Geld & Recht alle pijlers

Uitkering opgeschort.

21-09-2016 13:53 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zit ik sinds maart in een bijstandsuitkering. Ik ben 26 jaar. Ben veel bezig met het zoeken naar baantjes. Tussentijds werk ik af en toe via de uitzendbureaus.

Echter is dit nooit meer dan mijn uitkering en word ik dus altijd aangevuld. Nu had ik deze maand veel minder werk en was afhankelijk van de uitkering. Echter kreeg ik op een dinsdag middag een persoonlijke brief in mijn bus of ik de volgende ochtend om 09.00 uur aanwezig kon zijn, ik had zelf om een uur of 4 een stapel van 5 brieven uit de brievenbus gehaald en daar zat toen nog niets bij. Ik woon in een flat dus ga niet paar keer per dag langs de brievenbus, ik had de stapel er uit gehaald en had niet gedacht dat er nog iets persoonlijks bezorgd zou worden waarvan ik via de mail geen melding van kreeg zodat ik wist waar ik aan toe was.

In de brief stond dus als ik er de vorige dag niet was mijn uitkering stop gezet werd. Ik vind dit erg jammer omdat ik toen al had aangegeven van he ik woon in een flat als jullie dan iets leuks bedenken en ergens aan het einde van de dag in mijn bus gooien laat het mij dan even weten in een mailtje o.i.d. zodat ik er rekening mee kan houden, dit is niet gedaan en nu is mijn uitkering dus gestopt.

Wat kan ik hier nu mee doen? Ik krijg doodleuk mail terug " tja je was niet op de afspraak verschenen" nee goh gek he.. Baal baal baal.
Raar verhaal. Heeft de gemeente een reden om je van fraude te verdenken dat ze je zo op een korte termijn opriepen? Is er al eerder wat voorgevallen?
En wat je kan doen? Wat staat er in de brief wat je moet doen om de opschorting op te heffen? Zal vast info over instaan neem ik aan?
Als de brief echt een dag van te voren bezorgd is zou je kunnen proberen bezwaar te maken. Maar kom op zeg, je werkt niet. Dan zou je er toch redelijkerwijs van uit mogen gaan dat je dagelijks kijkt of je post hebt. En dat je weet dat als je om 9 uur je brievenbus leegt het zomaar zou kunnen dat je 's middags nog een keer post hebt
Wat is de dagtekening van de brief?
quote:gizzmo-returns schreef op 21 september 2016 @ 13:56:

Raar verhaal. Heeft de gemeente een reden om je van fraude te verdenken dat ze je zo op een korte termijn opriepen? Is er al eerder wat voorgevallen?nee eigenlijk helemaal niet daarom begrijp ik het niet. Ik werk in de tussentijd bij uitzendbureau banen om wat geld te sparen om straks een studie te kunnen gaan volgen, bovenop het geen waar ik nu voor afgestudeerd ben. Ik heb echt geen idee waarom zo kortdag die brief.
Als het goed is staat in de opschortingsbrief wat je moet doen om het te herstellen.
Ik neem aan dat je je loon opgeeft toch?

Hoezo sparen? Het is toch niet extra?
quote:gizzmo-returns schreef op 21 september 2016 @ 13:56:

Raar verhaal. Heeft de gemeente een reden om je van fraude te verdenken dat ze je zo op een korte termijn opriepen? Is er al eerder wat voorgevallen?Misschien was de brief al eerder gemaakt ofzo. Ik kreeg ook wel eens brieven van de sociale dienst die dan bijvoorbeeld de 20ste binnen kwamen terwijl de datum op de brief de 12de was...lekker handig.
quote:juul29 schreef op 21 september 2016 @ 13:58:

Als de brief echt een dag van te voren bezorgd is zou je kunnen proberen bezwaar te maken. Maar kom op zeg, je werkt niet. Dan zou je er toch redelijkerwijs van uit mogen gaan dat je dagelijks kijkt of je post hebt. En dat je weet dat als je om 9 uur je brievenbus leegt het zomaar zou kunnen dat je 's middags nog een keer post hebtEcht? Moet je er tegenwoordig van uit gaan dat de post twee keer per dag wordt bezorgd? Bijzonder
Het is je eigen verantwoordelijkheid om niet in de brievenbus te kijken.

Als de brief echt een dag van te voren bezorgd is zou je kunnen proberen bezwaar te maken. Maar kom op zeg, je werkt niet. Dan zou je er toch redelijkerwijs van uit mogen gaan dat je dagelijks kijkt of je post hebt. En dat je weet dat als je om 9 uur je brievenbus leegt het zomaar zou kunnen dat je 's middags nog een keer post hebt

m

Ik begrijp niet waar je het over hebt? Ik heb rond een uur of 4 mijn brievenbus geleegd. Echter is er daarna dus een persoonlijke brief in de bus gegooid. Ik werk wel helaas kom ik alleen nooit boven bijstand niveau uit maar ik pak elk werk aan wat er op mijn pad komt.

De dagtekening van de brief is 6 september en 7 september moest ik om 9 uur aanwezig zijn
Volgens mij worden die brieven niet een dag van te voren bezorgd en ze gooien hem ook niet zelf door de bus maar met de reguliere post mee. Welke verzenddatum staat op de brief en welke datum moest je je melden??

Daarnaast zit je in de bijstand en dien je altijd beschikbaar te zijn voor werk. Dus ook als ze je oproepen om langs te komen. kom je niet zitten daar inderdaad gevolgen aan maar krijg je eerst een waarschuwing en dan wordt je vaak pas gekort. Dus ben je al eerder een keer niet op een afspraak geweest??
Life is like an hourglass glued to the table.
quote:Bugs_Bunny schreef op 21 september 2016 @ 14:00:

[...]

Echt? Moet je er tegenwoordig van uit gaan dat de post twee keer per dag wordt bezorgd? BijzonderHier komt de post 2x per dag, 2 verschillende bedrijven. Een keer rond de lunch en een keer aan het einde van de middag. Maar bij jou wordt de post altijd voor 9 uur bezorgd? Dat vind ik pas bijzonder

Als de brief echt een dag van te voren bezorgd is zou je kunnen proberen bezwaar te maken. Maar kom op zeg, je werkt niet. Dan zou je er toch redelijkerwijs van uit mogen gaan dat je dagelijks kijkt of je post hebt. En dat je weet dat als je om 9 uur je brievenbus leegt het zomaar zou kunnen dat je 's middags nog een keer post hebtZe heeft haar brievenbus om 4 uur geleegt, tevens heeft toch verschillende baantjes via het uitzendbureau. Moeilijk hé lezen
quote:gizzmo-returns schreef op 21 september 2016 @ 14:00:

Ik neem aan dat je je loon opgeeft toch?

Hoezo sparen? Het is toch niet extra?Klopt het is niet extra, maar heb wel mijn uitgaven zo laag gehouden zodat ik toch een studie kan volgen. En het zelf ook bij elkaar gewerkt heb en niet door alleen maar mijn handje open te houden en uitkering te ontvangen.
quote:juul29 schreef op 21 september 2016 @ 14:03:

[...]

Hier komt de post 2x per dag, 2 verschillende bedrijven. Een keer rond de lunch en een keer aan het einde van de middag. Maar bij jou wordt de post altijd voor 9 uur bezorgd? Dat vind ik pas bijzonderWaar haal je 9 uur vandaan? Ik gaf aan dat om 4 uur ik de brievenbus had geleegd.
Ik vind dit maar een vreemd verhaal. De gemeente gaat echt niet langs je huis om een persoonlijke brief af te geven.
Ja, dat is wel wat kortdag...

Maar heb je ook gebeld zodra je de brief zag? Om te vragen om uitleg? Mailen is in dit soort situaties niet echt handig...
Maar goed, wat is je vraag nu?

Bel de gemeente op wat je kunt doen om hier tegen in bezwaar te gaan.
quote:hobbelpaardje schreef op 21 september 2016 @ 14:02:

[...]

m

Ik begrijp niet waar je het over hebt? Ik heb rond een uur of 4 mijn brievenbus geleegd. Echter is er daarna dus een persoonlijke brief in de bus gegooid. Ik werk wel helaas kom ik alleen nooit boven bijstand niveau uit maar ik pak elk werk aan wat er op mijn pad komt.

De dagtekening van de brief is 6 september en 7 september moest ik om 9 uur aanwezig zijnAls dit echt waar is moet je contact opnemen met je consulent zo snel mogelijk en vragen hoe dit kan en hoe je opschorten kan voorkomen. Echt nu bellen dan.
Life is like an hourglass glued to the table.
quote:hobbelpaardje schreef op 21 september 2016 @ 14:02:

[...]

m

De dagtekening van de brief is 6 september en 7 september moest ik om 9 uur aanwezig zijn

Ik las in je OP dat je om 9.00 uur 's ochtends je brievenbus hebt geleegd. En dat de brief daarna is aangekomen, als ik dat fout heb excuus. Daar sloeg mijn reactie op.

Maar je zegt dus dat je na 16.00 uur een brief hebt gehad?
quote:Bugs_Bunny schreef op 21 september 2016 @ 14:00:

[...]

Echt? Moet je er tegenwoordig van uit gaan dat de post twee keer per dag wordt bezorgd? BijzonderJe hebt verschillende bezorgdiensten in de grote steden bugs, naast de tnt ook de stadspost, en een andere waarvan ik de naam niet weet.
quote:juul29 schreef op 21 september 2016 @ 14:03:

[...]

Hier komt de post 2x per dag, 2 verschillende bedrijven. Een keer rond de lunch en een keer aan het einde van de middag. Maar bij jou wordt de post altijd voor 9 uur bezorgd? Dat vind ik pas bijzonderOh, zei ik dat? Goh
quote:peach1990 schreef op 21 september 2016 @ 14:02:

Volgens mij worden die brieven niet een dag van te voren bezorgd en ze gooien hem ook niet zelf door de bus maar met de reguliere post mee. Welke verzenddatum staat op de brief en welke datum moest je je melden??

Daarnaast zit je in de bijstand en dien je altijd beschikbaar te zijn voor werk. Dus ook als ze je oproepen om langs te komen. kom je niet zitten daar inderdaad gevolgen aan maar krijg je eerst een waarschuwing en dan wordt je vaak pas gekort. Dus ben je al eerder een keer niet op een afspraak geweest??

Jawel het was een open brief, dus niet dichtgeplakt, zonder postzegel en er staat ook op persoonlijk bezorgd.

Ik ben ook altijd beschikbaar voor werk. Nee ik ben altijd op de afspraken geweest daarom begrijp ik hier ook geen fluit van. Maar als ik om 16.00 uur mijn brievenbus leeg, dan ga ik er niet van uit dat er met het etenstijd en daarna ook nog iets in word bezorgd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven