Geld & Recht alle pijlers

Verzekering?

26-03-2016 08:28 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een kat die uit logeren is geweest bij een vriendin toen ik een weekje op vakantie was. Helaas heeft ze daar op hun bed gepoept en geplast waardoor er veel schade is (nieuwe dekbedden, nieuwe hoezen, nieuwe matras). Zou dit onder mijn aansprakelijkheidsverzekering vallen?
quote:Kiwie92 schreef op 26 maart 2016 @ 18:40:

Ik weet niet wat ik voor shit naar m'n kop krijg maar ik heb nog NOOIT iets opgegeven voor de verzekering. Als mij zoiets gebeurde los ik het zelf wel op. Bedankt NummerZoveel dat je mij een oplichter noemt. Erg achterlijk!

Je tipte TO in elk geval dat ze de boel kon flessen als ze zou willen, dus je snapt denk ik heel goed wat Nummerzoveel bedoelde.

Verder vind ik kattenpis enzo echt heel erg stinken, dus ik snap wel dat iemand het vervangt.
Dan had ze dus beter haar eigen katten op kunnen sluiten.
Ik vind het nogal dom van je vriendin om een vreemde kat op haar slaapkamer neer te zetten. En raar dat ze een nieuw dekbed gaat kopen terwijl ze eerst aangaf reserve te hebben en jij nog aanbood dat ze bij jou thuis kon halen. Ze had in ieder geval dus het beddengoed naar de stomerij kunnen brengen of wassen om te zien of dat opgelost kon worden. Er is dus overlegd, vriendin doet anders dan afgesproken en nu dropt ze opeens een bon van 150 euro voor een nieuw dekbed bij TO.

Zoals ik het verder lees in je toelichting is het matras schoon maar wil ze nu opeens na een tijdje ook een nieuw matras kopen? Die heeft ze nog niet aangeschaft?

Over de vraag of kattenurine ruikt: urine van ongecastreerde katers stinkt vreselijk maar de urine van geholpen katten is prima uit stof, dekens, manden e.d. te krijgen.
quote:Mamase schreef op 27 maart 2016 @ 01:36:

Even voor de duidelijkheid, ik snap heel goed dat ze er verschrikkelijk van baalt. Maar het is niet zo dat de kat naar de slaapkamer geglipt is, ze heeft deze bewust op haar slaapkamer gezet zodat deze niet in conflict zou komen met haar eigen poezen. Er stond een kattenbak, maar kat heeft (door de stress waarschijnlijk) het bed verkozen. Ik heb haar aangeboden dat ze diezelfde dag bij mijn huis een nieuw dekbed kon ophalen maar dat was niet nodig, blijkbaar had ze nog een reserve. Ze heeft wel een nieuwe gekocht en de bonnetjes heeft ze vandaag gebracht (150,-). Aangezien mijn verzekering een eigen risico heeft van 150,- zal ik het gewoon zelf betalen, want in de voorwaarden staat ook dat je niet al zelf nieuwe spullen mag gaan kopen enzo dus de kans dat ze het afwijzen is wel erg groot. Zij wil eigenlijk wel een nieuwe matras hebben, want ook al is het inmiddels schoon 'haar katten reageren er nog vreemd op' m.a.w. Die ruiken nog wat ofzo? Zelf ruikt ze het dus niet meer. Heb haar van die spray meegegeven die urine afbreekt, hopelijk is het daarmee verholpen. Als de matras echt vies zou zijn moet ze die gewoon vervangen maar het klinkt mij een beetje overdreven in de oren dat het door het dekbed, hoes en matrasbeschermer heen, plus dat ze niet zegt dat het nog vies is alleen dat de katten zich nog raar gedragen en dus nog wat zullen ruiken. Dat vind ik niet een reden om je matrassen dan op mijn kosten te gaan vervangen. Overigens was het een vriendendienst en vind ik uiteraard dat zij niet zelf schade hoeft te lijden, ben al heel blij dat ze mijn kat wilde opvangen.

Het had wel handig geweest dat je deze info wat eerder had gegeven.

Ze heeft dus de kat bewust op haar slaapkamer opgesloten en met jou overlegd hoe of wat.

En ik vind het ook bijzonder dat je jouw kat uit logeren doet op een plek waar andere katten zijn. Dat is ook wel vragen om moeilijkheden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 27 maart 2016 @ 08:49:

[...]

Het had wel handig geweest dat je deze info wat eerder had gegeven.

Ze heeft dus de kat bewust op haar slaapkamer opgesloten en met jou overlegd hoe of wat.

En ik vind het ook bijzonder dat je jouw kat uit logeren doet op een plek waar andere katten zijn. Dat is ook wel vragen om moeilijkheden.

Tja ik weet niet vantevoren dat er discussie gaat ontstaan over of de kat stiekem de slaapkamer op gegaan is of niet.. Ze heeft niet met mij overlegd trouwens of de kat op de slaapkamer zou gaan. Ze zou de kat bij haar eigen katten doen en als dat niet goed zou gaan had ze er een aparte ruimte voor. In geval van nood kon kat ook terug naar mijn huis en zou ze daarheen gaan om er voor te zorgen en er was ook nog een backup adres.

De kat was dus naar mijn mening prima op haar plek daar. Ze heeft er verder ook super voor gezorgd, alleen was het niet zo handig van haar om de kat op de slaapkamer te laten. Mijn enige vraag voor dit topic was of de schade door de verzekering vergoed zou kunnen worden.
Een dekbed kun je wassen en als het niet past dan breng je het naar de stomerij.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven