt me?COtweepuntnul schreef: ↑10-10-2019 08:09Nee dat mag ook wel hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar al zet ik twintig pannen bij wijze van spreken op tafel. Alles moet een soort dwangmatig leeg. Heel bijzonder.
En ja ik kook genoeg normaal gesproken![]()

donderdag 10 oktober 2019 om 16:45
Is niet gierig, is belachelijk. Hij wil mee doen. Dat je dan een deel van de brandstof betaald ala. Maar dat poetsen van hem??Echt niet. Zijn wens zijn tijd zijn kosten.jeskanana schreef: ↑10-10-2019 12:04Ik kende het begrip bodemdrift helemaal niet, mooi woord!
Wij hebben jarenlang mijn schoonmoeder (oké, dat is nog niet 'jarenlang' mijn schoonmoeder) hiervan beticht. Het bleek een bijkomstigheid van haar dementie te zijn. Iedereen moet er nu op letten dat ze niet alles stiekem opeet, ze wordt zo langzaamaan steeds dikker.
Ontopic: Mijn vriend noemt mij een grote gierigaard. Ik had 1 oktober mijn trekker uitgeleend aan de jongen die hier regelmatig klusjes doet, die wilde meedoen aan het Boerenprotest. Ik kreeg het bonnetje van het tanken al, maar nu wilde hij de uren ook nog uitbetaald krijgen dat hij die trekker heeft staan poetsen. De jongen is pas 17 en als hulpje goud waard, dus ik heb het toch maar betaald. Wel echt als boer met kiespijn![]()
Ik had NIET betaald.
Je was niet gierig dus.
donderdag 10 oktober 2019 om 16:47
Maar met de snelle verbranding zal de honger en behoefte aan veel eten ook wel echt zijn en geen bodemdriftPoesinBoots schreef: ↑10-10-2019 16:45Of een snelle verbranding. Het is niet altijd zo zwart/wit hoor. Niet alle dikke mensen eten heel veel en niet alle dunne mensen eten weinig.

donderdag 10 oktober 2019 om 17:28
donderdag 10 oktober 2019 om 17:34
Dat heb ik ook eens meegemaakt

Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

vrijdag 11 oktober 2019 om 01:05
Ik heb door een operatie een tik tegen mijn schildklier gehad waardoor die ontregeld was en te snel werkte.Positivevibes schreef: ↑10-10-2019 23:33Dikkere mensen hebben ook 'echt' honger.
Wat een rare gedachtekronkel.
En ik schaamde me kapot tijdens het eten, ik at niet ik schrokte het eten op echt niet normaal. Gelukkig is mijn schildklier weer de oude die te langzaam werkt, maar ik snap nu wel hoe het kan dat je echt geen controle kunt hebben over eten en eetgedrag.
Ik ben in die periode ook geen gram aangekomen.
vrijdag 11 oktober 2019 om 01:13

vrijdag 11 oktober 2019 om 07:33
Echt erg dat dit zo moet.Mermedina schreef: ↑10-10-2019 00:07Wat een aso, ná je uitleg nog steeds verongelijkt? Zou mij een pittige woordenwisseling waard zijn. Ze mocht mijn eten hebben als ze mijn intoleranties erbij neemt.
Heel naar dit, ik heb hetzelfde probleem en kan ook niets anders eten dan mijn eigen eten. Dat staat dus niet in een koelkast maar in een speciaal door mij aangeschaft koeltasje dat ik in een locker zet of meezeul. Fijn hè, collega’s.
Of nog erger dan stiekem: voor je ogen erin prikken/graaien! Dan is mijn eten ‘besmet’ (kruisbesmetting) en kan ik het niet meer eten. Dat is echt meermalen gebeurd. Nette kantoorlui in pak hebben we het over. Die een smakelijke, luxe salade voor hun eigen neus hebben.
Ik hou mijn handen er omheen als ik eet en de deksel erop als ik even bij mijn eten wegloop. Ik ben echt paranoïde, ze lachen (proesten) ook zo de broodkruimels mijn eten in.
Voor mij daarom nooit thee uit een open beker, altijd een thermos met drinktuit. Ze droppen er anders toch hun koekkruimels in.
Wij hebben een soort diva die vindt dat alle speciale dingen voor haar zijn.
'van wie is dit bakje? Hoe vraag je dat? Ik wil dat ook! Volgende keer ik ook (zestig keer).'
' voor hoeveel personen is dit? Dat eet jij toch nooit in je eentje op? Geef eens een beetje. Je kunt toch een beetje geven?'
Dat gemekker zien we ondertussen als een soort achtergrondkoor.
Ze vraagt het ook bij bakjes waarin geen eetbare dingen blijken in te zitten, etc.
Heel bang om 'speciale' dingen mis te lopen. Ze zegt ook niet om een dieet oid te vragen omdat ze alles wil proeven.
Dan is ze bang het gewone gerecht/tractaties mis te lopen.
Heel vervelend voor de mensen met een dieet, als ik het weer hoor ga ik me erin mengen bedenk ik me nu.

vrijdag 11 oktober 2019 om 07:58
Het-groepje schreef: ↑11-10-2019 07:33Echt erg dat dit zo moet.
'van wie is dit bakje? Hoe vraag je dat? Ik wil dat ook! Volgende keer ik ook (zestig keer).'
' voor hoeveel personen is dit? Dat eet jij toch nooit in je eentje op? Geef eens een beetje. Je kunt toch een beetje geven?'
Ze vraagt het ook bij bakjes waarin geen eetbare dingen blijken in te zitten, etc.
Heel bang om 'speciale' dingen mis te lopen. Ze zegt ook niet om een dieet oid te vragen omdat ze alles wil proeven.
Heel vervelend voor de mensen met een dieet, als ik het weer hoor ga ik me erin mengen bedenk ik me nu.

Ik zie nu een kleuter voor mij die alles wil hebben wat een ander heeft, niet omdat hij het wil, maar om het hebben zeg maar. Is er toch ergens iets mis gegaan.
Wordt ze er wel eens mee geplaagd? Of iets van gezegd, want dit is erg irritant gedrag.
vrijdag 11 oktober 2019 om 08:39
Haha, wij hadden ook zo iemand, in het team. Bang om dingen mis te lopen en een enorme kniert. We missen er nik aan. De enig keren dat hij koekjes meenam voor het team (we hebben een gedeelde trommel) was toen er dingen over waren van en vergadering buiten de deur waar dingen over waren.
Nu vind ik het heel goed om geen eten weg te gooien, maar hij nam altijd genoeg van wat andere meebrengen (en wel commentaar geven dat koekjes zo ongezond waren) n was nooit eens zelf gul. Mensen registreren zulke dingen echt wel, dus ik zou het vreselijk vinden om zo bekend te staan (ik sta vast om anderen irritante dingen bekend, daar niet van).
Nu vind ik het heel goed om geen eten weg te gooien, maar hij nam altijd genoeg van wat andere meebrengen (en wel commentaar geven dat koekjes zo ongezond waren) n was nooit eens zelf gul. Mensen registreren zulke dingen echt wel, dus ik zou het vreselijk vinden om zo bekend te staan (ik sta vast om anderen irritante dingen bekend, daar niet van).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
vrijdag 11 oktober 2019 om 08:47
Doe dat!Het-groepje schreef: ↑11-10-2019 07:33Echt erg dat dit zo moet.
Ze wil alles proeven? Leuk als je bedenkt dat ik helemaal niets mag proeven. Het probleem is, dat gaat dan van mijn portie af en ik kan niet zomaar even ergens anders wat extra te eten halen. Als alle andere 20 collega’s ook vinden dat ik wel kan delen, is mijn traktatie op.
Voor de collega die altijd verlekkerd zat te kijken heb ik weleens extra eten meegenomen maar uiteindelijk mee opgehouden want het verlekkerd kijken werd bedelen de rest van de week. Dat mag zelfs mijn kat niet

vrijdag 11 oktober 2019 om 09:09
Ik lust best gebak, maar het is niet zo dat ik er helemaal naar uit kijk als er getrakteerd wordt. En als blijkt dat er niet genoeg is sla ik zonder pruilen over. Ik kan mij daar helemaal niets bij voorstellen dat je er zo naar smacht dat je het moet en zou hebben. Dan koop je zelf dat gebak toch?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 11 oktober 2019 om 09:34
Jeetje, dat zoiets basaals als eten/trakteren zoveel gedoe op kan leveren op de werkvloer, bizar toch eigenlijk? Persoonlijk zou ik het liefste zien dat iedereen zich gewoon met zijn/haar eigen eten bemoeit, zich een beetje normaal gedraagt en niet gaat lopen bedelen of commentaar gaat leveren op wat een ander wel of niet eet/meeneemt naar kantoor.
Ik ben zelf behoorlijk dun (probeer wel meer te eten en aan te komen), en dat was voor een van mijn collega's een reden om me de hele tijd dingen aan te bieden en elke dag te vragen of ik al gegeten had/wat ik eet op een dag/of ik geen hapje wilde proeven van haar couscous/etc. Heel vervelend, maar gelukkig is het nu een stuk minder (misschien door mijn ietwat botte reacties soms, maar goed, ik werd er echt een beetje kriegel van).
Ik ben zelf behoorlijk dun (probeer wel meer te eten en aan te komen), en dat was voor een van mijn collega's een reden om me de hele tijd dingen aan te bieden en elke dag te vragen of ik al gegeten had/wat ik eet op een dag/of ik geen hapje wilde proeven van haar couscous/etc. Heel vervelend, maar gelukkig is het nu een stuk minder (misschien door mijn ietwat botte reacties soms, maar goed, ik werd er echt een beetje kriegel van).
vrijdag 11 oktober 2019 om 10:04
Ik weet dat zulke dingen voorkomen hoor. Je kan overigens ook schildklierproblemen hebben waarbij je veel honger hebt en ook veel aankomt.Vlinder1963 schreef: ↑11-10-2019 01:05Ik heb door een operatie een tik tegen mijn schildklier gehad waardoor die ontregeld was en te snel werkte.
En ik schaamde me kapot tijdens het eten, ik at niet ik schrokte het eten op echt niet normaal. Gelukkig is mijn schildklier weer de oude die te langzaam werkt, maar ik snap nu wel hoe het kan dat je echt geen controle kunt hebben over eten en eetgedrag.
Ik ben in die periode ook geen gram aangekomen.
Het is alleen nogal bizar om te doen alsof uitsluitend slanke mensen echt honger hebben.
vrijdag 11 oktober 2019 om 10:11
Ik ben vlak na de jaarwisseling jarig, en ben gestopt met gebak tracteren, omdat iedereen nog vol zit van de oliebollen, of plots gaat lijnen in het nieuwe jaar
tegenwoordig vul ik de snoeptrommel op het werk. Laatste keer tot de nok toe gevuld met mini marsjes/bounties enzovoort.
De trommel was gevuld, ik eind van de dag naar huis en toen was hij nog voor de helft vol ( zijn ongeveer 8 mensen op kantoor waarvan de helft dus altijd lijnt en nooit iets hoeft). Prima, als ze wel nemen en ook prima als iemand er 4, 5 of 6 neemt. Maakt mij niet uit
De volgende ochtend ben ik als eerste op kantoor ( start 7 uur) en ik kijk in de trommel. Er ligt nog 1 marsje in. Vind ik echt zo vreemd. Blijkbaar heeft iemand de trommel leeggekiepert in zijn tas om mee te nemen naar huis ofzo???
En dan, omdat die persoon het blijkbaar toch raar vond, voor de vorm nog 1 marsje laten liggen.....
tegenwoordig vul ik de snoeptrommel op het werk. Laatste keer tot de nok toe gevuld met mini marsjes/bounties enzovoort.
De trommel was gevuld, ik eind van de dag naar huis en toen was hij nog voor de helft vol ( zijn ongeveer 8 mensen op kantoor waarvan de helft dus altijd lijnt en nooit iets hoeft). Prima, als ze wel nemen en ook prima als iemand er 4, 5 of 6 neemt. Maakt mij niet uit
De volgende ochtend ben ik als eerste op kantoor ( start 7 uur) en ik kijk in de trommel. Er ligt nog 1 marsje in. Vind ik echt zo vreemd. Blijkbaar heeft iemand de trommel leeggekiepert in zijn tas om mee te nemen naar huis ofzo???
En dan, omdat die persoon het blijkbaar toch raar vond, voor de vorm nog 1 marsje laten liggen.....

vrijdag 11 oktober 2019 om 15:52
Wie weet vullen anderen ook bij later? Ik had altijd 1 iemand die geld achterliet in de pot omdat hij geen zin/tijd had om het te halen maar niet gierig was. Dat idee werd al snel nagedaan en er stond al snel een spaarvarkentje naast (was een leuke hint van een andere collega). Ik had een glazen pot gekozen, dat remt wat af en er zaten ook altijd mandarijntjes in of appels. Die werden nog opvallend vaak gekozen.pearle schreef: ↑11-10-2019 10:11Ik ben vlak na de jaarwisseling jarig, en ben gestopt met gebak tracteren, omdat iedereen nog vol zit van de oliebollen, of plots gaat lijnen in het nieuwe jaar
En dan, omdat die persoon het blijkbaar toch raar vond, voor de vorm nog 1 marsje laten liggen.....![]()

vrijdag 11 oktober 2019 om 17:26
Toch niet noodzakelijk dat dat zo is gegaan. Als bij ons een bak met snoep staat is die binnen no time leeg. Tenzij er dingen inzitten die men niet blieft.
Ik ben geen fan van traktaties. Het levert altijd gedoe op. Eet je een groot stuk gebak of twee ben je een hebberd. Eet je niets van de traktatie ben je onsociaal. Vind ik van niet hoor. Een ander mag graag het stuk gebak eten dat ik oversla. Een volgende keer eet ik wel een chocolaatje meer, dat een collega niet lust. Altijd dat gewijs naar anderen.
Ik ben geen fan van traktaties. Het levert altijd gedoe op. Eet je een groot stuk gebak of twee ben je een hebberd. Eet je niets van de traktatie ben je onsociaal. Vind ik van niet hoor. Een ander mag graag het stuk gebak eten dat ik oversla. Een volgende keer eet ik wel een chocolaatje meer, dat een collega niet lust. Altijd dat gewijs naar anderen.
vrijdag 11 oktober 2019 om 17:37
Niet gierig en toch weer wel
Bij ons op het bedrijf stond altijd een pot drop/winegums voor klanten en personeel
(Per week voor ong. 10 euro gevuld) is weggehaald omdat het te veel kosten ( omzet en winst enorm gestegen laatste 2 jaar)
Collega die de bestellingen doet vervangt in de zomer de coca cola voor huismerk cola omdat er dan meer gedronken wordt
Bij ons op het bedrijf stond altijd een pot drop/winegums voor klanten en personeel
(Per week voor ong. 10 euro gevuld) is weggehaald omdat het te veel kosten ( omzet en winst enorm gestegen laatste 2 jaar)
Collega die de bestellingen doet vervangt in de zomer de coca cola voor huismerk cola omdat er dan meer gedronken wordt
vrijdag 11 oktober 2019 om 17:46
Pftt... echt?! Bestel dan het hele jaar door huismerk. Scheelt nog meer.loekie80 schreef: ↑11-10-2019 17:37Niet gierig en toch weer wel
Collega die de bestellingen doet vervangt in de zomer de coca cola voor huismerk cola omdat er dan meer gedronken wordt.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.