Geld & Recht alle pijlers

Reis annuleren?

23-11-2010 19:04 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij niet, omdat het voor hem nu geen direct gerelateerde familie is.

Kijk anders in de voorwaarden van de reisverzekering.
Is het niet zo dat je een boeker en een reisgenoot hebt? Als de boeker annuleert, word toch ook de reisgenoot geannuleerd?

Ik zou misschien kijken op www.anvr.nl / .com en anders navraag doen bij je reisbureau.
Als je samen boekt en er is sprake van iets ernstigs (je zus hoort dan wel levensbedreigend ziek te zijn, wat ik niet voor je hoop uiteraard) dan krijg je beiden je geld terug.
en natuurlijk een annuleringsverzekering afsluiten. dit vond ik bij interpolis :

Kortlopende annuleringsverzekering

Wat is het?

U weet meestal al maanden van tevoren waar en wanneer u op vakantie gaat. U hebt wekenlange voorpret en zeeën van tijd voor een goede voorbereiding. Toch kunt u zich niet op álles voorbereiden, bijvoorbeeld niet op onverwachte gebeurtenissen waardoor u plotseling niet meer op vakantie kunt. Gelukkig kunt u zich daartegen wél verzekeren.

Interpolis heeft twee Annulerings verzekeringen. Een kortlopende, die u afsluit voor één vakantie, en een doorlopende, waarmee u het hele jaar door verzekerd bent.

Uw voordelen

De annuleringskosten worden vergoed

U ontvangt een dagvergoeding (zie de verzekeringsvoorwaarden voor de kortlopende annulerings verzekering) als u vertraging hebt of als u eerder moet terugkeren van vakantie

U regelt voor iedere persoon die meegaat de verzekering in één keer op één polis
Je staat met je vriend samen op de boekingsbevestiging. Bij de verzekeringsmaatschappij waar ik mee werk, betekent dat als er eentje moet annuleren, dat de andere ook recht heeft op teruggave van de reissom.

De meeste verzekeringsmaatschappijen hebben deze regel, samen uit, samen thuis zeg maar. Daar hoef je niet eens voor samen te wonen.

Denk er wel aan dat een verzekeringsmaatschappij alleen onzekere voorvallen verzekerd, dus op het moment van boeken moet er niets zijn waardoor je nu al weet dat je waarschijnlijk de reis moet annuleren. Ik hoop dat de gezondheid van je zus beter wordt, en jij en je vriend op vakanie kunnen.
je moet uiteraard wel beiden 'n annuleringsverzekering afsluiten
Vervelende situatie zeg...

Zou je deze reis niet last-minute kunnen boeken?
Kijk ook even goed de voorwaarden na. Een bepaalde verandering in de gezondheid van je zus kan voor jullie misschien een reden zijn om te annuleren, maar het is mogelijk dat het nog niet urgent genoeg is voor de verzekering.
Wanneer er sprake is van een bestaande ziekte ( wanneer je kan verwachten dat een ziekte kan opspelen/verslechteren ) ten tijde van de boeking/afsluiten van verzekering is de kans heel groot dat er niet wordt uitgekeerd.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Haay

Ik werk op een reisbureau en als jullie een kortlopende annuleringsverzekering afsluiten (let op gelijk bij boeking doen) dan staan jullie beide op de polis, dan houdt in dat als een van jullie beide moet annuleren (*met een geldige reden) dan mag jouw vriend als 'reisgenoot zijnde' ook annuleren. Jullie zijn ten opzichte van elkaar verzekerd.

*Een geldige reden is o.a. ernstige ziekte (annuleren alleen op advies van de arts) of overlijden van jullie zelf of familie eerste of tweede graad.

Let op; even checken bij de betreffende verzekeringsmaatschappij waar je de verzekering gaat afsluiten of 'bestaande situaties' meeverzekerd zijn!! Want als de kwestie van jou zus nu al speelt dan kan de verzekering dit in het ergste geval bij controle niet uitkeren omdat dit bij boeking al bekend is. Wellicht is het mogelijk om een verklaring te krijgen van de arts dat het op dit moment 'goed' gaat en er geen reden is om niet op vakantie te gaan.

Annuleringskosten lopen op, hoe korter je voor vertrek moet annuleren des te hoger de kosten zullen zijn. Stel de annuleringskosten zijn 75% dan krijg je deze terug van de verzekering en de andere 25% van je reisbureau, de poliskosten van de verzekering, en soms de administratiekosten blijven natuurlijk staan.

Een andere optie kan zijn 'in de plaats stelling' dat als op het laatst blijkt dat jij niet mee kan omdat je zus slecht gaat, dat er iemand anders voor jou in de plaats gaat samen met je vriend. De kosten voor het wijzigen van de naam is circa ¤ 27,-

Succes en hopelijk heb je het niet nodig
Je vriend kan ook je schoonzus extra laten opnemen in de dekking. Mocht je toch moeten annuleren en mocht zij normaal gesproken voor hem niet in het pakket zitten, dan wel.

Hoop dat je het een beetje snapt, en alsnog niet nodig hebt.

Succes iig!!
In een ver verleden met een stel vrienden een vakantie naar spanje geboekt. Mijn eigen vriend ging ook mee. Uiteindelijk bleek hij ernstig ziek en moest een operatie ondergaan tijdens de vakantieperiode. Ook ik als vriendin heb toen kunnen annuleren. Werd gewoon geregeld door het reisbureau en we waren nog maar 20 ofzo. Heel netjes vond ik dat.
quote:Burritosaus schreef op 23 november 2010 @ 20:41:

Ik heb geen idee of dit (op hoog urgent gezet worden) recht is op (gedeeltelijke) teruggave van de reis, dat moet ik ook nog informeren.

Lastig, het lijkt me eigenlijk sterk dat een vergrootte kans op een orgaan/operatie voor een verzekeraar voldoende is. Het makkelijkste lijkt mij echt last minute boeken, maar ik weet niet of dat bij jullie bestemming/reisplannen mogelijk is.
Beste Burritosaus,

Als je allebei op de annuleringsverzekering staat ben je volgens mij gewoon verzekerd, alleen weet ik niet hoe het zit met je zus. Hopelijk gaat het allemaal goed met haar, maar het is wel een bestaande feit. Kijk voor de zekerheid eens bij annuleringsverzekering.

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven