Geld & Recht alle pijlers

huishoudgeld

28-02-2011 23:47 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik vraag me af wat iedereen aan huishoudgeld uitgeeft.

Wij zijn een gezin met 2 volwassen en 3 kids en geven per week 90 euro uit aan eten en drinken, soms is dat best puzzelen om uit te komen.

Als ik in de supermarkt loopt zie ik karren vol afgerekend worden van over de 100 euro of meer.

Zijn wij nou de enigste die van minder geld moeten leven of zie ik telkens net de verkeerde mensen afrekenen.

gr Theeroosje
Oh en koffie bestel ik online bij Nespresso. 200 cups voor 66 euro zodat we geen verzendkosten hebben. Hier doen we ongeveer 2 maanden mee. En wijn koop ik ook altijd groot in. Dus 1 keer per 3 maanden ofzo een doos van 70 euro (6 flessen)
Een budget van 50 euro per week met zes personen. Ongeveer 200 euro per maand. En van die 200 euro moeten ook luiers, doekjes, schoonmaak en wasmiddelen en alle extraatjes betaald.
Pinkroses, zoals Blackdress al zei, een beetje volle yoghurt of kwark met een beetje aardbeienjam of een scheutje vruchtensiroop is een prima alternatief voor danoontje. Mijn kinderen vinden het nu zelfs lekkerder dan een danoontje, dus die koop ik niet meer. Luiers kocht ik altijd groot in (nu niet meer zo, want oudste is zindelijk) als ze in de aanbieding waren bij het Kruidvat. Ik vind die van hun eigen merk het fijnste. Billendoekjes koop ik tegenwoordig bij de Hema, 1 euro per pak en ze zijn lekker stevig, die goedkope van de Action zijn echt flut, je hebt wel tig doekjes nodig per verschoonbeurt dus ben je per saldo duurder uit.
En als je wat verse slagroom over hebt dan die kloppen en door de aardbeienyoghurt roeren. Om je vingers bij op te eten, zo lekker
Wij redden het ook niet

2 volwassenen, 1 kind van 2,5 en 2 poezen

Wij stortten ieder 200 euro op onze gezamelijke rekening en ieder 50 euro op rekening van zoon.

We wonen boven een Aldi en kopen regelmatig bij Bas vd Heiden, maar ergens gaat het niet goed.

We mnoeten steeds bijleggen.

Is een regelmatig terugkerend discussiepunt bij ons
Frankly my dear, I don"t give a damn
400 euro dus voor ons samen en 100 euro voor zoon zijn luiers, kleding, toiletspullen, speelgoed
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Pinkroses schreef op 01 maart 2011 @ 12:07:

[...] Ok! Wat vind jij dan een goede vervanger voor "pyamapap"?

Gewone rijstebloem van Bambix is niets goedkoper hoor. En gebruik je ter danoontje vervanging gewoon volle yoghurt ofzo?

potjes groente, fruithap, luiers en lotiondoekjes snap ik helemaal.Jawel, want je krijgt er twee keer zoveel voor. Wij geven Bambix als pyamapapje (want minder suiker en goedkoper). Danoontjes hetzelfde verhaal. Mijn dochter van 1 krijgt volle yoghurt, mijn zoon van 3,5 ook maar die krijgt er een scheutje diksap in.
quote:Turkooiss schreef op 01 maart 2011 @ 09:19:

komkommers naar okels

Ik zou het niet weten Salle, ik doe echt nooit mn boodschappen daar, te lange rijen! En te suffe kassadozen.

Goh, dat had ik vroeger altijd bij de AH. Wat een drukte daar. Nee, dan 'mijn' Lidl. Op zaterdagochtend met man en kind, het is gewoon een uitje. Leuke adviezen, zeer aardig personeel (kennen kind bij naam) en er is tijd voor een praatje. Ernaast zit een bloemenstalletje voor de bloemen en op de terugweg even langs de de Boni. Midden in een achterstandswijk, maar door ervaring kunnen we zeggen dat het dar veel gezelliger is dan bij de AH in de betere buurt.

Die minderjarige huppeltutten die het veel te druk hebben met hun lipgloss en niet eens reageren op mijn 'goedemorgen' bij onze plaatselijke AH kon ik op een gegeven moment uittekenen.

Maar goed, ieder zijn meug.

M.
(ik bedoel gaven. Mijn zoon kreeg het omdat hij zo'n hongerhals was. Mijn dochter eet alleen 's ochtends pap)
quote:Pinkroses schreef op 01 maart 2011 @ 12:47:

Layla; het is ook weinig, maar het is nu eenmaal niet anders.

Luiers(eigen merk) kosten mij 7,50 per pak en daar doe ik 2 weken mee. Billendoekjes betaal ik max 0,95 voor en kan ik wel wat langer mee. Ik weet wel dat dit goedkoper kan en wel bij de liddl en action, maar die heb ik helaas niet in de buurt.

Mijn brood koop ik trouwens op de markt kost hier 1,- per 2 stuks (dat ik dan brood van de bakker wat 1 dag oud is)

Ik wilde ook geen pyamapapjes kopen omdat dat toevallig helemaal hot is en "het beste voor je kind", maar tot mijn stomme verbazing maakt het echt niets uit of je kiest voor pyamapapje of bambix rijstebloem. Vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe Nike dat doet.

Ik hoor ook graag de vervanger voor danoontjes, ik denk dat NIke op volle yoghurt ofzo doelt.

Hier ook geen dure kindertoetjes, T. krijgt volle kwark met een beetje siroop of fruit erin. Hij vind het heerlijk!

Een kind hoeft geen pyjama papjes. Een boterham net een beker melk is ook goed. Gewoon s'avonds goed eten, een toetje en eventueel wat drinken en klaar...

M.
Wij zijn ongeveer 100-125 euro per week kwijt aan 2 volwassenen en 4 kinderen (heel grote eters!!). Brood komt van de bakker, kaas van de kaasboer, in verband met de afstand gaan we niet naar Aldi of iets dergelijks. Wij eten vrij basic en ik maak veel zelf, dat vind ik leuk.

Als ik een nieuwe baan heb gaan de kosten voor weekboodschappen omhoog, want dan ga ik mij permitteren om weer vlees bij een echte slager te kopen.

Ik verbaas mij dat er mensen zijn die zeggen dat vers duur is. Vorige week heb ik 1 kilo wortelen en 1 kilo uien gekocht, samen voor 1 euro, groenten van het seizoen zijn sowiezo niet duur. Fruit wel.
2 volwassenen,2 kinderen van 6 en 2.5,wij hebben een "boodschappenbudget"van 100 euro per week.

Deze gaan als volgt op:

70 euro grote kar weekboodschappen bij ah(veel eigen merk&euro shopper). wasmiddel koop ik altijd tijdens de hamster weken in voorraad.

Ik koop wel altijd het vlees dat die week in de bonus is,en bedenk daar gerechten bij.

20 euro aan drogisterij artikelen (shampoo deo gel etc) bij de etos.jongste heeft alleen nog een nachtluier,dus dat is 1 pak per maand.

10 euro över"om op zondag frietjes van te halen

Het zou voor veel minder kunnen,als we naar goedkopere supermarkt&drogisterij zouden gaan ipv ah&etos om de hoek..
quote:Pinkroses schreef op 01 maart 2011 @ 12:07:

[...]

Ok! Wat vind jij dan een goede vervanger voor "pyamapap"?

Gewone rijstebloem van Bambix is niets goedkoper hoor. En gebruik je ter danoontje vervanging gewoon volle yoghurt ofzo?

potjes groente, fruithap, luiers en lotiondoekjes snap ik helemaal.

Dochter krijgt geen pyjamapap. Ze krijgt nu nog even voor het slapen gaan een fles opvolgmelk van 200cc. Als dit pak op is gaat ze een bekertje warme halfvollemelk krijgen voor het slapen gaan.

Ze krijgt idd volle (biologische) yoghurt. Wat ze niet kent, kan ze ook niet missen. Ze is wel een makkelijke eter en een stevige dame, dat helpt misschien.
Als ontbijt krijgt ze een boterham met beleg, vitamine D en een kopje thee.
2 volwassenen en 1 peuter. 80-100 euro per week inclusief luiers.
Hier zijn we met 2 volwassenen en een kat.

Gemiddeld zijn we voor een week aan boodschappen zo tussen de 65 en 85 euro kwijt. Dat is dan wel inclusief een biertje/wijntje, wasmiddel, kattengrit/voer, schoonmaakspullen, deo en shampoo etc. Soms zijn we wat duurder uit als er meerdere dingen tegelijk op zijn, zoals kaas en wasmiddel enzo.

We eten veel verse groentes en ook iedere dag een stukje vlees. Ik let daarom ook op de aanbiedingen. Koken is een hobby van me, dus daar bezuinig ik liever niet zo op. En zolang we het ons kunnen veroorloven is dat prima.
2 volwassenen en 1 zoon van 13 en ik geef gem. per week aan boodschappen 200,- uit. Dat is incl. onze rookwaar, maar excl. make-upjes, toiletartikelen en eens een bezorgpizza oid.

Ik weet dat het aan de hoge kant is, maar ik zit niet met een bepaald budget. Als ik minder te besteden zou hebben, zou ik makkelijk minder aan boodschappen uit kunnen geven.
Nike, mag ik vragen hoe oud jouw dochter is?
quote:Beukenootje schreef op 01 maart 2011 @ 14:15:

Wij zijn ongeveer 100-125 euro per week kwijt aan 2 volwassenen en 4 kinderen (heel grote eters!!). Brood komt van de bakker, kaas van de kaasboer,

Hoeveel vlees gebruik jij dan per maaltijd, hoeveel brood ( en beleg ) ben je per dag kwijt?

6 keer 6 stukjes vlees van de Lidl en ik zou al aan 100 euro zitten volgens mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mjdh schreef op 01 maart 2011 @ 14:01:

[...]

Goh, dat had ik vroeger altijd bij de AH. Wat een drukte daar. Nee, dan 'mijn' Lidl. Op zaterdagochtend met man en kind, het is gewoon een uitje. Leuke adviezen, zeer aardig personeel (kennen kind bij naam) en er is tijd voor een praatje. Ernaast zit een bloemenstalletje voor de bloemen en op de terugweg even langs de de Boni. Midden in een achterstandswijk, maar door ervaring kunnen we zeggen dat het dar veel gezelliger is dan bij de AH in de betere buurt.

Die minderjarige huppeltutten die het veel te druk hebben met hun lipgloss en niet eens reageren op mijn 'goedemorgen' bij onze plaatselijke AH kon ik op een gegeven moment uittekenen.

Maar goed, ieder zijn meug.

M.Dat heb ik nou bij 'mijn' c1000 of Digros.
ik let niet echt op hoeveel ik uitgeef aan boodschappen, maar ik merk wel dat ik als ik alleen avondeten haal en wat blikjes drinken dat ik ongeveer 15,- kwijt ben per keer. maar ik haal niet elke dag boodschappen omdat ik niet altijd thuis eet, als ik elke dag thuis zou eten zou ik dan ongeveer 50 euro per week kwijt zijn, omdat ik eten ook invries of de volgende weer eet. Ik woon alleen, soms eet mijn vriend mee.
Met gemak 200 euro per week voor Appie. Gezin van vier. En dan nog regelmatig wat bestellen of ergens wat eten. Moet zeggen dat ik

ook niet oplet op wat ik in de kar gooi. Ja wat ik lekker vind en wat ik nodig heb.
Ik lees hier dat mensen goedkoper uit zijn op de markt. Waar staat die markt dan? Hier is de markt meestal duurder dan de Lidl of Appie. Betaal ik bij de Appie 1,49 voor een bloemkool die groot genoeg is voor zes personen, op de markt was datzelfde formaat bloemkool drie euro. Idem met de appels en bananen. De markt is niet altijd goedkoper.
quote:Blackdress schreef op 01 maart 2011 @ 15:39:

Nike, mag ik vragen hoe oud jouw dochter is?11 maanden.
quote:salle schreef op 01 maart 2011 @ 09:30:

Die rijen vond ik echt heel erg meevallen (zaterdagochtend) en het kassameisje was, wat ik me herrinner, wel lief.

"wat een rare mensen hier", zei mijn zoontje. Ik word nu waarschijnlijk van het forum geknikkerd, maar kon me niet inhouden om deze met jullie te delenHahahaha moet ik denken aan mijn lief! hij zei: lijkt wel of we in een aflevering van man bijt hond zitten! ik keek eens om mij heen en kwam niet meer bij!

Ik reken al zolang ik mij kan herinneren 10 euro per dag, vroeger, in krappere tijden zat daar ook auto en shampoo, kadootjes voor feestjes e.d. in nu is dit puur de boodschappen geworden, dus 70 à 80 euro per week zo ongeveer. Ik denk dat ik ook een huishoudpotje ga maken/ huishoudrekening ga openen. Ik heb het hier al een paar keer voorbij zien komen, en dat lijkt mij verrekte handig. Want ik reken wel 10 euro per dag, maar soms kom ik niet echt uit namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven