Verzekering?
zaterdag 26 maart 2016 om 08:28
zaterdag 26 maart 2016 om 12:09
Ja katten pissen genoeg om door 3 lagen te gaan. Neem maar een klein kopje water en giet dat op je bed. Binnen een paar minuten is tot matras nat. Daarom heb ik nu een topper die in de was kan en een hoes om het matras. De rest kan inderdaad in de was.
Dus die dekbedden en kussens snap ik dan eigenlijk ook niet nu ik er over nadenk.
Die kan je gewoon wassen of naar de stomerij brengen.
Matras en topmatras niet.
Dus die dekbedden en kussens snap ik dan eigenlijk ook niet nu ik er over nadenk.
Die kan je gewoon wassen of naar de stomerij brengen.
Matras en topmatras niet.
zaterdag 26 maart 2016 om 12:16
quote:wyandotje schreef op 26 maart 2016 @ 12:12:
Inderdaad! En ze hadden natuurlijk ook gewoon kunnen zorgen dat logeerpoes niet in de slaapkamer kon komen.
Nou dat lukt mij met mijn eigen katten ook niet altijd, soms sneaken ze ineens naar binnen en gaan onder bed zitten, doe ik de deur dicht en tada op bed gepiest.
Dus als jij andermans kat op visite hebt en niet gewend bent om goed op te letten dan gebeurt dat nog veel sneller. Daar heb je verzekeringen voor en zou ik niet moeilijk over doen, die ander doet dat oppassen voor jou.
Maar ik vind de dekbedden en hoezen wel raar. Matras niet.
Inderdaad! En ze hadden natuurlijk ook gewoon kunnen zorgen dat logeerpoes niet in de slaapkamer kon komen.
Nou dat lukt mij met mijn eigen katten ook niet altijd, soms sneaken ze ineens naar binnen en gaan onder bed zitten, doe ik de deur dicht en tada op bed gepiest.
Dus als jij andermans kat op visite hebt en niet gewend bent om goed op te letten dan gebeurt dat nog veel sneller. Daar heb je verzekeringen voor en zou ik niet moeilijk over doen, die ander doet dat oppassen voor jou.
Maar ik vind de dekbedden en hoezen wel raar. Matras niet.
zaterdag 26 maart 2016 om 12:27
quote:Goede-Fee schreef op 26 maart 2016 @ 12:16:
[...]
Nou dat lukt mij met mijn eigen katten ook niet altijd, soms sneaken ze ineens naar binnen en gaan onder bed zitten, doe ik de deur dicht en tada op bed gepiest.
Dus als jij andermans kat op visite hebt en niet gewend bent om goed op te letten dan gebeurt dat nog veel sneller. Daar heb je verzekeringen voor en zou ik niet moeilijk over doen, die ander doet dat oppassen voor jou.
Maar ik vind de dekbedden en hoezen wel raar. Matras niet.
Ow, en ik maar simpel denken: Dan doe je de deur toch dicht?? Duidelijk dat ik meer een honden mens ben.
Maar ik zou het inderdaad ook gewoon bij de verzekering indienen, daar zijn ze voor.
[...]
Nou dat lukt mij met mijn eigen katten ook niet altijd, soms sneaken ze ineens naar binnen en gaan onder bed zitten, doe ik de deur dicht en tada op bed gepiest.
Dus als jij andermans kat op visite hebt en niet gewend bent om goed op te letten dan gebeurt dat nog veel sneller. Daar heb je verzekeringen voor en zou ik niet moeilijk over doen, die ander doet dat oppassen voor jou.
Maar ik vind de dekbedden en hoezen wel raar. Matras niet.
Ow, en ik maar simpel denken: Dan doe je de deur toch dicht?? Duidelijk dat ik meer een honden mens ben.
Maar ik zou het inderdaad ook gewoon bij de verzekering indienen, daar zijn ze voor.
zaterdag 26 maart 2016 om 13:18
quote:Kiwie92 schreef op 26 maart 2016 @ 08:47:
Kijk even in je polis. Bij een flink aantal verzekeringen wordt schade door huisdieren namelijk niet vergoedt... Dan kun je beter de verzekering nog even niet wijzer maken door ze te bellen en kun je het verhaal altijd nog een andere draai geven indien nodig
Dat is op je inboedel verzekering. als houder/eigenaar ben je aansprakelijk voor schade die je huisdier heeft aangebracht. Of logeren daar ook onder valt moet worden besproken met die verzekeraar. Niet alles staat in de polisvoorwaarden vermeld.
Daarbij zoals eerder is aangegeven moet ze gelijkwaardig schadeloos worden gesteld en word er zeker rekening gehouden met waarde en afschrijving. Als matras 10 jaar oud is (toen 1000 euro had gekost) en in 10 jaar volledig wordt afgeschreven wordt er een rest waarde vergoed van (meestal) 40% dus 400 euro.
Meestal doen maatschappijen niet zo moeilijk zolang er maar een duidelijke omschrijving wordt gegeven.
Kijk even in je polis. Bij een flink aantal verzekeringen wordt schade door huisdieren namelijk niet vergoedt... Dan kun je beter de verzekering nog even niet wijzer maken door ze te bellen en kun je het verhaal altijd nog een andere draai geven indien nodig
Dat is op je inboedel verzekering. als houder/eigenaar ben je aansprakelijk voor schade die je huisdier heeft aangebracht. Of logeren daar ook onder valt moet worden besproken met die verzekeraar. Niet alles staat in de polisvoorwaarden vermeld.
Daarbij zoals eerder is aangegeven moet ze gelijkwaardig schadeloos worden gesteld en word er zeker rekening gehouden met waarde en afschrijving. Als matras 10 jaar oud is (toen 1000 euro had gekost) en in 10 jaar volledig wordt afgeschreven wordt er een rest waarde vergoed van (meestal) 40% dus 400 euro.
Meestal doen maatschappijen niet zo moeilijk zolang er maar een duidelijke omschrijving wordt gegeven.
goulashkroket wijzigde dit bericht op 26-03-2016 13:29
Reden: Bedrag
Reden: Bedrag
% gewijzigd
zaterdag 26 maart 2016 om 14:02
quote:oldschoolchic schreef op 26 maart 2016 @ 09:59:
[...]
Iedereen snapt toch ook dat je niet een paar dagen op een ondergescheten en ondergepist matras gaat slapen omdat je eerst moet overleggen met vriendin die op vakantie is en zelf moet overleggen met haar verzekering? Ik vind het niet meer dan logisch dat ze meteen nieuwe spullen heeft aangeschaft. Een matras laten reinigen kost bijna net zoveel als een nieuw matras. En dan maar hopen dat de geur en de vlekken er inderdaad uit gaan. En waar slaap je ondertussen dan op als die dingen bij een reinigingsbedrijf liggen? Ja het is vervelend voor TO dat ze moet dokken, maar het is nog veel vervelender voor vriendin die uit liefdadigheid op kat past en nu met een ondergescheten matras zit.Wie zegt dat er in de zooi geslapen moet worden? Je belt degene die aansprakelijk is, die overlegt met de verzekering, en vervolgens trek je iom de verzekering een plan. We hebben het over max 3 telefoongesprekken. Maar in plaats van die moeite te nemen, verkiest vriendin veel geld uit te geven en dat op TO te verhalen, die er nu dus niet meer zeker van is dat de verzekering dat voor haar vergoed.
[...]
Iedereen snapt toch ook dat je niet een paar dagen op een ondergescheten en ondergepist matras gaat slapen omdat je eerst moet overleggen met vriendin die op vakantie is en zelf moet overleggen met haar verzekering? Ik vind het niet meer dan logisch dat ze meteen nieuwe spullen heeft aangeschaft. Een matras laten reinigen kost bijna net zoveel als een nieuw matras. En dan maar hopen dat de geur en de vlekken er inderdaad uit gaan. En waar slaap je ondertussen dan op als die dingen bij een reinigingsbedrijf liggen? Ja het is vervelend voor TO dat ze moet dokken, maar het is nog veel vervelender voor vriendin die uit liefdadigheid op kat past en nu met een ondergescheten matras zit.Wie zegt dat er in de zooi geslapen moet worden? Je belt degene die aansprakelijk is, die overlegt met de verzekering, en vervolgens trek je iom de verzekering een plan. We hebben het over max 3 telefoongesprekken. Maar in plaats van die moeite te nemen, verkiest vriendin veel geld uit te geven en dat op TO te verhalen, die er nu dus niet meer zeker van is dat de verzekering dat voor haar vergoed.
zaterdag 26 maart 2016 om 14:03
quote:Kiwie92 schreef op 26 maart 2016 @ 08:47:
Kijk even in je polis. Bij een flink aantal verzekeringen wordt schade door huisdieren namelijk niet vergoedt... Dan kun je beter de verzekering nog even niet wijzer maken door ze te bellen en kun je het verhaal altijd nog een andere draai geven indien nodigDoor oplichters zoals jij betalen wij met zijn allen onnodig hoge premies!
Kijk even in je polis. Bij een flink aantal verzekeringen wordt schade door huisdieren namelijk niet vergoedt... Dan kun je beter de verzekering nog even niet wijzer maken door ze te bellen en kun je het verhaal altijd nog een andere draai geven indien nodigDoor oplichters zoals jij betalen wij met zijn allen onnodig hoge premies!
zaterdag 26 maart 2016 om 16:08
quote:-NummerZoveel- schreef op 26 maart 2016 @ 14:02:
[...]
Wie zegt dat er in de zooi geslapen moet worden? Je belt degene die aansprakelijk is, die overlegt met de verzekering, en vervolgens trek je iom de verzekering een plan. We hebben het over max 3 telefoongesprekken. Maar in plaats van die moeite te nemen, verkiest vriendin veel geld uit te geven en dat op TO te verhalen, die er nu dus niet meer zeker van is dat de verzekering dat voor haar vergoed.Het zou leuk zijn voor TO als het vergoed zou worden door de verzekering, maar dat is niet vriendins probleem. Vriendin is zo vriendelijk om op de kat te passen. Als gevolg daarvan krijgt ze een bed met stront en pis. Supervervelend en ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer dit om bijv 3 uur 'middags gebeurt, je ten eerste niet gaat afwachten op telefoontjes met vriendin en haar verzekering of zij het vergoed krijgt en ten tweede of het reinigingsbedrijf de viezigheid eruit krijgt. Ik begrijp heel goed dat vriendin zsm een nieuw matras en beddengoed is gaan halen, wanneer de winkels nog open zijn. Heel vervelend voor TO dat ze moet betalen, maar dat is het risico van een huisdier.
[...]
Wie zegt dat er in de zooi geslapen moet worden? Je belt degene die aansprakelijk is, die overlegt met de verzekering, en vervolgens trek je iom de verzekering een plan. We hebben het over max 3 telefoongesprekken. Maar in plaats van die moeite te nemen, verkiest vriendin veel geld uit te geven en dat op TO te verhalen, die er nu dus niet meer zeker van is dat de verzekering dat voor haar vergoed.Het zou leuk zijn voor TO als het vergoed zou worden door de verzekering, maar dat is niet vriendins probleem. Vriendin is zo vriendelijk om op de kat te passen. Als gevolg daarvan krijgt ze een bed met stront en pis. Supervervelend en ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer dit om bijv 3 uur 'middags gebeurt, je ten eerste niet gaat afwachten op telefoontjes met vriendin en haar verzekering of zij het vergoed krijgt en ten tweede of het reinigingsbedrijf de viezigheid eruit krijgt. Ik begrijp heel goed dat vriendin zsm een nieuw matras en beddengoed is gaan halen, wanneer de winkels nog open zijn. Heel vervelend voor TO dat ze moet betalen, maar dat is het risico van een huisdier.
zaterdag 26 maart 2016 om 16:23
quote:Kiwie92 schreef op 26 maart 2016 @ 08:47:
Kijk even in je polis. Bij een flink aantal verzekeringen wordt schade door huisdieren namelijk niet vergoedt... Dan kun je beter de verzekering nog even niet wijzer maken door ze te bellen en kun je het verhaal altijd nog een andere draai geven indien nodigLaat maar.
Kijk even in je polis. Bij een flink aantal verzekeringen wordt schade door huisdieren namelijk niet vergoedt... Dan kun je beter de verzekering nog even niet wijzer maken door ze te bellen en kun je het verhaal altijd nog een andere draai geven indien nodigLaat maar.
zaterdag 26 maart 2016 om 16:33
Ik vind ALLES vervangen toch wel erg overdreven. Als de luier van je baby heeft gelekt, gooi je de boel toch ook de was in voor zover dat kan? Een nieuw matras snap ik, maar de rest was echt niet nodig geweest. Wassen of stomen werkt prima.
Ik zou inderdaad even de verzekering bellen na het weekend en vragen of het vergoed wordt (denk het wel, dit valt volgens mij gewoon onder WA allemaal) en wat je dan eventueel allemaal in moet dienen. Mochten zij alles vergoeden, dan is er niets aan het handje en dan zou ik haar dat beddengoed en die deken ook gunnen. Als de verzekering moeilijk zou doen, zou ik denk ik wel aangeven dat het beddengoed en de deken prima gewassen hadden kunnen worden en dat ze alleen het matras van me terugkrijgt.
Maar ik ben dan ook niet zo aardig.
Ik zou inderdaad even de verzekering bellen na het weekend en vragen of het vergoed wordt (denk het wel, dit valt volgens mij gewoon onder WA allemaal) en wat je dan eventueel allemaal in moet dienen. Mochten zij alles vergoeden, dan is er niets aan het handje en dan zou ik haar dat beddengoed en die deken ook gunnen. Als de verzekering moeilijk zou doen, zou ik denk ik wel aangeven dat het beddengoed en de deken prima gewassen hadden kunnen worden en dat ze alleen het matras van me terugkrijgt.
Maar ik ben dan ook niet zo aardig.
zaterdag 26 maart 2016 om 16:52
quote:KingsAndQueens schreef op 26 maart 2016 @ 16:33:
Ik vind ALLES vervangen toch wel erg overdreven. Als de luier van je baby heeft gelekt, gooi je de boel toch ook de was in voor zover dat kan? Een nieuw matras snap ik, maar de rest was echt niet nodig geweest. Wassen of stomen werkt prima.
Wel eens kattenpis op een dekbed gehad? Het is echt een ontzettend penetrante geur, wat je vaak weer gaat ruiken als de temperatuur stijgt.
Ik vind ALLES vervangen toch wel erg overdreven. Als de luier van je baby heeft gelekt, gooi je de boel toch ook de was in voor zover dat kan? Een nieuw matras snap ik, maar de rest was echt niet nodig geweest. Wassen of stomen werkt prima.
Wel eens kattenpis op een dekbed gehad? Het is echt een ontzettend penetrante geur, wat je vaak weer gaat ruiken als de temperatuur stijgt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 26 maart 2016 om 18:14
Toen we onze kat net hadden heeft die uit stress ook een keer op het bed gepist. We hebben dekbed en matras laten reinigen en dekbedhoes gewoon zelf gewassen en ruiken er niets meer van. Al zijn we misschien wat meer aan geur van kat gewend dan iemand die geen kat heeft.
Alles nieuw kopen vind ik zelf een beetje voorbarig, maar ik heb dan ook nog wel een oud dekbed en matras op zolder liggen waar ik zelf best een nachtje op zou kunnen slapen terwijl alles gereinigd wordt. Dat geldt mss niet voor die vriendin. Reinigingskosten zou ik in dit geval zonder meer vergoeden, maar alles nieuw, daar zou ik ook even van moeten slikken. Hoop voor TO dat de verzekering inderdaad nieuwe spullen vergoedt.
Alles nieuw kopen vind ik zelf een beetje voorbarig, maar ik heb dan ook nog wel een oud dekbed en matras op zolder liggen waar ik zelf best een nachtje op zou kunnen slapen terwijl alles gereinigd wordt. Dat geldt mss niet voor die vriendin. Reinigingskosten zou ik in dit geval zonder meer vergoeden, maar alles nieuw, daar zou ik ook even van moeten slikken. Hoop voor TO dat de verzekering inderdaad nieuwe spullen vergoedt.
zaterdag 26 maart 2016 om 19:19
quote:Kiwie92 schreef op 26 maart 2016 @ 18:40:
Ik weet niet wat ik voor shit naar m'n kop krijg maar ik heb nog NOOIT iets opgegeven voor de verzekering. Als mij zoiets gebeurde los ik het zelf wel op. Bedankt NummerZoveel dat je mij een oplichter noemt. Erg achterlijk!Een verhaal voor de verzekering verdraaien is oplichten. Of je dat nu zelf doet of een ander opstookt om dat te doen maakt geen verschil hoor.
Ik weet niet wat ik voor shit naar m'n kop krijg maar ik heb nog NOOIT iets opgegeven voor de verzekering. Als mij zoiets gebeurde los ik het zelf wel op. Bedankt NummerZoveel dat je mij een oplichter noemt. Erg achterlijk!Een verhaal voor de verzekering verdraaien is oplichten. Of je dat nu zelf doet of een ander opstookt om dat te doen maakt geen verschil hoor.
zaterdag 26 maart 2016 om 20:17
zaterdag 26 maart 2016 om 20:38
quote:wyandotje schreef op 26 maart 2016 @ 12:06:
Katten pissen toch ook geen liters? En ze poepen toch geen kilo's stront uit?? Dus nieuwe matras oke, maar nieuwe dekbedden en beddengoed?Stel dat mijn man een akelige ziekte heeft waardoor hij zijn ontlasting zou laten lopen, dan ging ook al het beddengoed subiet de stort op. Echt wel. Zou dus niet weten waarom ik dan wél op een door een kat besmeurd bed zou moeten gaan liggen.
Katten pissen toch ook geen liters? En ze poepen toch geen kilo's stront uit?? Dus nieuwe matras oke, maar nieuwe dekbedden en beddengoed?Stel dat mijn man een akelige ziekte heeft waardoor hij zijn ontlasting zou laten lopen, dan ging ook al het beddengoed subiet de stort op. Echt wel. Zou dus niet weten waarom ik dan wél op een door een kat besmeurd bed zou moeten gaan liggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 26 maart 2016 om 20:40
quote:himalaya schreef op 26 maart 2016 @ 16:52:
[...]
Wel eens kattenpis op een dekbed gehad? Het is echt een ontzettend penetrante geur, wat je vaak weer gaat ruiken als de temperatuur stijgt.Neuh. En snap niet dat andere mensen dat wel hebben. Slaapkamers hebben deuren. Die kunnen dicht. En huisdieren hebben niks te zoeken op je slaapkamer.
[...]
Wel eens kattenpis op een dekbed gehad? Het is echt een ontzettend penetrante geur, wat je vaak weer gaat ruiken als de temperatuur stijgt.Neuh. En snap niet dat andere mensen dat wel hebben. Slaapkamers hebben deuren. Die kunnen dicht. En huisdieren hebben niks te zoeken op je slaapkamer.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 26 maart 2016 om 20:43
quote:himalaya schreef op 26 maart 2016 @ 16:52:
[...]
Wel eens kattenpis op een dekbed gehad? Het is echt een ontzettend penetrante geur, wat je vaak weer gaat ruiken als de temperatuur stijgt.Ja meerdere malen, gewoon echt goed en heet wassen dan. Daarnaast zijn er middeltjes te koop die zelfs bij houten vloeren de enzymen kunnen afbreken zodat de geur verdwijnt. Gooi je dat bij de was.
[...]
Wel eens kattenpis op een dekbed gehad? Het is echt een ontzettend penetrante geur, wat je vaak weer gaat ruiken als de temperatuur stijgt.Ja meerdere malen, gewoon echt goed en heet wassen dan. Daarnaast zijn er middeltjes te koop die zelfs bij houten vloeren de enzymen kunnen afbreken zodat de geur verdwijnt. Gooi je dat bij de was.
zaterdag 26 maart 2016 om 20:59
quote:Goede-Fee schreef op 26 maart 2016 @ 20:43:
[...]
Ja meerdere malen, gewoon echt goed en heet wassen dan. Daarnaast zijn er middeltjes te koop die zelfs bij houten vloeren de enzymen kunnen afbreken zodat de geur verdwijnt. Gooi je dat bij de was.Zal wel. Ik zou de hele meuk bij die vriendin parkeren, met het verzoek het schoon en geurloos weer terug te bezorgen. Gaat zij maar aan de slag, met haar pispoezen.
[...]
Ja meerdere malen, gewoon echt goed en heet wassen dan. Daarnaast zijn er middeltjes te koop die zelfs bij houten vloeren de enzymen kunnen afbreken zodat de geur verdwijnt. Gooi je dat bij de was.Zal wel. Ik zou de hele meuk bij die vriendin parkeren, met het verzoek het schoon en geurloos weer terug te bezorgen. Gaat zij maar aan de slag, met haar pispoezen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 27 maart 2016 om 01:36
Even voor de duidelijkheid, ik snap heel goed dat ze er verschrikkelijk van baalt. Maar het is niet zo dat de kat naar de slaapkamer geglipt is, ze heeft deze bewust op haar slaapkamer gezet zodat deze niet in conflict zou komen met haar eigen poezen. Er stond een kattenbak, maar kat heeft (door de stress waarschijnlijk) het bed verkozen. Ik heb haar aangeboden dat ze diezelfde dag bij mijn huis een nieuw dekbed kon ophalen maar dat was niet nodig, blijkbaar had ze nog een reserve. Ze heeft wel een nieuwe gekocht en de bonnetjes heeft ze vandaag gebracht (150,-). Aangezien mijn verzekering een eigen risico heeft van 150,- zal ik het gewoon zelf betalen, want in de voorwaarden staat ook dat je niet al zelf nieuwe spullen mag gaan kopen enzo dus de kans dat ze het afwijzen is wel erg groot. Zij wil eigenlijk wel een nieuwe matras hebben, want ook al is het inmiddels schoon 'haar katten reageren er nog vreemd op' m.a.w. Die ruiken nog wat ofzo? Zelf ruikt ze het dus niet meer. Heb haar van die spray meegegeven die urine afbreekt, hopelijk is het daarmee verholpen. Als de matras echt vies zou zijn moet ze die gewoon vervangen maar het klinkt mij een beetje overdreven in de oren dat het door het dekbed, hoes en matrasbeschermer heen, plus dat ze niet zegt dat het nog vies is alleen dat de katten zich nog raar gedragen en dus nog wat zullen ruiken. Dat vind ik niet een reden om je matrassen dan op mijn kosten te gaan vervangen. Overigens was het een vriendendienst en vind ik uiteraard dat zij niet zelf schade hoeft te lijden, ben al heel blij dat ze mijn kat wilde opvangen.