huishoudgeld
maandag 28 februari 2011 om 23:47
Hallo, ik vraag me af wat iedereen aan huishoudgeld uitgeeft.
Wij zijn een gezin met 2 volwassen en 3 kids en geven per week 90 euro uit aan eten en drinken, soms is dat best puzzelen om uit te komen.
Als ik in de supermarkt loopt zie ik karren vol afgerekend worden van over de 100 euro of meer.
Zijn wij nou de enigste die van minder geld moeten leven of zie ik telkens net de verkeerde mensen afrekenen.
gr Theeroosje
Wij zijn een gezin met 2 volwassen en 3 kids en geven per week 90 euro uit aan eten en drinken, soms is dat best puzzelen om uit te komen.
Als ik in de supermarkt loopt zie ik karren vol afgerekend worden van over de 100 euro of meer.
Zijn wij nou de enigste die van minder geld moeten leven of zie ik telkens net de verkeerde mensen afrekenen.
gr Theeroosje
maandag 28 februari 2011 om 23:48
maandag 28 februari 2011 om 23:50
Ik ben zo iemand met zo'n " dure " kar.
Mijn weekendboodschappen ( haal ik vrijdag, voor vrij- zater-, zondag én maandag ) kosten vaak al wat jij voor één week uitgeeft.
Maar mijn kinderen eten/ verbruiken ook niet echt meer als kinderen; dat zijn twee boomlange kerels met volwassen honger.
Mijn weekendboodschappen ( haal ik vrijdag, voor vrij- zater-, zondag én maandag ) kosten vaak al wat jij voor één week uitgeeft.
Maar mijn kinderen eten/ verbruiken ook niet echt meer als kinderen; dat zijn twee boomlange kerels met volwassen honger.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 28 februari 2011 om 23:52
maandag 28 februari 2011 om 23:55
quote:ZwitsalMeisje schreef op 28 februari 2011 @ 23:53:
350 a 400 euro, 2 volwassen en 1 dreumesje van 1,5 jaar.
Proberen ook te bezuinigen maar vinden het toch best moeilijk. Houden van lekker en goed eten, en voornamelijk vers (en vers is duur, hoe cru)is dit per week of per maand?
350 a 400 euro, 2 volwassen en 1 dreumesje van 1,5 jaar.
Proberen ook te bezuinigen maar vinden het toch best moeilijk. Houden van lekker en goed eten, en voornamelijk vers (en vers is duur, hoe cru)is dit per week of per maand?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”

maandag 28 februari 2011 om 23:55
Hier ook een volle kar voor het weekend, en dan door de week nog een a twee keer (wel minder dan hoor). Ik heb het ooit niet gehad, en weet hoe moeilijk dat is. Nu ik het wel heb besef ik de waarde ervan, maar zie ook dat het voor sommige mensen keuzes zijn (niet altijd hoor, snap ik). Wij werken allebei, en vinden andere dingen weer minder belangrijk. Ik vind het wel rot voor mensen die willen werken maar waar dat niet luktm, en die zien dat een ander met het grootste gemak geld uit lijkt te geven terwijl ze zelf gewoon minder hebben.
maandag 28 februari 2011 om 23:58
Wie zegt dat zo'n hele kar vol eten voor een week is? Misschien is het wel voor langer en halen ze de verse dingen er tussendoor bij. Of hebben ze een heel groot gezin of een feest.
Maar ook al is het wel voor een week, de een heeft nou eenmaal meer te besteden dan de ander. Misschien geven andere mensen weer minder geld uit aan andere dingen (kleding, vakantie of uitgaan bijvoorbeeld).
Wij zijn maar met z'n tweeen maar hebben ook af en toe een hele kar vol. Dan zijn er toevallig net veel dingen op ( wcpapier, wasmiddel, douchespul etc). En soms hebben we de kar minder vol.
Wij gaan vaak naar een redelijk goedkope supermarkt. Meestal zijn we rond de ¤60 kwijt per week. Maar afgelopen week was het ¤115. En de andere keer ¤50.
Maar ook al is het wel voor een week, de een heeft nou eenmaal meer te besteden dan de ander. Misschien geven andere mensen weer minder geld uit aan andere dingen (kleding, vakantie of uitgaan bijvoorbeeld).
Wij zijn maar met z'n tweeen maar hebben ook af en toe een hele kar vol. Dan zijn er toevallig net veel dingen op ( wcpapier, wasmiddel, douchespul etc). En soms hebben we de kar minder vol.
Wij gaan vaak naar een redelijk goedkope supermarkt. Meestal zijn we rond de ¤60 kwijt per week. Maar afgelopen week was het ¤115. En de andere keer ¤50.

maandag 28 februari 2011 om 23:59
Ik heb ook altijd een kar vol. Ga op donderdag voor de grote boodschappen en ben dan meestal rond de ¤90 kwijt. Dan ga ik zaterdags voor de 'lekkere' dingen en ben dan rond de ¤40 kwijt. Dan halverwege de week nog een keer voor een paar dagen eten. 3 persoons huishouden. Maar wel vaak een mee-eter die het wel makkelijk vindt en een hond en kat. Ik koop altijd te veel. Als er aanbiedingen zijn sla ik wel vaak in. Daar zou ik eens mee moeten stoppen om een goed beeld te krijgen van wat ik nu werkelijk per week nodig heb.
dinsdag 1 maart 2011 om 00:08
50-100 euro per week voor 2 volwassenen aan supermarktdingen. Varieert nogal dus, afhankelijk wat we nodig hebben. Dingen zoals frisdrank, alcohol, voorgesneden groentes, vlees, broodbeleg zijn dingen waar je makkelijk op kunt besparen.
Maak van te voren een weekplan aan de hand van de aanbiedingen en ga maar eens per week shoppen, dat scheelt al een boel. Verse groente en fruit koop ik graag, maar moet ik ook vaak weggooien als ik er van te voren niet over nadenk, vaak koop ik ook diepvriesgroentes, altijd klaar en lang houdbaar, zodat je niks weg hoeft te gooien.
Maak van te voren een weekplan aan de hand van de aanbiedingen en ga maar eens per week shoppen, dat scheelt al een boel. Verse groente en fruit koop ik graag, maar moet ik ook vaak weggooien als ik er van te voren niet over nadenk, vaak koop ik ook diepvriesgroentes, altijd klaar en lang houdbaar, zodat je niks weg hoeft te gooien.
dinsdag 1 maart 2011 om 00:19
Ik richt op ongeveer 100-150 euro per maand. Vandaag 38 pond (44 euro afgetikt), maar was al 2 weken niet geweest (alleen een keertje voor 7 euro boodschappen tussendoor gehaald). Ik vind dit een best groot bedrag.
Ik heb wel en gehakt, en kip en vis gehaald. De vis heb ik in de vriezer gestopt, was 2 pond voor 2 stukken tilapiafilet.Daar eet ik dus twee keer van. Gehakt maak ik morgen lasagna mee. Dat is dus eten voor twee avonden plus er gaan een of twee porties saus de vriezer in. Kip word verwerkt met groenten en een pot Pataks saus (in de aanbieding, 1 pond!). Daar gaan ook weer 2 a 3 porties van de vriezer in.
Voor vandaag had ik pizza gekocht (gelijk twee want ze waren in de aanbieding voor 1 pond 50). Is de pizza klaar, wil ik hem gaan snijden. Flikkert zo de pizza op de grond. Bord stuk, pizza stuk . Dat was echt een baalmomentje want toen was het al 8 uur haha.
Vandaag vond ik dat ik echt moest gaan. Ik had geen kaas, yoghurt, creme fraiche, wortels of paprika meer. Ik kan echt niet zonder deze zaken .
Ik heb wel en gehakt, en kip en vis gehaald. De vis heb ik in de vriezer gestopt, was 2 pond voor 2 stukken tilapiafilet.Daar eet ik dus twee keer van. Gehakt maak ik morgen lasagna mee. Dat is dus eten voor twee avonden plus er gaan een of twee porties saus de vriezer in. Kip word verwerkt met groenten en een pot Pataks saus (in de aanbieding, 1 pond!). Daar gaan ook weer 2 a 3 porties van de vriezer in.
Voor vandaag had ik pizza gekocht (gelijk twee want ze waren in de aanbieding voor 1 pond 50). Is de pizza klaar, wil ik hem gaan snijden. Flikkert zo de pizza op de grond. Bord stuk, pizza stuk . Dat was echt een baalmomentje want toen was het al 8 uur haha.
Vandaag vond ik dat ik echt moest gaan. Ik had geen kaas, yoghurt, creme fraiche, wortels of paprika meer. Ik kan echt niet zonder deze zaken .
dinsdag 1 maart 2011 om 00:19
Wij geven gemiddeld 90 euro uit per maand, twee volwassen en twee kindjes van ruim 3 en 1.
Ik maak altijd een weekplan en dat scheelt behoorlijk qua geld en ook qua afval - eigenlijk hou ik me er meestal aan en is het precies genoeg. We drinken merk-cola(-light) en gebruiken dure espressobonen maar ik neem ook best vaak euroshopper-artikelen...als ik het lekker vind en/of nauwelijks proef.
Ik vond 90 euro al best veel trouwens maar dat valt dus best mee?!
Edit: per week dus - excuses!
Ik maak altijd een weekplan en dat scheelt behoorlijk qua geld en ook qua afval - eigenlijk hou ik me er meestal aan en is het precies genoeg. We drinken merk-cola(-light) en gebruiken dure espressobonen maar ik neem ook best vaak euroshopper-artikelen...als ik het lekker vind en/of nauwelijks proef.
Ik vond 90 euro al best veel trouwens maar dat valt dus best mee?!
Edit: per week dus - excuses!

dinsdag 1 maart 2011 om 00:28
dinsdag 1 maart 2011 om 00:45
quote:meel schreef op 01 maart 2011 @ 00:36:
Ik besteed gemiddeld 80 euro per maand aan boodschappen voor 2 volwassenen en een puber. Ik let wel op de aanbiedingen. We roken niet en drinken geen alcohol, dat scheelt ook natuurlijk.Wat eten en drinken jullie dan zoal in een week? Ben echt benieuwd naar je boodschappenlijste van 1 week dan..
Ik besteed gemiddeld 80 euro per maand aan boodschappen voor 2 volwassenen en een puber. Ik let wel op de aanbiedingen. We roken niet en drinken geen alcohol, dat scheelt ook natuurlijk.Wat eten en drinken jullie dan zoal in een week? Ben echt benieuwd naar je boodschappenlijste van 1 week dan..
dinsdag 1 maart 2011 om 00:48
toen ik alleen was, dronk ik bijna niet(of aanmaak), at ik aardappels met goedkoopste vlees en soms groente. Brood ging met pasta en wat ik verder had was ook niet veel en alles goedkoop. Maar ik zat op 115 euro per maand. (dus in feite, ik at zeer basic en goedkoopste dingen)
nu met ons 2 is het ong. 250 per maand. dus iets van 60 per week. We eten nog steeds basic, wel altijd groente en we drinken nu ook wel frisdrank zeg maar.
nu met ons 2 is het ong. 250 per maand. dus iets van 60 per week. We eten nog steeds basic, wel altijd groente en we drinken nu ook wel frisdrank zeg maar.