Geld & Recht alle pijlers

Telefoon is gejat

20-10-2016 12:29 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telefoon is gejat uit de zak van mijn jas kan de politie de telefoon traceren? Gaat om een iphone 7.
Grappig dat men kennelijk denkt dat 112 vooral niet gebruikt moet worden zoals het bedoeld is

Het alarmnummer 112 is er voor spoedeisende hulp. Dus wanneer uw of iemand anders leven in direct gevaar is. Bijvoorbeeld als u of iemand anders zwaar gewond is en dringend medische hulp nodig heeft. Of wanneer u getuige bent van een misdrijf. Bijvoorbeeld geweld, moord, een inbraak of diefstal.

Maar ja, wat weet de Rijksoverheid ook
Bij heterdaad 1-1-2, als de spoed eraf is volstaat 0900-8844 hoor
quote:Joept schreef op 20 oktober 2016 @ 13:27:

Bij heterdaad 1-1-2, als de spoed eraf is volstaat 0900-8844 hoorMet zoek-mijn-telefoon zien waar je telefoon is is heterdaad genoeg hoor
hahaha, heb je 0900-8844 wel eens geprobeerd te bellen? Je bent zeker een half uur bezig als je iemand wilt spreken! Komt nog bij dat die computer mijn woonplaats met de beste wil van de wereld niet verstaat. Heel irritant.

Maar een bekende had zijn zoek mijn iphone wél aanstaan en wist dus ook in welk huis de telefoon zich bevond. Politie gebeld. Deze gaf aan dat hij zelf maar aan moest bellen en zijn telefoon terug moest vragen. hij mocht wel even het adres doorgeven voor het geval het mis zou gaan, dan wisten ze waar ze hem moesten zoeken . Zal dus ook wel liggen aan degene die je aan de lijn krijgt.
quote:Bugs_Bunny schreef op 20 oktober 2016 @ 13:33:

[...]

Met zoek-mijn-telefoon zien waar je telefoon is is heterdaad genoeg hoor

Precies.

'Mijn' telefoondief bleek een goede bekende van de politie die nog meer spullen had die niet van hem waren. 112 bellen voor een gejatte telefoon is echt de bedoeling, omdat het met een beetje mazzel ervoor zorgt dat zulke figuren kunnen worden aangehouden.
Balen dat je telefoon gejat is. Waar is dit gebeurd?

Telefoon van vriend is een keer gejat tijdens koopzondag. Politie zei dat dit gedaan wordt door Oost-Europese bendes die het hele land doorreizen. In de drukte zijn ze zo weg of ze geven hun telefoon aan een handlanger die er vervolgens snel vandoor gaat. Dag erna zitten ze allemaal weer in een busje op weg naar de volgende stad.

Ons overkwam het onder onze ogen en wij zijn echt niet dom of naïef. Ze hebben je zo te pakken.
quote:Franka76 schreef op 20 oktober 2016 @ 12:48:

Echt? Jij vindt het absurd dat de politie op deze manier de inbreker probeert op te sporen?

de telefoon van TO is in haar eigen huis door een inbreker uit haar zal gestolen? De dief is nu ineens al een inbreker...

En ik vraag me wel af hoe TO zo zeker weet dat hij uit haar zak gestolen is en niet gevallen.
Ligt hij niet ergens onder de troep in je huis?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 20 oktober 2016 @ 14:33:

Ligt hij niet ergens onder de troep in je huis?Jij hebt ook geloept.
quote:-Belle- schreef op 20 oktober 2016 @ 14:08:

[...]

de telefoon van TO is in haar eigen huis door een inbreker uit haar zal gestolen? De dief is nu ineens al een inbreker...

En ik vraag me wel af hoe TO zo zeker weet dat hij uit haar zak gestolen is en niet gevallen.

Lees even goed terug, ik reageerde op iemand anders waar telefoon wel uit huis was gestolen tijdens een inbraak...

Dus niet dat telefoon van TO door inbreker is meegenomen
Wie wind zaait zal storm oogsten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven