Geld & Recht alle pijlers

Jij, jouw partner & geld.

03-02-2011 19:06 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een topic op een ander forum waar over dit onderwerp een hevige discussie woed.. ben ik ook wel benieuwd naar jullie mening.

Delen jullie al het geld of houden jullie alles gescheiden. Ik studeer op dit moment en houd niet meer dan 5 euro per maand over. Mijn partner houd veel meer over dan mij, daarom vind ik het niet meer dan normaal dat hij mij ondersteunt. Hij betaald op dit moment de meeste vaste lasten, ik betaal de boodschappen + 100 euro van de huur. Omdat ik maar 5 euro per maand overhoud kan ik verder bijna niets. Wanneer ik iets wil kopen moet ik geld vragen bij mijn partner. Wanneer het echt spullen zijn die nodig zijn zoals bijv. een nieuwe broek, omdat ik geen normale broek meer heb, dan vind ik het normaal dat hij mij daar geld voor geeft. (wel een normaal bedrag natuurlijk geen 100 euro, maar bij. 30 euro).

Wat vinden jullie? Is het normaal dat jouw partner zijn geld helemaal voor zichzelf houd buiten het betalen van de vaste lasten? Vertel vertel..

EDIT: Ik heb het hier over een situatie waarin je samenwoont, getrouwd bent enz. Niet over een prille relatie waarin ieder nog in eigen huis enz. woont.

Nog even een EDIT: Wanneer ik niet zou samenwonen zou ik in ieder geval tijdens mijn studie nog bij mijn ouders wonen, omdat ik om gezondheidsredenen naast mijn studie niet kan werken.
Man en ik verdienen beiden evenveel(2000 netto),en storten dus ook beiden hetzelfde bedrag(1500) op onze gezamelijke rekening,voor alle vaste lasten,boodschappen,en alle aankopen voor onze kinderen.

Wat over blijft(500) op eigen rekening is voor eigen aankopen&eigen sparen.

Als we een nieuwe wasmachine kopen,storten we beiden de helft van eigen (spaar) geld op de gezamelijke rekening.
Vanaf het moment dat wij samenwonen gaat al het geld op 1 hoop. De eerste jaren studeerde ik nog en werkte vriend. Nu hebben we een salaris wat evenhoog ligt. Het is bij ons nooit een discussiepunt geweest.

Omdat ik meer kleren koop dan vriend vond ik het prettig om allebei een eigen rekening te openen waar maandelijks een bedrag van ¤150,- op wordt gestort. Hiervan doen we onze eigen dingen. En als dat geld op is en ik zie nog een leuke broek, pin ik van de gezamelijke. We zijn 12 jaar samen en hebben nog nooit 1 woord ruzie gehad over geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven