Geld & Recht alle pijlers

no buy challenge

11-01-2019 20:33 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gaan verhuizen en daar heb ik geld voor nodig. Helaas heb ik momenteel maar 525 euro op mijn spaarrekening staan. Nu zie ik op YouTube vaak de no buy challenge voorbij komen en dat lijkt me wel een goed plan om zo mijn verhuizing te kunnen financieren. No buy kun je op allerlei manieren invullen zoals alleen op boodschappen budgetteren of ook op kleding en andere zaken. Zelf heb ik echt nooit kunnen sparen en wil ik nu eens een jaar proberen mijn verlangen naar weer een bestelling te negeren en te kijken naar de lange termijn.
Ik wil 50 euro per week uit gaan geven aan boodschappen( woon alleen) en 200 euro per maand gaan sparen. Ik hoop dan over anderhalf jaar te kunnen verhuizen. Zijn er mensen die het leuk vinden mee te doen met een no buy year ( of maand of andere periode) Wat is je doel? Minder consumeren is op zich ook al een mooi doel met als gevolg een buffer op je spaarrekening. Ik mag van mezelf ook geen nieuwe gadgets zoals telefoon of bluetooth boxen van Bose, planten alleen stekjes ruilen en alleen cosmetica vervangen die op is en me goed bevalt. Meeste bevalt me trouwens ook niet zoals meerdere flesjes van The ordinary die ik in een opwelling kocht. Kleding ga ik tweedehands kopen en alleen als er iets versleten is. En verder ga ik wss kleiner wonen want ik heb nu 3 slaapkamers en een woonkamer van 33 vierkante meter en ga naar 1 of hooguit 2 slaapkamers en kleinere woonkamer. Dus kan ook nog veel spullen gaan verkopen zoals vintage meubeltjes en planten ( heb er ruim 100) Wie heeft er al ervaring mee en vinden mensen het leuk om mee te doen en elkaar te motiveren en op de hoogte te houden?
Thnx ladies. Jullie gebruiken ook geen conditioner dus? Geen last van klitten?

Dat koude water, dat deed ik tijdens mijn poging niet, is wel van belang blijkbaar?

Over die baking soda heb ik vaker gelezen. Ik geloof niet zo in dat soort huismiddeltjes.
Toen ik een tijdje bezig was kreeg ik juist steeds minder klitten. Dus ik gebruik ook geen anti-klit
Marana-- schreef:
03-04-2019 21:41
Vixxen, heb je zicht op het einde van deze periode dat je elk dubbeltje moet omdraaien? Doe je bijv een studie waarna je een baan met meer inkomen gaat krijgen of zo? Of is het voor onbepaalde tijd?

Er is wel zicht op, maar geen specifieke einddatum. Even kort uitgelegd: ik ben ziek geworden tijdens mijn studie. Hierdoor kwam ik in de bijstand terecht. Daarna weer aan het opknappen en ik zit nu in een re-integratietraject waarbij ik langzaam mijn belastbaarheid opbouw. Vandaar laag inkomen. Ik ga ervan uit dat ik binnen nu en een jaar een hoger inkomen zou kunnen krijgen omdat ik meer aan kan.
Ik heb een partner, maar die studeerde nog en had een callcenter bijbaan voor minimum loon. Na afronden studie kon hij daar ook maar parttime werken en dat was qua inkomsten ook op bijstandsniveau. Sinds kort heeft hij een 'grote mensen baan', maar we hebben nog veel kosten door spullen die kapot zijn en vervangen moeten worden (en wat we al die tijd uitgesteld hebben omdat er geen geld voor was). Ook hebben we geld van familie geleend voor de verhuizing (we woonden eerst in een studentenhuis en konden naar een huurwoning).
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 04-04-2019 15:53
0.54% gewijzigd
Ik heb geverfd haar. Weet niet of dat anti poo dan geschikt is?
Poeh, pittig hoor. Naar dat je zo ziek bent geworden tijdens je studie. Zo te lezen gaat het goed komen, als de achterstand van kapotte spullen en zo eenmaal ingelopen is, en je re-integratie goed verloopt. Sterkte!
Marana-- schreef:
04-04-2019 16:05
Poeh, pittig hoor. Naar dat je zo ziek bent geworden tijdens je studie. Zo te lezen gaat het goed komen, als de achterstand van kapotte spullen en zo eenmaal ingelopen is, en je re-integratie goed verloopt. Sterkte!

Dank je! Het is inderdaad best pittig geweest, maar heb gelukkig nu weer vertrouwen in de toekomst :)
Wat fijn om te horen Vixxen. :hug:

---

Even met de billen bloot: ik heb vandaag iets gekocht. Maar ik ben er wel heel erg blij mee. Een roze flamingo voor in de tuin :biggrin: Die wilde ik al heel lang hebben dus toen ik hem vorige week in de Lidl folder zag werd ik gelijk enthousiast en vandaag dus meegenomen bij de wekelijkse boodschappen :cheer: Van mijn eigen zakgeld, dus voor deze ene keer mag het van mezelf :)
Volgens mij beschadigd verven je haar best wel, je hebt toch ook altijd van dat spul voor na het verven wat ze er dan indoen om het weer een beetje te herstellen? Mijn gevoel zegt dat no poo dan niet zo geschikt zou zijn
snorriemorrie schreef:
04-04-2019 17:34
Wat fijn om te horen Vixxen. :hug:

---

Even met de billen bloot: ik heb vandaag iets gekocht. Maar ik ben er wel heel erg blij mee. Een roze flamingo voor in de tuin :biggrin: Die wilde ik al heel lang hebben dus toen ik hem vorige week in de Lidl folder zag werd ik gelijk enthousiast en vandaag dus meegenomen bij de wekelijkse boodschappen :cheer: Van mijn eigen zakgeld, dus voor deze ene keer mag het van mezelf :)

Dank je :)

Ik heb hier een roze flamingo als gieter :$ Dus ik snap je wel en ga nu ook even op de site van de Lidl kijken
snorriemorrie schreef:
04-04-2019 17:38
Volgens mij beschadigd verven je haar best wel, je hebt toch ook altijd van dat spul voor na het verven wat ze er dan indoen om het weer een beetje te herstellen? Mijn gevoel zegt dat no poo dan niet zo geschikt zou zijn

De laatste keer heb ik het geblondeerd. En dat is best wel mislukt en dan is conditioner wel echt heel erg fijn.
snorriemorrie schreef:
04-04-2019 17:34
Een roze flamingo voor in de tuin :biggrin:
Haha, nu heb ik ook op de site van Lidl gekeken... hij is best leuk!! Ik houd normaal helemaal niet van dit soort dingen, maar volgens mij staat ie heel leuk en zomers bij ons mini-vijvertje :whip:
Interessant alles over no poo, maar ik durf het nog niet aan!
Of misschien, no poo, wel conditioner? Geen idee of dat ergens zinnig voor kan zijn :roll:
Dan wordt je haar heel vet denk ik. Conditioner laat een vettig laagje achter, dat bouwt zich op als je het erg niet uitwast met shampoo. Dat merk je niet direct maar wel na meerdere keren
Met al die aankopen ben ik weer even heel hard in de no buy gedoken om het spaargeld zo snel mogelijk weer aan te vullen. Ik probeer over te houden van de budgetten om nóg meer te sparen. Motiveert best wel moet ik zeggen.
Ik zit vandaag ff niet zo lekker in mijn vel dus ik heb net een reep chocolade gekocht. En het stomme is: ik vind het niet eens echt lekker :facepalm: Als ik er nou echt van zou genieten dan zou ik zeggen het is de moeite waard, maar het is echt gewoon een gewoonte geworden om hiernaar te grijpen als ik me niet goed voel.
snorriemorrie schreef:
05-04-2019 12:08
Ik zit vandaag ff niet zo lekker in mijn vel dus ik heb net een reep chocolade gekocht. En het stomme is: ik vind het niet eens echt lekker :facepalm: Als ik er nou echt van zou genieten dan zou ik zeggen het is de moeite waard, maar het is echt gewoon een gewoonte geworden om hiernaar te grijpen als ik me niet goed voel.
Nou ja, morgen is er weer een dag... Hopelijk voel je je snel weer beter.
Lady_Day schreef:
05-04-2019 12:55
Nou ja, morgen is er weer een dag... Hopelijk voel je je snel weer beter.

Dank je. Het gaat alweer wat beter dan de afgelopen dagen gelukkig, maar het is niet om over een huis te schrijven.
Ik herken het hoor. Ik zit ook totaal niet goed in mijn vel en zoek steeds 'pacifiers'. Niet zozeer in eten maar wel hier op het forum en ik zit steeds op kledingsites te loeren. Heel onrustig.
Ja, frustrerend is dat he? Ik moet ook echt op zoek naar een hobby waar ik plezier in heb en die niet te maken heeft met snoepen, forummen of dingen kopen :roll:
Ik moet geen hobbies hebben want dan gaat daar al mijn geld in zitten. Zo had ik ooit een naaimachine aangeschaft want dan kon ik allemaal fantastische kleding maken. Ik ging beginnen met een broek en blazer (ja, echt)... Halverwege die broek ben ik gestopt want het zag er niet uit. Ondertussen had ik wel een stapel met stof gekocht die zo hoog was als mijn plafond.

Toen dacht ik... kralen... ja... kettingen maken. Heel therapeutisch. Naar de winkel en nog een keer naar de winkel en weer naar de winkel. Intussen had ik 50 kilo kralen het huis ingesleept en na 1 ketting was ik er al weer klaar mee.

Die hobbies waren niet zo'n goed idee dus dan maar 'bewegen' want dat is goed voor je. Heb je enig idee hoeveel mooie yogakleding er is? :cry:
Ja, ik ken dat. Ik heb hier ook aardig wat hobby materiaal liggen wat niet (meer) gebruikt wordt, o.a een fitness hoepel, superdure stiften (ongeveer €5 per stuk), een hele bak vol met washi tape.... Allemaal van die dingen waar ik dan eerst een hele tijd obsessief mee bezig ben dat ik het moet hebben en dan vervolgens heb ik het en valt het tegen, en kijk er niet meer naar om. :(

En nu heb ik dus weer een boekje in gedachten: elke dag iets doen om te ontspannen, met 365 ideetjes erin voor leuke dingen die je kunt doen. Ik moet van mijn therapeut wel iets van een hobby zoeken overigens, omdat ik anders geneigd ben om passief te worden...
Van mijn therapeut destijds moest ik ook 'dingen doen'. Heeft me klauwen vol geld gekost... :lol:

Mijn grootste hobby tegenwoordig is minimaliseren. Ik ga heel vaak door al mijn spullen om te kijken of er nog wat weg kan.
Hup naar buiten. Wandelschoenen of sneakers aan en het bos in. Het is heerlijk weer, het is goed voor je om te bewegen en het kost niks.
Haha ja daarmaak ik me dus ook zorgen over, dat het geld gaat kosten. Ze wil dat ik ga sporten. Ik hou helemaal niet van sporten.... :facepalm:

Ik wil gewoon een goedkope, nuttige hobby. Zit nu zelf te denken aan lezen / schrijven / koken / bakken zoiets... Daar heb ik al veel voor in huis en eten moeten we toch ;-)
:rofl:
Lady_Day schreef:
03-04-2019 19:11
Ik doe het goed met de boodschappen. Ik zit tijdelijk bij mijn vriend en ik betaal de boodschappen. Ik heb de afgelopen paar maand ongeveer 300 euro per maand uitgegeven voor 2 personen. In mijn eentje zat ik daar altijd wel overheen (ik kocht veel luxere dingen, veel kant en klare 'verse' maaltijden van de Appie), veel snacks en broodjes bij de AH to Go bij mijn werk. Ik kook nu gewoon elke dag en omdat ik de auto moet pakken om boodschappen te doen ga ik ook minder even tussendoor wat lekkers halen wat ik thuis dus wel deed, met de Appie om de hoek.

Wel ben ik overstag gegaan met kleding. Ik heb een zomertrui gekocht die ik al een paar maanden op mijn verlanglijstje had staan maar ik vond hem te duur. Ik dacht eerst dat ik wel kon wachten tot de uitverkoop maar toen ik ging checken was ie overal uitverkocht in mijn maat en 1 winkel had nog 1 exemplaar. Toch maar besteld en heel erg blij mee. En toen ik toch bezig was ook nog wat extra t-shirts gekocht voor het geval het zomer wordt. Dat was bij Zalando en ik heb het nog niet binnen. Het was goedkoop dus eerst maar even zien hoe de kwaliteit is. Ik heb geen zin om weer een zomer in zwarte longsleeves te lopen.

Ook nog wel wat uitgaven gehad aan haarspullen. Ik ben de curly girl methode gaan volgen en ik merk nu al dat mijn krullen beter zitten. Maar ja, alle producten die ik had zaten vol sulfaten en siliconen en zijn 'not done'. Ik was al eerder begonnen met barshampoo en conditioner maar nu ook nog een leave in, een creamgel en een of ander goedje wat magisch zou zijn voor beschadigd haar. De prijs was wel magisch, dus ik hoop dat het werkt.

Omdat ik ook nog wat extra uitgaven had ben ik overzicht een beetje kwijt. Ik had nog een kappersafspraak staan maar die heb ik afgezegd. Scheelt weer en als mijn haar fantastisch zit met alle nieuwe producten kan ik nog wel een maandje wachten :)
:rofl: die haarproducten, magisch duur , fantastisch.

Lieve lady groot gelijk met je mooie nieuwe zomertrui .

Hoop dat er steeds meer lichtpuntjes in je leven komen. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven