Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVI

13-07-2023 13:40 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 15 delen waren een groot succes. In deel 16 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
In this mad house we must all survive
Als de spullen echt 10 jaar oud zijn is 250 euro keurig wat mij betreft.

Maar sowieso, jullie mochten bieden.
Aan hen om dat te accepteren of nog een tegenbod te doen.
Sunny_Ombre schreef:
13-07-2023 21:52
Leuke actie bij een vriendin: ze had nieuwe brillen nodig en er was een aanbieding bij de winkel. 3e bril gratis. Haar buurvrouw kreeg daar lucht van, had ook nog een bril nodig en vond het een hele mooie actie van de winkel, misschien dat ze samen konden gaan?
Dan kon vriendin haar 2 brillen uitzoeken, dan nam zij de 3e wel…

Je kan wel raden dat ze dat vriendin dat natuurlijk niet gedaan heeft. Sommige mensen O_O

Het kan ook niet, die brillenwinkels doen dan alleen de zelfde sterkte.
Jaja.
Nouschi schreef:
14-07-2023 06:37
200 is meer dan genoeg voor spullen van 10 jaar oud.
Eens. Tenzij het allemaal designer items zijn, maar dan nog is het zo dat tweedehands meubelen echt niet zo veel meer opleveren.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dankjewel voor jullie tips! Het zijn geen designer items, ik denk voornamelijk ikea of ook tweedehands.

We gaan voor 250 euro en een leuk zaadje, ik kom het zeker hier vertellen of ze er goed op reageren
I have to change to stay the same.
:cheer: mijn gierige verhalen zijn even op gelukkig
Tvp
UdonNoodle schreef:
14-07-2023 10:52
Dankjewel voor jullie tips! Het zijn geen designer items, ik denk voornamelijk ikea of ook tweedehands.

We gaan voor 250 euro en een leuk zaadje, ik kom het zeker hier vertellen of ze er goed op reageren

Dat lijkt me een prima bod. Veel dingen van tien jaar oud raak je maar moeilijk kwijt, waarschijnlijk vinden zij het prima. En anders moeten ze het maar zeggen.
Ordinaire tvp!
UdonNoodle schreef:
13-07-2023 23:49
Misschien moet ik hier de funda link plaatsen en vertellen wat ze achterlaten, dan mogen jullie beslissen :)
Jaaaaa :cheer2:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn gierige verhalen zijn op.

Ik kan wel iets oprakelen over studententijd.
Degenen die voorgerechten en mixdrankjes bestelden
wilden uiteraard de rekening splitten.
Terugkerend thema in het Gierig-topic: naar jezelf toerekenen.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
En ´Plaatje wisselen´ is ook heel leuk.
Ik weet niet of het gierig is. Maar mijn zoontje van 11 kreeg voor zijn verjaardag van een vriendje een zelfgemaakte bioscoop bon, om samen met het vriendje naar de bios te gaan een keer. Echter daar heeft hij nooit meer wat over gehoord erna. Ik vind dat toch een beetje sneu voor hem, dus twijfel om er nog wat over te vragen of niet. Denk dat ik t maar laat gaan, zo belangrijk is t niet. Maar vind t wel een beetje vreemd.
appelientjexx wijzigde dit bericht op 15-07-2023 21:49
7.58% gewijzigd
En heb vroeger ooit een heel gierige vriendin gehad. Onze vriendschap is daar ook op stuk gelopen. Ook omdat zij als gierig persoon een ander gewoon niks gunde. Heb talloze dingen meegemaakt, zolang geleden dat ik t niet meer goed weet. Maar herinner me bv dat ze drank had gekocht en dat we met een groepje de kosten zouden splitten. Ik had echter niks mee gedronken omdat ik me niet lekker voelde. Dat vond zij heel stom, ik moest toch mee betalen. Of ze regelde mijn verjaardagscadeau: zij en 3 andere goede vriendinnen hadden op haar verzoek 5 euro (!!!) ingelegd zodat ze met zijn allen een kado van 20 euro kon kopen (kan ook gulden geweest zijn, dat weet ik niet meer zeker, was wel rond de eeuwwisseling). Hoe dan ook, was dat echt een heel laag bedrag en kocht ik voor een veel groter bedrag voor haar en de andere vriendinnen (15 euro/gulden). Was ook een stom kado: een staafmixer van de Blokker die ik als destijds student niet eens gebruikte.
Iemand die voor een tweedehands (geen collector’s item) boek op Marktplaats bijna 70% van de nieuwwaarde wil hebben. Nou ja, proberen mag.
appelientjexx schreef:
15-07-2023 21:40
Ik weet niet of het gierig is. Maar mijn zoontje van 11 kreeg voor zijn verjaardag van een vriendje een zelfgemaakte bioscoop bon, om samen met het vriendje naar de bios te gaan een keer. Echter daar heeft hij nooit meer wat over gehoord erna. Ik vind dat toch een beetje sneu voor hem, dus twijfel om er nog wat over te vragen of niet. Denk dat ik t maar laat gaan, zo belangrijk is t niet. Maar vind t wel een beetje vreemd.

Oh dat heeft mijn dochter een jaar geleden ook gehad, is ook nog niet verzilverd
appelientjexx schreef:
15-07-2023 21:40
Wij hadden een keer voor een vriendje een cadeaubon voor 2 filmkaartjes gekocht.
Ik kreeg een foto van dat vriendje met een ander jongetje, die hij had uitgekozen om mee naar de film te gaan.
Ik vond mezelf gierig omdat ik dat echt niet leuk vond.
Surebaby schreef:
15-07-2023 22:15
Wij hadden een keer voor een vriendje een cadeaubon voor 2 filmkaartjes gekocht.
Ik kreeg een foto van dat vriendje met een ander jongetje, die hij had uitgekozen om mee naar de film te gaan.
Ik vond mezelf gierig omdat ik dat echt niet leuk vond.
Wat wereldvreemd van die ouders om niet te begrijpen dat dat “ not done “ is.
appelientjexx schreef:
15-07-2023 21:48
bv dat ze drank had gekocht en dat we met een groepje de kosten zouden splitten. Ik had echter niks mee gedronken omdat ik me niet lekker voelde. Dat vond zij heel stom, ik moest toch mee betalen.
Dat vind ik altijd een beetje dubbel, hoor : er wordt wel ingekocht met het idee dat jij mee doet.
blijfgewoonbianca schreef:
15-07-2023 22:42
Wat wereldvreemd van die ouders om niet te begrijpen dat dat “ not done “ is.
Als je aan een volwassen vriendin zo’n bon geeft, verwacht je toch ook niet dat ze met jou gaat? Van mijn partner dan weer wel :)
KamilleT schreef:
15-07-2023 22:45
Als je aan een volwassen vriendin zo’n bon geeft, verwacht je toch ook niet dat ze met jou gaat? Van mijn partner dan weer wel :)
Ja, wel. Dan geef je een gezamenlijk uitje kado op jouw kosten. Tenminste, als je zelf ook graag wijn drinkt en je geeft een high wine bon, of als je zelf ook van de sauna houdt en je geeft een bon voor 2.
Verafschuw jij een artiest en je koopt 2 kaartjes voor een concert, dan is het wat anders.

Met een bon voor 1 persoon doe je dat niet. Dat is gewoon verkapt geld.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 15-07-2023 22:50
29.53% gewijzigd
15-07-2023 22:47
Ja, wel. Dan geef je een gezamenlijk uitje kado op jouw kosten.
Met een bon voor 1 persoon doe je dat niet.
Oh, ik geef het gewoon voor die ander, om met iemand naar keuze te gaan. Anders zou ik het er expliciet bij vermelden, denk ik.
suikerspinx schreef:
13-07-2023 15:18
Ik ben blijkbaar gierig vandaag, omdat ik een kookboek via MP wat er voor 20 op staat, niet voor 10 euro wil verkopen. Wel geteld nog wel aan iemand die onder bewind staat.
Ik heb er de volle mep 29 euro voor moeten betalen voor dat geld heb ik ook hard moeten werken.
Daarnaast is boek zo goed als nieuw en redelijk populair en 2 jaar geleden uitgekomen.

tja, dan maar gierig kan dingen zo wel 'gratis' blijven weggeven.
Ik vind voor 2ehands boek ook te veel. Onder de 10 euro is weer wat anders dan 20 euro.

20 euro voor iets wat nieuw 'toen' 29 euro kostte.
En misschien nu bij Amazon of Bol.com sale of een 2e hands daar geheid voor zelfde of minder te koop is. Tja.
Jaja.
KamilleT schreef:
15-07-2023 22:48
Oh, ik geef het gewoon voor die ander, om met iemand naar keuze te gaan. Anders zou ik het er expliciet bij vermelden, denk ik.
Waarom zou je een toegang betalen voor een andere vriendin ?
KamilleT schreef:
15-07-2023 22:45
Ik wel, maar dat komt dan omdat voor 2 personen is zoals iemand meldde en ik dan in kaart zou tikken, zin om met mij dit/wat leuks te gaan doen?

Is voor de ander om zonder mij te spenderen, omdat iemand dat heeft doorgegeven als verjaardagscadeau idee ( ik vraag altijd wat de ander leuk zou vinden als ik het echt niet weet) koop ik gewoon 1 kaart met 1 rond bedrag erop.
Jaja.
15-07-2023 22:44
Dat vind ik altijd een beetje dubbel, hoor : er wordt wel ingekocht met het idee dat jij mee doet.
Hangt er dan wel vanaf of de rest gewoon een glas extra drinkt "omdat het er toch is" ofdat er echt iets overblijft.
Of dat de organisator de drank gewoon zelf houdt en later opdrinkt.

In 't 2de geval zou ik eventueel nog mee-betalen.
Als de rest mijn deel opdrinkt of iemand het bijhoudt voor een volgend feestje mogen ze zelf betalen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
KamilleT schreef:
15-07-2023 22:48
Zo denk ik er ook over. Wanneer mijn kind 2 tickets krijgt, ga ik er niet vanuit dat de gever verwacht om mee uitgenodigd te worden. Mss gaat ie zelf wel 2 keer.
Als ik op een gezamenlijk uitje trakteer, geef ik eerder een zelfgemaakte bon en betaal ik alles op de dag zelf want een bon dekt vaak niet alle kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven