Geld & Recht alle pijlers

Telefoon is gejat

20-10-2016 12:29 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telefoon is gejat uit de zak van mijn jas kan de politie de telefoon traceren? Gaat om een iphone 7.
waarom zou de politie dat gaan doen??
Kan je zelf met zoek mn iphone
Wie wind zaait zal storm oogsten
https://support.apple.com/kb/ph2700?locale=nl_NL
Dat gaat de politie niet doen. Had je maar find my iphone moeten installeren.
quote:Orangetree schreef op 20 oktober 2016 @ 12:31:

Dat gaat de politie niet doen. Had je maar find my iphone moeten installeren.aanzetten bedoel je denk ik. Staat standaard aan als je icloud inschakelt.
De politie kan dat ja, maar die gaan dat echt niet doen.

heb je find my iphone geïnstalleerd?
.
Heb je al aangifte gedaan en dit aan de politie gevraagd?
quote:boterhammie schreef op 20 oktober 2016 @ 12:30:

waarom zou de politie dat gaan doen??Dat doen ze wel. Als de telefoon nog aan staat en je kunt in find my iPhone zien waar hij is, 112 bellen.
Aangifte gedaan. Telefoon is gelukkig verzekerd.
quote:Tale schreef op 20 oktober 2016 @ 12:38:

[...]

Dat doen ze wel. Als de telefoon nog aan staat en je kunt in find my iPhone zien waar hij is, 112 bellen.112 bellen? Hoe verzin je dit !
Gejat of verloren? Broekzak ia nou niet bepaald en handige plaats voor je telefoon. Op mijn werk heb ik hem soms in mijn broekzak. Valt er dan best vaak uit.
quote:gizzmo-returns schreef op 20 oktober 2016 @ 12:39:

[...]

112 bellen? Hoe verzin je dit !Advies van de politie, toen ik een paar weken terug hetzelfde had, alleen na een inbraak. Toen de telefoon kort na de aangifte weer aangezet werd, inderdaad 112 gebeld, en zeker dat daar wel op gereageerd werd. En met succes.
quote:gizzmo-returns schreef op 20 oktober 2016 @ 12:39:

[...]

112 bellen? Hoe verzin je dit !http://www.metronieuws.nl ... politie-mag-je-112-bellen

[...]

Dat doen ze wel. Als de telefoon nog aan staat en je kunt in find my iPhone zien waar hij is, 112 bellen.112 bellen? Nou dat lijkt me niet he
.

[...]

Dat doen ze wel. Als de telefoon nog aan staat en je kunt in find my iPhone zien waar hij is, 112 bellen.112? Want je telefoon bevindt zich in een levensbedreigende situatie? Of jijzelf?

[...]

Dat doen ze wel. Als de telefoon nog aan staat en je kunt in find my iPhone zien waar hij is, 112 bellen.

WTF is er volgens jou spoed aan een gejatte Iphone?
quote:Franka76 schreef op 20 oktober 2016 @ 12:41:

[...]

http://www.metronieuws.nl ... politie-mag-je-112-bellenDat was op koningsdag , ik denk niet dat het de standaard moet worden dat iedereen de poltie belt bij een gestolen telefoon. Tenminste, geen 112 lijkt mij
.
quote:Franka76 schreef op 20 oktober 2016 @ 12:41:

[...]

http://www.metronieuws.nl ... politie-mag-je-112-bellenDit betreft een heterdaadje op een evenement. Niet voor deze situatie geldend.
Het gaat er vooral om dat de politie niet wil dat jij zelf achter de dief aan gaat om eigen rechter te spelen.

Maar dat zal ook wel niet waar zijn of alleen op koningsdag gelden
quote:Tale schreef op 20 oktober 2016 @ 12:41:

[...]

Advies van de politie, toen ik een paar weken terug hetzelfde had, alleen na een inbraak. Toen de telefoon kort na de aangifte weer aangezet werd, inderdaad 112 gebeld, en zeker dat daar wel op gereageerd werd. En met succes.sorry maar ik vind 112 hiervoor bellen echt absurd
Echt? Jij vindt het absurd dat de politie op deze manier de inbreker probeert op te sporen?
Ik had het destijds ook niet verzonnen hoor, 112 voor een telefoon. Effect van al die campagnes waarin we gewaarschuwd worden vooral niet te snel te bellen. Maar het was echt politieadvies. Zo'n gejatte telefoon blijft niet lang op 1 plek, dus als je kunt peilen waar hij is, is het zaak snel te reageren. En ja, daar is de politie voor: boeven vangen.

Ik ben in elk geval blij dat ik het advies van de agent die mijn aangifte opnam opgevolgd heb.
Toen mijn Nokia 3310 werd gestolen had de politie hem getraceerd maar helaas liet dat alleen het gebied zien en niet een precies adres. Ze zouden ook een SMS actie starten waarbij de dief (of volgende eigenaar die van niks wist) steeds SMSjes kreeg dat de telefoon was gestolen en dat men die kan afgeven bij de politie. Helaas hielp dat ook niet.

Maar ik denk dat ze het daar inmiddels te druk voor hebben en dus niet meer doen tenzij je zelf duidelijke aanwijzingen hebt. Heb wel eens gehoord dat iemand zijn telefoon had getraceerd met find my phone ofzo, toen de politie gebeld en toen samen de telefoon bij de dief ophalen.
Zo, uitgevloekt zie ik? Deze titel en OP zijn een stuk beter ja.

Verder: als je het wil weten zou ik gewoon het algemene nummer van de politie bellen om het na te vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven