Geld & Recht alle pijlers

Uitkering bijstand en de regels.

23-12-2011 22:31 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
@
quote:Liesje75 schreef op 24 december 2011 @ 11:06:

Misschien ben ik idd wel te bekrompen?

Bekrompen is niet het woord wat in me op komt. Te bemoeizuchtig is wel de indruk die je wekt. Omdat je maar veroordeelt en veroordeelt, op zoek bent naar medestanders maar vragen niet beantwoord. Er zijn maar weinig mensen hier die de acties van moeder zonder meer góedkeuren, maar men wil ze ook niet ronduit afkeuren om het simpele feit dat er niet genoeg informatie is.

Jij wil die informatie niet geven, is je goed recht. En zeker als het om privacy gaat heb je daarin nog groot gelijk ook.

Maar je wil wèl dat we massaal met jou mee gaan huilen dattutallemaalzoerrugis en dat gaat zonder die informatie gewoonweg niet gebeuren, al ga je op je hoofd staan.
quote:isabon schreef op 23 december 2011 @ 22:45:

In dit soort topics is "een vriend" altijd "mijn vriend"Yep. Net als het andere topic van TO denk ik.
quote:Liesje75 schreef op 23 december 2011 @ 22:59:

Is wel wrang hoor.Onze vriend doet het heel erg goed vinden wij.Wij vinden het knap van hem dat hij het zo doet zoals hij het doet,nadat ze is vreemdgegaan (met dus die nieuwe partner) en hem dus op behoorlijke manier heeft geschoffeerd sinds die tijd.

@Missprinceza;Ze zit niet lekker in haar vel.Vandaar de zw.Maar ze werkte dan ook maar 9 uur in de week.Hier hebben zijn kinderen natuurlijk geen fuck mee te maken.
* Ook een mooi topic als voorbeeld ;"Kinderalimentatie en bijstand" van 29-11-2011.*
Als ik het goed heb gelezen, is er dus het volgende aan de hand:

Moeder ging vreemd en binnen 2 weken na het uitkomen daarvan, zijn moeder en vader uit elkaar gegaan. Kinderen (3 in de leeftijd van 5 t/m 10 jaar) zijn meteen geconfronteerd met de nieuwe partner van moeder, terwijl moeder en vader net uit elkaar waren.

(lijkt mij erg heftig voor de kinderen).

Moeder zit voor 9 uur in de ziektewet en de rest wordt aangevuld door de gemeente (bijstand). Vader betaalt alimentatie, maar moeder kan hiermee niet genoeg kopen voor de kinderen (jassen, schoenen enz.) en vraagt vader meer bij te dragen. Nieuwe partner van moeder is vaak bij moeder, hij betaalt vaak de boodschappen en hij neemt moeder mee op vakantie. Moeder is de hele dag thuis, maar kinderen blijven wel over op school. Moeder wil met nieuwe partner op vakantie, terwijl zij die periode de kinderen heeft. Zij wil dat de kinderen naar vader gaan, terwijl vader al iets had gepland, want hij zou de kinderen niet hebben. Moeder wordt boos dat vader de kinderen niet wil. Vader zegt zijn eigen plannen af en neemt de kinderen in huis, terwijl ze dan eigenlijk bij moeder hoorden te zijn.

(ik begrijp wel dat dit steekt bij vader. Hij betaalt alimentatie en draagt extra bij, zodat zijn kinderen nieuwe schoenen en jassen hebben. Hij vangt de kinderen op wanneer moeder geen zin heeft in de kinderen, omdat ze liever op vakantie wil. Moeder maakt pret met nieuwe partner, vraagt extra geld aan vader, houdt zich niet aan de omgangsregeling en kinderen zijn erg snel geconfronteerd met nieuwe partner moeder. Gebaseerd op de informatie van TO lijkt het mij dat de kinderen nogal de dupe zijn van de leefwijze van moeder.)

Wat betreft het overblijven: misschien is de school te ver weg om de kinderen thuis te laten eten?

Wat betreft het extra bijdragen van vader: laat hem zelf die extra dingen kopen in plaats van geld te geven aan moeder (of doet hij dat al?) Dan kan hij zelf bepalen hoeveel hij hier aan uitgeeft.
Dit is de reden dat ik met liefde 400 euro onder het bijstandsniveau leef. Hoef ik niet over mijn schouder te kijken als vriend een keer de boodschappen betaald.

Mijn fantastische ex betaald wel 100 euro per kind en heeft ooit een keer hele dure schoenen gekocht en gaat sinds die tijd prat op zijn geweldige bijdrage en zegt tegen de kinderen dat hij heel veel betaald.

Misselijk, walgelijk en ziek, mensen die zich bemoeien met een ander. Get a life.

Ik ga morgen met opgeheven hoofd eendeborst in portsaus eten omdat ik niet hoef te verantwoorden dat ik een uurtje grijs heb gewerkt om een feestjurk van 10 euro uit de kringloop te kopen (niet te verwarren met dezelfde die nieuw voor 175 nog in winkel hangt). Mijn haren geverfd met een pakje uit de action van 5 euro en ik zie er onbetaalbaar uit, en dat is mijn vrijheid ook.

Dat mijn ex in dure nieuwe kleren zit te zaniken dat hij 700 euro kwijt is aan zijn kerstdiner met blabla en hij dat ook nog geld aan zijn ex moet betalen (ja dat kapitaal van 100 euro, waar je dus inderdaad geen nieuwe schoenen van kan betalen), is zijn probleem en dat van zijn omgeving die graag gelooft hoe hard hij werkt en hoe goed hij is.

Dat hij zijn vrouw zwaar overspannen in de ziektewet het geluk met een nieuwe vriend misgunt. Is ook zijn probleem.

Wat weet TO nu wat er werkelijk speelt.

Dingen zijn NOOIT wat het lijkt.

Bemoei je met je eigen zaken.

Echt vanwege dit soort misselijke mensen heb ik een heel creatief leven. Mij zie je niet in de bijstand. Nooit weer.

Elke keer als je de deur uitgaat zie je een schaduw. Kom je thuis van boodschappen staat er toevallig iemand de straat te bekijken, toevallig zijn er werkzaamheden, makelaars, colporteurs, rokende mannen met broodbakje onder de lantaarnpaal. En de eeuwige angst dat je met je kinderen op straat komt te staan.

Kinderen die je naar de overblijf laat om te kunnen solliciteren, ontstressen, even niet op de huid te zitten met volwassen problemen. En oh wat ben je fout.

Rot op bemoeial, jezus wat maak je mij boos.

Maar goed je zal zelf nooit in deze situatie komen, dat gebeurt alleen bij aso's.
*
Dus het is een gevoel dat jij hebt over haar mentaliteit? Kutnijd dus.

Echt, dat je het verzint om de woorden "bijstand" en "een leuk inkomen" in één zin te noemen. Dat geeft al aan dat je geen idee hebt hoe laag die bijstand eigenlijk is en hoe zwaar deze moeder het eigenlijk heeft. En maar af blijven zeiken...

Dat ze ziek is, is overigens door een arts geconstateerd. Anders mag ze echt niet in de ziektewet blijven. Maar fijn voor jou dat jij het beter denkt te weten. Laat me raden: zonder dat je daar ooit een relevant diploma voor hebt gehaald? Ja, dat dacht ik al...
Liesje, zolang jij niet heel concreet en feitelijk (en dus niet van horen zeggen) weet hoe vaak per week de nieuwe partner daar is en hoeveel hij meebetaalt en -zorgt kun je niet over deze situatie oordelen.

Overigens, waarom blijft je vriend dan extra geld aan haar geven buiten de alimentatie om? Dat lijkt mij niet echt snugger. Als de kinderen naar zijn oordeel echt een jas o.i.d. nodig hebben kan hij die altijd nog zelf gaan kopen i.p.v. geld te geven aan haar.
Ze heeft zich voor die bijstand te verantwoorden mazr zeker NIET aan jullie. Daar gaat het om. En idd, de bijstand een 'lekker inkomen' noemen? U is wat wereldvreemd?
Wordt je nou niet moe van jezelf met het zoeken naar dingen waarop je de ex van je vriend kunt pakken?
Zucht..dat doet hij ook branwen,hij koopt ook allerlai dingen voor ze omdat wanneer hij haar geld gaf als ze daar om vroeg,het geld weg was en de kinderen niet een jas of schoenen kregen etc.

Hij doet dat ook buiten de alimentatie om,dus dat is toch ook netjes?

Haar ex weet toch wel hoe vaak hij daar is ,man o man.Dat weet je toch ook als je de kinderen aan de lijn hebt bv of je ziet de auto daar dagelijks staan.Of bij brengen en halen van de kids.

Oh en tiepmiepie,er zijn een hele hoop mensen die onterecht in de ziektewet zitten of onterecht in de bijstand zitten.Dat lieg ik niet,dat zijn feiten.

Moet jij me even uitleggen hoe dat dan gekomen is.Misschien omdat die artsen allemaal zo geleerd zijn en die mensen dus ziek verklaard hebben?Kom nou.Hoef ik niet geleerd voor te zijn hoor.Het is mij wel duidelijk.
Als die vader een echte vent is, vraagt hij co ouderschap.

Of heeft hij daar toch niet zoveel zin in, kinderen naar school brengen, helpen met huiswerk, mee naar de tandarts, minder werken om thuis te zijn als ze uit school komen, minder verdienen, minder tijd voor zichzelf... gewone dagelijkse dingetjes, kinderen die dreinen als ze iets niet lusten, die niet willen luisteren.

De moeder doet hier het grote werk hoor door de kinderen op te voeden.

Vader komt af en toe even langs en schept op over het geld dat hij besteed aan zijn EIGEN kinderen
*
@pearle,nu moet jij niet aannames gaan maken he.

Deze vader wil WEL de kinderen bij zich hebben hoor.Het liefst fulltime.
quote:Liesje75 schreef op 24 december 2011 @ 14:03:

@pearle,nu moet jij niet aannames gaan maken he.

Deze vader wil WEL de kinderen bij zich hebben hoor.Het liefst fulltime.

Als 1 van de ouders co ouderschap wil, gaat dat normaal gesproken altijd door.

behalve als hij ver weg gaat verhuizen, of als er gebleken is dat hij niet in staat is de kinderen op te voeden

Dus ik heb niet het idee dat hij het echt wil, anders zou de CO zo een feit zijn..
Het was in jouw geval toch maar 1 kind, of heb je weer een nieuwe vriend met een ex die niet doet wat jij wil en kinderen?
Waar bemoei je je eigenlijk mee, Liesje75? Je komt ontzettend rancuneus over. Het zijn jouw zaken niet. Of gaat het hier toch om 'je' vriend in plaats van om 'een' vriend?
Lekkere 'een' vriend heb jij dat hij alle cijfers en bedragen zo aan iedereen vertelt. Als het al waar is en hij niet er wat bij optelt.
quote:Liesje75 schreef op 24 december 2011 @ 13:54:

Haar ex weet toch wel hoe vaak hij daar is ,man o man.Dat weet je toch ook als je de kinderen aan de lijn hebt bv of je ziet de auto daar dagelijks staan.Of bij brengen en halen van de kids.

En dit vind jij concreet en feitelijk?
Waarom neemt TO het op voor die vriend van haar?

Lijkt me dat wanneer hij zich niet druk maakt om de 'dingen' zij dat al zeker niet moet doen.

Zijn situatie kan HIJ alleen oplossen of veranderen, niet JIJ
Maar wat betaald die nieuwe vriend van haar allemaal dan? De huur? Gas, water, electra, spullen voor de kinderen? Of alleen af en toe boodschappen omdat hij daar regelmatig is. Volgens mij is het trouwens in de bijstand ook niet verboden dat je op vakantie gaat terwijl iemand anders betaald. Volgens mij wordt dat ook niet ingehouden. Het enige extra dat ze krijgt is naar wat ik lees, alleen nog maar de spulletjes voor de kinderen.

Overigens als zij hier zou posten over hoe snel haar nieuwe vriend introk, dan zou ze daar idd veel kritiek over krijgen. Maar dat staat los van de andere punten over alimentatie en bijstand.
Hij mag overigens ook elke dag bij haar zijn, alleen blijven slapen mag maar 3x per week
quote:Kier_V schreef op 24 december 2011 @ 14:17:

Waarom neemt TO het op voor die vriend van haar?

Lijkt me dat wanneer hij zich niet druk maakt om de 'dingen' zij dat al zeker niet moet doen.

Zijn situatie kan HIJ alleen oplossen of veranderen, niet JIJ vraag ik me ook af, ik kan in geen enkele post opmaken dat die man er zo over klaagt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Liesje75 schreef op 24 december 2011 @ 14:01:

@ feeks,nee hoor.Dat is niet zoeken. Dat is net zoiets als tijdverdrijf op een forum en reageren op mensen haha

Ja laten we even lekker denigrerend gaan doen zeg.

En Oriane,ze heeft aan niemand iets te verantwoorden idd.

Alleen nu ik weet hoe dat een beetje zit met bijstand ed verwachten we dat ze wel in de problemen gaat komen.

En dan sta jij achter de gordijnen je te verkneukelen zeker? Mens waar bemoei jij je mee!

En zoals ik al zei;Bijstand 1184¤,extraatjes en speelgoed en kleding voor de kids worden betaald door ex,nieuwe vriend die wat meebetaald..mwaaa,ik weet niet maar volgens mij is dat nog niet zo heel slecht.Vooral als je nog wat subsidies en vergoedingen van de bijstand krijgt.

Noem mij maar gek,maar ik ken ze die het met minder moeten doen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven