Geld & Recht alle pijlers

Spaarbuffer met kindje op komst?

01-03-2012 09:52 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel een beetje hoeveel een normaal/verstandig bedrag zou zijn om achter de hand te hebben nu ik zwanger probeer te raken. Af en toe denk ik dat we goed bezig zijn, maar af en toe slaat de twijfel toe. Graag dus jullie input.. Hoe hebben jullie dat geregeld?

We hebben nu ongeveer 6000 euro samen, waarschijnlijk kan dit nog wel 10000 euro worden voor de zomer. We hebben een koophuis, vaste lasten ongeveer 1500 euro p/m, netto inkomen ongeveer 3000 p/m als we allebei een dag minder werken. Het kindje zal straks 3 dagen per week naar de opvang gaan (duur ).

We hebben overigens ook nog elk ongeveer 10000 euro op onze individuele rekeningen, maar daar willen we eigenlijk niet aan komen. Dat is namelijk ons echte hele-hoge-noodspaargeld.
Sorry, ik had even niet meer op dit topic gekeken.

Onze hypotheek is er een die we gemakkelijk kunnen betalen en die ver onder het maximale is wat we met onze inkomens hadden kunnen krijgen. Géén tophypotheek dus. Helpt dat?

En inderdaad: tegenover die schuld staat wel een huis.
quote:janniepannie schreef op 15 maart 2012 @ 15:13:

Hoezo niet? Wat is 30.000 spaargeld nog waard tegenover een kleine drie ton negatief vermogen?Vreemde redenatie. Ze moeten toch ergens wonen? Als ze een huurhuis hebben, hebben ze dezelfde maandelijkse lasten. Niet voor niets wordt een hypotheek bijvoorbeeld niet opgenomen bij BKR.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven