Geld & Recht alle pijlers

Kosten verjaardag

25-06-2018 10:10 141 berichten
Samen een verjaardag gevierd met mijn vader. Doen we anders nooit, maar nu kwam het even goed uit. Ik heb alle boodschappen gedaan... van wijn, bier, nootjes, eten, hapjes, sapjes en gebak noem maar op. Je komt toch al gauw uit op Euro 100 als iedereen blijft mee eten.

Alleen hij betaalt maar Euro 20... hij vindt dat ik het ook voor Euro 40 had kunnen inkopen en dat een deel van de gasten MIJN gasten waren. Dan denk ik huh...... wel het vertrouwen om zaken te organiseren maar betalen ho maar.

Nu twijfel ik.... wel of niet bespreken. Aan de ene kant had ik het kunnen verwachten. Ze zijn hardstikke geldbewust. Rennen naar 4 verschillende supermarkten voor de beste aanbieding. Geven liever geld uit aan een vieze borrelnoot dan aan een lekkere...

Zal ik er maar gewoon om lachen en nagenieten van een leuke dag of toch bespreken.
Ik zou 80 euro voor een verjaardagsfeestje met alles erop en eraan sowieso een goeie deal vinden.

Maar mijn vader zou dit ook nooit zou doen. Die stopt me juist vaak op m'n verjaardag een vijftigje toe als bijdrage voor het feest. Heel naar dat jouw vader zo op de centen is, TO. En niet gewoon de helft wil betalen. Ik zou m'n verlies nemen en er je lering uit trekken.
Ik ga het maar zien als investering in de erfenis (grapje). Maar hij heeft een mooi inkomen dus daar ligt het niet aan. Alles is in overleg gegaan, maar niet precies het bedrag. Wel wat ik zou inkopen.

Ik laat het maar gaan...maar ik vond het zo gierig..
Dit is er echt 1 voor het vrekkentopic.

Ik zou de €20 terugstorten en er geen woorden meer aan vuil maken. Les geleerd, niet meer "samen" vieren.
Al naar gelang je band met hem zou je dit letterlijk zo kunnen zeggen....als een geinige op erking, terloops echter toch duidelijk.

En dan in het vervolg.....niet meer samen vieren of andere en duidelijke afspraken maken vooraf.

Wiens idee was het?
Damselindistress schreef:
25-06-2018 12:26
Ik ga het maar zien als investering in de erfenis (grapje). Maar hij heeft een mooi inkomen dus daar ligt het niet aan. Alles is in overleg gegaan, maar niet precies het bedrag. Wel wat ik zou inkopen.

"Laten gaan" kan maagzweren veroorzaken he!

Het is ook gierig.

Ik zou het denk ik ook laten gaan, maar alleen als je het echt los kunt laten.
Anders zou ik denk ik toch het gesprek nog even aangaan. Vooral met als doel, dat als hij niet meer dan 20 euro had willen betalen, dat het eerlijker was geweest om dat vooraf duidelijk te maken. Dat het verschil tussen wat jij van hem verwacht (50 euro) en wat hij geeft nu wel erg groot is, en dat dit niet echt past bij 'samen vieren'.
Wat hij dan vervolgens doet met die info is aan hem. Maar dan heb je in ieder geval laten weten dat dit geen fijne manier van samenwerken is. Als jullie het volgende keer apart vieren is het ook meteen duidelijk waarom.

Kan zijn dat hij blij zijn eigen standpunt blijft, maar dat mag. Kennelijk speelt er voor hem dan meer mee, of is hij er van overtuigd dat 20 euro wel heel redelijk is. Dan is het in ieder geval duidelijk waarover jullie het niet eens zijn. Lijkt mij dat dit verder niet tot een verstoorde relatie zou hoeven zorgen
Alle reacties Link kopieren
Het was feest, iedereen was vrolijk, het was erg leuk, gezellig en fijn!!
Ik kreeg zelfs cadeautjes van mensen die daar op hun beurt geld voor hadden uitgegeven...

Zo, en dan nu even stampij maken om een lousy 30 Euro zodat deze geslaagde verjaardag nooit zal worden vergeten.... ;)
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
ragatanga schreef:
25-06-2018 12:34
Het was feest, iedereen was vrolijk, het was erg leuk, gezellig en fijn!!
Ik kreeg zelfs cadeautjes van mensen die daar op hun beurt geld voor hadden uitgegeven...

Zo, en dan nu even stampij maken om een lousy 30 Euro zodat deze geslaagde verjaardag nooit zal worden vergeten.... ;)
Wel knap dit, het doen overkomen alsof TO nu de gier is ipv haar vader die met een mooi inkomen weigert voor zijn eigen visite te betalen.
Ik vind het al knap dat jij voor €100,- een verjaardag kan vieren.
Altijd als ik topics op deze pijler lees denk ik dat ik budgetair iets echt heel erg fout doe.
Het is ook gierig, TO. Maar de kans is groot dat je vader niet gaat veranderen. Ik zou het er nu bij laten en niet weer een verjaardag samen vieren. Mocht hij het volgend jaar toch voorstellen, kun je dan gewoon melden dat je het liever alleen doet omdat jullie verschillend denken over het budget.
Het is altijd lastig als mensen die je lief vindt domme dingen doen.
south schreef:
25-06-2018 12:42
Ik vind het al knap dat jij voor €100,- een verjaardag kan vieren.
Altijd als ik topics op deze pijler lees denk ik dat ik budgetair iets echt heel erg fout doe.
Ik ook. Budget was zelfs inclusief taart. Nou dan ben ik al 30 euro kwijt op een gemiddelde verjaardag.
Ik zou wel alle statiegeldflessen bij hem ophalen, trouwens.

Ja snap ik. Zou het voortaan niet meer samen vieren.
Hippiemeisje schreef:
25-06-2018 11:27
Lighten up..! Het zou toch hilarisch zijn om het vanaf nu alleen nog maar over borrelnootjes te gaan hebben? Ik zie zoiets helemaal voor me :-D
TO intussen op de achtergrond... loosing it...
HET GAAT NIET OM DIE BORRELNOOTJES!
:rofl:

...niemand..?
Nou, dan niet..

Ik hou persoonlijk van tijgernootjes.
Ken gjin borrelnoot meer sien juh
Ach..man kwam ook nog met een anekdote die ik alweer vergeten was...we hebben er hartelijk om gelachen en laten het maar los...

Anekdote: Op verzoek van vriendin van pa asperges meegenomen. Zou vergoed worden. Wij asperges meegenomen. Hoe we het in ons hoofd haalden om zulke dure asperges te kopen. Die gingen ze echt niet volledig betalen. Wij zo bleu als wat en geen verstand van aspergeprijzen ook nog de helft betaald.

We hadden het kunnen weten dus.... :facepalm:
Voor 20 euro kun je natuurlijk nooit taart, drank en zoutjes inkopen, dus je vader is wel 'n knieperd. Laat 't voor nu hierbij en volgend jaar vier je je verjaardag gewoon niet meer (samen)
Of...als zij blijkbaar de tijd hebben alle aanbiedingen van alle supermarkten af te speuren en af te lopen, doen hun voortaan de inkopen maar en kom jij er volgende keer met 20 euro vanaf.
Ik snap niet dat sommigen voorstellen om nu nog 20 euro terug te storten, dan kost het feestje TO nog meer.

Wat een gierige vader heb je TO. Hij heeft duidelijk geen besef van wat dingen kosten. En dan heb jij ook nog eens de boodschappen gedaan. Ik kan er gewoon niet bij dat hij niet een keer heeft aangegeven dat bepaalde dingen voor hem niet hoeven maar dan wel achteraf gaat miepen over dat het voor hem niet hoefde en niet betaalt. Goh, dat je aan je eigen kind nog wil verdienen. :nope:

Je zou nogmaals eens rustig kunnen aangeven dat de boodschappen 100 euro waren, dus dat je nog wel 20 euro verwacht. Krijg je die niet dan zou ik het erbij laten zitten.

En nooit meer samen iets vieren met je vader (of iets voorschieten)!
De borrelnootjes van Duyvis vind ik wel de lekkerste. De Provencale.
Jammer dat je vader zo gierig doet, TO. Maar jullie hebben lekker eten en drinken gehad en dat is belangrijker dan wie dat betaalt.
Jammer en de volgende keer haal je niets meer want dan kan je weer zelf dokken en niets terugkrijgen.
En als je vraagt waarom je niets wil halen, omdat je het altijd te duur vindt!
Je vader is een knieperd. Er is helaas weinig aan te doen. Het enige dat je kunt doen is er in de toekomst rekening mee houden dat je bij financiële zaken ernstig op je hoede moet zijn. Dat is rot, maar bij mensen op deze leeftijd verandert het vaak niet meer.
Hier kost een. Verjaardag voor 15-20 man ook wel 100 euro, vlaai van de bakker, bbq, toastjes, drinken, ,
Mijn schoonouders bakken een cake en kopen een zak Chips, maar wel bij ons 4x opscheppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven