Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:hiltje schreef op 09 november 2012 @ 23:56:

Gisteren oom en tante op koffiebezoek voor mijn verjaardag. Het stel dat gekookte en afgekoelde plakjes winterwortel en spruitjes serveert bij de borrel.

Dat bij hun afgelopen verjaardag triomfantelijk meedeelden dat ze geen gebak hadden en een zout rijstkoekje serveerden bij de koffie.

Dit stel komt binnen, ik neem de jassen aan en vraag of ze koffie lusten.

Ja graag, zegt tante.....en we hebben expres minder gegeten zojuist.

(Ik heb maar een extra grote punt gebak geserveerd. Ik moet er eigenlijk alleen nog maar verbaasd om lachen.....ze zijn zoooo apart).Ik had de rest taart gegeven en hun een schaaltje worteltjes en spruitjes, want daar houden ze toch zo van
quote:feeks schreef op 10 november 2012 @ 00:01:

[...]

Ik had de rest taart gegeven en hun een schaaltje worteltjes en spruitjes, want daar houden ze toch zo vanIk dacht precies hetzelfde
Spruitjes???? Meen je niet echt toch??
quote:sprokkelientje schreef op 09 november 2012 @ 19:46:

Een lunch in een hotel gebruiken is een keuze...eigenlijk is een hele hotelovernachting één grote keuze.

Vindt je het te duur, dan ga je toch lekker naar de subways, mac of wat dan ook.

Zó triest...mensen die een ontbijtbuffet leegroven om een lunchpakketje te maken.Mijn ouders verbleven in een hotel en keken 's ochtends bij het ontbijt hun ogen uit. Keurige, nette mensen die af en aan bleven lopen bij het ontbijtbuffet. Het verdween allemaal in hun (fiets)tas. En een groot deel stapte vervolgens in een "dikke auto" in de parkeergarage.
quote:Rara70 schreef op 10 november 2012 @ 00:05:

Spruitjes???? Meen je niet echt toch??Helaas wel....is mijn jeugdtrauma. Gingen we naar een verjaardag, lekker snaaien dacht ik als kind. Spruitjes!!!
@camomille: het gekke is dus, de andere dagen redden ze zich wel. Dan zijn er gemiddeld 2 rollen per toilet nodig. Alleen op maandagochtend moet ik overal 3 tot 4 rollen bijvullen. En er zijn veel mensen die vrijdags of vrij zijn of een halve dag werken.

Ik ben nu dus ook heel benieuwd hoe het komende maandag is. We hebben de houders voor de verandering op slot gedraaid, voor het eerst in jaren.
quote:Pepermint_Patty schreef op 10 november 2012 @ 09:10:

@camomille: het gekke is dus, de andere dagen redden ze zich wel. Dan zijn er gemiddeld 2 rollen per toilet nodig. Alleen op maandagochtend moet ik overal 3 tot 4 rollen bijvullen. En er zijn veel mensen die vrijdags of vrij zijn of een halve dag werken.

Ik ben nu dus ook heel benieuwd hoe het komende maandag is. We hebben de houders voor de verandering op slot gedraaid, voor het eerst in jaren.

Wat een mysterie!

Zou er niet gewoon iemand stiekem in het weekend in het pand wonen?

Iemand die zich vrijdagavond ongemerkt laat insluiten en maandagochtend net doet alsof hij weer binnenkomt, maar intussen stiekem het hele weekend blijft, slaapt in de directiekamer, zich wast bij de toiletten en wc-papier gebruikt om zichzelf af te drogen..?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Marels schreef op 09 november 2012 @ 16:25:

[...]

Als je het niet kunt betalen of zooooo duur vindt moet je niet naar een hotel gaan toch?

Als het de bedoeling was dat mensen lunchpakketten zouden maken zouden ze wel boterhamzakjes of broodtrommeltjes klaar zetten.

Dus alleen mensen met een dikke portomonee mogen dus lekker naar het hotel? Omdat zij het wel fijn kunnen betalen.

Ik ben dus zo'n persoon die helaas geen dikke portomonee hebt. Dus ik mag niet naar een hotel.

Ja, ik vind het hotel al duur genoeg en daar kan best een lunchpakketje vanaf ookal wordt dat niet zo aangeboden en nee ik vind dat geen diefstal. Kom op zeg; die tarieven wat een hotel stelt; dat is pas diefstal.

Moet ik dan maar goedkoper weggaan? Nou, ik ben geen k(r)ampeermens dus dat is voor mij geen bal aan. Dus mag ik niet op vakantie?

Nee, ik vind mijzelf niet asociaal, de hotelketens zijn eerder asociaal met hun buitensporig hoge tarieven.

En áls ik al ga, dan is dat natuurlijk het goedkoopste van het goedkoopste met een of andere actie, maar dan ben ik nog incl. reiskosten met gemak 100,- kwijt en dan doe ik helemaal niet gek.

Gaat allemaal naar die overdreven dikke salarissen van de top die de mazzel hebben gemaakt baas mogen te spelen.

Maar ach, doe maar alsof jullie allemaal heilige boontjes zijn, ik weet dat sommigen van jullie een hele dikke portomonee hebben en ik zeg je "jullie soort is doorgaans nog erger"

Je betaalt voor een overnachting plus ontbijt, en dan weet je dat je dus zelf voor je lunch moet zorgen. Elders dus, niet meejatten van het ontbijtbuffet. Dat vind ik echt te kansloos voor woorden.
quote:Ster_ schreef op 09 november 2012 @ 16:33:

@Lydia: dat kun je niet menen toch? Wat ongelofelijk asociaal zeg. Over 'hoe het heurt' gesproken...

Stel je niet zo aan zeg; de topmannen hebben hun gat al dik zat.

Daarbij trouwens; jullie hebben geen enkel idee hoeveel er nadien wordt weggegooid.
Lydia, natuurlijk heb je recht op vakantie. Dat hoor je ook niemand zeggen.

En ik vind het dan logisch dat je dan het goedkoopste hotel neemt vanwege je financiën. Maar wat heeft het hotel te maken met jouw reiskosten? Omdat die jij erbij betrekt mag jij lunchen op de kosten van het hotel? Die redenering begrijp ik niet helemaal.
Ongelooflijk dat je dit niet alleen denkt maar ook daadwerkelijk durft op te schrijven.

Wat een drogredenaties en onzin-agrumenten draag je hier aan, zeg.

"Dus alleen mensen met een dikke portomonee mogen dus lekker naar het hotel?"

Het verblijf in een hotel is geen grondwettelijk recht of zo hoor, of iets dat je nodig hebt om menswaardig te kunnen leven.

Het gebruik maken van een hotel is gewoon een zakelijke overeenkomst waar een afgesproken dienst wordt geleverd tegen een afgesproken prijs.

Als jij die prijs niet kunt betalen of niet in verhouding vind staan tot de geleverde dienst, moet je het gewoon niet doen, klaar.

Wat een onzin om dan hier een beetje verontwaardigd te lopen doen dat het 'alleen voor de dikke portemonnee is'.

Ik kan hier namelijk ook héél verontwaardigd en boos lopen doen dat het bezitten van een privé-jacht 'alleen voor de mensen met een dikke portemonnee is' en boehoe, wat oneerlijk.

Newsflash: als je een zeiljacht niet kunt of wilt betalen, heb je dus gewoon geen zeiljacht. En precies hetzelfde geldt voor een hotelovernachting.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:camomille schreef op 09 november 2012 @ 18:38:

Wij lachen types zoals lydia altijd uit. Zouden ze dat nooit merken? Ga dan niet in een hotel overnachten als je geen geld genoeg hebt voor een broodje in de stad. Wat een krenten zeg. Het is een ontbijtbuffet! Geen lunchpakkettenbuffet!

Of neem je het beddengoed en de badjassen ook mee? Is al duur genoeg natuurlijk zo'n overnachting

Zouden die mensen nou echt niet weten dat iedereen ze asociaal vindt?

Het hoort gewoon niet Lydia.

Je lacht mij maar uit. Heeft in mijn geval niets te maken met krenterigheid, maar gewoon écht geen geld hebben. De bestuurder van het hotel lacht mij al uit omdat ik zo dwaas ben om zoveel te betalen, maar ik heb net als iedereen weleens zin om eruit te gaan. Als je door omstandigheden geen cent te makken hebt en altijd maar bij de deur zit wil je er ook weleens uit. Het bestuur eet er echt geen snee brood minder om en wat ik al eerder zei; alles wat niet gebruikt is wordt ná het ontbijtbuffet weggegooid (m.u.v verpakte artikelen)

Mag je nog harder lachen; ik ben er ook zo'n eentje die vlak voor sluitingstijd met mijn kinderen naar de supermarkt gaat omdat producten dan scherp zijn afgeprijsd, anders kan ik mijn kinderen geen eten geven. Jullie zullen het wel aso vinden dat ik mijn kinderen daarom zo laat naar bed doe omdat er niet eerder wordt afgeprijsd en ja als ze dat nog niet hebben gedaan wacht ik net zolang als dat nodig is zodat ik het meeste van wat ik kan gebruiken mee kan nemen.
quote:Broedkippetje schreef op 09 november 2012 @ 17:22:

[...]

Dat heb ik nou altijd als ik een nieuwe telefoon koop. Dan pak ik altijd even snel ongezien een hoesje mee uit de winkel. Voor mij is zo'n telefoon al duur genoeg en daar moet best een hoesje van af kunnen.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:loren81 schreef op 09 november 2012 @ 21:01:

Ik werk voor een grote hotelketen en kijk tegenwoordig nergens meer van op wat hotelgasten doen, meenemen en niet willen betalen! Voorbeeld inchecken met je eigen frituurpan, boodschappentassen vol mee de kamer op. Afhaalmaaltijden bestellen en het personeel doodleuk om bestek vragen. Als je niks wil uitgeven blijf dan lekker thuis!
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Je snapt het punt niet Lydia. Je doet alsof dat hotel jou persoonlijk wil pesten. Wat denk je dat zo'n gebouw en het onderhoud daarvan kost? Het beddengoed, de kamermeisjes, de receptiedames?

Als je ergens geen geld voor hebt moet je het niet doen. Ik ben student en kan ook geen appartement betalen dus ik snap niet zo goed waarom jij als je het geld niet hebt per sé een hotel moet.
quote:lydia123 schreef op zaterdag 10 november 2012 10:41 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Ster_ in "Onvoorstelbare gierige acties II"" class="messagelink">Ster_ schreef op 09 november 2012 @ 16:33</a>:</b>

@Lydia: dat kun je niet menen toch? Wat ongelofelijk asociaal zeg. Over 'hoe het heurt' gesproken...</div></blockquote>

Stel je niet zo aan zeg; de topmannen hebben hun gat al dik zat.

Daarbij trouwens; jullie hebben geen enkel idee hoeveel er nadien wordt weggegooid. Ik weet er alles van en ik kan je vertellen dat in vrijwel alle hotels de overschotten netjes naar voedselprojecten gaan tegenwoordig. Je weet wel, waar mensen eten die alleen maar kunnen dromen van een nacht in een fatsoenlijk en schoon bed in een privekamer.
Heb zo even geen echte bijdrage aan dit topic, maar ik zit bij diverse posten echt van
quote:Pepermint_Patty schreef op 09 november 2012 @ 21:59:

Ik maak schoon bij een grote bank. Elke maandag ochtend blijkt weer dat er mensen zijn die toiletrollen mee hebben genomen zodat ze ze niet hoeven te kopen voor het weekend.

Echte, we vullen op alle toiletten bij zodat er 4 rollen staan en maandags zijn er toiletten bij die niets meer hebben, niet eens meer het kartonnen hulsje.

Echt vreemd, nogal asociaal ook.

Wat kost nou een pak toiletrollen?

Ja, dit geintje heb ik ook weleens uit gehaald omdat dit moest, omdat ik anders geen toiletpapier had. (jaja, begin maar met schelden allemaal) Ik moest toen kiezen tussen het betalen van brood of toiletpapier.

En ik weet dat meer mensen die niet anders kunnen dit doen.
quote:Broedkippetje schreef op 10 november 2012 @ 10:47:

Ongelooflijk dat je dit niet alleen denkt maar ook daadwerkelijk durft op te schrijven.

Het verblijf in een hotel is geen grondwettelijk recht of zo hoor, of iets dat je nodig hebt om menswaardig te kunnen leven.

Het gebruik maken van een hotel is gewoon een zakelijke overeenkomst waar een afgesproken dienst wordt geleverd tegen een afgesproken prijs.

Als jij die prijs niet kunt betalen of niet in verhouding vind staan tot de geleverde dienst, moet je het gewoon niet doen, klaar.

Wat een onzin om dan hier een beetje verontwaardigd te lopen doen dat het 'alleen voor de dikke portemonnee is'.

Ik kan hier namelijk ook héél verontwaardigd en boos lopen doen dat het bezitten van een privé-jacht 'alleen voor de mensen met een dikke portemonnee is' en boehoe, wat oneerlijk.

Newsflash: als je een zeiljacht niet kunt of wilt betalen, heb je dus gewoon geen zeiljacht. En precies hetzelfde geldt voor een hotelovernachting.+1
quote:lydia123 schreef op 10 november 2012 @ 10:49:

[...]

Je lacht mij maar uit. Heeft in mijn geval niets te maken met krenterigheid, maar gewoon écht geen geld hebben. De bestuurder van het hotel lacht mij al uit omdat ik zo dwaas ben om zoveel te betalen, maar ik heb net als iedereen weleens zin om eruit te gaan. Als je door omstandigheden geen cent te makken hebt en altijd maar bij de deur zit wil je er ook weleens uit. Het bestuur eet er echt geen snee brood minder om en wat ik al eerder zei; alles wat niet gebruikt is wordt ná het ontbijtbuffet weggegooid (m.u.v verpakte artikelen)Niemand verplicht je om naar een hotel te gaan ,het is je eigen keuze.
Lydia, die boodschappen betaal je toch gewoon?

Ik vind het meer dan logisch om op de prijzen te letten als je minder te besteden hebt.

Maar is er een verschil tussen eten kopen en eten stelen.
Lydia ga hulp zoeken ofzo want dit is niet normaal: of je wil gewoon rellen. Niemand hoeft hier in armoei te leven hoor.
Lydia, misschien moet je dat geld voor dat hotel dan gebruiken om je kinderen op een fatsoenlijke tijd naar bed te doen!

Wat een asociaal gedrag type jij hier neer zeg. En dan nog doen of het geaccepteerd zou moeten worden ook! Als je het zo slecht hebt, investeer je hotelbudget dan lekker in een opleiding ofzo. Die mazzel die de rijke bazen volgens jou hebben, is vrijwel altijd gebaseerde op studeren en jarenlang keihard werken. Als zo dat kunnen, dan jij toch ook?
quote:lydia123 schreef op 10 november 2012 @ 10:49:

Mag je nog harder lachen; ik ben er ook zo'n eentje die vlak voor sluitingstijd met mijn kinderen naar de supermarkt gaat omdat producten dan scherp zijn afgeprijsd, anders kan ik mijn kinderen geen eten geven. Jullie zullen het wel aso vinden dat ik mijn kinderen daarom zo laat naar bed doe omdat er niet eerder wordt afgeprijsd en ja als ze dat nog niet hebben gedaan wacht ik net zolang als dat nodig is zodat ik het meeste van wat ik kan gebruiken mee kan nemen.

Bovenstaande is van geheel andere orde, dat valt eerder onder zuinig aan doen.

Wat ik dan eerlijk gezegd weer niet kan rijmen met de combinatie van een niet noodzakelijke overnachting.
quote:Broedkippetje schreef op 10 november 2012 @ 10:47:

Ik kan hier namelijk ook héél verontwaardigd en boos lop men doen dat het bezitten van een privé-jacht 'alleen voor de mensen met een dikke portemonnee is' en boehoe, wat oneerlijk.

Newsflash: als je een zeiljacht niet kunt of wilt betalen, heb je dus gewoon geen zeiljacht. En precies hetzelfde geldt voor een hotelovernachting.

ach gus.. en jij mag 3x per jaar op vakantie bij wijze van spreken? Nee, het kan wel geen recht zijn, maar iedereen heeft behoefte aan vakantie ik dus ook en geen zin in een k(r) ampeer vakantie,

maar ik heb nu eenmaal niet zoveel geld.

Wordt maar kwaad op mij, dat ben ik allang op die luitjes van het bestuur die het geld allemaal maar lekker zichzelf toe-eigenen. Hebben ze ook echt nodig he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven