Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 1846 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
broadway schreef:
30-06-2025 11:17
zo schattig hoe iedereen "ineens" niets meer snapt, vól op de letter gaat zitten en in extremen gaan om maar aan te tonen dat het vooral niet klopt wat ik en anderen zeggen. tekenend. hahaha
Story of my Vivalife.
LemoosGaatDoor schreef:
30-06-2025 13:39
Dit. Ook mijn ervaring als voormalig docent dat veel mensen moesten bezuinigen op zaken om maar de vrijwillige ouderbijdrage voor al hun kinderen te kunnen betalen.
Maar als dit jouw ervaring is: dan kun je toch niet anders zeggen dan dat de 'vrijwillige' bijdrage veel te hoog is en het dus minder moet?
broadway schreef:
30-06-2025 13:29
naar die vraag is het inderdaad inmiddels gegaan, maar dat was de initiele opmerking niet waar o.a. ik op reageer.

dat was dat je vaak wel een idee hebt of iemand die 2 of 20 euro kan betalen voor een cadeautje of activiteit. daarna werd het direct in het extreme getrokken door specifieke inkomens of huishoudboekjes te betrekken waardoor mijn opmerking "ineens" heel gek was, maar dat lijkt zo omdat het veel te scherp gezet werd daarna.
Ik vind het dan weer overdreven en ongeloofwaardig dat mensen zeggen dat te kunnen inschatten omdat iemand een heel belangrijke overheidsfunctie heeft waarvan het salaris bekend is (?) en er een nanny rondloopt enzo.
IronButterfly schreef:
30-06-2025 11:44
Misschien is het al voorbij gekomen, maar ik ken iemand die actief lege blikjes en flesjes verzamelt. Op zich niets mis mee behalve dat hij het brood uit de monden van de daklozen stoot. Maar dat is mijn mening.

Echter presteert hij het ook om lulverhalen op te hangen aan mensen om zo aan meer blikjes te komen. Dat hij voor een neefje blikjes inzamelt voor een actie op school bijvoorbeeld. En dat gaat mij dan weer net even te ver.
Huh? Sinds wanneer is dat bestemd voor de daklozen?
Hier in de buurt doen kinderen het vrij fanatiek. Gelijk hebben ze.

Lulverhaaltjes ophangen is dan weer niet nodig
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
30-06-2025 14:09
Huh? Sinds wanneer is dat bestemd voor de daklozen?
Hier in de buurt doen kinderen het vrij fanatiek. Gelijk hebben ze.

Lulverhaaltjes ophangen is dan weer niet nodig
Iemand anders zei ook al zoiets. Ik bedoel hiermee eigenlijk mensen die het echt nodig hebben of heel goed kunnen gebruiken. Die hoeven inderdaad niet persé dakloos te zijn. Het gaat vooral om die smoezen die hij ophangt. Heb al gedreigd met Alberto Stegeman, maar daar moet hij alleen maar heel hard om lachen.
IronButterfly schreef:
30-06-2025 14:48
. Heb al gedreigd met Alberto Stegeman, maar daar moet hij alleen maar heel hard om lachen.

Ja dat snap ik wel. Wat een raar dreigement
TAFKAPML
broadway schreef:
30-06-2025 13:29
naar die vraag is het inderdaad inmiddels gegaan, maar dat was de initiele opmerking niet waar o.a. ik op reageer.

dat was dat je vaak wel een idee hebt of iemand die 2 of 20 euro kan betalen voor een cadeautje of activiteit. daarna werd het direct in het extreme getrokken door specifieke inkomens of huishoudboekjes te betrekken waardoor mijn opmerking "ineens" heel gek was, maar dat lijkt zo omdat het veel te scherp gezet werd daarna.
Dat kan, ik niet en überhaupt nooit gedacht dat mensen daar mee bezig zijn. Ben nu wel benieuwd wat ze van mij dachten :lol:
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
IronButterfly schreef:
Iemand anders zei ook al zoiets. Ik bedoel hiermee eigenlijk mensen die het echt nodig hebben of heel goed kunnen gebruiken. Die hoeven inderdaad niet persé dakloos te zijn. Het gaat vooral om die smoezen die hij ophangt. Heb al gedreigd met Alberto Stegeman, maar daar moet hij alleen maar heel hard om lachen.
Terecht.
Beter kapen die kinderen die blikjes weg, scheelt weer overlast gevende verslaafden die komen zoeken :P
Ruin it yourself.
Dus begrijp ik het nu goed, als ik een blikje of flesje zie liggen op straat, mag ik die niet opruimen?? o_o

Enfin, natuurlijk mag ik dat wel. Wat ik ook doe als ik toch onderweg ben naar huis.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
IronButterfly schreef:

Wat vind jij dan van Too good to go pakketten of Verspil mij niet zakken bij de Lidl. Zijn die ook voor mensen die het financieel zwaar hebben of voor iedereen?

Ik moet zeggen dat ik die pakketten niet neem, omdat mensen mij zullen inschatten als iemand die genoeg geld heeft, gezien mijn werk.
Coffee is never my cup of tea
Marianneke schreef:
30-06-2025 15:15
Wat vind jij dan van Too good to go pakketten of Verspil mij niet zakken bij de Lidl. Zijn die ook voor mensen die het financieel zwaar hebben of voor iedereen?

Ik moet zeggen dat ik die pakketten niet neem, omdat mensen mij zullen inschatten als iemand die genoeg geld heeft, gezien mijn werk.
Als je krap in je budget zit koop je geen pakket met random producten.
Ruin it yourself.
Marianneke schreef:

In de supermarkt weten ze wat jij voor werk doet?
TAFKAPML
Ik koop regelmatig Too Good to go-pakketten en als het me lukt elke week een verspil-me-niet-tas van Lidl of dingen uit de afprijzingsbak van de supermarkt. Ik vind dat fijn. Ik verdien best goed, dus er is geen noodzaak. Een forummer die ik goed ken heeft ooit zelfs een topic geopend over dit onderwerp: geld-recht/aanbiedingen-alleen-voor-quo ... nbiedingen

Maar goed. Sommige kinderen mochten ook pas met mijn dochter spelen toen de vriendenboekjes met ons adres erin rondgingen, dus ik ben niet verbaasd over malle vooroordelen.
Si abra la puerta hay lobos.
Marianneke schreef:

Ik zie dat soort pakketen als voor eenieder die daar interesse in heeft, en ik heb het eigenlijk nooit opgevat als iets dat voor minima is. Ik koop ze zelf nooit, want geen behoefte aan. Maar ik ken genoeg mensen met ruim inkomen die dat kopen omdat ze het gewoon een goede manier vinden om verspilling tegen te gaan. Het is toch niet de voedselbank?

Hoe kan men in de supermarkt nou zien wat voor werk of inkomen je hebt? Bizar.
Purrmaid schreef:
30-06-2025 15:46
In de supermarkt in 't dorp van mijn ouders weet zo'n beetje iedereen alles over elkaar.
Tot wie je bed-overgrootvader was en wat zijn beroep was.

Dus jep, waar je woont, je job, een bijhorende schatting van je inkomen - meestal afgerond naar boven*, het aantal kinderen, wie met wie in bed duikt buitenhuwelijks, ...

Het is een dorp. Een kleine gemeenschap. Waar je elkaar continu tegenkomt.

In de stad waar ik nu woon is dat duidelijk minder :-). En ben ik onbekender.

*Mijn ouders werden "stinkend rijk" ingeschat omdat ze een eigen winkel hadden. Dat mocht ik als dochter ook letterlijk geregeld horen van anderen uit het dorp, klasgenoten, hobby-genoten, ouders van klasgenoten en vriendinnen, ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
30-06-2025 16:03
In de supermarkt in 't dorp van mijn ouders weet zo'n beetje iedereen alles over elkaar.

Dus jep, waar je woont, je job, een bijhorende schatting van je inkomen - meestal afgerond naar boven*, het aantal kinderen, wie met wie in bed duikt buitenhuwelijks, ...

*Mijn ouders werden "stinkend rijk" ingeschat omdat ze een eigen winkel hadden. Dat mocht ik als dochter ook letterlijk geregeld horen van anderen uit het dorp, klasgenoten, hobby-genoten, ouders van klasgenoten en vriendinnen, ...
en waren ze ook stinkend rijk?
pina schreef:
30-06-2025 15:57
Ik zie dat soort pakketen als voor eenieder die daar interesse in heeft, en ik heb het eigenlijk nooit opgevat als iets dat voor minima is. Ik koop ze zelf nooit, want geen behoefte aan. Maar ik ken genoeg mensen met ruim inkomen die dat kopen omdat ze het gewoon een goede manier vinden om verspilling tegen te gaan. Het is toch niet de voedselbank?

Hoe kan men in de supermarkt nou zien wat voor werk of inkomen je hebt? Bizar.
Het is ook een luxe.
Ruin it yourself.
grenada schreef:
30-06-2025 16:07
en waren ze ook stinkend rijk?
Nooit geld tekort.
Maar toch echt geen villa.

Ik verdien nu meer met een "normale job" dan dat mijn ouders als zelfstandigen overhielden.
Zeker omdat ze die toko met zijn 2 runden, maar officieel alles van mijn vader was.
En ik heb er nog eens 5 weken betaald verlof en betaling als ik ziek ben bovenop.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
30-06-2025 16:03

Vroegah.
TAFKAPML
Marianneke schreef:

Oke grappige opmerking. Nog nooit bij nagedacht als ik naar de Lidl ging.

Ik neem vaak die verspil niet pakketten niet mee omdat ze altijd NA de kassa staan en ik dan al mijn boodschappen heb. Ook staan ze er tegenwoordig bijna niet meer (al op of geen producten?). Ik heb het tot nu toe tot 2x gekocht en vond het best leuk wat erin zat.

To Good to go ook wel eens gedaan, maar is het vaak net niet. Ik heb bijvoorbeeld niks aan 3 witte broden (eet alleen bruin), dus geef dat weg.
Het idee is goed, maar supermarkten kunnen ook kiezen om beter met de producten om te gaan. Producten die nog goed zijn worden alsnog weggegooid. Dat is de voedingswet ja, maar wel stom.
Moiren schreef:
30-06-2025 16:08
Het is ook een luxe.
Precies. Ik koop ze wel bij de bakker een dorp verderop. Maar als je gokt op brood voor je hongerige kinderen en in plaats daarvan zes kwarkpunten en een roggebrood krijgt, is het wel fijn dat je nog gewoon erbij kunt kopen wat je eigenlijk nodig had.
Si abra la puerta hay lobos.
Marianneke schreef:

Ik koop die dingen juist niet als ik krap bij kas zit. Als je een tas vol karnemelk en Bessola krijgt is dat toch mooi zonde van je vijf euro, daar had je dan beter wat nuttigs voor kunnen kopen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Purrmaid schreef:
30-06-2025 15:46

Een deel van de medewerkers en de andere klanten weet dat zeker
Marianneke schreef:
30-06-2025 16:25
Een deel van de medewerkers en de andere klanten weet dat zeker

Nou en?
TAFKAPML
Moiren en LV hebben een punt mbt dat het juist niet handig is als je krap bij kas zit, want je weet niet wat je koopt. Al weet je bij de Lidl wel zeker dat het groente en fruit is.

Bij blogster Zuinigaan reageren nogal eens wat zure lezers dat zij als vrouw met een afbetaalde koopwoning en een pensioen naast haar AOW niet die VMN-pakketten moet wegkapen voor iemand die het minder goed heeft. Er zijn dus best wel mensen die er anders over denken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven