Geld & Recht alle pijlers

Vierde bij jumbo

15-09-2018 10:54 105 berichten
Hallo

Jumbo heeft de regel dat als je vierde wachtende bent je de boodschappen gratis krijgt..
Al paar keer vierde of zelfs vijfde geweest maar zij zeggen nooit dat je dat bent en dus gewoon betalen. Ik durfde dat zelf ook niet aan te geven want wanneer doe je dat....
Vandaag weer vierde... toen ging er kassa bij open. Kom ik bij de kassa en toen vroeg ik of ze er zelf ook opletten. Ja zei het kassameisje. Dus ik zei dat ik de vierde was. Zegt ze gewoon nee want ik ben al lang open en heb steeds twee klanten in de rij. Ik zei dat dat echt niet waar was. Ok ze vroeg haar collega wel. Die wist t niet zeker.
Ik kreeg het toen gratis mee . Voordeel van de twijfel zei ze

Hoe doen jullie dat? Zeg je het zelf en wanneer doe je dat dan
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 11:21
0.14% gewijzigd
RégineFilange schreef:
15-09-2018 19:35
Ik ben een heel erge cheapskate en zal snel ergens een slaatje uit slaan, maar deze Jumboregel vind ik toch wel van zo'n arremoeiige hebberigheid. Weet niet wat het is, maar ik zou me echt schamen om het aan geven (laat staan het uit te roepen) dat ik de vierde wachtende ben. Dan maar betalen hoor, iedereen moet betalen voor zijn boodschappen.
Precies dit.
Bovendien moeten die "gratis" boodschappen uiteindelijk door iemand betaalt worden, bijvoorbeeld door de klanten zelf door de prijzen omhoog te gooien of door het personeel die minder betaalt krijgen.
Maar eigenlijk ben ik tegelijk ook wel weer blij met deze regel, want daardoor gaat er eigenlijk direct een extra kassa open als je nog maar de tweede wachtende bent en daardoor hoef ik er zelden lang te wachten. Ga daardoor ook veel liever naar de Jumbo dan de Albert Heijn.
Theamuts schreef:
15-09-2018 19:41
Precies dit.
Bovendien moeten die "gratis" boodschappen uiteindelijk door iemand betaalt worden, bijvoorbeeld door de klanten zelf door de prijzen omhoog te gooien of door het personeel die minder betaalt krijgen.
Niet uiteindelijk, gewoon op voorhand al. Is gewoon al doorberekend voor jij je boodschappen in je mandje doet.
Wat een uiteenlopende reacties.

Ik ben zelf een aanlopendetomatenhoofd als ik het roep, dus doe het bij voorbaat niet. Maar anders zekers wel hoor. Dan kan ik mijn familie er blij mee maken en daarna boodschappen voor mezelf doen. Zij komen met die regel, dus of ik er nou gebruik van maak of iemand achter mij.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
15-09-2018 19:41
Precies dit.
Bovendien moeten die "gratis" boodschappen uiteindelijk door iemand betaalt worden, bijvoorbeeld door de klanten zelf door de prijzen omhoog te gooien of door het personeel die minder betaalt krijgen.

Jaja, ze komen maar net rond bij de Jumbo. Eigenlijk moet je daar uit medelijden al je boodschappen doen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
In mijn filiaal hebben ze ook altijd een excuus. Was zelf nog nooit de vierde maar heb ze weleens de discussie horen aangaan met anderen en mijn man heeft het ook een keer meegemaakt. Als je het niet kunt of wilt waarmaken moet je er ook niet mee adverteren denk ik dan.

Toch krijg wel altijd gratis boodschappen bij de Jumbo....als je iets vind met houdbaarheidsdatum vandaag of langer geleden, mag je gratis een vers exemplaar meenemen. Nadat ik al een paar keer thuis ben gekomen met over de datum spul, let ik daar dus supergoed op, en eis ik mijn gratis product op. Vooral het zuivelschap is dramatisch: 9 vd 10 keer staat er oude yoghurt of toetjes, en dan niet 1 verdwaald pak achteraan, maar een half schap. Doen ze nooit moeilijk over, maar ook niemand die actie onderneemt om dit te verbeteren, dat vind ik wel raar.
MarindaH schreef:
15-09-2018 20:20
Jaja, ze komen maar net rond bij de Jumbo. Eigenlijk moet je daar uit medelijden al je boodschappen doen.
Jumbo zelf heeft er geen moeite mee hoor, ze trekken er genoeg klanten mee aan die "gratis" boodschappen willen.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-09-2018 12:14
Ik heb geen positieve ervaring op het vlak van die regeltjes welke Jumbo hanteert.

Etenswaar niet meer netjes dan product gratis doen ze moeilijk over. 5e in de rij doen ze moeilijk over.
Klacht over iets doen ze moeilijk over.
Personeel lijkt heel “bang” op dat vlak. Verdenk hun baas van onvriendelijke praktijken.

Jumbo is een franchiseketen? In dat geval is de ene Jumbo de andere niet. Ik kan enkel mijn mening en ervaring delen met de Jumbo die ik ken.
Zo gaat dat bij ons ook. Altijd gedoe. Als prijs niet klopt krijg je het verschil, nooit product gratis. 5e wachtende : een keer gezegd, maar is gedoe. Ik heb het laatst wel gezegd voor een oudere vrouw met volle boodschappen kar achter me. Ze kreeg alles gratis en was zo blij. Ik kreeg drie kussen :-D
Bij de jumbo bij mij in de buurt is al jaren een en dezelfde kassa defect. Dan geld de regel vierde in de rij niet.

Uit principe kom ik er ook niet meer.
Nou, ik begrijp opeens waarom mensen me hier in de supermarkt (geen Jumbo, lijkt er wel op) opvallend vaak voor laten gaan ook al heb ik 9 artikelen en hun ook... :D

Die regel geldt hier niet, ze hebben andere (betere) klantenbinders. En alles is al goedkoop al zou ik het fijn vinden voor mensen die een uur hebben lopen rekenen voor ze naar de kassa kunnen wegens heel weinig te besteden dat ze dan een keer een kar vol gratis spullen hebben.

Ook begrijp ik nu de vuile blikken als IK soms -ook al is het druk- iemand met een paar dingetjes voor wil laten gaan als ik wel veel ingeslagen hebt. Krijg ik echt boos antwoord: nee, ik stond achter je in de rij en dat blijft zo. Ok... ook goed.
Staan ze inderdaad als 5e in de rij.
Nu snap ik het: ze hopen op hun boodschappen gratis :D

Blij dat 'mijn' supermarkt alles wat over is eind van de dag zoals brood, versgesneden beleg en groenten elke avond naar de voedselbank brengt.
En zo meteen verstandelijk beperkte jongeren aan werk helpt: die moeten het gaan brengen, sorteren, wegen en nog wat klusjes doen (winkelwagentjes binnen zetten enz.)
En ja, daar krijgen ze gewoon voor betaald. Dat vind ik mooiere initiatieven dan klant nr. zoveel gratis roggebrood meegeven 'omdat je dan wel héééél lang hebt moeten wachten, 4 mensen voor je, de horror!' ;)
RégineFilange schreef:
15-09-2018 19:43
Maar eigenlijk ben ik tegelijk ook wel weer blij met deze regel, want daardoor gaat er eigenlijk direct een extra kassa open als je nog maar de tweede wachtende bent en daardoor hoef ik er zelden lang te wachten. Ga daardoor ook veel liever naar de Jumbo dan de Albert Heijn.
Je hebt gewoon selfservice kassa hè bij de AH. Ik sta nooit in de rij. Daarom vind ik de AH prettiger boodschappen doen. Ik vind de indeling van de Jumbo ook niet prettig.
Ik vind ook dat de Jumbo iets goedkoops en tokkie achtigs heeft. Ik vind het geen prettige winkel. Het is alleen dat ik daar kleine dingetjes haal, want het is op loopafstand.
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
16-09-2018 00:45
Nou, ik begrijp opeens waarom mensen me hier in de supermarkt (geen Jumbo, lijkt er wel op) opvallend vaak voor laten gaan ook al heb ik 9 artikelen en hun ook... :D

Die regel geldt hier niet, ze hebben andere (betere) klantenbinders.

Nee, ik begrijp het nog steeds niet. In jouw super geldt de regel niet, maar je begrijpt nu waarom klanten zich wel gedragen alsof die regel wel geldt?
Such fun!1
Het valt mij ook op dat ze niet echt aanbiedingen hebben zoals de AH. Deze week de route 99 bij de AH.
Als ik op straat loop en ik zie daar een muntje van 0,10 eurocent liggen raap ik dat op.

Als ik een envelop in de bus ontvang daar ik prijswinnaar ben van iets haal ik die prijs op.

Het gratis geschenk van PC-loterij dat regelmatig aangeboden is, bijvoorbeeld een pak speculooskoekjes, haal ik af.

Ben ik degene die gratis boodschappen mag meenemen nav een regel die betreffende winkel zelf in het leven heeft geroepen ben ik daar ontzettend blij om.
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
16-09-2018 09:22
Je hebt gewoon selfservice kassa hè bij de AH. Ik sta nooit in de rij. Daarom vind ik de AH prettiger boodschappen doen. Ik vind de indeling van de Jumbo ook niet prettig.
Niet iedere AH heeft self-service kassa's.
Ttroeteltje schreef:
16-09-2018 09:50
Als ik op straat loop en ik zie daar een muntje van 0,10 eurocent liggen raap ik dat op.

Als ik een envelop in de bus ontvang daar ik prijswinnaar ben van iets haal ik die prijs op.

Het gratis geschenk van PC-loterij dat regelmatig aangeboden is, bijvoorbeeld een pak speculooskoekjes, haal ik af.

Ben ik degene die gratis boodschappen mag meenemen nav een regel die betreffende winkel zelf in het leven heeft geroepen ben ik daar ontzettend blij om.
Ik ben het tegenovergestelde en heb een gruwelijke hekel aan het gemiep en gesmeek in de rij bij de jumbo. Een regel die wat mij betreft per direct afgeschaft mag worden, gratis boodschappen als je te lang moet wachten. Hilarisch gewoon en dezelfde consument staat de dag erna 45 minuten in de rij bij de Efteling alvorens eerst €30 entree te hebben betaald.

Of nog erger, de 'wachters' die je ziet loeren en tellen en dan snel aansluiten als ze ergens de vierde zijn... :facepalm:
@Clairesophie.......in jouw bericht lees ik tal van oordelen.

Gemiep, gesmeek, hilarisch, loeren, tellen.

Ik kan me met geen enkel oordeel in jouw rijtje identificeren. En dat durf ik te stellen zonder een lange neus te zien opkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
16-09-2018 09:50
Als ik op straat loop en ik zie daar een muntje van 0,10 eurocent liggen raap ik dat op.

Als ik een envelop in de bus ontvang daar ik prijswinnaar ben van iets haal ik die prijs op.

Het gratis geschenk van PC-loterij dat regelmatig aangeboden is, bijvoorbeeld een pak speculooskoekjes, haal ik af.

Ben ik degene die gratis boodschappen mag meenemen nav een regel die betreffende winkel zelf in het leven heeft geroepen ben ik daar ontzettend blij om.
Maar vraag je er zelf om bij de Jumbo? Daar zit het ‘m in denk ik.
Er zijn maar weinig forummers skeerder dan ik. Maar bij moeten bedelen (want daar komt het bij ons filiaal op neer) om boodschappen die ik sowieso al begroot had, ligt mijn grens. Prima dat andere mensen dat wel doen, maar ik doe het niet.
Ttroeteltje schreef:
16-09-2018 10:09
@Clairesophie.......in jouw bericht lees ik tal van oordelen.

Gemiep, gesmeek, hilarisch, loeren, tellen.

Ik kan me met geen enkel oordeel in jouw rijtje identificeren. En dat durf ik te stellen zonder een lange neus te zien opkomen.
Fijn dat jij je er niet mee identificeert, ik zie het hier in het dorp gemiddeld 3 keer week en vind het elke keer weer wonderlijk.
Bedelen is ook zo’n oordeel.

Vreemde woordkeuzes van menigeen. Die woordkeuze geeft duidelijk aan hoe jullie het ervaren. Wil niet zeggen dat dat realiteit is.

Overigens, nog nooit gratis boodschap meegekregen. Was wellicht zelf niet oplettend genoeg. Niet voor mezelf en niet of het voor of achter mij met andere klant wel kon.

Zou ik overduidelijk in de “prijzen” vallen zou ik dat beslist wel zeggen. Niet roepen als een viswijf. Netjes en vriendelijk. Rustig en kalm.
“RiRi” schreef:
16-09-2018 09:27
Ik vind ook dat de Jumbo iets goedkoops en tokkie achtigs heeft. Ik vind het geen prettige winkel. Het is alleen dat ik daar kleine dingetjes haal, want het is op loopafstand.

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw Jumbo is, maar hier in de stad zitten een paar luxe Jumbo's hoor. Vergelijkbaar met de Albert Heijn qua assortiment, verse dingen, broodjes, uitstalling...
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
16-09-2018 09:22
Je hebt gewoon selfservice kassa hè bij de AH. Ik sta nooit in de rij. Daarom vind ik de AH prettiger boodschappen doen. Ik vind de indeling van de Jumbo ook niet prettig.
Zelfde hier. Bij de Jumbo kan ik ook nooit iets vinden. Misschien ben ik verwend, maar ik wil echt geen seconde in de rij wachten bij de supermarkt. Heerlijk die zelfscan.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
15-09-2018 19:43
Maar eigenlijk ben ik tegelijk ook wel weer blij met deze regel, want daardoor gaat er eigenlijk direct een extra kassa open als je nog maar de tweede wachtende bent en daardoor hoef ik er zelden lang te wachten. Ga daardoor ook veel liever naar de Jumbo dan de Albert Heijn.


Een AH bij mij in de buurt heeft zelfs A4-tjes in de winkel hangen met excuses omdat ze personeelstekort hebben...daardoor lege vakken en vaak maar 1 kassa open!
Ik vergat het wel eens en dan stond ik weer een kwartier in de rij....nu kom ik er dus niet meer
'
Jumbo is met dergelijke dingen stukken beter georganiseerd vind ik. In veel AH's te weinig kassa's open, structureel en altijd

Die irritante zegeltjes acties van AH mogen ze wat mij betreft in de Ahold reet duwen, ik wil liever snel afrekenen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven