Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XI

02-07-2020 20:25 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 10 delen waren een groot succes. In deel 11 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Winterluxi schreef:
06-07-2020 19:47
Ook een vakantie verhaal.

Ik had moment van vakantie boeken discussie met een van de vier vriendinnen uit de vriendengroep. Zij zou de vakantie boeken maar heeft uit wraak toen mij niet meegenomen in de boeking. Een paar maanden later haakt een van de meiden af zonder te betalen (had ineens een of ander vaag vriendje). Toen vroeg die vriendin of ik toch mee wilde want anders zouden zij opdraaien voor de kosten. Uh, nee dankje. :puh:

We zijn ook geen vriendinnen meer ;-)
Lekker clubje, de één boekt je niet mee uit wraak en de ander laat de rest zitten met kosten omdat ze ineens niet meer mee wil :-?
Alle reacties Link kopieren
Vriend doet aan co-housen met nog 1 ander. Die andere ging bij corona terug bij zijn ouders wonen om te helpen. Hij vond dat mijn vriend de volledige huur van deze periode moest betalen omdat hij het appartement voor zich alleen had nu en hijzelf er nu niets aan had en vriend dit toch makkelijk kon betalen.


Koekoek, jouw keuze, zo werkt het niet he ...
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
07-07-2020 08:41
Vriend doet aan co-housen met nog 1 ander. Die andere ging bij corona terug bij zijn ouders wonen om te helpen. Hij vond dat mijn vriend de volledige huur van deze periode moest betalen omdat hij het appartement voor zich alleen had nu en hijzelf er nu niets aan had en vriend dit toch makkelijk kon betalen.


Koekoek, jouw keuze, zo werkt het niet he ...
Hahaha :rofl: je kan het altijd proberen toch?
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
07-07-2020 13:07
Hahaha :rofl: je kan het altijd proberen toch?
Boze mail waarin hij uitgescholden wordt om gierig te zijn omdat hij dit weigert nochtans :whip:
Alle reacties Link kopieren
chentolove schreef:
07-07-2020 13:22
Boze mail waarin hij uitgescholden wordt om gierig te zijn omdat hij dit weigert nochtans :whip:
Wat een rare kronkels hebben mensen soms toch, neem aan dat ze al langer huisgenoten waren?

Als je 3 maanden op vakantie gaat hoef je toch ook niet tegen je huisbaas te zeggen ik betaal de huur niet?
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
07-07-2020 13:27
Wat een rare kronkels hebben mensen soms toch, neem aan dat ze al langer huisgenoten waren?

Als je 3 maanden op vakantie gaat hoef je toch ook niet tegen je huisbaas te zeggen ik betaal de huur niet?
Argumenten die hij ook gebruikte. Uiteindelijk gezegd dat hij dan maar aan de huisbaas moest vragen om de helft te betalen omdat hij er niet was, denk niet dat hij dat ooit gevraagd heeft uiteindelijk. ;)
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
07-07-2020 07:54
Lekker clubje, de één boekt je niet mee uit wraak en de ander laat de rest zitten met kosten omdat ze ineens niet meer mee wil :-?
Ja erg hè, toen was ik 16-17. Wat ik zei, we zijn ook (al jaren) geen vriendinnen meer. Die bewuste meid had er ook een handje van de ander drankjes te laten betalen.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
06-07-2020 14:58
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn vrienden, blijkbaar.

Jij zou van je vrienden (goed genoeg bevriend om mee op reis te gaan) verwachten dat ze drugs in hun sandalen stoppen en aan jou mee naar huis geven?

Dit zegt nogal veel over jou.
Oh jij hebt zo veel mensenkennis? Knap hoor.
Jij kijkt nooit TV en leest geen kranten?
Eigenlijk wel schattig, zoveel naïviteit.

Ik verwacht niets maar ben ook niet zo dom om te denken “dat gebeurt mij niet”.
prinses30 schreef:
07-07-2020 15:43
Oh jij hebt zo veel mensenkennis? Knap hoor.
Jij kijkt nooit TV en leest geen kranten?
Eigenlijk wel schattig, zoveel naïviteit.

Ik verwacht niets maar ben ook niet zo dom om te denken “dat gebeurt mij niet”.

Of je gaat er nog even op door.
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
05-07-2020 11:43
Ik schijn krap een jaar geleden nog terug geweest te zijn.
Af en toe waai ik even binnen.

Forummoe denk ik, andere dingen te doen.
En ik geloof ook niet dat ik het nog zo leuk vind als vroeger. ;-D
Traag geworden. Gisteren 5 nieuwe berichten in de lijst op een uur of... 4, 5. Dat was vroeger wel anders, toen vernieuwde de hele lijst elk uur.
En die reclame :cry:

Maar goed af en toe moet ik nog eens binnen waaien dus, wie weet hoe lang ik blijf nu.
Hé... weer op het oude honk terug? Welcome back! :hello:
Is Sayswho helemaal van de radar?
Alle reacties Link kopieren
Zij-van-boven schreef:
08-07-2020 12:40
Hé... weer op het oude honk terug? Welcome back! :hello:
Is Sayswho helemaal van de radar?

Oja, die probeerde ik niet lang geleden ook nog op te roepen. Weg!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Winterluxi schreef:
07-07-2020 15:31
Ja erg hè, toen was ik 16-17. Wat ik zei, we zijn ook (al jaren) geen vriendinnen meer. Die bewuste meid had er ook een handje van de ander drankjes te laten betalen.
Beter kwijt dan rijk dat soort mensen! Gelukkig kwam je daar door haar acties achter ;)
Fijn om al jong dat soort lessen te leren, scheelt je veel gedoe!
Alle reacties Link kopieren
Over dat meenemen op reis: mijn ex kwam uit het buitenland en het was gewoon in die gemeenschap om dingen (etenswaren, kleine gebruiksvoorwerpen die daar of hier niet te vinden waren, zelfgebreide sokken, dat soort dingen) voor elkaar mee te brengen van en naar dat land als iemand ernaartoe ging. Dat ging een beetje hetzelfde als hoe sommige mensen hun beurt bij rondjes ontduiken: de grote groep deed normaal en nam dingetjes mee, maar er waren er altijd een paar bij die niets voor een ander wilden meenemen en wel elke keer bij anderen aanklopten.

Het dieptepunt was toen zo'n figuur helemaal vanuit een uiterst hoekje van Nederland naar ons toe kwam, zo'n 3 uur reizen, met "hoogstens een halve kilo, ik zweer!" en uiteindelijk een enorme bundel van bijna 10 kilo produceerde. Die werd nog boos ook toen we weigerden en eiste zijn reiskosten terug omdat hij zo voor niets naar ons toe gereisd had. Echt dahag.

Het ergste vond ik dat mijn ex zich achter mij verschool en mij de boeman liet spelen, de gierige Hollandse...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niks van je tweede alinea. Een bundel van wat?
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
10-07-2020 15:04
Ik snap niks van je tweede alinea. Een bundel van wat?
Spullen . Ze moesten 10 kg spullen meenemen naar dat land voor hem
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
10-07-2020 15:04
Ik snap niks van je tweede alinea. Een bundel van wat?
etenswaren, kleine gebruiksvoorwerpen die daar of hier niet te vinden waren, zelfgebreide sokken, dat soort dingen
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
08-07-2020 13:23
Oja, die probeerde ik niet lang geleden ook nog op te roepen. Weg!
Ja dat deed ineens niks meer.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
10-07-2020 15:04
Ik snap niks van je tweede alinea. Een bundel van wat?
Qat-bladeren, hoezo?
Nee geintje, een pakket spullen om mee te nemen voor zijn familie.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Ik weet niet of dit onder gierig valt, maar apart vind ik het wel.

Mijn vriend heeft een tijdje geleden een ansichtkaart van een kennis/vriendin gekregen met daarop een afbeelding van een bepaalde bezienswaardigheid, met de begeleidende tekst: Als ik jou niet naar bezienswaardigheid X kan brengen, dan breng ik bezienswaardigheid X wel naar jou toe. Na de corona gaan we een keertje samen bezienswaardigheid X bekijken.

Voor mij valt dit in dezelfde categorie als: "Ik neem je mee uit eten" (ik betaal), en niet: "Zullen we een keertje samen naar dat restaurant gaan?" (we delen de kosten).

Vriend heeft hier eigenlijk helemaal geen zin in, maar wil kennis/vriendin ook niet voor het hoofd stoten en heeft de uitnodiging geaccepteerd. Nu is het zover en mag hij delen in de benzinekosten, parkeerkosten en zelf zijn entreeticket kopen.

Voor mij voelt dat een beetje raar, gezien de formulering van de uitnodiging. Had dan gewoon aan vriend gevraagd of hij zin heeft een keertje mee te gaan naar die bezienswaardigheid.
Maar misschien ligt dat aan mij.
Alle reacties Link kopieren
Zij-van-boven schreef:
08-07-2020 12:40
Hé... weer op het oude honk terug? Welcome back! :hello:
Is Sayswho helemaal van de radar?

Stekker er zonder overleg of enige vorm van kennisgeving uitgetrokken door de andere partij.
Zonder mij daar ooit iets over te laten weten, dus.
Radiostilte, via Facebook verneem ik dat ze nog prima leeft.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Trouwens niet gierig wel grappig omdat je het zo op kan vatten;
Ik ga zaterdag met mijn vriendin naar de sauna.
Nu heeft ze vorige week gehoord dat ze een (duur) nieuwbouwhuis toegewezen krijgt. Kreeg een appje "nu moet jij op lunch trakteren hoor" :mrgreen:

Klinkt heel gierig, valt best mee. Onze vriendschap gaat al 20 jaar op deze manier over en weer. De ene keer betaal ik, de andere keer zij.
Maar zonder die context zou dit appje hier prima passen.

Overigens ga ik inderdaad de lunch betalen, zonder dat zij dat persé serieus verwacht.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
12-07-2020 12:24
Ik weet niet of dit onder gierig valt, maar apart vind ik het wel.

Mijn vriend heeft een tijdje geleden een ansichtkaart van een kennis/vriendin gekregen met daarop een afbeelding van een bepaalde bezienswaardigheid, met de begeleidende tekst: Als ik jou niet naar bezienswaardigheid X kan brengen, dan breng ik bezienswaardigheid X wel naar jou toe. Na de corona gaan we een keertje samen bezienswaardigheid X bekijken.

Voor mij valt dit in dezelfde categorie als: "Ik neem je mee uit eten" (ik betaal), en niet: "Zullen we een keertje samen naar dat restaurant gaan?" (we delen de kosten).

Vriend heeft hier eigenlijk helemaal geen zin in, maar wil kennis/vriendin ook niet voor het hoofd stoten en heeft de uitnodiging geaccepteerd. Nu is het zover en mag hij delen in de benzinekosten, parkeerkosten en zelf zijn entreeticket kopen.

Voor mij voelt dat een beetje raar, gezien de formulering van de uitnodiging. Had dan gewoon aan vriend gevraagd of hij zin heeft een keertje mee te gaan naar die bezienswaardigheid.
Maar misschien ligt dat aan mij.
Hmm ik lees dat er niet in. Jij bedoelt het verschil tussen ‘we gaan samen’ en ‘zullen we samen, en dat dan in het eerste geval betekent dat ik betaal? Als ik het op die manier voorstel bedoel ik gedeelde kosten, maar ik houd er sowieso altijd rekening mee dat een ander dat verkeerd kan opvatten en ik alsnog alles moet betalen.
KamilleT schreef:
12-07-2020 13:33
Hmm ik lees dat er niet in. Jij bedoelt het verschil tussen ‘we gaan samen’ en ‘zullen we samen, en dat dan in het eerste geval betekent dat ik betaal? Als ik het op die manier voorstel bedoel ik gedeelde kosten, maar ik houd er sowieso altijd rekening mee dat een ander dat verkeerd kan opvatten en ik alsnog alles moet betalen.
De manier waarop het geformuleerd was, was geen vraag. Ze heeft geen idee of hij überhaupt naar die bezienswaardigheid wil,maar zij wil hem meenemen daar naartoe.

Misschien een taaldingetje. Als ik iemand ergens mee naar toe wil nemen dan betaal ik.
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
12-07-2020 14:31
De manier waarop het geformuleerd was, was geen vraag. Ze heeft geen idee of hij überhaupt naar die bezienswaardigheid wil,maar zij wil hem meenemen daar naartoe.

Misschien een taaldingetje. Als ik iemand ergens mee naar toe wil nemen dan betaal ik.
ja, zo zou ik dat ook opvatten.

"Wat? nog nooit sushi gegeten? Nou, dan weet ik het goed gemaakt: volgende week neem ik je mee naar een sushirestaurant!" Dat betekent dat je de ander daarop trakteert.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven