Verzekering?
zaterdag 26 maart 2016 om 08:28
zaterdag 26 maart 2016 om 08:32
zaterdag 26 maart 2016 om 08:41
quote:Dahlia74 schreef op 26 maart 2016 @ 08:32:
Als schade veroorzaakt door huisdieren is opgenomen in je aansprakelijkheidsverzekering, dan waarschijnlijk wel. Kijk dus de voorwaarden door.
Ben benieuwd of dat ook geldt als je huisdier elders uit logeren gaat.
Als schade veroorzaakt door huisdieren is opgenomen in je aansprakelijkheidsverzekering, dan waarschijnlijk wel. Kijk dus de voorwaarden door.
Ben benieuwd of dat ook geldt als je huisdier elders uit logeren gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 26 maart 2016 om 08:43
Ik vind trouwens wel dat vriendin TO had moeten contacten voor ze alles nieuw aan ging schaffen, zodat TO contact op gaf kunnen nemen met de verzekering.
Misschien keren ze nu niet uit omdat het niet van te voren is overlegd of omdat er geen schade-expert is langs kunnen gaan.
Misschien keren ze nu niet uit omdat het niet van te voren is overlegd of omdat er geen schade-expert is langs kunnen gaan.
zaterdag 26 maart 2016 om 08:44
Volgens deze link is schade door een huisdier ook verzekerd als het dier elders verblijft.
https://www.lancyr.nl/201 ... huisdieren-dat-verzekerd/
Wat van belang is, is wat er in de polisvoorwaarden van de aansprakelijkheidsverzekering van TO staat.
https://www.lancyr.nl/201 ... huisdieren-dat-verzekerd/
Wat van belang is, is wat er in de polisvoorwaarden van de aansprakelijkheidsverzekering van TO staat.
zaterdag 26 maart 2016 om 08:45
quote:Penelope_ schreef op 26 maart 2016 @ 08:41:
Ja dat zou ik ook doen, je gaat niet op een matras liggen dat is onder gezeken door een kat. Die penetrante lucht gaat het hele huis door.Ik vraag me ook af of je die lucht ooit nog uit een matras krijgt, ook al laat je het professioneel reinigen.
Ja dat zou ik ook doen, je gaat niet op een matras liggen dat is onder gezeken door een kat. Die penetrante lucht gaat het hele huis door.Ik vraag me ook af of je die lucht ooit nog uit een matras krijgt, ook al laat je het professioneel reinigen.
zaterdag 26 maart 2016 om 08:46
Overigens vind ik het niet zomaar terecht dat TO alle gelden schade betaald. Als het een nieuw matras was wel, maar stel dat het matras 10 jaar oud was. Degene die schade lijdt dient wel schadeloos gesteld te worden, maar het is niet de bedoeling dat ze er beter van wordt. Dus niet ineens duurdere matrassen en dekbedden aanschaffen bijvoorbeeld.
zaterdag 26 maart 2016 om 08:47
zaterdag 26 maart 2016 om 08:50
Ja,mijn kat heeft dat een x bij de buren gedaan daar was zij naar binnen gelopen (20 jaar geleden). Zij hebben toen per brief mijn kat aansprakelijk gesteld (dus eigenlijk haar baasje). Ik heb dat ingediend bij mijn verzekering en het geld is bij hun terecht gekomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 26 maart 2016 om 08:53
quote:Dahlia74 schreef op 26 maart 2016 @ 08:46:
Overigens vind ik het niet zomaar terecht dat TO alle gelden schade betaald. Als het een nieuw matras was wel, maar stel dat het matras 10 jaar oud was. Degene die schade lijdt dient wel schadeloos gesteld te worden, maar het is niet de bedoeling dat ze er beter van wordt. Dus niet ineens duurdere matrassen en dekbedden aanschaffen bijvoorbeeld.Ik ga er van uit dat ze geen duurdere dingen heeft teruggekocht maar ja, hoe controleer je dat?
Overigens vind ik het niet zomaar terecht dat TO alle gelden schade betaald. Als het een nieuw matras was wel, maar stel dat het matras 10 jaar oud was. Degene die schade lijdt dient wel schadeloos gesteld te worden, maar het is niet de bedoeling dat ze er beter van wordt. Dus niet ineens duurdere matrassen en dekbedden aanschaffen bijvoorbeeld.Ik ga er van uit dat ze geen duurdere dingen heeft teruggekocht maar ja, hoe controleer je dat?
zaterdag 26 maart 2016 om 08:56
Vooropgesteld, ik ben al heel blij dat ze mijn kat wilde opvangen tijdens mijn vakantie. En het is een vriendin van me, dus ik wil niet dat ze schade lijdt van mijn kat. Als de verzekering het niet betaald, betaal ik het dus gewoon zelf. Dat heb ik sowieso al met haar besproken, vannacht kwam opeens de inval dat het misschien wel onder mijn aansprakelijkheidsverzekering zou kunnen vallen.
Ik zou het zelf als eigen risico zien als ik een kat van een vriendin bij me op de slaapkamer liet, zonder toezicht. Waarschijnlijk zou ik het niet eens verteld hebben tegen vriendin omdat ik het dom van mezelf zou vinden.
Ik zou het zelf als eigen risico zien als ik een kat van een vriendin bij me op de slaapkamer liet, zonder toezicht. Waarschijnlijk zou ik het niet eens verteld hebben tegen vriendin omdat ik het dom van mezelf zou vinden.
zaterdag 26 maart 2016 om 08:58
Overigens moet ze nog langskomen met de bonnen om het af te handelen dus ik weet nog niet om hoeveel geld het gaat, ik had vannacht gewoon even een inval dat het misschien onder de verzekering zou kunnen vallen en hoopte dat iemand er ervaring mee had. De polisvoorwaarden heb ik nog even niet bij de hand.
zaterdag 26 maart 2016 om 09:08
quote:Mamase schreef op 26 maart 2016 @ 08:56:
Ik zou het zelf als eigen risico zien als ik een kat van een vriendin bij me op de slaapkamer liet, zonder toezicht. Waarschijnlijk zou ik het niet eens verteld hebben tegen vriendin omdat ik het dom van mezelf zou vinden.Als ik een kat te logeren had zou ik verwachten dat hij op de bak ging, en niet mijn bed (of bank of vloerkleed) daarvoor zou gebruiken.
Ik zou het zelf als eigen risico zien als ik een kat van een vriendin bij me op de slaapkamer liet, zonder toezicht. Waarschijnlijk zou ik het niet eens verteld hebben tegen vriendin omdat ik het dom van mezelf zou vinden.Als ik een kat te logeren had zou ik verwachten dat hij op de bak ging, en niet mijn bed (of bank of vloerkleed) daarvoor zou gebruiken.
zaterdag 26 maart 2016 om 09:24
zaterdag 26 maart 2016 om 09:35
Het zou echt niet in me opkomen om zonder enige vorm van overleg gelijk alles maar nieuw aan te schaffen en de bonnen vervolgens bij mijn vriendin in te leveren. Iedereen snapt toch dat dit verzekeringswerk is en dat je dan niet zomaar zonder overleg je gang kunt gaan? En een dekbed kan bijvoorbeeld prima gereinigd worden. Of dat met een matras ook kan, hangt erg af van het soort matras, maar er zijn matrassen die eveneens prima gereinigd kunnen worden. Nu jaagt ze vriendin mogelijk op kosten, terwijl ze nota bene zelf zo dom was om de kat in de slaapkamer te laten!
zaterdag 26 maart 2016 om 09:59
quote:-NummerZoveel- schreef op 26 maart 2016 @ 09:35:
Het zou echt niet in me opkomen om zonder enige vorm van overleg gelijk alles maar nieuw aan te schaffen en de bonnen vervolgens bij mijn vriendin in te leveren. Iedereen snapt toch dat dit verzekeringswerk is en dat je dan niet zomaar zonder overleg je gang kunt gaan? En een dekbed kan bijvoorbeeld prima gereinigd worden. Of dat met een matras ook kan, hangt erg af van het soort matras, maar er zijn matrassen die eveneens prima gereinigd kunnen worden. Nu jaagt ze vriendin mogelijk op kosten, terwijl ze nota bene zelf zo dom was om de kat in de slaapkamer te laten!Iedereen snapt toch ook dat je niet een paar dagen op een ondergescheten en ondergepist matras gaat slapen omdat je eerst moet overleggen met vriendin die op vakantie is en zelf moet overleggen met haar verzekering? Ik vind het niet meer dan logisch dat ze meteen nieuwe spullen heeft aangeschaft. Een matras laten reinigen kost bijna net zoveel als een nieuw matras. En dan maar hopen dat de geur en de vlekken er inderdaad uit gaan. En waar slaap je ondertussen dan op als die dingen bij een reinigingsbedrijf liggen? Ja het is vervelend voor TO dat ze moet dokken, maar het is nog veel vervelender voor vriendin die uit liefdadigheid op kat past en nu met een ondergescheten matras zit.
Het zou echt niet in me opkomen om zonder enige vorm van overleg gelijk alles maar nieuw aan te schaffen en de bonnen vervolgens bij mijn vriendin in te leveren. Iedereen snapt toch dat dit verzekeringswerk is en dat je dan niet zomaar zonder overleg je gang kunt gaan? En een dekbed kan bijvoorbeeld prima gereinigd worden. Of dat met een matras ook kan, hangt erg af van het soort matras, maar er zijn matrassen die eveneens prima gereinigd kunnen worden. Nu jaagt ze vriendin mogelijk op kosten, terwijl ze nota bene zelf zo dom was om de kat in de slaapkamer te laten!Iedereen snapt toch ook dat je niet een paar dagen op een ondergescheten en ondergepist matras gaat slapen omdat je eerst moet overleggen met vriendin die op vakantie is en zelf moet overleggen met haar verzekering? Ik vind het niet meer dan logisch dat ze meteen nieuwe spullen heeft aangeschaft. Een matras laten reinigen kost bijna net zoveel als een nieuw matras. En dan maar hopen dat de geur en de vlekken er inderdaad uit gaan. En waar slaap je ondertussen dan op als die dingen bij een reinigingsbedrijf liggen? Ja het is vervelend voor TO dat ze moet dokken, maar het is nog veel vervelender voor vriendin die uit liefdadigheid op kat past en nu met een ondergescheten matras zit.