Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel XVII

15-09-2024 18:22 1754 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De vorige 16 delen waren een groot succes. In deel 17 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
* Deel 10
* Deel 11
* Deel 12
* Deel 13
* Deel 14
* Deel 15
* Deel 16
In this mad house we must all survive
Lemon schreef:
29-06-2025 08:32
Dit klopt niet.
Ook een bedrag dat betaald moet worden voor een schoolreisje, is een ouderbijdrage en dus vrijwillig.
Een school mag geen onderscheid maken tussen de ene ouderbijdrage en de andere.
Precies!

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -verplicht
Wij hebben ook wel eens schoolreisjes betaald vanuit de vrijwillige ouderbijdrage. Dit ging om een gezin van 4 kinderen die echt het geld niet had. Door het uit die pot te halen kon ieder kind mee.

Ik vind het ook een slechte schoolkeuze als kinderen van niet betalende ouders niet mee mogen. Zij moeten niet de dupe worden van de keuzes van hun ouders.
Stormke81 schreef:
29-06-2025 09:52
Wij hebben ook wel eens schoolreisjes betaald vanuit de vrijwillige ouderbijdrage. Dit ging om een gezin van 4 kinderen die echt het geld niet had. Door het uit die pot te halen kon ieder kind mee.

Ik vind het ook een slechte schoolkeuze als kinderen van niet betalende ouders niet mee mogen. Zij moeten niet de dupe worden van de keuzes van hun ouders.

Zoals je in de link van mijn vorige bericht kunt lezen is dit al sinds 2019 niet meer zo!
-Matilda- schreef:
29-06-2025 10:06
Zoals je in de link van mijn vorige bericht kunt lezen is dit al sinds 2019 niet meer zo!
En toch zul je versteld staan dat niet alle scholen de regels volgen. Ook daar worden stupide keuzes gemaakt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven