Geld & Recht alle pijlers

huishoudgeld

28-02-2011 23:47 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik vraag me af wat iedereen aan huishoudgeld uitgeeft.

Wij zijn een gezin met 2 volwassen en 3 kids en geven per week 90 euro uit aan eten en drinken, soms is dat best puzzelen om uit te komen.

Als ik in de supermarkt loopt zie ik karren vol afgerekend worden van over de 100 euro of meer.

Zijn wij nou de enigste die van minder geld moeten leven of zie ik telkens net de verkeerde mensen afrekenen.

gr Theeroosje
quote:meel schreef op 01 maart 2011 @ 00:36:

Ik besteed gemiddeld 80 euro per maand aan boodschappen voor 2 volwassenen en een puber. Ik let wel op de aanbiedingen. We roken niet en drinken geen alcohol, dat scheelt ook natuurlijk.

Dat kan volgens mij alleen maar lukken als je zeer ongezond eet.

Als je zo weinig voor eten beschikbaar hebt zou ik eens gaan uitzoeken of je misschien recht hebt op een pakket van de voedselbank of krijg je dit soms al en hoef je daardoor nog maar weinig uit te geven aan boodschappen?
quote:Sorcha_ schreef op 01 maart 2011 @ 00:42:

80 euro per maand? Dat red ik in mijn eentje niet eens...

Ik red dat in mijn eentje ook (bij lange na) niet en ik rook/drink ook niet. In je eentje is de verleiding natuurlijk wel groter om iets meer te betalen voor kleine verpakkingen/gemaksproducten. Ik heb bijvoorbeeld altijd plakjes kaas. Handig in een goede portiegrootte, maar kan natuurlijk ook een ministukje kaas op de markt halen.

Ik weet trouwens niet eens precies wat ik per week uitgeef aan boodschappen, Het beeld is zo snel vertekend door aankopen als twee pakken wasmiddel in de aanbieding. Maar ik schat rond de 30-35 euro.
quote:meel schreef op 01 maart 2011 @ 00:36:

Ik besteed gemiddeld 80 euro per maand aan boodschappen voor 2 volwassenen en een puber. Ik let wel op de aanbiedingen. We roken niet en drinken geen alcohol, dat scheelt ook natuurlijk.@meel is die 80 incl (af)wasmiddel, allesreiniger, tandeborstels, maandverband en ander duur spul dat je evt ook bij een voordeeldrogist kan halen ipv de supermarkt, maar toch meetelt als boodschappen? En je teelt bijv. geen groente/fruit en komt wel aan de gewenste hoeveelheden? Knap hoor als je dat allemaal lukt voor 80 en toch nog lekker eet.
quote:borderwalk schreef op 01 maart 2011 @ 00:54:

[...]

Ik red dat in mijn eentje ook (bij lange na) niet en ik rook/drink ook niet. In je eentje is de verleiding natuurlijk wel groter om iets meer te betalen voor kleine verpakkingen/gemaksproducten. Ik heb bijvoorbeeld altijd plakjes kaas. Handig in een goede portiegrootte, maar kan natuurlijk ook een ministukje kaas op de markt halen.

Ik weet trouwens niet eens precies wat ik per week uitgeef aan boodschappen, Het beeld is zo snel vertekend door aankopen als twee pakken wasmiddel in de aanbieding. Maar ik schat rond de 30-35 euro.

Ik koop ook plakjes kaas . Voor de rest nog kaas waar ik af en toe een blokje van eet met fruit. Dat wisselt wel vaak... Ik woon in Engeland en op een of andere manier gaat plakjes snijden met een kaasschaaf niet zo lekker. De kaas is te brokkelig denk ik.

Wasmiddel heb ik echt zat sinds mijn stiefmoeder besloten had om mij een 10kg pak Witte Reus cadeau te geven, samen met zo'n 10 liter wasverzachter (was van een kennis die is overleden). Voor mijn kleding gebruik ik ander waspoeder, maar daar doe ik al eeuwen mee. Stond 10 wassen op maar ik flikker altijd veel minder in het bakje. Was wordt evengoed goed schoon.

Wat bij mij trouwens enorm bezuinigend werk (het is ook nog eens goed voor de lijn .) is dat ik geen frisdrank drink. Ik drink thee of water. Ik heb een fles limonadesiroop voor als ik echt trek heb in zoetigheid maar daar doe ik wel lang mee. Is wel duurdere limonade.

Sommige producten koop ik gewoon altijd de duurdere variant van. Brood bijvoorbeeld. Nu kost een heel brood van het goede soort hier 1 pond 30 dus daar is nog over heen te komen. Eigenlijk vind ik geen van het brood hier echt lekker dus ik ben maar gegaan voor het minst vieze. Met een heel brood doe ik een week. Jam koop ik ook alleen dure, is 1 pond 67. Is ook een van de weinige waar geen glucose-fructosesyroop inzit en het is niet zo mierzoet. Er zit alleen fruit, druivensap en pectine in .
Wij besteden met zijn tweeen tussen de ¤60 en ¤80 per week(incl. 1x per week afhaal.) Doen onze boodschappen deels bij de Lidl en deels bij de AH of Jumbo. Grote bezuinigers zijn dat ik vegetariër ben, dat vriend ook niet elke dag vis of vlees hoeft en dat we weinig frisdranken en sap drinken.

We besteedden in het verleden toch wel vaak rond de ¤100 per week aan boodschappen en wilden gaan bezuinigen. Nu doen we sinds een tijdje elke week ¤80 contant in een boodschappenpot en daar moeten we het van doen. Alles wat over is van het geld gaat in onze vakantiespaarpot.
I choose happy!
Wij, 2 volwassenen en 1 kind van 2, besteden ongeveer 100 euro per maand aan boodschappen. Maar ik woon dan wel in een ontwikkelingland en ik haal hier een hele boodschappentas groenten voor 2 euro.

Wat hier heel duur is zijn dingen als tandpasta, shampoo, luiers, etc. Dat zijn gewoon prijzen zoals in Nederland.
luiers, pakjes drinken voor school, voorverpakte koekjes,mini zakjes chips. kinderen die heel graag druiven en aardbeien eten het hele jaar door, pap,opvolgmelk, olvarit dure zeep, shampoo etc ivm eczeem kinderen, dierenvoeding, vlooienspul, Tweehonderd euro per week redden wij makkelijk. Oh ja een bezoek aan de mac donalds en twee keer per week kofiie met wat lekkers in het zwembad tijdens en na de lessen. Bij geen zin in te koken pizza of shoarma bestellen kost al 30 euro per keer. We roken ook.

Oke nu tijd voor een betere planning het is eigenlijk ook te gek
Ik schat hier ook gemiddeld zo'n 175 per week (gezin van 5, hond en kat). In het weekend wil manlief altijd lekker brood en beleg van slager en bakker en alleen daaraan ben ik dan al zo'n 40 euro kwijt. Man lief rookt (helaas) wel maar dat neemt mijn zwager altijd uit het buitenland mee (scheelt 12 euro per slof).
@monalisalove, 200 euro per week is echt veel. Wij zijn met ons drietjes thuis, Ik, manlief en zoontje van 2 jaar en 3 maand. Hij is nog niet zindelijk, dus ook volop luiers, drinkt pyama pap van de nestle op kdv dagen als ontbijt etc. Maar dan nog kom ik bij lange na niet aan 200 euro per week, ook al ben ik best wel een uitgever ( niet trots op overigens) en we roken ook allebei.. Ik ben een tijdje terug gaan kijken of ook wij kunnen bezuinigen, want ook ik hoorde bedragen als 60 euro per week. Had toch het idee dat we wat verkeerd deden. en dat klopt. Ik deed wat verkeerd. Ik was teveel van het gemak. dan had ik boodschappen gehaald, maar was idd makkelijker om wat te halen, of toch effe snel die voorgehakte groente halen want daar hoefde ik niks mee te doen. Zo zonde!!

Ik koop nu sinds een half jaar veel bij de lidle, en we houden echt onwijs over!!! Ik maak een week menu (soms wel voor twee weken tegelijk), en maak op basis daarvan een boodschappenlijst. er zijn weken waar ik voor 40 euro klaar ben (komt nog wel rookwaarbij) en dan hebben we echt verse groente en fruit!! Het is alleen wel van de lidle, tja, maakt mij dat uit waar het vandaan komt. Ook met vlees let ik op de aanbiedingen, en eten we vaker een gehaktbal als het gehakt in de aanbieding is. Luiers koop ik eigen merk kruidvat, altijd al gedaan ook. Vind het gewoon een fijn merk> En ik heb wel met bv sausje voor macaroni een specifiek merk wat ik wil, dus daar bespaar ik niet op. Fruit vind ik ook eblangrijk, maar ik ga in de winter geen dure aardbeien kopen. dan moet mijn zootnje genoegen nemen met een banaan / peer/ appel. Hij vind dit best lekker, maar als hij niet wil, dan niet, maar dan ook geen koekjes of snoepjes!! Maar goed, dat is een ander discussie, maar ik ga geen extra duur fruit kopen, terwijl dit niet nodig is.

Er zijn weken dat we door wasmiddel etc rond de 100 euro kwijt zijn, maar ik denk dat als ik het gemiddelde optel van een maand, en dit verdeel over de weken, dat we gemiddeld met 50 euro /60 euro de week wel door komen. En dan is er ook zat voor eventueel te snacken. roken gaan we deze week mee stoppen, scheelt ook een heleboel!!
quote:choca schreef op 01 maart 2011 @ 00:19:

Wij geven gemiddeld 90 euro uit per maand, twee volwassen en twee kindjes van ruim 3 en 1.

Ik maak altijd een weekplan en dat scheelt behoorlijk qua geld en ook qua afval - eigenlijk hou ik me er meestal aan en is het precies genoeg. We drinken merk-cola(-light) en gebruiken dure espressobonen maar ik neem ook best vaak euroshopper-artikelen...als ik het lekker vind en/of nauwelijks proef.

Ik vond 90 euro al best veel trouwens maar dat valt dus best mee?!Zet hier eens een weekplan van je neer, want jij koopt voor minder dan 25 euro per week boodschappen voor 4 mensen, dat is ongeveer 3 euro per dag! Dat lijkt me wel heeeeel erg weinig.
quote:germanwings schreef op 01 maart 2011 @ 06:35:

[...]

Zet hier eens een weekplan van je neer, want jij koopt voor minder dan 25 euro per week boodschappen voor 4 mensen, dat is ongeveer 3 euro per dag! Dat lijkt me wel heeeeel erg weinig.en onmogelijk met kindjes zo jong (sowieso onmogelijk mijn inziens). alleen een pak luiers en doekjes kost bij elkaar al ruim 10 euro, kunt mij niet vertellen dat je dan voor 15 euro in de week alle boodschappen binnen hebt. en al helemaal niet met jonge kinderen die elke dag 1,5 tot 2 stuks vers fruit behoren te eten. dan heb ik het nog niet eens over het brood, boter, beleg aardappels, groente drinken. Dus, ik denk dat het typ fout is, en dat ze het per week bedoeld.
Ik heb tijden gekend dat ik het met een budget van 100 euro pm moest doen, alleen. Nu heb ik een hhpot van 600 euro, 2 volwassenen, die gewoon aan het einde van de maand op is. Klein of groot budget, ik pas me er op aan.
Wij, een gezin met 2 volw en 3 kinderen van 4,6 & 8 jaar, geven tussen de ¤ 60 - ¤ 90 uit voor wekelijkse boodschappen. We hebben dan alles in huis en kopen van A merk tot Euroshopper.

Dit bedrag is altijd al zo geweest. Nu zijn het de luiers en flesvoeding er al geruime tijd af, maar nu is het de 8 jarige die behoorlijk kan eten de overige 2 reken ik voor 1 volwassene qua eten.
Hier ook 90 per week. Een volwassene en drie kinderen. Bijna altijd naar de aldi, en de ''duurdere'' winkels daar koop ik in de reclame, en ik vind ik kook fatsoenlijk. Het is best te doen hoor. Zijn idd mensen die het met nog minder moeten doen
Als ik dit zo lees langer bij ons best wel wat minder, ik heb echt geen idee wat we uitgeven maar dat zal meer dat 400 per maand zijn (2 volw. 1kleuter)

Maar ik vertik het om naar de Aldi of Lidl te gaan, wat een afschuwelijke winkel. Ik kom daar dus ook echt met niets naar buiten, wel goedkoop zo

Ik haal ook nog eens vlees bij de slager, vis bij de visboer en wijn bij de slijter. Kaasboer hebben we helaas niet in de buurt. En brood bij de bakker. Is lekkerder.
500 a 600 per maand met z'n tweetjes. Veel vers, weinig snoep & chips.
quote:driewieler schreef op 01 maart 2011 @ 06:45:

Ik heb tijden gekend dat ik het met een budget van 100 euro pm moest doen, alleen. Nu heb ik een hhpot van 600 euro, 2 volwassenen, die gewoon aan het einde van de maand op is. Klein of groot budget, ik pas me er op aan.

Maar ook hier sluit ik aan; toen ik nog studente was kwam ik ook rond met minder.
Rond de E.150 per maand, en dat is dan incl. medicijnen, touletbenodigdheden, wasmiddelen, schoonmaakmiddelen, huisdierbenodigdheden en af en toe een verwennerijtje voor mezelf. Kan er prima mee doen wat ik belangrijk vind.

Ik ben alleen, rook niet, drink niet, lees geen kranten/tijdschriften

en let niet eens op aanbiedingen!
Ik denk zo'n Euro 120 per week. Daar zit dan wel alles bij in. Ik ga nooit naar de Aldi. Ik vul dat dan aan met spullen van de jumbo en dan ben ik altijd meer kwijt dan dat ik enkel bij de jumbo haal. Dat heeft niets met de prijs te maken, maar wel met de producten. Er liggen zoveel lekkere dingen bij de Aldi dat ik altijd teveel meeneem, waardoor het uiteindelijk toch weer duur wordt. Ik kan de verleiding niet weerstaan.

We eten hoofdzakelijk vers. Ik haal voor Euro 70 op vrijdag en door de week komt daar nog eens Euro 50.
50 euro per week voor 2 volwassenen.

Alleen kattenvoer en grit zit daar niet bij in,die koop ik zelf apart.
Vijfhonderd euro met twee personen?

Ik denk dat wij gemiddeld 50 euro per week kwijt zijn met twee personen. De ene keer 25, de andere 75. Maar meestal rond de 40 euro.

En dan ben ik absoluut niet extreem zuinig.

Ik haal wel eens voorgesneden groenten, neem heus wel eens duur vlees mee en eet ook wel eens iets lekkers.

Moet ik wel bij zeggen dat ik zelden vlees voor die week zelf haal. Ik koop bijna al mijn vlees in de aanbieding / als het goedkoop is en gooi het in de vriezer.
668, the neighbour of the Beast
Ohja, kattenvoer enzo zit daar idd ook niet bij. Dat haal ik een keer in de zoveel tijd in megaverpakkingen.
668, the neighbour of the Beast
Rond de 60/80 euro per week met zijn tweeën, incl. kattenvoer/kattengrit.

De weekboodschappen komen bij de Aldi vandaan, de tussendoor boodschappen of wat de Aldi niet heeft bij een A-supermarkt.

Bezuinigers hier: we drinken beiden amper alcohol (1 fles wijn in de maand is veel) en eten weinig vlees (1 a 2 x p/w).

Toen ik alleen was, was ik veel minder kwijt. 30 a 40 p/week, en dat is nog ruim. Dronk alleen water en thee en soms limonade.
het eerste wat mij geleerd is, je kunt niet bij n ander in de portemonnee kijken! die andere mensen kopen hun boodschappen mss wel voor een langere periode, net zoals die studenten die ff 60 euro afrekenen, die eten mss wel met het hele studentenhuis en koken om ste beurt!

zelf ong 75 - 125 in de maand kwijt, ik let er wel n btje op maar koop ook wel voorgesneden en merken waar ik zin in heb!
atelier madame: wel handig om erbij te vermelden voor hoeveel personen dat is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven