Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Grappig, ik vind het meeste brood van de Albert Heijn niet lekker. Geef mij maar de knipvolkeren met zonnebloempitten van de Lidl.

Ik heb 1x hier bij de AH zo'n TooGoodToGo-pakket gehaald en ik vond het nogal teleurstellend. Kant en klaar vlees (kippevleugeltjes), een bos peterselie, en nog zo wat dingen waar je nogal wat bij moet kopen om er iets van te maken. Het grootste nadeel vond ik dat je het pas na 17u kan ophalen, en je echt eerst dit pakket moet hebben om te zien wat je vandaag en morgen moet eten, en wat je daar dan dus bij moet kopen. Ik doe liever mijn weekboodschappen eerder op de dag.
suzyqfive schreef:
07-01-2020 09:01
Ik zit na een ontbijt in een hotel meestal vol genoeg tot het diner :mrgreen:

ToGoodToGo is echt super. Meestal voor 4,99 heb je een hele tas met spul mee. Had laatst bij de bakker 4 broden, 4 gebakjes, een suikerbrood, 3 zakken van 6 bolletjes en een zak krentenbollen. En dan heb je gewoon goede kwaliteit brood. Ik ben qua brood wel een prinsesje dus dit vind ik fijne aanbiedingen. (Lidlbrood en van de Aldi vind ik dus helemaal niets... hap lucht en snel droog. Tegenwoordig vaak meerzadenbrood van de Appie, daarvoor meestal bluebandbrood).
Ik eet de meeste dingen niet die wij hier krijgen. Echt bijna alleen bakkers met taart en koekjes enzo.

Ik heb sinds het bestaat al 3x weer de app geinstalleerd en het er weer afgegooid. Vind idee leuk maar voor echt eten schiet het niet op.
Ik vind TooGoodToGo een super concept.
Het ligt wel een beetje aan waar je woont en wie daar wat aanbiedt.

Bij mij in de buurt zijn de pakketten, moah.

Maar mijn moeder haalt er elke week een pakket en zij kan er echt dagen van eten. Haar pakketten zijn echt geweldig...
Er is een topic over die app zouden jullie daar verder willen praten?
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
07-01-2020 09:29
Er is een topic over die app zouden jullie daar verder willen praten?
Pff.
Baankje heeft wel een punt vind ik. Ik vind het afleiden van het werkelijke onderwerp van dit topic.

Iemand nog een gierige actie?
In this mad house we must all survive
Kraaienpootje schreef:
07-01-2020 08:25
Ik kom even uit de meeleesstand: ik doe dit weleens. Ik ga over een uurtje naar een hotel hier in de buurt om de restanten van het ontbijt buffet af te schuimen. Je moet eigen bakjes etc meenemen. Van het hotel krijg je van te voren te horen hoeveel (meestal 2 bakjes formaat lunchtrommel, een bakje voor yoghurt en een half liter flesje). De eerste keer voelde ik me wat opgelaten, maar dat is niet nodig. Het wordt anders gewoon weggegooid.
Niemand kijkt raar op een ze zijn hartstikke vriendelijk. En voor mij ideaal, want het hotel ligt op de weg naar mijn werk, dus ik heb een lekkere uitgebreide lunch :-D
Oh dat klinkt heel positief! Ik denk ook telkens maar 'anders wordt het weggegooid'. Zal nu toch ook eens een bon van een hotel proberen te scoren.
Zijdehoentje schreef:
07-01-2020 09:50
Baankje heeft wel een punt vind ik. Ik vind het afleiden van het werkelijke onderwerp van dit topic.

Iemand nog een gierige actie?
Er schiet me nog een hele ouwe te binnen. (Hopelijk nog niet eerder gemeld, weet het niet zeker)
Meer dan 20 jaar geleden werkte ik op kantoor van een uitzendbureau. Er was een vrijmibo geweest (wat toen nog niet zo heette). Ik had het klaargezet, maar niemand had het opgeruimd. Ik was er niet bij geweest, maar trof de rotzooi aan op maandagochtend. Dus ik ga alle sloffe toastjes en nootjes weggooien. Roept m'n manager: "hé, niet weggooien, dat lusten mijn kinderen nog wel." Bah. Het zijn toch geen honden? Dat had het hele weekend open en bloot gestaan. Dus ik riep: "Ja dahag, koop maar nieuwe voor je kinderen."
Ik werkte er niet zo lang. :P
anoniem_210652 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 22:02
Reden: senior moment
4.91% gewijzigd
Ik had met een vriendin patat gehaald, zij had er satésaus bij genomen en ik mayonaise. We hadden het meegenomen naar mijn huis om daar op te eten, maar daar bleek mijn vriendin toch niet zoveel zin te hebben in satésaus en ze liet het staan. Ik vond dat zonde en het leek me wel lekker om de volgende dag aan de pasta te kunnen toevoegen. Dus ik vroeg of ze het mee wilde nemen (wilde ze niet) en of ik het mocht bewaren als ze het toch liet staan. Mocht niet: als ik zo graag satésaus had willen hebben had ik het zelf maar moeten kopen, en ze gooide het zo in de vuilnisbak :|

Het is een heel lieve vriendin verder, maar dit vond ik zo raar en geen leuke actie van haar. En qua gierigheid vraag ik me af of dit nou gierig is van haar, of van mij.
Ya no puede caminar
Nog los of het gierig is, vind ik het heel bizar dat iemand gewoon eten weggooit in plaats van het weggeeft.
Zeker bij eten kan ik daar heel slecht tegen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
La_Cucaracha schreef:
11-01-2020 13:26
of dit nou gierig is van haar, of van mij.
Het is in ieder geval smerig ; pasta met saté saus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
11-01-2020 13:31
Dat wel ja, maar verder is het zonde van de verspilling.
La_Cucaracha schreef:
Ik had met een vriendin patat gehaald, zij had er satésaus bij genomen en ik mayonaise. We hadden het meegenomen naar mijn huis om daar op te eten, maar daar bleek mijn vriendin toch niet zoveel zin te hebben in satésaus en ze liet het staan. Ik vond dat zonde en het leek me wel lekker om de volgende dag aan de pasta te kunnen toevoegen. Dus ik vroeg of ze het mee wilde nemen (wilde ze niet) en of ik het mocht bewaren als ze het toch liet staan. Mocht niet: als ik zo graag satésaus had willen hebben had ik het zelf maar moeten kopen, en ze gooide het zo in de vuilnisbak :|

Het is een heel lieve vriendin verder, maar dit vond ik zo raar en geen leuke actie van haar. En qua gierigheid vraag ik me af of dit nou gierig is van haar, of van mij.

Dan had ik haar vriendelijk de deur gewezen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ha, in een ander topic werd er ook al zo vies gereageerd op mijn aardappels met azijn :-D Ik heb geen smaak, duidelijk
Ya no puede caminar
La_Cucaracha schreef:
11-01-2020 13:35
Ha, in een ander topic werd er ook al zo vies gereageerd op mijn aardappels met azijn :-D Ik heb geen smaak, duidelijk
Is het zoiets ? https://www.proevenmetliefde.nl/spaghet ... pindakaas/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
11-01-2020 13:31
Bah ja, lijkt me ook niet smakelijk.

Maar verder is het gewoon raar gedrag van die vriendin. Blijkbaar gooit ze het nog liever weg dan dat ze het een vriendin gunt. Dan ben je ook niet helemaal lekker.
Aardappels met azijn? Kook je ze daarin of gooi je het daarna erover?

Wat een rare actie zeg van haar. Ze had ook kunnen denken: "Dan heb ik het tenminste niet voor niets betaald." Maar joh ze gunt jou vooral de troep ervan. Gierig van jou? Weet ik niet. Ik ben zelf enorm tegen verspilling, dus ik vind dingen alsnog gebruiken alleen maar een dikke plus. Dat heeft echt niet perse met geld te maken.

Wat betreft je etensvoorkeur in deze: ik vind het wel meevallen. Waarom kan satésaus niet over de pasta en wel over de bami? Dat is toch bijna hetzelfde? Satésaus smaakt bij veel dingen heel goed. :-D
La_Cucaracha schreef:

Wat een raar verwend gedrag zeg! Sorry maar echt wat een trut ben je dan. Zou geen vriendin van mij meer zijn.
“Als ik het niet eet mag jij het ook niet hebben”. Bah.
La_Cucaracha schreef:
11-01-2020 13:35
aardappels met azijn bestaat volgens mij al heel lang. toen ooit ruim een eeuw terug de mensen niet dagelijks vlees hadden en dus ook geen jus, werden de aardappelen ook wel in azijn gedompeld
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
11-01-2020 13:58
aardappels met azijn bestaat volgens mij al heel lang. toen ooit ruim een eeuw terug de mensen niet dagelijks vlees hadden en dus ook geen jus, werden de aardappelen ook wel in azijn gedompeld
En ik vind het niet lekker, maar Britten gooien azijn over de friet. Lijkt me niet heel anders.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Jaren geleden had ik een bijbaantje in een supermarkt.
Er was toen een oudere dame die altijd probeerde zaken goedkoper te krijgen.
- Aankomen met bakjes huttenkase en dan vragen of we die achter in de koeling konden zetten. Zodra ze bijna op de datum waren, dan kwam ze langs om ze afgeprijsd op te halen. Vanaf toen had ze de bijnaam Mevrouw huttenkase :proud:
- Bij de pakken goedkoopste servetjes de inhoud tellen om te zien of er een pak was met de meeste inhoud.
- Week voor kerst vragen wanneer we af gingen prijzen, dan kwam ze langs
- Dag voor kerst liep ze langs met in haar winkelwagen 4 gezinsverpakkingen kant en klaar maaltijd boerenkoolstamp met de datum van die dag. Allen waren afgeprijsd. Waren voor haar man, die proefde toch niet na een week dat ze al ruim over de datum waren :uh?:
Nope
-Toen er een kommetje snoep voor klanten op de balie stond. Een klant zegt "lekkere snoepjes" en stopt zijn zakken vol.

-Als er op een begrafenis wordt gecollecteerd voor de ziekte waaraan de dode is overleden en sommige mensen geven dan niks.
vintagejurk schreef:
11-01-2020 16:59
-Toen er een kommetje snoep voor klanten op de balie stond. Een klant zegt "lekkere snoepjes" en stopt zijn zakken vol.

-Als er op een begrafenis wordt gecollecteerd voor de ziekte waaraan de dode is overleden en sommige mensen geven dan niks.
Dat laatste, dat vind je gierig? Mensen kunnen allerlei redenen hebben om een bepaald doel niet financieel te steunen, of ze doen het bijvoorbeeld al met vaste bedragen. Of ze hebben geen contant geld bij zich op een begrafenis (dat zou mij echt heel makkelijk kunnen gebeuren).
Een begrafenis is om afscheid te nemen en eventueel nabestaanden te steunen. Niet om geld in te zamelen. Er is niet per se iets mis mee als de optie gegeven wordt, zeker als de overledene zelf een duidelijke band had met het doel, maar het mag nooit een soort halve verplichting worden.
nausicaa schreef:
11-01-2020 17:10
Dat laatste, dat vind je gierig? Mensen kunnen allerlei redenen hebben om een bepaald doel niet financieel te steunen, of ze doen het bijvoorbeeld al met vaste bedragen. Of ze hebben geen contant geld bij zich op een begrafenis (dat zou mij echt heel makkelijk kunnen gebeuren).
Een begrafenis is om afscheid te nemen en eventueel nabestaanden te steunen. Niet om geld in te zamelen. Er is niet per se iets mis mee als de optie gegeven wordt, zeker als de overledene zelf een duidelijke band had met het doel, maar het mag nooit een soort halve verplichting worden.
Helemaal mee eens.
Ik vind collecteren op een begrafenis echt ongepast.
Ik bepaal zelf wel of ik iets wil doneren

En die saté saus mee willen nemen vind ik dan weer vreemd
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven