Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
05-07-2020 13:49
Er staat toch dat die mensen nu financieel niet goed zitten en dat de rekening voor hen werd betaald, dan zouden ze over een paar weken wel de rekening van een duur restaurant kunnen betalen?. Ja.... misschien.
Tja, dat lees ik allemaal heus wel, maar ik lees bijvoorbeeld niet dat die vrienden hebben gezegd dat ze dús het (eerste) etentje niet wilden
of konden betalen. Misschien hadden ze het, ondanks de financiële krapte, wel ingecalculeerd maar heeft de forummer direct al de rekening gepakt, er van uit gaand dat vrienden vast niet zouden betalen, terwijl vrienden wel in gedachten hadden om hun deel te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
04-07-2020 11:36
Dus 'om de sfeer niet te bederven' laat je iemand wegkomen met diefstal? Reageer je ook zo als iemand jouw portemonnee of telefoon in z'n zak stopt en er mee weg loopt?
Dit begrijp ik ook niet!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
05-07-2020 12:58
Niet gierig, maar je moet NOOIT iets meenemen van een ander op je reis van / naar het buitenland. Weet je hoeveel mensen wel niet in de problemen zijn gekomen zo? Ook niet doen voor die beste vriend / vriendin. Gewoon nooit doen.

Mijn hemel het wordt steeds gekker, de slippers van je partner weiger je ook in je tas te stoppen? @(
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
05-07-2020 11:43
Ik schijn krap een jaar geleden nog terug geweest te zijn.
Af en toe waai ik even binnen.

Er zijn nog steeds mensen die graag even voor je checken wanneer je voor het laatst iets gepost hebt ;)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
05-07-2020 15:20
Mijn hemel het wordt steeds gekker, de slippers van je partner weiger je ook in je tas te stoppen? @(
De slippers van je partner is heel wat anders dan bagage van een vriend. Gewoon je gezond verstand gebruiken.
Felidaes schreef:
05-07-2020 12:49
Ze vonden het niet erg, maar ik heb er verder niet bij gezegd dat ik af zei omdat ik de rekening (dit keer) niet wilde betalen.
Prima toch, niet gierig.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
05-07-2020 15:22
Er zijn nog steeds mensen die graag even voor je checken wanneer je voor het laatst iets gepost hebt ;)
Dat blijkt, ik wist niet dat mijn bijdragen zoveel eeuwigheidswaarde hebben dat gechecked moet worden waar en wanneer ik het forum verblijd met mijn goddelijke aanwezigheid :biggrin: :mrgreen:
marels wijzigde dit bericht op 05-07-2020 17:24
Reden: spelvaut
3.70% gewijzigd
668, the neighbour of the Beast
meisje85 schreef:
05-07-2020 14:02
Tja, dat lees ik allemaal heus wel, maar ik lees bijvoorbeeld niet dat die vrienden hebben gezegd dat ze dús het (eerste) etentje niet wilden
of konden betalen. Misschien hadden ze het, ondanks de financiële krapte, wel ingecalculeerd maar heeft de forummer direct al de rekening gepakt, er van uit gaand dat vrienden vast niet zouden betalen, terwijl vrienden wel in gedachten hadden om hun deel te betalen.
In dit geval niet. Een persoon van het stel zei van te voren, jullie nodigen ons uit toch?
Terwijl dit in eerste instantie niet het geval was.
Omdat het goede vrienden zijn en ze nooit gierig doen hebben we gewoon betaald.

Maar om de volgende date te voorkomen dat wij weer zouden betalen heb ik afgezegd.

Wie de rekening zou betalen of dat we zouden splitten voor het luxe etentjes hadden we niet besproken, maar hun financiële sores is nog lang niet over.

Dus wellicht gierig van mij (daarom plaatst ik het hier) dat ik bij voorbaat al ergens vanuit ging en daar geen zin in had die keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerder gierig, of gewoon dom, om afspraken voor dure etentjes te maken en dan te verwachten dat je vrienden voor je betalen....
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
05-07-2020 18:04
Ik vind het eerder gierig, of gewoon dom, om afspraken voor dure etentjes te maken en dan te verwachten dat je vrienden voor je betalen....
Zulke mensen heb je hoor. Die verwachten dat je een heel dagje uit sponsort omdat ze financiële problemen hebben (door eigen schuld ook nog) en wij niet, dus wij kunnen wel betalen? Bij mijn groeit het geld me ook niet op de rug. Want je gunt je vrienden toch alles. Het werd eerst nog vertaald als “voorschieten” 3 uitjes later bleek dat dus gewoon voor hun betalen te zijn. Want terugbetalen zouden ze doen als ze geld hadden en die dag kwam dus nooit.

Ik vind het dus goed van haar dat ze dit zelf af heeft gezegd
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
05-07-2020 18:04
Ik vind het eerder gierig, of gewoon dom, om afspraken voor dure etentjes te maken en dan te verwachten dat je vrienden voor je betalen....

Maar er staat nergens dat die vrienden dat verwachtten. Waarschijnlijk zijn ze blij dat TO afzegden, want dan hoefden ze dat zelf niet te doen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
05-07-2020 18:42
Maar er staat nergens dat die vrienden dat verwachtten. Waarschijnlijk zijn ze blij dat TO afzegden, want dan hoefden ze dat zelf niet te doen.
Klopt. Dus in dat geval is er niemand gierig en iedereen gewoon verstandig!
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
05-07-2020 10:10
Ditzelfde kunnen jullie toch ook terug doen? Ergens gaan eten en dan zeggen dat jullie je portemonnee niet mee hebben, vragen of het even kan worden voorgeschoten. En als hij dan om zijn geld vraagt, zeggen dat hij gierig is. Dan is het denk ik wel snel klaar.
Jaa is eigenlijk wel een goeie! Tegenwoordig neem ik nu alleen maar contant mee als we weer afspreken.
Mijn man zegt ook hij is gewoon slim en jij bent gewoon dom. Omdat hij van andere profiteert en ik te gul ben.
Waar die ook wel een punt in heeft. Op de een of andere manier vind ik het altijd akward om mijn geld terug te vragen. Wat nergens op slaat natuurlijk. :-[
prinses30 schreef:
04-07-2020 19:59
Sorry, maar je zou de eerste “vriend” niet zijn die een ander hiermee in de problemen brengt. Ik neem ook nooit iets mee voor een ander, tenzij ik het zelf bij de winkel kan kopen en meenemen.
Noem me achterdochtig, maar ik zou het risico ook niet nemen alleen omdat jij je sandalen niet meer rond wil sjouwen.

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn vrienden, blijkbaar.

Jij zou van je vrienden (goed genoeg bevriend om mee op reis te gaan) verwachten dat ze drugs in hun sandalen stoppen en aan jou mee naar huis geven?

Dit zegt nogal veel over jou.
grenada schreef:
05-07-2020 15:54
De slippers van je partner is heel wat anders dan bagage van een vriend. Gewoon je gezond verstand gebruiken.

Wat een sneu leven, als je alleen je eigen partner vertrouwt. Heeft niets met gezond verstand te maken. Eerder met een ongezond verstand.
MarvelousMrsMaisel schreef:
06-07-2020 14:58
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn vrienden, blijkbaar.

Jij zou van je vrienden (goed genoeg bevriend om mee op reis te gaan) verwachten dat ze drugs in hun sandalen stoppen en aan jou mee naar huis geven?

Dit zegt nogal veel over jou.
Ik zou gewoon geen zin hebben om ander spul te gaan sjouwen en ja dat zegt ook heel veel over mij. Denk ik.
Iemand kan iets vragen en dan is nee ook een antwoord, om welke reden dan ook.

Kan het nu weer over gierige acties gaan?
MarvelousMrsMaisel schreef:
06-07-2020 15:02
Wat een sneu leven, als je alleen je eigen partner vertrouwt. Heeft niets met gezond verstand te maken. Eerder met een ongezond verstand.
Gezelligerd.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
06-07-2020 15:02
Wat een sneu leven, als je alleen je eigen partner vertrouwt. Heeft niets met gezond verstand te maken. Eerder met een ongezond verstand.
Veel plezier in Bogota:-)
Alle reacties Link kopieren
Naomir schreef:
05-07-2020 11:09
Het ligt er even aan of ik het mee zou nemen, als het een paar sandalen is wat in mijn eigen tas past, ja waarom niet. Maar als ik er een extra tas voor moet meenemen vind ik het weer wat anders.

Ik vind mensen soms ook wel makkelijk met vragen of je iets mee wilt nemen vanuit het buitenland. Ik ging een jaar geleden naar Japan, en allemaal mensen die opeens vragen of ik iets wilde meenemen. Begon met mijn broer die een judo pak wilde hebben, nou voor mijn broer wil ik het best meenemen. Kon het in de laatste week op halen en hoefde het niet de hele tijd met mij meeslepen.

Maar ik had ook filmpjes gemaakt in een supermarkt en mensen stuurde echt, oh wil je dat voor mij meenemen? En de overtreffende trap was dat een ex (ik had er alleen af en toe contact mee via social media, geen face to face contact meer) die mij appte of ik één of andere speciale saus wilde meenemen.

Hij gaf aan dat ik er 3 mocht kopen op zijn kosten en dan 2 voor hem en de derde was dan mijn moeite. Ik dacht, 3 sausflessen! (ik zat al op het randje van overgewicht) en daarna dacht ik, daaag dan moet ik ook nog met hem afspreken om het te geven :bye: :bye: :bye: :bye
Dat had ik ook een keer in Japan of ik een blue ray dvd wilde meenenen van een disney film... Dat is nogal wat werk om te zoeken
Alle reacties Link kopieren
Bambi91 schreef:
06-07-2020 14:40
Jaa is eigenlijk wel een goeie! Tegenwoordig neem ik nu alleen maar contant mee als we weer afspreken.
Soms is het antwoord zo eenvoudig he? maar een fatsoenlijk mens denkt er niet zo snel aan om een ander te benadelen, anderen hebben er geen enkele moeite mee.
Alle reacties Link kopieren
marielouisa schreef:
06-07-2020 15:27
Dat had ik ook een keer in Japan of ik een blue ray dvd wilde meenenen van een disney film... Dat is nogal wat werk om te zoeken
Lekker off topic, maar herinner me nu vakantie in China zo'n 15 jaar gelden. Groepsreis en iemand uit de groep was gevraagd door familielid een telefoontje mee te brengen. Ga je even mee kijken, vraagt ze me. Dus ik mee, komen we daar in een gebouw van 4 verdiepingen onderverdeeld in allemaal kleine winkeltjes die allemaal telefoons verkochten. Die ander wist niets van telefoons, en ik nog minder, was nog de tijd dat er nog niet zo veel mobieltjes waren volgens mij. Ander persoon werd steeds gestresster en boos dat er niemand van de verkopers meer sprak dan alleen Chinees (wij waren de enige 2 buitenlanders in die winkels) Ik heb me wel vermaakt trouwens we zijn zonder telefoon weggegaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ook een vakantie verhaal.

Ik had moment van vakantie boeken discussie met een van de vier vriendinnen uit de vriendengroep. Zij zou de vakantie boeken maar heeft uit wraak toen mij niet meegenomen in de boeking. Een paar maanden later haakt een van de meiden af zonder te betalen (had ineens een of ander vaag vriendje). Toen vroeg die vriendin of ik toch mee wilde want anders zouden zij opdraaien voor de kosten. Uh, nee dankje. :puh:

We zijn ook geen vriendinnen meer ;-)
Marels schreef:
05-07-2020 11:43
Ik schijn krap een jaar geleden nog terug geweest te zijn.
Af en toe waai ik even binnen.

Forummoe denk ik, andere dingen te doen.
En ik geloof ook niet dat ik het nog zo leuk vind als vroeger. ;-D
Traag geworden. Gisteren 5 nieuwe berichten in de lijst op een uur of... 4, 5. Dat was vroeger wel anders, toen vernieuwde de hele lijst elk uur.
En die reclame :cry:

Maar goed af en toe moet ik nog eens binnen waaien dus, wie weet hoe lang ik blijf nu.
:hello: hi Marels!
Winterluxi schreef:
06-07-2020 19:47
Ook een vakantie verhaal.

Ik had moment van vakantie boeken discussie met een van de vier vriendinnen uit de vriendengroep. Zij zou de vakantie boeken maar heeft uit wraak toen mij niet meegenomen in de boeking. Een paar maanden later haakt een van de meiden af zonder te betalen (had ineens een of ander vaag vriendje). Toen vroeg die vriendin of ik toch mee wilde want anders zouden zij opdraaien voor de kosten. Uh, nee dankje. :puh:

We zijn ook geen vriendinnen meer ;-)

Dat is vals en gierig gedrag van die vriendin.
Winterluxi schreef:
06-07-2020 19:47
Ook een vakantie verhaal.

Ik had moment van vakantie boeken discussie met een van de vier vriendinnen uit de vriendengroep. Zij zou de vakantie boeken maar heeft uit wraak toen mij niet meegenomen in de boeking. Een paar maanden later haakt een van de meiden af zonder te betalen (had ineens een of ander vaag vriendje). Toen vroeg die vriendin of ik toch mee wilde want anders zouden zij opdraaien voor de kosten. Uh, nee dankje. :puh:

We zijn ook geen vriendinnen meer ;-)
Wow! Daar zou ik ook voor bedanken inderdaad. Gelijk heb je..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven