Geld & Recht alle pijlers

HYpotheekrente

03-04-2012 11:36 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Sinds een jaar betaal ik het complete bedrag aan hypotheekrente voor het huis wat mijn inmiddels ex en ik samen gekocht hebben.

We zijn alleen elkaars exen op papier maar verder zijn we nog verwikkeld in procedure.

Maar ik vraag me af of hij niet gewoon de helft van de hypotheek en gemeenteleijke belastingen moet blijven betalen.

Ik loop langzaam leeg wat liquide middelen betreft en meneer leeft prinsheerlijk met zijn nieuwe vriendin zonder een cent te betalen.

Wat zijn mijn rechten en zijn plichten in deze?
quote:kattija schreef op 05 april 2012 @ 09:24:

Monsterpinguin,

Je verwacht toch niet heus van mij dat ik in een bedrijf blijf werken waarvan ik weet

dat er na sluitingstijd zich dingen hebben afgespeeld die het daglicht niet kunnen verderagen?

Dat mijn ex daar vreemd ging met een collega??

Echt, dat is toch begrijpelijk dat ik daar niet kan en wil blijven.

Nee hoor, dat verwacht ik zeker niet. Dat heb ik volgens mij ook niet gezegd, toch?

Wat ik hoop, is dat jij uit de slachtoffer-stand komt. Je komt bijzonder verbitterd over, en ik lees wat vervelende dingen, maar geen zaken die zulke berichten rechtvaardigen na twee jaar.

Wat houd jou tegen, om vrede en rust in je hoofd te krijgen?
Monterpinguin,

Ik ben niet verbitterd maar boos.

Wat mijn geschiedenis is met ex is meer dan hiet vermeld staat.

Lees mijn topic van 2 jaar terug maar eens. Kan ik het alleen?

Dan weet je een beetje hoe het zit.

Verder is dat hier teveel offtopic.
quote:kattija schreef op 05 april 2012 @ 12:28:

Monterpinguin,

Ik ben niet verbitterd maar boos.

Wat mijn geschiedenis is met ex is meer dan hiet vermeld staat.

Lees mijn topic van 2 jaar terug maar eens. Kan ik het alleen?

Dan weet je een beetje hoe het zit.

Verder is dat hier teveel offtopic.

Gelezen, ben niet van mening veranderd.

Ik begrijp honderd procent het gat waarin je bent gevallen, maar ik adviseer je ook honderd procent om er nu uit te komen. Je topicstart is naar mijn mening: verkoop het huis zo snel mogelijk, maar jij woont er, dus ik vind het rechtvaardig als jij de lasten opbrengt.

Let op mijn woorden: de advocaat verdient veel geld met jouw boosheid.

Jij moet jezelf oprapen, niet meer boos zijn, je ex je verontschuldigingen aanbieden, en jezelf vergeven.

Dan pas kun je gelukkig worden. En dan hoef je ook niet de advocaat vol woede te mailen over hoe je benadeeld je bent.

Nou snap ik wel dat bovenstaande misschien hard overkomt. Dus daarom zeg ik er bij: het is lastig, en droevig, en ik heb met je te doen. Echt waar.
Hahahahaha, ex mijn verontschuldigingen aanbieen.

In wat voor wereld leef jij?
quote:monsterpinguin schreef op 05 april 2012 @ 12:56:

[...]

Jij moet jezelf oprapen, niet meer boos zijn, je ex je verontschuldigingen aanbieden, en jezelf vergeven.

.

Het zou moeten beginnen bij het begin dat ex ZIJN excuses aanbied voor; vreemdgaan, het slecht afhandelen van de geldzaken zijn vrouw (TO) laten zitten met 2 kinderen, een onverkoopbaar huis en ook nog zonder baan.

Ik moet mijn ex nageven dat ze dat gedeelte, op haar manier, netjes heeft afgehandeld, die exuses heb ik, ongevraagd, gehad.

Maar monsterpinguin, mocht je tijd hebben verneem ik graag voor welk gedeelte van de scheiding Katija haar excuus moet maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:kattija schreef op 05 april 2012 @ 13:02:

Hahahahaha, ex mijn verontschuldigingen aanbieen.

In wat voor wereld leef jij?

Ik weet dat het gek klinkt, maar ook ik heb in een soortgelijke situatie gezeten. Een ex die me van alles en nog wat heeft aangedaan, bijv. vernielingen en huiselijk geweld.

En toch woonde ik ook in dat huis.

Dus ik heb gezegd: schat, het spijt me voor mijn aandeel. Voor dat ik je niet begreep, en dat ik je niet dat gevoel kon geven, waardoor je liefde voor me bleef voelen.
quote:hollebollegijs schreef op 05 april 2012 @ 13:21:

[...]

Ik moet mijn ex nageven dat ze dat gedeelte, op haar manier, netjes heeft afgehandeld, die exuses heb ik, ongevraagd, gehad.

Maar monsterpinguin, mocht je tijd hebben verneem ik graag voor welk gedeelte van de scheiding Katija haar excuus moet maken.

Heb jij ook sorry gezegd?

Ik kan zelf natuurlijk niet specifieke zaken noemen, maar ik durf er heel wat om te verwedden, dat haar ex wel een paar dingen kan noemen.
Echt,

Je praat volslagen langs de werkelijkheid heen.

Dat jij te maken hebt gehad met huiselijk geweld vind ik verschrikkelijk voor je.

Dat jij dan zomaar de andere wang toe kan keren vind ik bijzonder knap.

Ik kan niet net doen of er niets aan de hand is.

Mijn kinderen kosten ook geld en ik kan ze niet geven wat ze nodig ehbben. Ik kan het ze alleen geven door mezelf nog meer weg te cijferen dan dat ik al deed tijdens mijn huwelijk.

Dus praat me niet van eerlijkheid.
quote:kattija schreef op 05 april 2012 @ 14:55:

Ik kan het ze alleen geven door mezelf nog meer weg te cijferen dan dat ik al deed tijdens mijn huwelijk.

Dus praat me niet van eerlijkheid.Volgens mij ben jij boos, omdat je meer dan honderd procent hebt gegeven tijdens je huwelijk, en nu aan de kant bent gezet.
Ja, gek he?!
quote:monsterpinguin schreef op 05 april 2012 @ 15:25:

[...]

Volgens mij ben jij boos, omdat je meer dan honderd procent hebt gegeven tijdens je huwelijk, en nu aan de kant bent gezet.

Je mag toch gewoon boos zijn?

Het lijkt wel een modeverschijnsel dat je voor alles begrip moet hebben en er vooral niet boos over mag zijn.

Mijn zus heeft de auto van haar vreemdgaande partner bekrast,

ja het is radicaal en ja ik vind dat ze groot gelijk heeft, soms, heel soms mag je exploderen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:kattija schreef op 05 april 2012 @ 16:05:

Ja, gek he?!

Nee, niet gek, en ik begrijp waar je vandaan komt. Ik heb begrip voor hoe je je voelt. Maar dit is slecht voor jezelf. Je maakt jezelf kapot, op deze manier.

Jij bent jezelf op aan het laden via de negatieve pool van de batterij. Je bent boos, op het verleden, en je komt niet toe aan het heden, of de toekomst. Jij bent aan het strijden, in plaats van genieten.

Stop daar nou een keer mee. Begin met houden van. Vergeef je ex. Ga verder met leven.
quote:hollebollegijs schreef op 05 april 2012 @ 17:53:

[...]

Je mag toch gewoon boos zijn?

Het lijkt wel een modeverschijnsel dat je voor alles begrip moet hebben en er vooral niet boos over mag zijn.

Mijn zus heeft de auto van haar vreemdgaande partner bekrast,

ja het is radicaal en ja ik vind dat ze groot gelijk heeft, soms, heel soms mag je exploderen Nee, dit is geen exploderen. Dit is een soort doorsudderen. Er is een verschil, vind ik. De ene is gezond, de andere niet.
quote:monsterpinguin schreef op 05 april 2012 @ 12:56:

Ik begrijp honderd procent het gat waarin je bent gevallen, maar ik adviseer je ook honderd procent om er nu uit te komen. Je topicstart is naar mijn mening: verkoop het huis zo snel mogelijk, maar jij woont er, dus ik vind het rechtvaardig als jij de lasten opbrengt

Wat een totale quatsch. Het huis is van beiden, dus beiden zijn verantwoordelijk voor de betaling van de hypotheek. Het maakt niet uit of je er woont of niet.

Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat TO nog boos is op haar ex. Hij is zomaar met de noorderzon vertrokken, om haar met de volledige lasten van de hypotheek - die van beiden is - op te zadelen.

Wat ik me minder kan voorstellen, TO, is dat je het een jaar lang zo hebt laten doorsudderen. Je had natuurlijk meteen actie moeten ondernemen en meteen dit moeten regelen. Maar gelukkig doe je dat nu; beter laat dan nooit.
quote:_Branwen_ schreef op 05 april 2012 @ 18:26:

[...]

Wat een totale quatsch. Het huis is van beiden, dus beiden zijn verantwoordelijk voor de betaling van de hypotheek. Het maakt niet uit of je er woont of niet.

Vanuit het perspectief van de bank, ja. Er is een verschil tussen deze twee situaties:

1) twee personen tekenen een papier waarin ze verklaren dat ze naar de bank toe gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de hypotheek

2) twee personen verklaren naar elkaar toe, dat als ze uit elkaar gaan, ze blijven betalen voor het woongenot van die ander

Dat jij situatie 1 gelijk maakt aan situatie 2, vind ik persoonlijk onterecht. En ik ben niet de enige. Toen ik na een relatiebreuk de gezamenlijke woning verliet, en naast mijn eigen huurlasten nog een paar maanden meebetaalde aan de hypotheek van het huis, merkte een collega op dat hij me heel coulant vond.

Ook op andere gebieden heeft TS een gevoel van recht-op-geld, want over de kinder-alimentatie van 300 euro klaagde ze, en zei dat ze erop moest toeleggen. Ja hè hè, wat denk je nou, dat je ex de enige is die financieel verantwoordelijk is voor de kinderen?

Uiteraard hangt het allemaal van de omstandigheden af, en die zijn in dit geval wat complexer.Het principe is echter: als je uit elkaar gaat, dan ga je financieel zelf je broek ophouden. Ik merk dat gewoon niet hier.

Maar ik constateer dat TS vast zit in woede, en wraak wil voor het gepercipieerde onrecht dat haar is aangedaan. Ik ga daar niet in mee.
Ik zoek geen wraak.

Ik wil gerechtigheid.

En verder doet die man maar wat ie wil.

Wat hij ook dot of niet doet het interesseerd mij niet meer.

Ik wil alleen dat hij betaald wat moet.
quote:kattija schreef op 06 april 2012 @ 11:55:

Ik zoek geen wraak.

Ik wil gerechtigheid.

En verder doet die man maar wat ie wil.

Wat hij ook dot of niet doet het interesseerd mij niet meer.

Ik wil alleen dat hij betaald wat moet.

Je kunt het noemen hoe je wilt, maar jij handelt uit boosheid. Jouw drijfveer is "mij is onrecht aangedaan".

Ik herken het bij m'n moeder. Die heeft dertig jaar lang voor ons gezorgd, terwijl mijn vader een eigen zaak aan het opbouwen was. Mijn vader was er werkelijk _nooit_, als je geluk had zaterdagavond, en zondag. En dan was hij moe. Dus toen mijn vader de zaak verkocht, zat mijn moeder met een enorm gevoel van: hallo, waar is mijn leven gebleven? Mijn moeder vond, dat mijn vader haar "iets schuldig" was.

Volgens mij is dat bij jou ook zo, maar was het op dat moment ook niet jouw keuze?

Elke stap in jouw leven, die heb je zelf genomen. Jij koos ervoor om alles op te geven voor de zaak. En nu vind jij dat hij daarvoor moet betalen. Ik weet niet of dat eerlijk is.

quote:En verder doet die man maar wat ie wil.

Wat hij ook dot of niet doet het interesseerd mij niet meer.Ook hier weer veel boosheid. Het geeft veel meer vreden, als je zegt: "Ik hoop dat mijn ex een gelukkiger leven heeft, want het waren mooie jaren samen. Ik heb veel van hem gehouden, eigenlijk doe ik dat nog steeds, en ik gun hem het beste."
quote:monsterpinguin schreef op 06 april 2012 @ 12:26:

[...]

Toen kwam ze er achter, waar jij ook nog moet achterkomen, wat mij betreft: dat je het zelf hebt gedaan.

Doe toch niet zo belerend man! Jezus zeg, ze heeft toch niet haar vent op zijn collega geduwd of wel? Dat was zijn keuze, niet de hare.
quote:-yazz- schreef op 06 april 2012 @ 12:30:

[...]

Doe toch niet zo belerend man! Jezus zeg, ze heeft toch niet haar vent op zijn collega geduwd of wel? Dat was zijn keuze, niet de hare.

Volgens mij zit die boosheid er vooral in dat ze zoveel tijd heeft besteed aan het bedrijf.

Maar als het belerend overkomt, excuses. Dan schiet het zijn doel voorbij. Gecorrigeerd.
[quote]monsterpinguin schreef op 06 april 2012 @ 12:26:

[...]

Je kunt het noemen hoe je wilt, maar jij handelt uit boosheid. Jouw drijfveer is "mij is onrecht aangedaan".

Ja, natuurlijk is ze boos! En ja er wordt haar onrecht aangdaan! Dat mensen vreemdgaan en gaan scheiden gebeurt continu, maar TO moet vervolgens overal financieel voor opdraaien en ze is haar werk kwijt. En dat is onrecht!

Elke stap in jouw leven, die heb je zelf genomen. Jij koos ervoor om alles op te geven voor de zaak. En nu vind jij dat hij daarvoor moet betalen. Ik weet niet of dat eerlijk is.

Hoezo alles opgeven voor de zaak? Ze hadden samen een zaak, een huis en kinderen. Hij gaat ervandoor met een collega van diezelfde zaak. Heeft TO daarvoor gekozen dacht je?

En dan moet TO ook nog haar excuses gaan aanbieden aan hem? Excuses voor wat?? Hij zou beter zijn excuses kunnen aanbieden en de financiele zaken eindelijk s moeten gaan regelen.
Dank je jullie wel voor de positieve input.

De input van monsterpinguin kan ik echt niet waarderen.

Ieder mag hier zijn mening geven en ik zal de laatste zijn die er wat over zal zeggen.

Maar echt monterpinguin..............go smoke a joint
quote:monsterpinguin schreef op 06 april 2012 @ 10:52:

[...]

Uiteraard hangt het allemaal van de omstandigheden af, en die zijn in dit geval wat complexer.Het principe is echter: als je uit elkaar gaat, dan ga je financieel zelf je broek ophouden. Ik merk dat gewoon niet hier.

.

Onder normale omstandigheden ja, maar wat gebeurde hier, man stapte op en liet TO achter in een duur, onverkoopbaar huis.

Wat man van TO had moeten doen is in overleg kijken wie het huis zou verlaten naar een beter betaalbare huurwoning.

Hij koos voor opstappen zonder overleg, dat siert hem niet en logisch dat Kattija nu op haar strepen gaat staan.

Daarbij komt nog een ding, de kinderen van ex wonen nog bij TO

Alleen hiervoor zou hij al wat soepeler kunnen zijn in het betalen van de hypotheek van de woning waar ook zijn kinderen wonen.
quote:kattija schreef op 06 april 2012 @ 13:46:

De input van monsterpinguin kan ik echt niet waarderen.

Maar echt monterpinguin..............go smoke a jointOK dan stop ik er mee, ik schreef voor jou, niet voor anderen. Succes en sterkte verder.
Dank U wel meneer Monsterpinguin.

Helaas deelt de meerderheid Uw mening niet.

Waaronder ondergetekende.

Het ga U goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven