Geld & Recht alle pijlers

Kosten verjaardag

25-06-2018 10:10 141 berichten
Samen een verjaardag gevierd met mijn vader. Doen we anders nooit, maar nu kwam het even goed uit. Ik heb alle boodschappen gedaan... van wijn, bier, nootjes, eten, hapjes, sapjes en gebak noem maar op. Je komt toch al gauw uit op Euro 100 als iedereen blijft mee eten.

Alleen hij betaalt maar Euro 20... hij vindt dat ik het ook voor Euro 40 had kunnen inkopen en dat een deel van de gasten MIJN gasten waren. Dan denk ik huh...... wel het vertrouwen om zaken te organiseren maar betalen ho maar.

Nu twijfel ik.... wel of niet bespreken. Aan de ene kant had ik het kunnen verwachten. Ze zijn hardstikke geldbewust. Rennen naar 4 verschillende supermarkten voor de beste aanbieding. Geven liever geld uit aan een vieze borrelnoot dan aan een lekkere...

Zal ik er maar gewoon om lachen en nagenieten van een leuke dag of toch bespreken.
We weten niet hoeveel mensen er gekomen zijn, dat is ook nog iets.
Ik kan best wat mensen entertainen voor 100 Euro. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen wijndrinkers in mijn omgeving heb. En ik ben tevreden met taart, hapjes, chips, nootjes, brood en soep. Nu begrijp ik dat er veel mensen op dit forum dat heel ernstig vinden, maar zover ik weet komen die niet op mijn verjaardagen, dus dan is iedereen tevreden.
vrouwjagersma schreef:
25-06-2018 20:52
Ik kan best wat mensen entertainen voor 100 Euro. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen wijndrinkers in mijn omgeving heb. En ik ben tevreden met taart, hapjes, chips, nootjes, brood en soep. Nu begrijp ik dat er veel mensen op dit forum dat heel ernstig vinden, maar zover ik weet komen die niet op mijn verjaardagen, dus dan is iedereen tevreden.
Mijn gasten maak ik daar meestal het blijst mee. Ik hoef niet aan te komen met wijn, port, olijven, kaasjes, gevulde dadels of garnalenspiesjes. Krijg dat bij anderen ook niet en maak een hele kleine portie voor mijzelf op eigen feestjes.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
Pas nog een verjaardag gehad met soep, allerlei heerlijk brood en een paar salades, echt hartstikke lekker. Biertje erbij en ik heb het naar mijn zin!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Er waren 11 volwassen en 5 (grotere) kinderen.

Taart, koffie, hapjes oven, meloen, plakjes worst, nootjes en in de avond twee salades, stokbrood met smeersel, frituur, Turks brood en snackbrood, wraps. Veel wijn, bier en 0,0 gedronken.

Het is gelukt voor €100.
Damselindistress schreef:
25-06-2018 10:25
Ze hebben meerdere keren gevraagd wat ik ging doen, wel gezamenlijk betalen etc. Alles in overleg. En borrelnootjes zijn prima maar ik kan geen 4 winkels afrennen voor de aanbieding.

Ik vond het gewoon beetje jammer....maar die €20 terugsturen is misschien beter.
Of aan hem geven op de verjaardag als cadeau...

Edit: ik zie nu dat de verjaardag al geweest is.
kopjekoffie70 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 21:44
Reden: OP niet goed gelezen
6.68% gewijzigd
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
25-06-2018 21:42
Of aan hem geven op de verjaardag als cadeau...

Edit: ik zie nu dat de verjaardag al geweest is.

Als hij nog geen cadeau heeft gehad, moet TO niet die 20 euro terug geven, maar een bon van 30,- feesttegoed. En zeggen dat hij die al verbruikt heeft, Als vader zo gierig en flauw is, kun je ook gierig en flauw terug doen zodat hij misschien inzicht krijgt in zijn acties.
ragatanga schreef:
25-06-2018 12:34
Het was feest, iedereen was vrolijk, het was erg leuk, gezellig en fijn!!
Ik kreeg zelfs cadeautjes van mensen die daar op hun beurt geld voor hadden uitgegeven...

Zo, en dan nu even stampij maken om een lousy 30 Euro zodat deze geslaagde verjaardag nooit zal worden vergeten.... ;)
Ik wilde dat ik nog stampij met mn pa kon maken maar 1. dat deden wij zelden tot nooit en zeker niet om 30 euro en 2. hij leeft helaas niet meer :'(
Eh... Nou heb ik wel geintjes lopen maken over dat het niet om die nootjes ging maarre........... het gaat natuurlijk óók niet om het geld he.
25-06-2018 12:26
Ik ga het maar zien als investering in de erfenis (grapje). Maar hij heeft een mooi inkomen dus daar ligt het niet aan. Alles is in overleg gegaan, maar niet precies het bedrag. Wel wat ik zou inkopen.

Ik laat het maar gaan...maar ik vond het zo gierig..
Als hij een normaal inkomen en geen problemen heeft zou ik dus wel op mijn strepen gaan staan.
Een complete verjaardag voor 20 euro, dat is toch absurd.
Dat weet hij ook wel.
8102 schreef:
25-06-2018 10:24
Tsssssssss...
Je begrijpt best wat ik bedoel. Moet ik hier alles letterlijk uitleggen?
Ik heb eerder het gevoel dat jij best begrijpt wat TO bedoelt, maar dat ze alles letterlijk uit moet leggen!
Jij quote gewoon een halve zin, waardoor de betekenis verandert! Lekker makkelijk om zo iets te verdraaien!
vrouwjagersma schreef:
Prima gastvrouwschap!
25-06-2018 21:39
Er waren 11 volwassen en 5 (grotere) kinderen.

Taart, koffie, hapjes oven, meloen, plakjes worst, nootjes en in de avond twee salades, stokbrood met smeersel, frituur, Turks brood en snackbrood, wraps. Veel wijn, bier en 0,0 gedronken.

Het is gelukt voor €100.
11 volwassenen en 5 kinderen voor 100 euro? Ik ben rond de 100 euro kwijt en heb dan alles incl avond eten voor 30 volwassenen en 15 kinderen. Sorry maar dan snap ik je vader ook wel. En budget nootjes zijn bijv al goedkoper dan duyvis en zo is het met alle a producten. Moet jouw vader dan extra betalen voor de extra goede kwaliteit die jij wil hebben?

Daarnaast was je dit zelf ook kwijt als je je verjaardag gevierd had. Zelf had ik dan ook niet gevraagd om geld.
Tess1981 schreef:
26-06-2018 18:23
11 volwassenen en 5 kinderen voor 100 euro? Ik ben rond de 100 euro kwijt en heb dan alles incl avond eten voor 30 volwassenen en 15 kinderen. Sorry maar dan snap ik je vader ook wel. En budget nootjes zijn bijv al goedkoper dan duyvis en zo is het met alle a producten. Moet jouw vader dan extra betalen voor de extra goede kwaliteit die jij wil hebben?

Daarnaast was je dit zelf ook kwijt als je je verjaardag gevierd had. Zelf had ik dan ook niet gevraagd om geld.
11 volwassenen en 5 kinderen red jij met 20 euro?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Voortaan lekker jouw verjaardag zonder pa vieren met jouw lekkere hapjes en dure nootjes( budget nootjes zijn vies ) Kan pa lekker voor zijn 20 eurootjes zijn eigen gezelschap entertainen en jij met jouw 100 euro. En belangrijker geen gezeur om geld want daar zou ik een hekel aan hebben.
Tess1981 schreef:
26-06-2018 18:23

Of pa had alles kunnen betalen hij is tenslotte de vader :) Waarom zou to alles moeten betalen ?
Het gaat hier volgens mij niet om het bedrag an sich. Het gaat vooral om de manier waarop TO’s pa reageert. Als een botte boer met de botte bijl door het maaiveld. Geen dank, geen compliment...enkel kritiek én een onevenredige financiele bijdrage. Is toch ook echt niet aardig zeg.
Nouschi schreef:
26-06-2018 18:47
Ik zat ook al te rekenen. Ik wil wel een overzichtsnota.
Nouschi schreef:
Nee ik zeg dat ik voor 100 euro de boodschappen kan doen voor een verjaardag met eten voor 30 mensen en 15 kinderen. Ik vind 100 euro voor 11 volwassenen en 5 kinderen heel erg veel.
Draakje2018 schreef:
26-06-2018 18:49
Of pa had alles kunnen betalen hij is tenslotte de vader :) Waarom zou to alles moeten betalen ?
Ik zeg dat ik niks van geld aan mijn vader gevraagd had. Als ik een verjaardag heb en dit bedrag al kwijt zou zijn, zou ht gewoon niet in me op komen daar een bijdrage voor te vragen zeker niet als ik de boodschappen op mijn wensen dus duurdere producten zou kopen.
Tess1981 schreef:
26-06-2018 19:02
Nee ik zeg dat ik voor 100 euro de boodschappen kan doen voor een verjaardag met eten voor 30 mensen en 15 kinderen. Ik vind 100 euro voor 11 volwassenen en 5 kinderen heel erg veel.
TO heeft het ook over wijn, dat maakt natuurlijk ook verschil.
Als ik voor 45 personen een verjaardagsvisite met taart, hapjes, warm eten en drinken moet bekostigen dan vind ik 100 Euro wel krap. Het kan wel, maar dan met diepvriestaart, neem ik aan.
Tess1981 schreef:
Voor 30 man ben ik al 100 euro aan drank verder, geen cent over voor een cheapass borrelnootje zelfs.
Nouschi schreef:
40 euro, want pa wilde 20 euro lappen. Voor wat er was snap ik eerlijk gezegd ook niet dat het 100 euro moest kosten. In de opsomming lijkt het heel wat, maar stokbrood, breekbrood en turks brood zijn gewoon 3 soorten brood en verder is het nou toch ook niet echt heel bijzonder. Er is kennelijk flink gezopen.
spuit_111 schreef:
26-06-2018 19:12
40 euro, want pa wilde 20 euro lappen. Voor wat er was snap ik eerlijk gezegd ook niet dat het 100 euro moest kosten. In de opsomming lijkt het heel wat, maar stokbrood, breekbrood en turks brood zijn gewoon 3 soorten brood en verder is het nou toch ook niet echt heel bijzonder. Er is kennelijk flink gezopen.

Altijd gezellig!
Tess1981 schreef:
Hoe dan?? 🤔 Ik moet moeite doen het onder de € 200 te houden 😬
SEM72 schreef:
26-06-2018 20:54
Hoe dan?? 🤔 Ik moet moeite doen het onder de € 200 te houden 😬
Taarten, soep, salades en lekkere hapjes maak ik zelf. Haal de boodschappen bij de Lidl of Aldi en haal frisdrank vooraf in de aanbieding bij de dirk. Deze heeft frisdrank altijd wel in de aanbieding en koop ik dan vooraf. We hebben wel bier en wijn maar niet de hoeveelheden om er nu dronken van te worden vind ik niet passend als er kinderen bij zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven