Uitkering minderjarige
zondag 4 maart 2018 om 20:03
Hallo allemaal,
Sinds ruim een jaar ben ik voogd van mijn zusje nu 16 jaar. Nadat onze moeder overleed.
Nu is het zo dat zij in een instelling woont, En ik verder al haar zaken regel.
Gisteren kwam ik op de site van Rijksoverheid en las is dat als er 1 voogd is voor het kind dat het kind mogelijk recht heeft op een kleine uitkering.
Het wel zo dat ik samenwoon maar mijn vriend is geen voogd en ik betaal haar kosten zelf.
Ik zou het fijn voor haar vinden omdat er dan misschien wel iets gespaard kan worden voor haar wat ik niet kan.
Is er iemand die hier meer vanaf weet?
Sinds ruim een jaar ben ik voogd van mijn zusje nu 16 jaar. Nadat onze moeder overleed.
Nu is het zo dat zij in een instelling woont, En ik verder al haar zaken regel.
Gisteren kwam ik op de site van Rijksoverheid en las is dat als er 1 voogd is voor het kind dat het kind mogelijk recht heeft op een kleine uitkering.
Het wel zo dat ik samenwoon maar mijn vriend is geen voogd en ik betaal haar kosten zelf.
Ik zou het fijn voor haar vinden omdat er dan misschien wel iets gespaard kan worden voor haar wat ik niet kan.
Is er iemand die hier meer vanaf weet?
zondag 4 maart 2018 om 22:32
Wat absurd en naar dat je nog in een dergelijke situatie moet geraken vandaag de dag.
Ik weet niet waarom ze in een instelling zit; maar ze is nu nog 16. Mensen zoeken die als ouders zouden kunnen en willen fungeren zou mogelijk beter zijn, indien zij dit kan (ik weet niet waarom ze in een instelling zit). Een facebook-oproep kan dit al veroorzaken. Het zijn uiteraard je ouders niet... maar oudere mensen die qua leeftijd je ouders hadden kunnen zijn of ouder, zijn erg fijn voor jou en je zus om in je leven te hebben en niet enkel je zus maar ook jou te ontlasten wanneer nodig. En er zijn mensen die dat graag voor je doen en jullie als kinderen willen ontvangen ook al zijn het je ouders niet.
Ik weet niet waarom ze in een instelling zit; maar ze is nu nog 16. Mensen zoeken die als ouders zouden kunnen en willen fungeren zou mogelijk beter zijn, indien zij dit kan (ik weet niet waarom ze in een instelling zit). Een facebook-oproep kan dit al veroorzaken. Het zijn uiteraard je ouders niet... maar oudere mensen die qua leeftijd je ouders hadden kunnen zijn of ouder, zijn erg fijn voor jou en je zus om in je leven te hebben en niet enkel je zus maar ook jou te ontlasten wanneer nodig. En er zijn mensen die dat graag voor je doen en jullie als kinderen willen ontvangen ook al zijn het je ouders niet.
maandag 5 maart 2018 om 03:38
Ze woonde toen mijn moeder overleed al in een gesloten instelling omdat ze een beetje onhandelbaar was/is .nu zit ze niet meer gesloten maar op een plek waar ze haar op weg kunnen helpen met zelfstandigheid ze heeft de stempel ‘zwakbegaafd’
Ze heeft een poosje hier gewoond maar dat ging echt niet
Ze kan niet meer terug geplaatst worden in een gezin.
Als een kind al een aantal jaar in instellingen woont lijkt dat vaak niet meer te werken.
Ze heeft een poosje hier gewoond maar dat ging echt niet
Ze kan niet meer terug geplaatst worden in een gezin.
Als een kind al een aantal jaar in instellingen woont lijkt dat vaak niet meer te werken.
maandag 5 maart 2018 om 08:38
.gizzmo-returns schreef: ↑04-03-2018 20:49Heb je hier al eens over gesproken met haar begeleiders van de instelling waar ze woont?
Is er een maatschappelijk werker verbonden aan de instelling waar je zusje verblijft? Die zal exact weten wat er mogelijk is.