Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
11-01-2020 16:31
Jaren geleden had ik een bijbaantje in een supermarkt.
Er was toen een oudere dame die altijd probeerde zaken goedkoper te krijgen.
- Aankomen met bakjes huttenkase en dan vragen of we die achter in de koeling konden zetten. Zodra ze bijna op de datum waren, dan kwam ze langs om ze afgeprijsd op te halen. Vanaf toen had ze de bijnaam Mevrouw huttenkase :proud:
- Bij de pakken goedkoopste servetjes de inhoud tellen om te zien of er een pak was met de meeste inhoud.
- Week voor kerst vragen wanneer we af gingen prijzen, dan kwam ze langs
- Dag voor kerst liep ze langs met in haar winkelwagen 4 gezinsverpakkingen kant en klaar maaltijd boerenkoolstamp met de datum van die dag. Allen waren afgeprijsd. Waren voor haar man, die proefde toch niet na een week dat ze al ruim over de datum waren :uh?:
Ik vind het wel een beetje zielig klinken eigenlijk. Misschien hadden ze gewoon geen geld.
vintagejurk schreef:
11-01-2020 16:59
-Toen er een kommetje snoep voor klanten op de balie stond. Een klant zegt "lekkere snoepjes" en stopt zijn zakken vol.

-Als er op een begrafenis wordt gecollecteerd voor de ziekte waaraan de dode is overleden en sommige mensen geven dan niks.
Mag ik zelf bepalen of ik centen teveel heb en wil uitgeven aan een bepaald goed doel?
Als de overledene écht had gewild dat dat doel centen kreeg had ie ook een deel van zijn erfenis kunnen afstaan via zijn testament.

Ik zie het meer en meer opduiken op doodsbrieven.
"Liever geen bloemen, maar centen voor doel X."
Ik neem sowieso al geen bloemen mee, dus ...
Marnamai schreef:
11-01-2020 17:37
Mag ik zelf bepalen of ik centen teveel heb en wil uitgeven aan een bepaald goed doel?
Als de overledene écht had gewild dat dat doel centen kreeg had ie ook een deel van zijn erfenis kunnen afstaan via zijn testament.

Wat ben jij toch een gezellig type zeg.
Heel veel mensen nemen wél bloemen mee en in dat geval hebben ze dus liever een donatie. Als je sowieso geen bloemen meeneemt, dan hoef je je dus niet aangesproken te voelen.
Marnamai schreef:
11-01-2020 17:37

Pff.
Laatst ging er iemand met pensioen en bij het afscheid graag een donatie voor het goede doel. Bij het afscheid nemen hadden veel mensen bloemen en flessen bij zich. Ik had geld overgemaakt, maar stond er dus met lege handen. Dat vond ik gierig overkomen, maar om nu te roepen "ik heb geld overgemaakt voor het goede doel" is ook zowat.
vintagejurk schreef:
-Als er op een begrafenis wordt gecollecteerd voor de ziekte waaraan de dode is overleden en sommige mensen geven dan niks.
Lekker ongepast en mensen een schuld gevoel aanpraten als ze geen geld hebben geven :facepalm:
vintagejurk schreef:
Ach vintagejurk, misschien moet je gewoon wat minder op anderen letten. Ik zou namelijk ook zo iemand zijn die op zo’n moment niks geeft, omdat ik nooit contant geld bij me heb en bij een begrafenis dus ook niet. Maar ik geef iedere maand geld aan verschillende goede doelen. Ik doe wekelijks vrijwilligerswerk en ga soms naar het buitenland om daar vrijwilligerswerk te doen. Ik geef dus veel aan goede doelen, in geld én tijd. Als iemand mij op een begrafenis dan een gierigaard vindt omdat ik niet een euro’tje weggeef, mij best hoor.
Nog erger? Een uitvaart in een kerk. Ik snap dat mensen die niet katholiek zijn opgevoed geen cash mee hebben. Maar ooit iemand in de kerk naast me gehad tijdens een uitvaart die deed alsof hij wat munten in het mandje deed maar ipv daarvan er een handje uitnam. Zei ook letterlijk ‘handig want einde jaar komt er aan en ik heb nooit kleingeld in huis voor de kranten- en folder jongens en de kerk is toch al stinkend rijk’. De bedoeling was dat het opgehaalde geld idd naar een bepaald fonds ging....

:facepalm:
Peponi schreef:
11-01-2020 19:02
Nog erger? Een uitvaart in een kerk. Ik snap dat mensen die niet katholiek zijn opgevoed geen cash mee hebben. Maar ooit iemand in de kerk naast me gehad tijdens een uitvaart die deed alsof hij wat munten in het mandje deed maar ipv daarvan er een handje uitnam. Zei ook letterlijk ‘handig want einde jaar komt er aan en ik heb nooit kleingeld in huis voor de kranten- en folder jongens en de kerk is toch al stinkend rijk’. De bedoeling was dat het opgehaalde geld idd naar een bepaald fonds ging....

Toch handig dat die man aan herverdeling doet en de krantenjongen een leuker goed doel vindt dan het eigenlijke goede doel / de kerk :mrgreen: ?
Peponi schreef:
11-01-2020 19:02

Daar zeg je dan toch wat van?
Ik zou ‘m bij z’n arm gegrepen hebben en geëist dat hij dat geld terug zou geven.
minnimouse schreef:
11-01-2020 19:08
Daar zeg je dan toch wat van?
Ik zou ‘m bij z’n arm gegrepen hebben en geëist dat hij dat geld terug zou geven.
Ik was even flabbergasted en vond het niet het moment stennis te gaan maken...
Marnamai schreef:
11-01-2020 19:04
Toch handig dat die man aan herverdeling doet en de krantenjongen een leuker goed doel vindt dan het eigenlijke goede doel / de kerk :mrgreen: ?
Het was het ALS fonds waar oom aan was overleden. Niet de kerk dus
Overigens deed de betreffende man (dertiger) weken zielig over het overlijden van mijn oom op feestboek ed... uiteraard ontvriend. Niet voordat ik de koe in de kont had gekeken en het in een reactie hebt gezet. Beetje mosterd. Maar ik was zo boos. Ook heeft ie een eigen crowd opgezet voor ALS. Geloof mij. Geen cent gaat daarvan naar het fonds. Mijn vriend is nog steeds bezig om te kijken of hij er iets mee kan maar dat is moeilijk
Wat ik gierig vind, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen is het volgende. Iemand helpen verbouwen en verhuizen voor de zoveelste keer. Echt geen probleem en de persoon in kwestie heeft het best goed. Anders had ik er misschien nog anders over gedacht. Geen 1x wat te eten gehad. Drinken alleen koffie en bier wat ik niet drink. Tot de laatste dag met zijn allen de persoon verhuizen werden er broodjes besteld...poeh poeh ik schrok ervan. Tot we naar huis gingen of wij nog wel even de broodjes af wilden rekenen. En het is nog familie ook. Dat dus! En ligt het aan mij dat ik daar echt even boos over was?
Het is wat het is.
Cruellalaville schreef:
11-01-2020 19:20
Wat ik gierig vind, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen is het volgende. Iemand helpen verbouwen en verhuizen voor de zoveelste keer. Echt geen probleem en de persoon in kwestie heeft het best goed. Anders had ik er misschien nog anders over gedacht. Geen 1x wat te eten gehad. Drinken alleen koffie en bier wat ik niet drink. Tot de laatste dag met zijn allen de persoon verhuizen werden er broodjes besteld...poeh poeh ik schrok ervan. Tot we naar huis gingen of wij nog wel even de broodjes af wilden rekenen. En het is nog familie ook. Dat dus! En ligt het aan mij dat ik daar echt even boos over was?
"Verreken het maar met de verhuiskosten, je hoort nog wel wat ik nog van je krijg."
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Cruellalaville schreef:
Die paar euro voor wat brood had ik met liefde betaald.

Met wel het idee in gedachten erbij "de volgende keer bel je maar een échte klus- en verhuisdienst als je ooit nog wil verbouwen of verhuizen".
Kost hem vast 100 keer meer dan wat broodjes voor familie.
In mijn vroegere woonplaats was er een mevrouw bij de Jumbo die altijd uuuren alle schappen aan het afspeuren was naar dingen die op datum waren (dan zijn ze daar gratis begreep ik). Die kon rustig een hele middag in de Jumbo bivakkeren voor vier gratis artikelen. Tussendoor gratis koffie drinken.
Als ze dingen zag die de volgende dag op datum zouden zijn legde ze die achteraan het schap en kwam dan de volgende morgen bij opening al voor de deur staan.
Vertelde iemand die daar gewerkt had me eens.
Zij vond het erg gierig maar ik vond het wel een zielig verhaal.
Snap dat je blij bent met gratis spullen als je geen of weinig geld hebt, maar dit vond ik wel voedselbank waardig eigenlijk, als je zo moet sprokkelen.
Marnamai schreef:
11-01-2020 19:32
Die paar euro voor wat brood had ik met liefde betaald.

Met wel het idee in gedachten erbij "de volgende keer bel je maar een échte klus- en verhuisdienst als je ooit nog wil verbouwen of verhuizen".
Kost hem vast 100 keer meer dan wat broodjes voor familie.

Dit dus vast en zeker!
Het is wat het is.
strings-attached schreef:
11-01-2020 17:32
Ik vind het wel een beetje zielig klinken eigenlijk. Misschien hadden ze gewoon geen geld.
Aan haar kleding was dat niet af te zien, maar dat nog kan het inderdaad dat ze arm waren.
Toenertijd (20-jarige) verbaasde ik me er alleen over, net als collegaatjes.

Van de week was ik bij de Lidl.
2 Kassa's waren open, deservice balie en de kassa ernaast. Je staat dan als klanten naast elkaar.
Terwijl ik stond te wachten stond ik een beetje in de rondte te kijken.
Naast mij een oudere dame met een rollator.
Toen zij aan de beurt was, vroeg de caissière om even de tas in haar rollator open te maken en of ze even alle spullen op de band wilde leggen.
:woa:
Uit de tas kwam een tros bananen en een pot appelmoes, de dame was nog boos ook en nadat ook deze spullen waren aangeslagen vroeg ze boos of ze ze weer in de tas mocht doen.
Ik was echt stomverbaasd, helemaal toen ook ik een boze blik kreeg :sigh:
Toen ik het 's avonds met man erover had, zei ik dat ik het eigenlijk best gierig van mezelf vond dat ik die spulletjes niet voor haar betaald had. Als je op die leeftijd nog moet jatten, dan heb je het echt krap.
Man vroeg of ik niet goed bij mijn hoofd was :rofl:
Nope
Gierig: mijn vriendin die ik elke week ophaal voor de sportschool, wat duidelijk een stuk omrijden voor mij is maar prima, vind het leuk om samen te sporten. Vervolgens rijdt mijn vriendin 1x naar een ander stadje om te lunchen, voor haar net zover als voor mij de sportschool, krijg ik een tikkie voor de benzine. Wist niet wat me overkwam.
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
11-01-2020 19:54
Aan haar kleding was dat niet af te zien, maar dat nog kan het inderdaad dat ze arm waren.
Toenertijd (20-jarige) verbaasde ik me er alleen over, net als collegaatjes.

Van de week was ik bij de Lidl.
2 Kassa's waren open, deservice balie en de kassa ernaast. Je staat dan als klanten naast elkaar.
Terwijl ik stond te wachten stond ik een beetje in de rondte te kijken.
Naast mij een oudere dame met een rollator.
Toen zij aan de beurt was, vroeg de caissière om even de tas in haar rollator open te maken en of ze even alle spullen op de band wilde leggen.
:woa:
Uit de tas kwam een tros bananen en een pot appelmoes, de dame was nog boos ook en nadat ook deze spullen waren aangeslagen vroeg ze boos of ze ze weer in de tas mocht doen.
Ik was echt stomverbaasd, helemaal toen ook ik een boze blik kreeg :sigh:
Toen ik het 's avonds met man erover had, zei ik dat ik het eigenlijk best gierig van mezelf vond dat ik die spulletjes niet voor haar betaald had. Als je op die leeftijd nog moet jatten, dan heb je het echt krap.
Man vroeg of ik niet goed bij mijn hoofd was :rofl:
Die boze blik en dat 'mag ik het nu wel in de tas doen' is gewoon omdat ze betrapt is, zichzelf een beetje groot houden.
Waarom zou je willen betalen voor iemand die jat? Alleen omdat ze oud is? Veel dieven doen het ook voor de kick hoor. Ze zijn echt niet allemaal zielig.
minnimouse wijzigde dit bericht op 11-01-2020 20:10
4.95% gewijzigd
ToosTosti schreef:
11-01-2020 19:59
Gierig: mijn vriendin die ik elke week ophaal voor de sportschool, wat duidelijk een stuk omrijden voor mij is maar prima, vind het leuk om samen te sporten. Vervolgens rijdt mijn vriendin 1x naar een ander stadje om te lunchen, voor haar net zover als voor mij de sportschool, krijg ik een tikkie voor de benzine. Wist niet wat me overkwam.
Bij heel veel van dit soort verhalen zou ik dan graag willen weten wat je dan vervolgens doet. Dat staat er vaak niet bij.
Kan me ook niet voorstellen dat je er niks van zegt in zo'n situatie.
ToosTosti schreef:
Tikkie terug doen met de kosten van de afgelopen maand en een app ertegen aan gooien dat ze 't maar van elkaar aftrekt voor ze 't stort.
ToosTosti schreef:
Tikkie terugsturen voor iedere keer omrijden naar de sportschool
Cum non tum age
Peponi schreef:
Overigens deed de betreffende man (dertiger) weken zielig over het overlijden van mijn oom op feestboek ed... uiteraard ontvriend. Niet voordat ik de koe in de kont had gekeken en het in een reactie hebt gezet. Beetje mosterd. Maar ik was zo boos. Ook heeft ie een eigen crowd opgezet voor ALS. Geloof mij. Geen cent gaat daarvan naar het fonds. Mijn vriend is nog steeds bezig om te kijken of hij er iets mee kan maar dat is moeilijk
Ik heb wel eens gelezen dat je bij sommige crowdfunding een percentage van het opgehaalde bedrag krijgt.
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven