Kosten verjaardag
maandag 25 juni 2018 om 10:10
Samen een verjaardag gevierd met mijn vader. Doen we anders nooit, maar nu kwam het even goed uit. Ik heb alle boodschappen gedaan... van wijn, bier, nootjes, eten, hapjes, sapjes en gebak noem maar op. Je komt toch al gauw uit op Euro 100 als iedereen blijft mee eten.
Alleen hij betaalt maar Euro 20... hij vindt dat ik het ook voor Euro 40 had kunnen inkopen en dat een deel van de gasten MIJN gasten waren. Dan denk ik huh...... wel het vertrouwen om zaken te organiseren maar betalen ho maar.
Nu twijfel ik.... wel of niet bespreken. Aan de ene kant had ik het kunnen verwachten. Ze zijn hardstikke geldbewust. Rennen naar 4 verschillende supermarkten voor de beste aanbieding. Geven liever geld uit aan een vieze borrelnoot dan aan een lekkere...
Zal ik er maar gewoon om lachen en nagenieten van een leuke dag of toch bespreken.
Alleen hij betaalt maar Euro 20... hij vindt dat ik het ook voor Euro 40 had kunnen inkopen en dat een deel van de gasten MIJN gasten waren. Dan denk ik huh...... wel het vertrouwen om zaken te organiseren maar betalen ho maar.
Nu twijfel ik.... wel of niet bespreken. Aan de ene kant had ik het kunnen verwachten. Ze zijn hardstikke geldbewust. Rennen naar 4 verschillende supermarkten voor de beste aanbieding. Geven liever geld uit aan een vieze borrelnoot dan aan een lekkere...
Zal ik er maar gewoon om lachen en nagenieten van een leuke dag of toch bespreken.
maandag 25 juni 2018 om 15:56
Dit. Samen vieren wás al niet de gewoonte, niet meer doen zal dus geen probleem zijn. Bedank hem gewoon voor zijn bijdrage en laat het verder los. Het geld terugsturen vind ik heel demonstratief en dat kan, als je er echt een punt van wil maken. Ik zou dat niet doen.
maandag 25 juni 2018 om 16:04
Stel dat je beide 10 man op bezoek krijgt. Dan zou je dus 40 euro = 2 euro pp te besteden hebben. Dat is één glaasje wijn, een handje chips, kopje thee, een mariakaakje en een pindaredbulletje schreef: ↑25-06-2018 15:07Voor 20 euro kun je natuurlijk nooit taart, drank en zoutjes inkopen, dus je vader is wel 'n knieperd. Laat 't voor nu hierbij en volgend jaar vier je je verjaardag gewoon niet meer (samen)
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
maandag 25 juni 2018 om 16:11
Ik ben echt de queen of skeer, maar ik zou echt gruwen van de verjaardag die TO's vader voor ogen had met dat budget. En als je financieel krap zit, dan maak je er een leuke dag van met een zak paprikachips en dat neemt niemand je kwalijk. Maar als je er financieel lekker bijzit, vind ik dat soort schraperigheid alleen te verantwoorden als je bij anderen ook tevreden bent met een biscuitje en lauw kraanwater.
Maar goed, ik heb al vaker begrepen dat ik daarin verschil van andere forummers.
Maar goed, ik heb al vaker begrepen dat ik daarin verschil van andere forummers.
maandag 25 juni 2018 om 16:15
vrouwjagersma schreef: ↑25-06-2018 16:11Ik ben echt de queen of skeer, maar ik zou echt gruwen van de verjaardag die TO's vader voor ogen had met dat budget. En als je financieel krap zit, dan maak je er een leuke dag van met een zak paprikachips en dat neemt niemand je kwalijk. Maar als je er financieel lekker bijzit, vind ik dat soort schraperigheid alleen te verantwoorden als je bij anderen ook tevreden bent met een biscuitje en lauw kraanwater. Maar goed, ik heb al vaker begrepen dat ik daarin verschil van andere forummers.
+1000000000000000000000
maandag 25 juni 2018 om 16:18
maandag 25 juni 2018 om 16:30
maandag 25 juni 2018 om 16:33
maandag 25 juni 2018 om 16:35
gregie schreef: ↑25-06-2018 16:33ik zou er gewoon heel hard om laggen. Laat die ouwe pa toch.....
Koop voor die 20 euro een biefstuk. Die zou hij anders nooit zelf kopen.
Bepaalde leden van mijn familie zijn ook zo.... Ik snap het niet.. In de 70 en een dikke bankrekening willen. Waarom? Je kunt het niet meenemen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 25 juni 2018 om 16:36
Klopt! Hahahaaaaaaaaa die zijn lekker idd
Sorry TO, ik wil je topic niet overnemen en neem je situatie echt wel serieus, heb ook al gezegd wat ik zou doen he.
Maar echt, ik moest hier zó om lachen. Ik zag het helemaal voor me. Deed me denken aan die afl. van de Rijdende Rechter met die koude pannenkoeken
Maar goed, ik hou nu echt op.
anoniem_366877 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 16:41
50.65% gewijzigd
maandag 25 juni 2018 om 16:52
Scheer jij je eens snel weg! Verkeerde topic! Dit zijn namelijk geen borrelnootjes, het zijn zoutjes! Hoe durf je!
By the way: ik vind de pittige borrelmixen het allerlekkerst!
maandag 25 juni 2018 om 17:30
Jij kunt voor 100 euro voor 20 man een barbecue organiseren? Inclusief drinken en vooraf een stuk vlaai? Dat lijkt me toch wel meer kosten.
maandag 25 juni 2018 om 17:36
Damselindistress schreef: ↑25-06-2018 17:04Persoonlijk lust ik liever de cocktailnootjes van duyvis![]()
maandag 25 juni 2018 om 19:00
Dat is wel een goed teken. Jammer dat ze het zelf dan niet kopen maar ik zou liever hebben dat iemand vier keer opschept en zelf thuis zuinige keuzes maakt dan dat ik kritiek zou krijgen op wat ik koop en alles “getverjekkie vies” is en niets wordt geproefd want het is geen cake of chips.
maandag 25 juni 2018 om 19:08
Het is echt raar passief agressief gedrag om die 20 euro terug te storten. Wees dan zo volwassen om je vader erop aan te spreken, anders moet je het gewoon laten gaan.PotjePindakaas schreef: ↑25-06-2018 12:27Dit is er echt 1 voor het vrekkentopic.
Ik zou de €20 terugstorten en er geen woorden meer aan vuil maken. Les geleerd, niet meer "samen" vieren.
Het verbaast me nogal dat dit je verbaast, TO. Ik neem aan dat je je vader al wat langer kent, je geeft zelf aan dat ie een enorme krent is, dus waarom zou dat deze keer anders zijn? Schouders ophalen, accepteren dat dit feestje je 80 euro heeft gekost en volgend jaar gewoon weer lekker alleen vieren.