Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
minnimouse schreef:
12-01-2020 22:52
Hele domme vraag misschien, maar hoezo kassatekort? Ze zien op kantoor toch niet hoeveel mensen er die dag in bus X gezeten hebben?
Nee dat niet, maar als mensen vaker 2,50 betalen ipv ik zeg maar wat 3,00 dan zit je wel met een kassatekort. Al moet ik zeggen dat je tegenwoordig bijna alleen maar kan betalen met pin in de bus, misschien om dit te voorkomen.

En anders kun je ze natuurlijk wel binnen laten zonder kaartje en dus registratie maar is er kans op controle.
Ik denk dat er sowieso wel een systeem in de bussen zit die registreert hoeveel mensen er in lopen en ook hoeveel mensen met het ov inchecken.
X
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 07:18
0.00% gewijzigd
Sodalite schreef:
12-01-2020 23:29
Ik denk dat er sowieso wel een systeem in de bussen zit die registreert hoeveel mensen er in lopen en ook hoeveel mensen met het ov inchecken.
Inloop wordt niet geregistreerd
rumforviva schreef:
12-01-2020 22:01
Dan reis je toch gewoon zwart. Heb je alleen zelf een (klein) risico, ipv de chauffeur met problemen opzadelen.
De chauffeur hoeft je zonder in te checken niet binnen te laten
Luci_Morgenster schreef:
12-01-2020 22:04
Klopt verhaal nog niet. Ze heeft het over een kaartje kopen, zo werkt het niet. Als je instapt en je ov chip ( ja ook de anonieme) voor de lezer houdt en je hebt genoeg saldo om 1 halte verder te komen, kan je instappen. En vaak ook gewoon weer uitstappen. Saldo voor kaartje wat benoemt word door die forummer is zo laag dat uitstappen met eventueel negatief saldo gewoon kan.

Ik krijg beetje een broodje aap verhaal gevoel er van.
Geen broodje aap verhaal, je kunt nog altijd een los kaartje kopen bij de chauffeur.
CHL schreef:
13-01-2020 07:47
Geen broodje aap verhaal, je kunt nog altijd een los kaartje kopen bij de chauffeur.
Dat zeg ik ook niet. Ik heb het over losse kaartjes kopen met je OV chip.
Luci_Morgenster schreef:
13-01-2020 08:10
Dat zeg ik ook niet. Ik heb het over losse kaartjes kopen met je OV chip.
Daar heb jij het ineens over ja. Maar degene die haar verhaal deelt (Hakika) niet. Zij zegt dat ze een te laag saldo had en 10 cent te kort kwam om cash een kaartje te kunnen kopen.
CHL schreef:
13-01-2020 08:26
Daar heb jij het ineens over ja. Maar degene die haar verhaal deelt (Hakika) niet. Zij zegt dat ze een te laag saldo had en 10 cent te kort kwam om cash een kaartje te kunnen kopen.
Dit.
Ze wilde inchecken met haar OV chip maar wegens te laag saldo kon dat niet.
Toen wilde ze in plaats daarvan met contant geld een kaartje kopen, maar kwam een dubbeltje tekort aan contant geld.
Ze zegt nergens dat ze een kaartje wilde kopen met haar OV chip....
gizzmo-returns schreef:
13-01-2020 07:19
De chauffeur hoeft je zonder in te checken niet binnen te laten
Oh ja, niet aan gedacht. In mijn stad stap je niet bij de chauffeur in, maar achterin. Je loopt alleen naar voren als je een los kaartje nodig hebt. Maar dat is inderdaad niet overal zo.
Ondertussen nog een gierige actie:

Hadden een kerstbrunch op werk en iedereen had wat meegenomen. Was veel te veel natuurlijk en er was heel veel over, oa een verse zalm die we van een klant hadden gekregen. Zijn we aan het opruimen en begint een collega zonder overleg alles wat over is in tupperware te doen, om het vervolgens in te laten zodat ze op kerstavond niet meer iets hoefde te maken voor bij vrienden. Als ze het nou even had gevraagd of mensen het mee hadden willen nemen.

Zelfde collega had een keer een taart gekregen van een freelancer die voor ons werkt. Ze had haar ziekmelding aangenomen via de telefoon, vervolgens hadden directe collega’s van haar daar het werk van gedaan. Kwam een week later de freelancer een taart brengen, kregen we een klein stukje en de rest ging mee naar huis. Ipv dat ze het liet staan voor collega’s die vervolgens het werk ervan hadden gehad en er die volgende dag weer waren.
En dan zegt niemand iets als ze die zalm inlaadt ?
Yildizlar schreef:
13-01-2020 13:11
En dan zegt niemand iets als ze die zalm inlaadt ?
Dit inderdaad, en ook dus de hapjes die anderen hadden gemaakt...
Als ik drie quiches had gemaakt voor een brunch bijvoorbeeld en er blijft anderhalve quiche over, dan is het toch normaal dat degene die het zelf gemaakt heeft de restanten dan weer meeneemt...of je moet zelf zeggen, jongens wil er iemand die quiche mee want bij mij komt het niet op.

Iedereen stond er bij en keer ernaar dus? Wat raar passief...
Haha o sorry, nee een collega zei ‘nou ik neem die quiche weer mee hoor en die zalm is na kerst nog wel goed om mee te lunchen hier’.

Toen heeft ze een stuk van de zalm gesneden en meegenomen, dat hebben we maar gelaten.

Eindstand, iedereen werkte na kerst thuis kwamen we achter aan het einde vd de dag en desbetreffende collega werkte een halve dag. Degene die er nog wel waren wilde hem niet dus ik had de mega zalm mee naar de familie.
Arequipa schreef:
13-01-2020 13:41
Haha o sorry, nee een collega zei ‘nou ik neem die quiche weer mee hoor en die zalm is na kerst nog wel goed om mee te lunchen hier’.

Toen heeft ze een stuk van de zalm gesneden en meegenomen, dat hebben we maar gelaten.

Eindstand, iedereen werkte na kerst thuis kwamen we achter aan het einde vd de dag en desbetreffende collega werkte een halve dag. Degene die er nog wel waren wilde hem niet dus ik had de mega zalm mee naar de familie.
Ahhh dus ze wilde het wel allemaal zelf meenemen maar het is haar niet gelukt.
Dat vind ik alleen maar mooi eigenlijk ;)
Felidaes schreef:
12-01-2020 18:45
Ja maar toch begrijp ik die redenatie niet hoor.

Toendertijd had je er 1800 euro voor over en vond je het een mooie prijs.
Je hebt het 'opgebruikt' tot je het zat was of toe aan iets anders.
Dan is die 50 euro toch mooi meegenomen?

Ik snap het gewoon echt niet als mensen iets willen verkopen en dan uitgaan van het aankoopbedrag.
Niemand gaat uit van het aankoopbedrag. 200 als iets 1800 heeft gekost en het er nog als nieuw uitziet is spotgoedkoop. En wat maakt het uit als je toe bent aan wat anders? Dus die man die zijn porsche verkoopt van 5 jaar oud moet er ook maar 200 voor vragen? Belachelijke stelling.
Iets heeft een bepaalde waarde en daar verkoop je het voor, of er net onder.
Als jij dat allemaal niet snapt wil ik je auto of je huis wel hebben voor 10 euro :D Mooi meegenomen toch.
Luci_Morgenster schreef:
12-01-2020 21:44
Sowieso een heel raar verhaal.

Ik check gewoon in en weer uit en ook met mijn anonieme kaart, gaat poortje gewoon open en heb ik dan een negatief eindsaldo.
Dus na het poortje als ik uitstap. Dat moet ik dan wel aanvullen voor de volgende overstap of reis.

Ik koop nooit 'kaartjes' met mijn OVchipkaart bij de chauffeur.
Misschien nog eens lezen? Je koopt een kaartje als je ov negatief is of geen saldo meer heeft. En dat kaartje koop je gewoon met pin of geld, niet met een ov. En ja je moet een startbedrag hebben om te kunnen inchecken, 4 euro meen ik.
strings-attached schreef:
13-01-2020 13:57
Misschien nog eens lezen? Je koopt een kaartje als je ov negatief is of geen saldo meer heeft. En dat kaartje koop je gewoon met pin of geld, niet met een ov. En ja je moet een startbedrag hebben om te kunnen inchecken, 4 euro meen ik.
Klopt helemaal
Frankly my dear, I don"t give a damn
13-01-2020 13:57
Thanks allemaal die wel goed hebben gelezen! Gek dat mijn verhaal in twijfel wordt getrokken, maar het is niet anders. Ik heb wel gehoord dat je tegenwoordig ook in de bus kunt pinnen (ik weet niet zeker of dit waar is, want zoals gezegd reis ik zelden met de bus), maar dan had ik dit ‘probleem’ niet gehad.
In heel veel bussen kun je overigens helemaal niet meer met cash betalen. (veiligheid) In ieder geval in mijn regio niet meer. Dus betalen met ov chip of pinpas. En anders maar lopen.

Een los vervoerbewijs in de bus kopen kan dus, maar alleen dus betalen met je bankpinpas
Arequipa schreef:
13-01-2020 13:41

Dat je je eigen overgebleven spullen meeneemt vind ik niet raar of gierig. Wel zonder overleg maar andere dingen meegrijpen.
gizzmo-returns schreef:
13-01-2020 15:33
In heel veel bussen kun je overigens helemaal niet meer met cash betalen. (veiligheid) In ieder geval in mijn regio niet meer. Dus betalen met ov chip of pinpas. En anders maar lopen.

Een los vervoerbewijs in de bus kopen kan dus, maar alleen dus betalen met je bankpinpas
Dat vind ik wel een goede ontwikkeling, iets te vaak gehoord over buschauffeurs die overvallen worden...
13-01-2020 13:52
Niemand gaat uit van het aankoopbedrag. 200 als iets 1800 heeft gekost en het er nog als nieuw uitziet is spotgoedkoop. En wat maakt het uit als je toe bent aan wat anders? Dus die man die zijn porsche verkoopt van 5 jaar oud moet er ook maar 200 voor vragen? Belachelijke stelling.
Iets heeft een bepaalde waarde en daar verkoop je het voor, of er net onder.
Als jij dat allemaal niet snapt wil ik je auto of je huis wel hebben voor 10 euro :D Mooi meegenomen toch.
Tja een auto of huis heeft een bepaalde dagwaarde.
Kunst of diamanten en zelfs sommige tassen ook.

Een meubelstuk dat er nog heel erg mooi uitziet hoeft niet perse voor 200 euro verkocht te worden.
Het is namelijk wat de gek ervoor geeft in dit soort deals.
Ik hoef echt niet te weten wat de nieuwprijs van een meubelstuk was als ik op MP aan het kijken ben.

Ik begrijp inderdaad niet waarom je bijzonder op mijn reactie reageert.
Ik heb geen belachelijke stelling, we hebben gewoon niet dezelfde stelling.

Ik ga er vanuit dat je het verschil wel snapt tussen iets wat zijn waarde behoud (of vermeerderd) en een meubelstuk?
Je moet in ieder geval positief staan om in te kunnen checken. Dan gaat die 4 euro eraf, wat je daar niet van opmaakt wordt weer op je ov gestort. Dus bijv rit was 1,50 dan krijg je 2,50 terug....

Wij hadden kerstlunch waarvoor iedereen die mee wilde doen een X bedrag moest inleggen.
Waren er alsnog een paar collega's die erop af gingen terwijl ze niet betaald hadden..... :-? Oké, ze waren nog niet zo lang in dienst en die mail gemist, maar ik zou niet als één van de eersten toeslaan.... En zeker niet als je weet dat andere collega's wel hebben betaald.
Gelukkig was er meeeeeeeeer dan genoeg,
Ik heb nog broodjes in de vriezer liggen, waren vers gekocht/besteld en iedereen die wilde mocht restanten meenemen. Zonde om weg te gooien. :lol:
Tvp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven