Kosten verjaardag
maandag 25 juni 2018 om 10:10
Samen een verjaardag gevierd met mijn vader. Doen we anders nooit, maar nu kwam het even goed uit. Ik heb alle boodschappen gedaan... van wijn, bier, nootjes, eten, hapjes, sapjes en gebak noem maar op. Je komt toch al gauw uit op Euro 100 als iedereen blijft mee eten.
Alleen hij betaalt maar Euro 20... hij vindt dat ik het ook voor Euro 40 had kunnen inkopen en dat een deel van de gasten MIJN gasten waren. Dan denk ik huh...... wel het vertrouwen om zaken te organiseren maar betalen ho maar.
Nu twijfel ik.... wel of niet bespreken. Aan de ene kant had ik het kunnen verwachten. Ze zijn hardstikke geldbewust. Rennen naar 4 verschillende supermarkten voor de beste aanbieding. Geven liever geld uit aan een vieze borrelnoot dan aan een lekkere...
Zal ik er maar gewoon om lachen en nagenieten van een leuke dag of toch bespreken.
Alleen hij betaalt maar Euro 20... hij vindt dat ik het ook voor Euro 40 had kunnen inkopen en dat een deel van de gasten MIJN gasten waren. Dan denk ik huh...... wel het vertrouwen om zaken te organiseren maar betalen ho maar.
Nu twijfel ik.... wel of niet bespreken. Aan de ene kant had ik het kunnen verwachten. Ze zijn hardstikke geldbewust. Rennen naar 4 verschillende supermarkten voor de beste aanbieding. Geven liever geld uit aan een vieze borrelnoot dan aan een lekkere...
Zal ik er maar gewoon om lachen en nagenieten van een leuke dag of toch bespreken.
maandag 25 juni 2018 om 11:01
Hoeveel heb je uiteindelijk uitgegeven dan?
100 euro? En je krijgt er 20 van terug?
Dan zou ik gewoon zeggen dat je dat te weinig vind en een bedrag voorstellen wat voor jou acceptabel is. Als de meeste gasten voor jou komen dan heeft je vader ook wel een punt.
En wil je mss nog even aangeven welke borrelnootjes je wél en welke je niét lekker vind..? Dat schijnt voor sommige mensen hier belangrijk te zijn
Grapje hoor! Fantastisch dat iemand dié zin eruit weet te pikken. De meest onbelangrijke van alle zinnen in dit topic
Dan zou ik gewoon zeggen dat je dat te weinig vind en een bedrag voorstellen wat voor jou acceptabel is. Als de meeste gasten voor jou komen dan heeft je vader ook wel een punt.
En wil je mss nog even aangeven welke borrelnootjes je wél en welke je niét lekker vind..? Dat schijnt voor sommige mensen hier belangrijk te zijn
Grapje hoor! Fantastisch dat iemand dié zin eruit weet te pikken. De meest onbelangrijke van alle zinnen in dit topic
maandag 25 juni 2018 om 11:11
Dit.GenieInABottle schreef: ↑25-06-2018 10:42TO, ik had persoonlijk het geld terug gegeven met de mededeling dat het een eens en nooit meer actie was.
maandag 25 juni 2018 om 11:13
Eens.Hippiemeisje schreef: ↑25-06-2018 11:01Hoeveel heb je uiteindelijk uitgegeven dan?
En wil je mss nog even aangeven welke borrelnootjes je wél en welke je niét lekker vind..? Dat schijnt voor sommige mensen hier belangrijk te zijn![]()
Grapje hoor! Fantastisch dat iemand dié zin eruit weet te pikken. De meest onbelangrijke van alle zinnen in dit topic![]()
![]()
![]()
En weer eens onterecht de schuld bij TO willen neerleggen: altijd hetzelfde.
maandag 25 juni 2018 om 11:19
Tuurlijk, drijf het op de spits voor dat domme geld.GenieInABottle schreef: ↑25-06-2018 10:42"Geven liever geld uit aan een vieze borrelnoot dan aan een lekkere... "
En tussen alle supermarkten afrennen en je dochter zo afschepen zit ook nog een wereld van verschil.
En draai de vraag eens om: waarom heeft vader geen budget gesteld?
TO, ik had persoonlijk het geld terug gegeven met de mededeling dat het een eens en nooit meer actie was.
ik geef mn bek ook maar een douw
maandag 25 juni 2018 om 11:19
Ik zou ook not amused zijn.
Heb je alle boodschappen gedaan. En dan komt pa met 20 euro aan. Had je maar goedkoper moeten inkopen.
Buiten dat het voor mij veel geld zou zijn vind ik het ook knap aso van pa.
Had hij zijn max bedrag van te voren maar moeten aangeven. Had TO zelf kunnen beslissen of ze boven budget ging inkopen.
Pa had , naar mijn mening horen te vragen..
Wat was je kwijt schat? En de 50 gewoon horen te betalen.
Het argument het is je vader...
Vind ik onzin. Kun je net zo goed omdraaien.. het is je dochter ...
Ik zou het wel aankaarten. Niet om er ruzie over te maken maar wel zeggen dat Ik het geen fijne actie vond en ik dit de volgende keer beter wil regelen.
Heb je alle boodschappen gedaan. En dan komt pa met 20 euro aan. Had je maar goedkoper moeten inkopen.
Buiten dat het voor mij veel geld zou zijn vind ik het ook knap aso van pa.
Had hij zijn max bedrag van te voren maar moeten aangeven. Had TO zelf kunnen beslissen of ze boven budget ging inkopen.
Pa had , naar mijn mening horen te vragen..
Wat was je kwijt schat? En de 50 gewoon horen te betalen.
Het argument het is je vader...
Vind ik onzin. Kun je net zo goed omdraaien.. het is je dochter ...
Ik zou het wel aankaarten. Niet om er ruzie over te maken maar wel zeggen dat Ik het geen fijne actie vond en ik dit de volgende keer beter wil regelen.
maandag 25 juni 2018 om 11:22
Ik vind juist dat je vader van te voren heus wel wist dat hij veel minder geld wil uitgeven dan jij, TO.
Hij had dus meteen moeten zeggen: ik wil maximaal €20 uitgeven. Dat is wel zo netjes en respectvol. Dan weet jij waar je aan toe bent en kan je zelf bepalen of je dat genoeg vindt -of niet en dan wellicht besluiten het toch niet samen te vieren- en hoeveel jij wil bijleggen.
Maar helaas, gierige mensen drinken en eten vaak maar al te graag mee van niet-gierige mensen en gaan pas achteraf, als alles op is, gierig doen. Ze maken er handig gebruik van.
Hij had dus meteen moeten zeggen: ik wil maximaal €20 uitgeven. Dat is wel zo netjes en respectvol. Dan weet jij waar je aan toe bent en kan je zelf bepalen of je dat genoeg vindt -of niet en dan wellicht besluiten het toch niet samen te vieren- en hoeveel jij wil bijleggen.
Maar helaas, gierige mensen drinken en eten vaak maar al te graag mee van niet-gierige mensen en gaan pas achteraf, als alles op is, gierig doen. Ze maken er handig gebruik van.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 25-06-2018 11:23
3.65% gewijzigd
maandag 25 juni 2018 om 11:27
maandag 25 juni 2018 om 11:29
Ik vind het heel vreemd gedrag van een vader. Weet hij wel dat jij 100 euro hebt betaald voor alles? Mijn vader had in zo'n geval waarschijnlijk de hele rekening betaald, zou niet in hem opkomen om een van zijn kinderen financieel te benadelen. Of je het moet bespreken ligt ook aan de omgang die je verder met je ouders hebt, kun je bij hun makkelijk dit soort ergenissen bespreken en hou je er na afloop een beter gevoel aan over of niet. Ik vind het in ieder geval wel een erg karige bijdrage en als je ervoor kiest het niet te bespreken dan zou ik de volgende keer niet meer iets voorschieten of samen vieren.
maandag 25 juni 2018 om 11:31
Wie zegt dat dat de uitkomst is? Het ligt er helemaal aan hoe je het brengt hoor.
"Weet je pap, ik heb erover nagedacht, bij deze geef ik je dit feest cadeau. Vanaf nu doen we het weer gescheiden. Ik merk nl. dat we nogal ver in onze wensen en verwachtingen uit elkaar liggen."
Mijn vader zou dat helemaal prima vinden hoor, geen enkele vorm van kritiek of negativiteit in zien.
maandag 25 juni 2018 om 11:32
Ik denk dat bespreken weinig positiefs gaat opleveren. Zo te lezen heb je hem zelfs al gezegd dat je het te weinig vindt, maar gaf hij daar meteen een weerwoord op (te duur, jouw gasten...)
Ik vind sowieso dat je keurig inkopen hebt gedaan. Gebak, bier, wijn, hapjes, sapjes èn iedereen bleef avondeten? Dat vind ik best knap voor €100.
Oh en ik zou die €20 wel gewoon houden, dan heeft hij tenminste nog ìets betaald. En verder nooit meer samen vieren...
Ik vind sowieso dat je keurig inkopen hebt gedaan. Gebak, bier, wijn, hapjes, sapjes èn iedereen bleef avondeten? Dat vind ik best knap voor €100.
Oh en ik zou die €20 wel gewoon houden, dan heeft hij tenminste nog ìets betaald. En verder nooit meer samen vieren...
maandag 25 juni 2018 om 11:36
Wat flauw van je vader..
Het waarschijnlijk wel makkelijk vinden dat jij alle boodschappen doet, maar dan moeilijk doen over het betalen..
Zelf zou ik het nog wel aangeven, dat je het echt niet leuk vindt na alle moeite die je hebt gedaan voor jullie gezamenlijke feestje en dat je hier teleurgesteld in bent.
En vervolgens maar niet meer samen vieren.
Het waarschijnlijk wel makkelijk vinden dat jij alle boodschappen doet, maar dan moeilijk doen over het betalen..
Zelf zou ik het nog wel aangeven, dat je het echt niet leuk vindt na alle moeite die je hebt gedaan voor jullie gezamenlijke feestje en dat je hier teleurgesteld in bent.
En vervolgens maar niet meer samen vieren.
maandag 25 juni 2018 om 11:49
Ik vind het al knap dat je voor €100,- boodschappen hebt kunnen doen.
Voor €40? Werkelijk? En een deel van de gasten is van jou?! Ja! Daarom deel je de kosten!!!
Jemig, wat een krent. Ik zou er geloof ik wel wat woorden aan vuil maken, ik vind dit zo respectloos naar jou toe. Jij het werk en de moeite, en dan krijg je €20,- met een veeg uit de pan?! Nou nee, daar zou ik nog ff niet klaar mee zijn.
Wat een rare actie voor een vader. Zo niet vaderlijk.
Voor €40? Werkelijk? En een deel van de gasten is van jou?! Ja! Daarom deel je de kosten!!!
Jemig, wat een krent. Ik zou er geloof ik wel wat woorden aan vuil maken, ik vind dit zo respectloos naar jou toe. Jij het werk en de moeite, en dan krijg je €20,- met een veeg uit de pan?! Nou nee, daar zou ik nog ff niet klaar mee zijn.
Wat een rare actie voor een vader. Zo niet vaderlijk.
maandag 25 juni 2018 om 11:50
Misschien is je vader wel erg arm en er niet zo in geïnteresseerd dat er mensen zouden komen. Of misschien wil hij zijn 10.000 euro op de bank houden en moet hij nu de rest van de maand daarvoor droog brood gaan eten. Oude mensen hebben een heel andere gedachtengang dan jongeren. Ze zijn altijd zuinig geweest en kunnen niet meer omschakelen naar een ruimer uitgavenpatroon.
Dan moet het maar zoals het kan
maandag 25 juni 2018 om 11:55
Kan, kan, kan...tv-icoon schreef: ↑25-06-2018 11:50Misschien is je vader wel erg arm en er niet zo in geïnteresseerd dat er mensen zouden komen. Of misschien wil hij zijn 10.000 euro op de bank houden en moet hij nu de rest van de maand daarvoor droog brood gaan eten. Oude mensen hebben een heel andere gedachtengang dan jongeren. Ze zijn altijd zuinig geweest en kunnen niet meer omschakelen naar een ruimer uitgavenpatroon.
Het kan allemaal. Maar je vult wel alles in, en alles in het voordeel van de vader.
maandag 25 juni 2018 om 12:10
Of ze doelt op: vieze borrelnoot inplaats van........bijvoorbeeld een kaasje.GlitterCupcake schreef: ↑25-06-2018 10:33Nou ze zegt letterlijk "Geven liever geld uit aan een vieze borrelnoot dan aan een lekkere... " dus letterlijk zegt ze dat er lekkere en vieze borrelnootjes zijn. Ergo, ze zegt niks over of ze borrelnootjes vies vindt.
Jij kan het wel anders bedoelen maar het klopt feitelijk gewoon niet wat je zegt.
Interpretatie is een kunst. Gaat het hier ef niet om!
maandag 25 juni 2018 om 12:12
Dank je.Ttroeteltje schreef: ↑25-06-2018 12:10Of ze doelt op: vieze borrelnoot inplaats van........bijvoorbeeld een kaasje.
Interpretatie is een kunst. Gaat het hier ef niet om!
maandag 25 juni 2018 om 12:13
Ach, het is veel beter voor je humeur als je het niet persoonlijk opvat maar het neerlegt bij iets in zijn rare gewoonten of zo.Hippiemeisje schreef: ↑25-06-2018 11:55Kan, kan, kan...
Het kan allemaal. Maar je vult wel alles in, en alles in het voordeel van de vader.
Je kan natuurlijk wel een beetje goedmoedig mopperen maar als je ruzie gaat maken dan geeft dat alleen maar spanningen en onterft hij TO misschien.
Dan moet het maar zoals het kan
maandag 25 juni 2018 om 12:22
Volgende keer vooraf duidelijk afspreken wie wat doet, wat het gaat kosten en hoe jullie inregelen.
Waar is het feest gevierd, bij jou of bij hem? Indien bij hem zou een en ander nog kunnen worden “weggemoffeld” als gastvrijheid van gebruik zijn huis en zijn ruimte.
Maar goed, vreemd blijft zijn reactie wel in mijn ogen.
Ik ben van mening dat je best wat mag zeggen, echter verder zou ik het laten voor wat het is en mijn conclusie trekken. Hij mag weten dat jij je onheus behandeld voelt na al je inzet, moeite, tijdsinvestering en goede bedoelingen.
Anderzijds.....wanneer jij het financieel niet kunt dragen dan mag je strenger optreden. Dat is een grens die getrokken mag en moet worden..ook wanneer het een ouder betreft.
Waar is het feest gevierd, bij jou of bij hem? Indien bij hem zou een en ander nog kunnen worden “weggemoffeld” als gastvrijheid van gebruik zijn huis en zijn ruimte.
Maar goed, vreemd blijft zijn reactie wel in mijn ogen.
Ik ben van mening dat je best wat mag zeggen, echter verder zou ik het laten voor wat het is en mijn conclusie trekken. Hij mag weten dat jij je onheus behandeld voelt na al je inzet, moeite, tijdsinvestering en goede bedoelingen.
Anderzijds.....wanneer jij het financieel niet kunt dragen dan mag je strenger optreden. Dat is een grens die getrokken mag en moet worden..ook wanneer het een ouder betreft.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 12:23
1.23% gewijzigd