Leefgeld uit een envelop
zaterdag 21 januari 2012 om 04:49
Hallo Dames! (& heren?)
Ik daag mezelf uit om te tijdelijk (3 weken, of langer) te leven met
50,- per week. Op zich is t misschien geen uitdaging voor vele maar ik ben net verhuist met kind en vriend dus afgelopen maanden hebben we veel uitgaves gehad zoal grote en kleine prul.
Doordat ik maandenlang veel en vaak inkopen had gedaan is er nu een kleine gat ontstaan in mijn handjes en dit moet stoppen :p
Op zich ben ik ook een vrek want ik had natuurlijk zoveel mogelijk in de aanbieding gekocht (ik zit ook op de vrekken topic,hihi)
Mijn vriezer en voorraadkast zit vol van de AH hamsterweken dus dat maakt t wel wat makkelijker,hoop ik...
Dus vanaf as Maandag tot Volgende week Maandag stop ik 50,- in een envelop en leef hieruit.
Nooit gedaan met een envelop maar t schijnt te werken las ik ergens.
Ik hoop dat t me lukt en vraag me af wie er meedoen?
Lijkt me gezellig en voor mij een grote steun om regelmatig te posten hoe het gaat enzo.
Alle tips zijn natuurlijk welkom!!
Groetjes
Jane-Ice
Ik daag mezelf uit om te tijdelijk (3 weken, of langer) te leven met
50,- per week. Op zich is t misschien geen uitdaging voor vele maar ik ben net verhuist met kind en vriend dus afgelopen maanden hebben we veel uitgaves gehad zoal grote en kleine prul.
Doordat ik maandenlang veel en vaak inkopen had gedaan is er nu een kleine gat ontstaan in mijn handjes en dit moet stoppen :p
Op zich ben ik ook een vrek want ik had natuurlijk zoveel mogelijk in de aanbieding gekocht (ik zit ook op de vrekken topic,hihi)
Mijn vriezer en voorraadkast zit vol van de AH hamsterweken dus dat maakt t wel wat makkelijker,hoop ik...
Dus vanaf as Maandag tot Volgende week Maandag stop ik 50,- in een envelop en leef hieruit.
Nooit gedaan met een envelop maar t schijnt te werken las ik ergens.
Ik hoop dat t me lukt en vraag me af wie er meedoen?
Lijkt me gezellig en voor mij een grote steun om regelmatig te posten hoe het gaat enzo.
Alle tips zijn natuurlijk welkom!!
Groetjes
Jane-Ice
Prrrr, mauw miawwwww.
zondag 22 januari 2012 om 11:12
quote:miXXed schreef op 22 januari 2012 @ 10:50:
wat een eerlijke mensen hier allemaal zeg.
Nou als ik de ov chip vind is die ook voor mij en heeft degene gewoon lekker pech.Doe ik alleen met kleingeld, rest geef ik aan, ik geef het niet áf. Zo ligt hier al een jaar een portomonaie met ¤15,-- die nog steeds niet is opgehaald. Kijk dan is het geld dus wel van mij, dan pas en niet eerder.
wat een eerlijke mensen hier allemaal zeg.
Nou als ik de ov chip vind is die ook voor mij en heeft degene gewoon lekker pech.Doe ik alleen met kleingeld, rest geef ik aan, ik geef het niet áf. Zo ligt hier al een jaar een portomonaie met ¤15,-- die nog steeds niet is opgehaald. Kijk dan is het geld dus wel van mij, dan pas en niet eerder.
zondag 22 januari 2012 om 12:59
Politie bellen of melden? Hier n Amsterdam denken ze da ik gek ben ofzo!
Heb vaker potemonee's en tassen gevonden en ook afgegegen aan de politie of had gewoon de eigenaar opgespoord.
Maar een anonieme chipkaart zie ik als papier geld zonder naam, die hou ik lekker zelf dus
Voor een aantal is het een kunst om geen geld uit te geven, voor mij juist een kunst om geld in me envolop te houden.
Morgen begin ik, pfff...zwaar hihihihih
Succes voor diegene die ook meedoen!
X
Heb vaker potemonee's en tassen gevonden en ook afgegegen aan de politie of had gewoon de eigenaar opgespoord.
Maar een anonieme chipkaart zie ik als papier geld zonder naam, die hou ik lekker zelf dus
Voor een aantal is het een kunst om geen geld uit te geven, voor mij juist een kunst om geld in me envolop te houden.
Morgen begin ik, pfff...zwaar hihihihih
Succes voor diegene die ook meedoen!
X
Prrrr, mauw miawwwww.
zondag 22 januari 2012 om 15:18
Wat is nou de bedoeling wat je van die 50 euro moet kopen? Want ov-chip is opgeladen (en een gevonden van 25 euro), vriezer vol eten en vriend koopt ook brood ed... Of is dit een soort opstart weekje zodat je daarna er wel alles van gaat proberen te doen??
Zelf houd ik mn uitgaven bij in een excel sheet. Eens per paar dagen (zo'n 2 keer per week) vul ik daar alles op in en dat weet ik exact wat ik nou voor leuke dingen/onzin over heb. Daar heb ik geen envelop (meer) voor nodig.
Succes!
Zelf houd ik mn uitgaven bij in een excel sheet. Eens per paar dagen (zo'n 2 keer per week) vul ik daar alles op in en dat weet ik exact wat ik nou voor leuke dingen/onzin over heb. Daar heb ik geen envelop (meer) voor nodig.
Succes!
zondag 22 januari 2012 om 15:21
en over die ov-chipkaart: als ik deze gewoon op straat zou vinden zou ik hem houden. Denk je nou echt dat die nog naar de rechtmatige eigenaar terug zou komen als je die af zou geven bij de politie... (het is immers een anonieme/prepaid) Zou ik deze echter op het station vinden of in zo'n automaat, zou ik hem bij het loket afgeven. Dan is de kans iig nog iets groter dat iemand na gaat vragen of die misschien gevonden is...
zondag 22 januari 2012 om 15:35
Jane, ben benieuwd hoe je het gaat doen, je moet vast nog dingen kopen die je niet in je vriezer hebt. Ik geef zelf ook te makkelijk geld uit en heb mezelf een stop toe geroepen. Ik heb net op het nibud gekeken. Ik kom uit op een bedrag van 103,60 per week om uit te geven aan huishoudbudget. Ik ga zo kijken wat mijn man dit weekend uitgegeven heeft en pas mijn budget aan voor deze week. Vinden jullie dit te veel voor een gezin met 2 kinderen waarvan 1 puber. 50 euro vind ik wel weinig, maar ik zou het misschien een keer kunnen proberen.
zondag 22 januari 2012 om 20:15
@Mamaleintje
Ik moet volgens het Nibud ook rondkomen van 103,60 per week. Sinds 1 januari schrijf ik wekelijks op hoeveel ik uitgeef per week en ik zit hier toch ruim onder hoor. Mijn weekgemiddelde van de afgelopen 3 weken was 84,48. Dan doe ik niet te gek maar gun ik ons toch n beetje luxe. Bij dit bedrag reken ik overigens ook het hondenvoer, verzorgingsproducten en schoonmaakproducten mee.
Vorig jaar heb ik dit ook bijgehouden maar toen was mijn weekbedrag in het begin van t jaar rond de 70 euro...................
Ik moet volgens het Nibud ook rondkomen van 103,60 per week. Sinds 1 januari schrijf ik wekelijks op hoeveel ik uitgeef per week en ik zit hier toch ruim onder hoor. Mijn weekgemiddelde van de afgelopen 3 weken was 84,48. Dan doe ik niet te gek maar gun ik ons toch n beetje luxe. Bij dit bedrag reken ik overigens ook het hondenvoer, verzorgingsproducten en schoonmaakproducten mee.
Vorig jaar heb ik dit ook bijgehouden maar toen was mijn weekbedrag in het begin van t jaar rond de 70 euro...................
maandag 23 januari 2012 om 09:56
Hoi Jane-Ice,
wat geef je normaal dan per week of maand uit aan boodschappen en aan extra dingen. Ik snap je wel. Als je normaal voor 1200 euro aan extra's uitgeeft dan is 50 euro per week natuurlijk wel afkicken.
Ik ben ook sinds twee weken weer bezig maar leef niet uit de envelop. Wij pinnen juist zoveel mogelijk zodat we precies kunnen zien waar het geld heen is. De vraag of ik het echt nodig heb, stel ik me gewoon voor de aankoop, daar heb ik geen envelop voor nodig
wat geef je normaal dan per week of maand uit aan boodschappen en aan extra dingen. Ik snap je wel. Als je normaal voor 1200 euro aan extra's uitgeeft dan is 50 euro per week natuurlijk wel afkicken.
Ik ben ook sinds twee weken weer bezig maar leef niet uit de envelop. Wij pinnen juist zoveel mogelijk zodat we precies kunnen zien waar het geld heen is. De vraag of ik het echt nodig heb, stel ik me gewoon voor de aankoop, daar heb ik geen envelop voor nodig
maandag 23 januari 2012 om 11:16
Goeiemorgen,
Shisensa ik geef gerust een paar honderden euro's uit per week. Ik heb een goed inkomen en heb absoluut geen schulden en er is altijd geld over thx god.
Vandaag de eerste dag! Yeah!
Ben vrij vandaag en ga zo ff naar de winkel waar ik me rolgordijn had gekocht want ik is na een maand al kapot...pfff gelukkig heb ik me bon nog.
Verder ga ik met zoonlief ff naar de bieb.
Daarna huishouden,wassen,dweilen etc.
Gisteren had ik 2 bakken met 7 verschillende gerechten gekregn van me pa,hij kookt heerlijk! ( hij was kok geweest, en rustig dames die willen aanvallen...ik stop me vader iedere maand geld toe)
Dus mijn dag is vol en gedekt.
Hopelijk geef ik vandaag niks uit.
Succes voor diegene die ook meedoen.
Tot later!
X
Shisensa ik geef gerust een paar honderden euro's uit per week. Ik heb een goed inkomen en heb absoluut geen schulden en er is altijd geld over thx god.
Vandaag de eerste dag! Yeah!
Ben vrij vandaag en ga zo ff naar de winkel waar ik me rolgordijn had gekocht want ik is na een maand al kapot...pfff gelukkig heb ik me bon nog.
Verder ga ik met zoonlief ff naar de bieb.
Daarna huishouden,wassen,dweilen etc.
Gisteren had ik 2 bakken met 7 verschillende gerechten gekregn van me pa,hij kookt heerlijk! ( hij was kok geweest, en rustig dames die willen aanvallen...ik stop me vader iedere maand geld toe)
Dus mijn dag is vol en gedekt.
Hopelijk geef ik vandaag niks uit.
Succes voor diegene die ook meedoen.
Tot later!
X
Prrrr, mauw miawwwww.
maandag 23 januari 2012 om 17:07
Ik snap er ook helemaal niks meer van. Je hebt vooraf je vriezer en kasten helemaal gevuld. Je hebt je OV-chipkaart opgeladen. Je laat je vriend brood halen. Nu heb je weer zeven maaltijden gekregen. En dan zou je jezelf aan het eind van de week op de borst kloppen als je het hebt gered met 50 euro? Ik zou als ik jou was deze en volgende week maar helemaal niks proberen uit te geven, dan is het een prestatie. Eerst alles inslaan en dan nog 50 euro overhouden om weet ik veel wat van te kopen is geen kunst.
maandag 23 januari 2012 om 17:39
Nou Yvon, ik snap het wel hoor. Als je normaal 250 euro aan hoognodige onzin uitgeeft en je gaat dat nu maar voor maximaal 50 doen, is dat toch ook al een prestatie. Ja, niet te vergelijken met die bijstandsmoeder of al die andere mensen die zuinig moeten doen maar volgens mij heeft TO dat ook niet gepretendeerd. Volgens mij moet je dan afkicken van een soort koopverslaving en dat is ook best knap, alleen is drie weken dan wel te kort.
maandag 23 januari 2012 om 18:28
Hoihoi,
Ten eerste ik had geen 7 maaltijden gekregen maar 7 gerechten.
En ja ik moet idd van me koopverslaving af en ik ben trots als ik het red met 50,-
3 weken is idd kort maar het is een beginnetje zo zie ik het
Vandaag gedaan wat ik moest doen.
Kapotte rolgordijn terug gebracht en onderdelen worden besteld gelukkig had ik nog garantie.
Avondmaaltijd opgewarmd in de magnatron maar magnatron werkte niet dus aten we t lauw op pfff...
Zat al te balen want ik dacht dat ie kapot was maar later weer eens getest deed magnatron t weer goed.
Vandaag niks uitgegeven. Jippie!
Ten eerste ik had geen 7 maaltijden gekregen maar 7 gerechten.
En ja ik moet idd van me koopverslaving af en ik ben trots als ik het red met 50,-
3 weken is idd kort maar het is een beginnetje zo zie ik het
Vandaag gedaan wat ik moest doen.
Kapotte rolgordijn terug gebracht en onderdelen worden besteld gelukkig had ik nog garantie.
Avondmaaltijd opgewarmd in de magnatron maar magnatron werkte niet dus aten we t lauw op pfff...
Zat al te balen want ik dacht dat ie kapot was maar later weer eens getest deed magnatron t weer goed.
Vandaag niks uitgegeven. Jippie!
Prrrr, mauw miawwwww.