Geld & Recht alle pijlers

Kosten verjaardag

25-06-2018 10:10 141 berichten
Samen een verjaardag gevierd met mijn vader. Doen we anders nooit, maar nu kwam het even goed uit. Ik heb alle boodschappen gedaan... van wijn, bier, nootjes, eten, hapjes, sapjes en gebak noem maar op. Je komt toch al gauw uit op Euro 100 als iedereen blijft mee eten.

Alleen hij betaalt maar Euro 20... hij vindt dat ik het ook voor Euro 40 had kunnen inkopen en dat een deel van de gasten MIJN gasten waren. Dan denk ik huh...... wel het vertrouwen om zaken te organiseren maar betalen ho maar.

Nu twijfel ik.... wel of niet bespreken. Aan de ene kant had ik het kunnen verwachten. Ze zijn hardstikke geldbewust. Rennen naar 4 verschillende supermarkten voor de beste aanbieding. Geven liever geld uit aan een vieze borrelnoot dan aan een lekkere...

Zal ik er maar gewoon om lachen en nagenieten van een leuke dag of toch bespreken.
Susan schreef:
25-06-2018 11:31
Ik vind het een heel rare actie, maar ik zou er geen woorden meer aan vuil maken en het de volgende keer niet meer samen vieren.
Dit. Samen vieren wás al niet de gewoonte, niet meer doen zal dus geen probleem zijn. Bedank hem gewoon voor zijn bijdrage en laat het verder los. Het geld terugsturen vind ik heel demonstratief en dat kan, als je er echt een punt van wil maken. Ik zou dat niet doen.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
25-06-2018 15:38
De borrelnootjes van Duyvis vind ik wel de lekkerste. De Provencale.
En daarvan de witte :rofl:
redbulletje schreef:
25-06-2018 15:07
Voor 20 euro kun je natuurlijk nooit taart, drank en zoutjes inkopen, dus je vader is wel 'n knieperd. Laat 't voor nu hierbij en volgend jaar vier je je verjaardag gewoon niet meer (samen)
Stel dat je beide 10 man op bezoek krijgt. Dan zou je dus 40 euro = 2 euro pp te besteden hebben. Dat is één glaasje wijn, een handje chips, kopje thee, een mariakaakje en een pinda ;-)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik vind die groene borrelnootjes met wasabi (zijn dat wel echte borrelnootjes? ) het lekkerst.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

8102 schreef:
25-06-2018 11:10
Het zal wel aan mij liggen, to heeft het zelf in haar openingspost neer gezet BORRELNOOTJES.
Succes verder lol maken.
Ja het ligt aan jou.
Ik ben echt de queen of skeer, maar ik zou echt gruwen van de verjaardag die TO's vader voor ogen had met dat budget. En als je financieel krap zit, dan maak je er een leuke dag van met een zak paprikachips en dat neemt niemand je kwalijk. Maar als je er financieel lekker bijzit, vind ik dat soort schraperigheid alleen te verantwoorden als je bij anderen ook tevreden bent met een biscuitje en lauw kraanwater.
Maar goed, ik heb al vaker begrepen dat ik daarin verschil van andere forummers.
vrouwjagersma schreef:
25-06-2018 16:11
Ik ben echt de queen of skeer, maar ik zou echt gruwen van de verjaardag die TO's vader voor ogen had met dat budget. En als je financieel krap zit, dan maak je er een leuke dag van met een zak paprikachips en dat neemt niemand je kwalijk. Maar als je er financieel lekker bijzit, vind ik dat soort schraperigheid alleen te verantwoorden als je bij anderen ook tevreden bent met een biscuitje en lauw kraanwater. Maar goed, ik heb al vaker begrepen dat ik daarin verschil van andere forummers.
:worship:

+1000000000000000000000
Hangt ook een beetje vanaf waar jee.a. hebt georganiseerd. Ik zou met familie niet zeuren over 30 euro. Ik geef wel vaker iets weg of een etentje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
sandy1974 schreef:
25-06-2018 15:53
Mijn schoonouders bakken een cake en kopen een zak Chips, maar wel bij ons 4x opscheppen.
Zeg jij er dan ook iets van als ze bij gelegenheid slechts drie keer opscheppen?
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
ik zou er gewoon heel hard om laggen. Laat die ouwe pa toch.....

Koop voor die 20 euro een biefstuk. Die zou hij anders nooit zelf kopen.

Bepaalde leden van mijn familie zijn ook zo.... Ik snap het niet.. In de 70 en een dikke bankrekening willen. Waarom? Je kunt het niet meenemen.
gregie schreef:
25-06-2018 16:33
ik zou er gewoon heel hard om laggen. Laat die ouwe pa toch.....

Koop voor die 20 euro een biefstuk. Die zou hij anders nooit zelf kopen.

Bepaalde leden van mijn familie zijn ook zo.... Ik snap het niet.. In de 70 en een dikke bankrekening willen. Waarom? Je kunt het niet meenemen.
:-o
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
girasole3 schreef:
25-06-2018 15:59
Klopt! Hahahaaaaaaaaa die zijn lekker idd :rofl:

Sorry TO, ik wil je topic niet overnemen en neem je situatie echt wel serieus, heb ook al gezegd wat ik zou doen he.
Maar echt, ik moest hier zó om lachen. Ik zag het helemaal voor me. Deed me denken aan die afl. van de Rijdende Rechter met die koude pannenkoeken :rofl:
Maar goed, ik hou nu echt op. :winkie:
anoniem_366877 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 16:41
50.65% gewijzigd
Nouschi schreef:
25-06-2018 16:35
:-o
bedankt juf
merano schreef:
25-06-2018 16:07
Ik vind die groene borrelnootjes met wasabi (zijn dat wel echte borrelnootjes? ) het lekkerst.
Scheer jij je eens snel weg! Verkeerde topic! Dit zijn namelijk geen borrelnootjes, het zijn zoutjes! Hoe durf je!

By the way: ik vind de pittige borrelmixen het allerlekkerst!
erom lachen en nagenieten van een leuke dag. Je zou het kunnen bespreken, maar wellicht zal het een man van zijn standpunt zijn. Wat jij belangrijk vindt hoeft voor hem niet.
Volgende keer van te voren bespreken beter misschien ;)
Persoonlijk lust ik liever de cocktailnootjes van duyvis😂
sandy1974 schreef:
Hier kost een. Verjaardag voor 15-20 man ook wel 100 euro, vlaai van de bakker, bbq, toastjes, drinken, ,
Mijn schoonouders bakken een cake en kopen een zak Chips, maar wel bij ons 4x opscheppen.

Jij kunt voor 100 euro voor 20 man een barbecue organiseren? Inclusief drinken en vooraf een stuk vlaai? Dat lijkt me toch wel meer kosten.
Damselindistress schreef:
25-06-2018 17:04
Persoonlijk lust ik liever de cocktailnootjes van duyvis😂
:-D
:bigkiss:
Hippiemeisje schreef:
25-06-2018 17:36
:-D
:bigkiss:
Het houd je wel bezig he. :there:
8102 schreef:
25-06-2018 17:37
Het houd je wel bezig he. :there:
Een dag zonder borrelnootjes is een dag niet geleefd.
girasole3 schreef:
25-06-2018 15:59
:high5: jaaaaa
sandy1974 schreef:
Hier kost een. Verjaardag voor 15-20 man ook wel 100 euro, vlaai van de bakker, bbq, toastjes, drinken, ,
Dat is wel een goed teken. Jammer dat ze het zelf dan niet kopen maar ik zou liever hebben dat iemand vier keer opschept en zelf thuis zuinige keuzes maakt dan dat ik kritiek zou krijgen op wat ik koop en alles “getverjekkie vies” is en niets wordt geproefd want het is geen cake of chips.
PotjePindakaas schreef:
25-06-2018 12:27
Dit is er echt 1 voor het vrekkentopic.

Ik zou de €20 terugstorten en er geen woorden meer aan vuil maken. Les geleerd, niet meer "samen" vieren.
Het is echt raar passief agressief gedrag om die 20 euro terug te storten. Wees dan zo volwassen om je vader erop aan te spreken, anders moet je het gewoon laten gaan.
Het verbaast me nogal dat dit je verbaast, TO. Ik neem aan dat je je vader al wat langer kent, je geeft zelf aan dat ie een enorme krent is, dus waarom zou dat deze keer anders zijn? Schouders ophalen, accepteren dat dit feestje je 80 euro heeft gekost en volgend jaar gewoon weer lekker alleen vieren.
De vraag hoe je een verjaardag viert mét eten voor 100 blijft me bezighouden.

Hoe doen jullie dat?!

Het kan in mijn ogen gewoon niet. Tenzij idd zak chips, borrelnootje en een pan nasi of soep ofzoiets.
5 euro pp voor een BBQ is wel weinig idd.

Paar kratten Heineken en een paar dozen Frikandellen? Zo deden wij dat vroeger wel in de keet (een hok vol zuipende boeren).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven