Geld & Recht alle pijlers

internetbankieren, foute naam

07-11-2010 19:19 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets verkocht via internet en die persoon die het heeft gekocht heeft mijn naam niet correct gespeld. Het geld is bij mij niet aangekomen en bij haar niet teruggestort (zegt ze). Ze wilt dat ik het product opstuur en ze dreigt nu met aangifte. Wat moet ik nu in deze situatie doen?
Hoi, ik werk bij een bank op een afdeling die zich bezighoudt met navragen, ook dit soort navragen dus.

Even in het korte de procedure.

Mevrouw heeft geld overgemaakt naar een juist rekening nummer met een verkeerde tenaamstelling. Geld wordt bij haar afgeschreven naar het opgegeven rekeningnummer. Hier kan een aantal dagen overheen gaan. Het kan dus (afhankelijk van wanneer ze het geld heeft overgemaakt) nog binnen komen op je rekening.

Wanneer dit niet het geval is dan heeft ze dus niet het juiste rekeningnummer gebruikt en ligt de fout bij haar.

Mevrouw zal in dit geval een navraag in moeten dienen bij haar eigen bank. Deze gaat bij Equens de naw (naam,adres, woonplaats) gegevens opvragen. De kosten die Equens hiervoor berekend zijn ¤ 24,00 en deze kosten worden (bij ons) doorberekend aan mevrouw. Vervolgens wordt de begunstigde aangeschreven met het verzoek het bedrag binnen 10 werkdagen retour te boeken met de melding dat wanneer dit niet gebeurt zijn/haar naw gegevens doorgegeven worden aan de opdrachtgever (mevrouw). Hiermee is voor de bank de kous af.

Mischien heeft mevrouw al navraag gedaan bij haar bank en heeft ze geen zin deze ¤ 24,00 te betalen en probeert ze het op deze manier.

Het zou handig zijn wanneer je wist wanneer precies mevrouw het bedrag heeft overgemaakt (tijd is ook handig).
die navraag berekenen wij niet door aan onze klanten.

Welke bank is dat?
SNS bank. De navraag berekenen wij alleen door wanneer duidelijk is dat het een fout van de klant is. Wanneer het een fout van de bank is, worden de kosten uiteraard niet doorberekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven