Geld & Recht alle pijlers

Verzekering?

26-03-2016 08:28 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een kat die uit logeren is geweest bij een vriendin toen ik een weekje op vakantie was. Helaas heeft ze daar op hun bed gepoept en geplast waardoor er veel schade is (nieuwe dekbedden, nieuwe hoezen, nieuwe matras). Zou dit onder mijn aansprakelijkheidsverzekering vallen?
quote:verbena78 schreef op 26 maart 2016 @ 10:04:

Dat matras snap ik! Maar beddengoed en dekbedden kan je toch ook gewoon wassen?

Beetje biotex erbij en niets aan het handje!

Dit dus. Dekbedden kunnen gewoon gewassen worden.

Beetje overdreven. Dekbed kan desnoods naar de stomerij. Is pak goedkoper.
quote:Kiwie92 schreef op 26 maart 2016 @ 08:47:

Kijk even in je polis. Bij een flink aantal verzekeringen wordt schade door huisdieren namelijk niet vergoedt... Dan kun je beter de verzekering nog even niet wijzer maken door ze te bellen en kun je het verhaal altijd nog een andere draai geven indien nodigJe verhaal een andere draai geven indien nodig?? Als je dan toch het advies wilt geven om te frauderen, noem het dan gewoon bij de naam..
quote:Mamase schreef op 26 maart 2016 @ 08:56:

Vooropgesteld, ik ben al heel blij dat ze mijn kat wilde opvangen tijdens mijn vakantie. En het is een vriendin van me, dus ik wil niet dat ze schade lijdt van mijn kat. Als de verzekering het niet betaald, betaal ik het dus gewoon zelf. Dat heb ik sowieso al met haar besproken, vannacht kwam opeens de inval dat het misschien wel onder mijn aansprakelijkheidsverzekering zou kunnen vallen.

Ik zou het zelf als eigen risico zien als ik een kat van een vriendin bij me op de slaapkamer liet, zonder toezicht. Waarschijnlijk zou ik het niet eens verteld hebben tegen vriendin omdat ik het dom van mezelf zou vinden.Mijn huisdier heeft in een ver verleden schade toegebracht aan spullen van vrienden. Dat is toen wel vergoed. Dus er is hoop dat het kan, maar het hangt af van de voorwaarden van jouw verzekering.
quote:verbena78 schreef op 26 maart 2016 @ 10:04:

Dat matras snap ik! Maar beddengoed en dekbedden kan je toch ook gewoon wassen?

Beetje biotex erbij en niets aan het handje!Dit. Vind het nogal rigoureus, alles nieuw. Nieuw matras begrijp ik wel.
Maar geen nood, gewoon claimen bij je verzekering.
[quote]-NummerZoveel- schreef op 26 maart 2016 @ 09:35:

Het zou echt niet in me opkomen om zonder enige vorm van overleg gelijk alles maar nieuw aan te schaffen en de bonnen vervolgens bij mijn vriendin in te leveren. Iedereen snapt toch dat dit verzekeringswerk is en dat je dan niet zomaar zonder overleg je gang kunt gaan? En een dekbed kan bijvoorbeeld prima gereinigd worden. Of dat met een matras ook kan, hangt erg af van het soort matras, maar er zijn matrassen die eveneens prima gereinigd kunnen worden. Nu jaagt ze vriendin mogelijk op kosten, terwijl ze nota bene zelf zo dom was om de kat in de slaapkamer te laten![/quote]

Ik zou niet zomaar akkoord gaan.
Tja een matras kan ik nog inkomen maar dekens en hoezen ook gelijk nieuw kopen? En inderdaad zonder overleg en je komt er nooit achter of ze dezelfde kwaliteit heeft gekocht als dat er lag.

Nee ik zou hier niet blij mee zijn, je houdt er toch rekening mee dat een kat van slag af kan zijn en uit voorzorg doe je dus je slaapkamerdeur dicht.

Hopelijk vergoed je verzekering wat, ben benieuwd dus hou ons zeker op de hoogte!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Wat als de verzekering nu zegt: wij vergoeden het nieuwe matras, maar niet de hoezen want die had je gewoon kunnen wassen. Betaal je dan het verschil bij?

Hoeveel kost het geheel trouwens? Paar honderd euro?
Het kan zelfs uitmaken voor de verzekering of het een vriendendienst was of een betaalde dienst.
Niet geschoten is altijd mis
Hoeveel heeft je kat dan wel niet geplast dat echt alles onder zat? Mijn grote hond heeft wel eens in bed geplast en geloof mij dat hij echt veel plast maar dat was alleen het dekbed en lekt niet door op het matras ofzo. Neem aan dat een kat minder plast als een grote hond. Denk sowieso niet dat de verzekering dit vergoedt omdat deze dingen nu eenmaal kunnen gebeuren.
quote:Marana_ schreef op 26 maart 2016 @ 10:29:

Wat als de verzekering nu zegt: wij vergoeden het nieuwe matras, maar niet de hoezen want die had je gewoon kunnen wassen. Betaal je dan het verschil bij?

Hoeveel kost het geheel trouwens? Paar honderd euro?Toevallig gisteren nog een nieuw dekbed en kussens gekocht. Redelijk het goedkoopste genomen. Dekbed was 75 euro en de kussens 30 per stuk..
quote:Lovely1987 schreef op 26 maart 2016 @ 11:07:

Hoeveel heeft je kat dan wel niet geplast dat echt alles onder zat? Mijn grote hond heeft wel eens in bed geplast en geloof mij dat hij echt veel plast maar dat was alleen het dekbed en lekt niet door op het matras ofzo. Neem aan dat een kat minder plast als een grote hond. Denk sowieso niet dat de verzekering dit vergoedt omdat deze dingen nu eenmaal kunnen gebeuren.

Mijn ouwe kat pieste ook wel eens op bed. Dekbed en topper nat en het matras.

En ik denk dat de verzekering het wel dekt ...omdat zulke dingen gebeuren ben je verzekerd. Dat zou een gekke reden zijn om niet uit te betalen .

De enige reden waarom de verzekering moeilijk zou gaan doen is omdat het niet meteen gemeld is en alles al is gekocht en er achteraf geclaimd gaat worden zonder bewijs.

Maar als er meteen was gebeld wat het sowieso ws geen probleem geweest. To moet gewoon even bellen. Dan weet ze het meteen.
quote:Lovely1987 schreef op 26 maart 2016 @ 11:08:

[...]

Toevallig gisteren nog een nieuw dekbed en kussens gekocht. Redelijk het goedkoopste genomen. Dekbed was 75 euro en de kussens 30 per stuk..

Je mag terugkopen wat je had, je hoeft niet de goedkoopste te kopen.

En de matrassen?
Heb geen nieuw matras gekocht nadat ik de prijzen had gezien ????. Heb een heel oud pocket vering matras. In de winkel zag ik hem voor 430 euro, ik blijf dus liever op mijn oude matras liggen ????
Echt niet dat ik op een bed met viezigheid ging liggen afwachten wat de verzekering van een vriendin ervan zou zeggen.

Trouwen, ook echt niet dat een kat van een vriendin op mijn slaapkamer zou komen. Zelfs mijn eigen huisdieren niet. Bah!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Sorry al die vraagtekens zijn niet mijn bedoeling. Die krijg ik als ik ee smiley probeer te plaatsen.
quote:gifgroen schreef op 26 maart 2016 @ 10:10:

[...]

Je verhaal een andere draai geven indien nodig?? Als je dan toch het advies wilt geven om te frauderen, noem het dan gewoon bij de naam.. Wat jij wil joh! Het gaat mij erom dat het voor haar het beste uitpakt. Zoals Bitje93 al zegt: Vriendendienst of betaalde dienst etc.
quote:Lovely1987 schreef op 26 maart 2016 @ 11:14:

Heb geen nieuw matras gekocht nadat ik de prijzen had gezien ????. Heb een heel oud pocket vering matras. In de winkel zag ik hem voor 430 euro, ik blijf dus liever op mijn oude matras liggen ????We hebben het over TO en de kosten die haar kattenoppasser heeft gemaakt. Wat jij koopt en waarom wel of niet kan niemand boeien.
quote:Goede-Fee schreef op 26 maart 2016 @ 11:18:

[...]

We hebben het over TO en de kosten die haar kattenoppasser heeft gemaakt. Wat jij koopt en waarom wel of niet kan niemand boeien.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:Goede-Fee schreef op 26 maart 2016 @ 11:18:

[...]

We hebben het over TO en de kosten die haar kattenoppasser heeft gemaakt. Wat jij koopt en waarom wel of niet kan niemand boeien.Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt? Want het is nergens voor nodig om zo onvriendelijk te reageren.
quote:Lovely1987 schreef op 26 maart 2016 @ 11:25:

[...]

Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt? Want het is nergens voor nodig om zo onvriendelijk te reageren.Tsja je reactie slaat ook wel een beetje als een tang op een varken
quote:Lovely1987 schreef op 26 maart 2016 @ 11:25:

[...]

Ben je met je verkeerde been uit bed gestapt? Want het is nergens voor nodig om zo onvriendelijk te reageren.Onvriendelijk? Nee hoor.
quote:Mamase schreef op 26 maart 2016 @ 08:37:

Ze heeft al nieuwe spullen aangeschaft toen ik nog op vakantie was. Vond het ook wel wat voorbarig van haar maar ja, ze moest toch ook slapen en reinigen was volgens haar geen optie.Ik vind dat niet voorbarig eerlijk gezegd. Lijkt mij dat je toch fris wil kunnen slapen.
If you can dream it, you can do it.
quote:mel.nl schreef op 26 maart 2016 @ 11:58:

[...]

Ik vind dat niet voorbarig eerlijk gezegd. Lijkt mij dat je toch fris wil kunnen slapen.

Dan bedoel ik nieuw matras en kussens (als het daar ook op is gebeurd)

Dekbed en hoezen kunnen natuurlijk gewoon de was is
If you can dream it, you can do it.
Katten pissen toch ook geen liters? En ze poepen toch geen kilo's stront uit?? Dus nieuwe matras oke, maar nieuwe dekbedden en beddengoed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven