Geld & Recht alle pijlers

Uitvaartvraag

13-12-2017 19:40 379 berichten
Ik hoor de hele tijd van die spotjes van Dela of monuta op de radio van die vrouw die haar begrafenis al helemaal voor zich ziet...
Als ik nou doodga, heb ik niets geregeld. Het kan me ook weinig schelen, dan ben ik dood. Een beetje milieu bewust en goedkoop zou handig zijn voor mijn nabestaanden maar zelfs daar heb ik geen eisen in.
Ik heb dan ook geen verzekering of spaarpot hiervoor.

Wat vinden jullie?

Uitvaart betaal en regel je zelf voor je dood

Totaal aantal stemmen: 195

Ja (76%)
Nee (7%)
Hangt ervan af (17%)
blijfgewoonbianca schreef:
13-12-2017 22:30
Zou jij daarna nog je ingevroren gehakt lusten? Wat kost een beetje een nieuw vriezertje?

Gewoon eentje van Marktplaats joh. :proud:
karin12345 schreef:
13-12-2017 22:26

In je tuin begraven mag helaas niet.
Uitstrooien op eigen grond mag volgens onze uitvaartondernemer wel, dus dat is ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
13-12-2017 22:33
Gewoon eentje van Marktplaats joh. :proud:
Dan weet je helemaal niet hoeveel dooie oma's er in hebben gelegen. @(
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
We hebben onze kinderen ook vanaf de geboorte al meeverzekerd. Toen hadden we echt nog geen grote buffer.
QueenArachnia schreef:
13-12-2017 22:31
Mja.. Ik geloof niet dat ik nou zo veel na te laten heb. :P
Dus draait mijn familie er voor op ( en daar zit ook weinig) of de gemeente.

Nou dan betaal ik zelf wel een paar euro per maand om dat te voorkomen.
Dat kan ja. Maar je kunt het dus ook zelf apart zetten en dan betaal je niet mee aan de spotjes van Dela. Zelfde resultaat.
13-12-2017 22:30
Zou jij daarna nog je ingevroren gehakt lusten?
:HA:

Pas mijn schoonmoeder verloren en ik zie haar al liggen tussen de blokjes spinazie en de sudderlapjes. Zou ze zelf trouwens prima gevonden hebben, maar nee, ik zou het nooit doen.
gizzmo-returns schreef:
13-12-2017 21:03
En to?
Tsja, wat moet ik zeggen. De meerderheid is het niet met me eens. Ik heb mijn ideeën over mijn uitvaart wel eens besproken met mijn partner en hij zal over de prijs niet direct op een houtje hoeven bijten. Mijn kinderen zal ik het eens vragen als ze ouder zijn en het komt ter sprake wat zij vinden.
13-12-2017 22:41
Als het er veel zijn geweest, is het vast een degelijk exemplaar.
Kan het nog veel "rondes mee", zoals ze altijd zeggen.
13-12-2017 22:41
Bij een tweedehands auto ook niet als ik dit allemaal lees hier :O
felice71 schreef:

Eigenlijk zou ik ook gewoon mijn kind moeten verzekeren voor die paar euro.. maar daar wil ik dan opeens niet aan denken
Ik heb mijn kinderen voor veel meer verzekerd dan ik zelf ben. Hoe jonger, hoe meer vrienden, kennissen, collega's, teamgenoten, stapvrienden, etc .
Ik ben laatst bij een uitvaart geweest van een jong iemand en daar konden mensen de aula niet eens in.
nachtvlinder1977 schreef:
13-12-2017 22:43
Brrrr.
felice71 schreef:
Mijn moeder heeft mij en mijn broer ooit verzekerd. Die loopt nu nog steeds voor 4 euro per maand. Is te doen.

Eigenlijk zou ik ook gewoon mijn kind moeten verzekeren voor die paar euro.. maar daar wil ik dan opeens niet aan denken
Ik zou dan zelf eerder kiezen voor een levensverzekering die 30 jaar loopt, dan stopt het betalen tenminste een keer.
Tillif schreef:
13-12-2017 22:42
Dat kan ja. Maar je kunt het dus ook zelf apart zetten en dan betaal je niet mee aan de spotjes van Dela. Zelfde resultaat.
Ja óf niet.
Dan betaal ik mijn paar euro per maand direct aan Dela, kan ik het niet uitgeven aan een kapotte wasmachine én hoef ik ook nog eens niets zelf te regelen als een van mijn geliefden doodgaat. Win Win Win.
13-12-2017 22:43
Wat niet weet, wat niet deert.
13-12-2017 22:44
Brrrr.
Krijg nu opeens de kriebels van onze tweedehands Opel Corsa :-?
karin12345 schreef:
13-12-2017 22:45
Wat niet weet, wat niet deert.
:biggrin: Als ik bedenk wat wij er allemaal al in hebben vervoerd. (Nee, geen lijken.)
13-12-2017 22:47
Krijg nu opeens de kriebels van onze tweedehands Opel Corsa :-?
Gewoon de kofferbak eens lekker uitsoppen.
Perzina schreef:
13-12-2017 21:50
Ik geb me onlangs ook in de uitvaartverzekeringen verdiept, maar wat mij tegen de borst stuit is dat je een pakket moet afnemen, en in dat pakket zitten dingen die ik helemaal niet wil. Ze gaan uit van zo’n standaard en traditionele uitvaart, en daar wil ik niet voor betalen.

Ik wil vrije keus voor een bepaald bedrag.

En de uitvaartbranche is zo fout als wat, ze proberen je als verdrietige nabestaande gewoon emotioneel te manipuleren, ‘je wil toch de beste/mooiste kist voor je moeder?’ Schandalig!
Ik heb gewoon een verzekering die een bedrag uitbetaalt (Klaverblad). Mijn nabestaanden zijn compleet vrij hoe en met wie ze de uitvaart vervolgens regelen. Wel graag naast mijn man begraven, graf is al betaald.
zijdus wijzigde dit bericht op 13-12-2017 22:55
4.34% gewijzigd
Well behaved women rarely make history.
Ik ben verzekerd en ben blij dat mijn moeder dat ook was toen ze plotseling overleed.

Ik moet et niet aan denken om haar een oneervol afscheid te geven als er geen geeks was geweest of het ons onze spaarrekening had gekost.
Goedkoop is niet per definitie oneervol.
Perzina schreef:
13-12-2017 21:50
Ik geb me onlangs ook in de uitvaartverzekeringen verdiept, maar wat mij tegen de borst stuit is dat je een pakket moet afnemen, en in dat pakket zitten dingen die ik helemaal niet wil. Ze gaan uit van zo’n standaard en traditionele uitvaart, en daar wil ik niet voor betalen.

Ik wil vrije keus voor een bepaald bedrag.

En de uitvaartbranche is zo fout als wat, ze proberen je als verdrietige nabestaande gewoon emotioneel te manipuleren, ‘je wil toch de beste/mooiste kist voor je moeder?’ Schandalig!
Nee hoor, dat hoeft niet. Toen mijn vader overleed, hebben we de dienst in de kroeg van een familielid gehouden. De verzekering betaalde gewoon uit.
QueenArachnia schreef:
13-12-2017 22:45
Ja óf niet.
Dan betaal ik mijn paar euro per maand direct aan Dela, kan ik het niet uitgeven aan een kapotte wasmachine én hoef ik ook nog eens niets zelf te regelen als een van mijn geliefden doodgaat. Win Win Win.
Nee, je zet het bijvoorbeeld op een rekening waar je niet bij kan (of levensverzekering), trekt hopelijk wat rente en dezelfde begrafenisondernemer komt langs als wanneer je niet verzekerd was. Je hebt netjes opgeschreven wat je wel en niet wil, dus de Delaman heeft geen enkele toegevoegde waarde, maar heeft wel je hele leven lang je spaargeld vastgehouden. En je nabestaanden zullen precies hetzelfde moeten gaan regelen als wanneer je geen verzekering had gehad. Dat is geen win win win.
13-12-2017 22:48
:biggrin: Als ik bedenk wat wij er allemaal al in hebben vervoerd. (Nee, geen lijken.)
Toen onze hamster overleed had ik hem in een mooi doosje in de kofferbak gelegd om naar de dierenarts te brengen. Die dag moest ik nog wel met een collega op pad die met mij meereed. Toen ik zei 'je raadt nooit wat er in de kofferbak ligt?', had ze het in een keer goed ('een lijk?').
Tillif schreef:
13-12-2017 22:55
Nee, je zet het bijvoorbeeld op een rekening waar je niet bij kan (of levensverzekering), trekt hopelijk wat rente en dezelfde begrafenisondernemer komt langs als wanneer je niet verzekerd was. Je hebt netjes opgeschreven wat je wel en niet wil, dus de Delaman heeft geen enkele toegevoegde waarde, maar heeft wel je hele leven lang je spaargeld vastgehouden. En je nabestaanden zullen precies hetzelfde moeten gaan regelen als wanneer je geen verzekering had gehad. Dat is geen win win win.
Dat gaat over mijn dood idd. Maar wij betalen voor vier personen hè. Ook voor de kinderen. Die hebben nog niet zo veel tijd gehad om te sparen.
QueenArachnia schreef:
13-12-2017 23:01
Dat gaat over mijn dood idd. Maar wij betalen voor vier personen hè. Ook voor de kinderen. Die hebben nog niet zo veel tijd gehad om te sparen.
Weinig gezinnen zullen 3-4 begrafenissen of crematies tegelijk moeten bekostigen, en gelukkig maar. Maar stel nou dat één van jouw kinderen overlijdt en jullie hebben pas twee jaar betaald voor hem/haar? Wat wordt er dan uitgekeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven