Geld & Recht alle pijlers

Vierde bij jumbo

15-09-2018 10:54 105 berichten
Hallo

Jumbo heeft de regel dat als je vierde wachtende bent je de boodschappen gratis krijgt..
Al paar keer vierde of zelfs vijfde geweest maar zij zeggen nooit dat je dat bent en dus gewoon betalen. Ik durfde dat zelf ook niet aan te geven want wanneer doe je dat....
Vandaag weer vierde... toen ging er kassa bij open. Kom ik bij de kassa en toen vroeg ik of ze er zelf ook opletten. Ja zei het kassameisje. Dus ik zei dat ik de vierde was. Zegt ze gewoon nee want ik ben al lang open en heb steeds twee klanten in de rij. Ik zei dat dat echt niet waar was. Ok ze vroeg haar collega wel. Die wist t niet zeker.
Ik kreeg het toen gratis mee . Voordeel van de twijfel zei ze

Hoe doen jullie dat? Zeg je het zelf en wanneer doe je dat dan
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 11:21
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
15-09-2018 13:15
En de rest maar wachten met hun intussen smeltende ijs in hun kar :facepalm:
Nee hoor, ik heb netjes betaald en mijn geld daarna teruggekregen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Theamuts schreef:
15-09-2018 13:15
En de rest maar wachten met hun intussen smeltende ijs in hun kar :facepalm:
Ja want ze zijn zo dom om dat in de rij te gaan regelen. Je word apart genomen en de rest kan gewoon weer door. Anders hebben ze direct weer iemand die 4e wachtende is he? :roll:
Theamuts schreef:
15-09-2018 14:22
Omdat dat zielig is.
Pardon? Zielig?

Het is de regel van jumbo en jumbo gebruikt deze regel om klante te werven en om alert te zijn dat ze tijdig de kassa's open doen. Als het je overkomt is het juist fijn.

Voor het vrekkentopic zou er een persoon net zo lang moeten met aansluiten tot ze de 4e is.
Het plaatselijke Jumbofiliaal heeft geluk: Groningers zijn niet zo assertief in dit soort dingen. Ik ook niet. Ik ben best vaak vierde wachtende, maar geen haar op mijn hoofd dat ik het zelf ga zeggen. Onlangs hoorde ik ze zelfs smiespelen, cassiere 1 tegen cassiere 2: "Zou ze het door hebben? Ik zeg niets!" Mijn indruk is dat ze gigantisch op hun donder krijgen van de filiaalleider als het wel moet.

Nu huldig ik het principe dat ik mijn eigen boodschappen moet betalen, dus ik vind het verder niet zo ernstig, maar ik vraag me wel eens af waarom deze supermarkt nog met die regels adverteert.
Alle reacties Link kopieren
Hier meerdere filialen van Jumbo, de 1 heeft altijd een excuus, de ander al meerdere keren mijn boodschappen gratis gekregen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
15-09-2018 15:59
Het plaatselijke Jumbofiliaal heeft geluk: Groningers zijn niet zo assertief in dit soort dingen. Ik ook niet. Ik ben best vaak vierde wachtende, maar geen haar op mijn hoofd dat ik het zelf ga zeggen. Onlangs hoorde ik ze zelfs smiespelen, cassiere 1 tegen cassiere 2: "Zou ze het door hebben? Ik zeg niets!" Mijn indruk is dat ze gigantisch op hun donder krijgen van de filiaalleider als het wel moet.

Nu huldig ik het principe dat ik mijn eigen boodschappen moet betalen, dus ik vind het verder niet zo ernstig, maar ik vraag me wel eens af waarom deze supermarkt nog met die regels adverteert.
:bye: Hier nog eentje. Ik heb het ook eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat een vierde wachtende in de lokale Jumbo zijn of haar mond opentrok. Voor mijzelf zou het aanvoelen als een soort bedelen, gênant. Ik onderhandel ook nooit over prijzen, iets is goed qua prijs of te duur. Terwijl ik weet dat er op bepaalde producten een marge zit (bv. Bij de aanschaf van een nieuwe auto).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Enals de cassiere een andere prijs scant dan jij zag voor het product
Of je krijgt de 1 plus 1 aanbieding niet

Zeg je dan ook niks? Want dat is bedelen of dat is zielig?
Is net zo goed je recht als gebruik maken van de actie vierde wachtende gratis boodschappen
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 16:46
0.76% gewijzigd
Gierig of brutaal vind ik het echt niet hoor als je gebruik maakt van die regel. Of het gaat om een brood of een volle kar. Regel is regel, geld kan 1 keer worden uitgegeven, we werken hard voor ons geld. Die regel bestaat en als ik die regel kan inzetten....graag!
Begrijp niet dat er mensen zijn die dit raar vinden.
vivajaline schreef:
15-09-2018 16:35
Enals de cassiere een andere prijs scant dan jij zag voor het product
Of je krijgt de 1 plus 1 aanbieding niet

Zeg je dan ook niks? Want dat is bedelen of dat is zielig?
Is net zo goef je recht als gebruik.maken van de actie vierde wachtende gratis boodschappen
Als er een aanbieding is, dan zeg ik er wel iets van. Maar dat vind ik anders. Als de kassa een andere prijs scant, komt het er bij mijn supermarkt op neer dat ik het product laat liggen bij de kassa: gratis krijg ik het niet mee (ze zijn echt niet zo goed met die zeven zekerheden, die zouden ze beter misschienisjes kunnen noemen).
Het verschil zit er in dat ik het ergens ook vreemd vind om boodschappen gratis te krijgen, omdat ik weet dat ze niet echt gratis zijn. Een aanbieding is door het concern vastgesteld, dat is heel anders voor me.
Ttroeteltje schreef:
15-09-2018 16:35
Gierig of brutaal vind ik het echt niet hoor als je gebruik maakt van die regel. Of het gaat om een brood of een volle kar. Regel is regel, geld kan 1 keer worden uitgegeven, we werken hard voor ons geld. Die regel bestaat en als ik die regel kan inzetten....graag!
Begrijp niet dat er mensen zijn die dit raar vinden.
De medewerksters bij onze Jumbo werken ook hard voor hun geld. Zij worden er direct op aangesproken als ze te vaak zo'n vierdewachtendeellende hebben. Boodschappen kosten geld, dat is nu eenmaal zo. Daarom doe ik mijn meeste boodschappen ook bij een andere supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
15-09-2018 16:35
Enals de cassiere een andere prijs scant dan jij zag voor het product
Of je krijgt de 1 plus 1 aanbieding niet

Zeg je dan ook niks? Want dat is bedelen of dat is zielig?
Is net zo goed je recht als gebruik maken van de actie vierde wachtende gratis boodschappen
Ik kan me best voorstellen dat mensen het niet doen als ze zien dat er telkens zo raar gereageerd wordt als iemand dit aankaart.
Geen zin in gezeur of gezeik.

Ik heb het zelf overigens nog nooit (bewust) meegemaakt.

Jouw andere voorbeelden zeg ik wel wat van; aanbiedingen of verkeerde prijzen.
vrouwjagersma schreef:
15-09-2018 16:50
De medewerksters bij onze Jumbo werken ook hard voor hun geld. Zij worden er direct op aangesproken als ze te vaak zo'n vierdewachtendeellende hebben. Boodschappen kosten geld, dat is nu eenmaal zo. Daarom doe ik mijn meeste boodschappen ook bij een andere supermarkt.
En dus zie jij vrijwillig af van gratis boodschappen ofwel boodschappen die jij niet hoeft te betalen?
Ttroeteltje schreef:
15-09-2018 17:18
En dus zie jij vrijwillig af van gratis boodschappen ofwel boodschappen die jij niet hoeft te betalen?
Jup. Ik ging toch niet naar de supermarkt met het idee dat ik ze gratis zou krijgen? Elk product dat ik mijn mandje/wagen leg, kan ik zelf betalen en neem ik mee omdat ik het wil kopen. Dus als ik dan mijn boodschappen moet betalen, is dat toch niet gek? Dat is hoe het werkt. Ik ga niet roepen dat ik de vierde in de rij ben. Het zal dom zijn, maar ik kan het niet en ik kan er ook niet wakker over liggen. En dat heeft niets te maken met dat ik niet weet wat de dingen kosten, want dat weet ik heel best.
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
15-09-2018 16:35
Enals de cassiere een andere prijs scant dan jij zag voor het product
Of je krijgt de 1 plus 1 aanbieding niet

Zeg je dan ook niks? Want dat is bedelen of dat is zielig?
Is net zo goed je recht als gebruik maken van de actie vierde wachtende gratis boodschappen
Gesteld dat het mij al op zou vallen (bij bulkboodschappen valt een verschil van 2,79 voor 1+1 shampoo actie mij echt niet op), dan kan ik die caissière gelijk vragen, face to face. Voor zo’n ‘recht’ op gratis boodschappen zou ik veel bombarie moeten maken in een rij waarbij nog tig mensen toekijken.

Ik geef eerlijk toe, ik zou iemand echt cheap vinden. Net als mevrouw Jagersma ga ik er vanuit dat niemand zonder centjes naar de supermarkt vertrekt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
15-09-2018 13:14
Ik vind het heel naar voor je dat je blijkbaar geen geld hebt om je boodschappen te betalen. Misschien is de voedselbank wat voor je?

Als jij de lotto wint, weiger je het bedrag zeker ook en stel je voor om het aan Afrika over te maken? :rofl:
Such fun!1
Ok

Dan is het jammer voor jezelf

Maar ik roep dus ook niet in de rij
Ik vroeg er naar toen ik aan de beurt was
Gewoon vrijblijvend. Als zij erbij blijven dat het niet zo is dan jammer. Ik ga geen manager erbij laten halen oid
Veel te bang ook dat ik toch geen gelijk heb of krijg.. sta je dan mooi voor lul
Alle reacties Link kopieren
Ik controleer altijd de bon. Kom niet heel vaak bij de Jumbo, maar bij de AH weet ik dat de boodschappen heel vaak verkeerd gescand worden. Aanbiedingen die niet doorkomen, bonusaanbiedingen vergeten etc. Er stond zelfs een keer vlees op mijn bon terwijl ik vegetariër ben. Reken maar dat ik naar de servicebalie ga.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
vivajaline schreef:
15-09-2018 17:43
Ok

Dan is het jammer voor jezelf

Maar ik roep dus ook niet in de rij
Ik vroeg er naar toen ik aan de beurt was
Gewoon vrijblijvend. Als zij erbij blijven dat het niet zo is dan jammer. Ik ga geen manager erbij laten halen oid
Veel te bang ook dat ik toch geen gelijk heb of krijg.. sta je dan mooi voor lul

Nou en? Je gaat je toch niet druk maken om wat onbekenden van je vinden? Dat is echt het laatste waar je rekening mee moet houden.
Such fun!1
MarindaH schreef:
15-09-2018 17:43
Als jij de lotto wint, weiger je het bedrag zeker ook en stel je voor om het aan Afrika over te maken? :rofl:
Huh? De Jumbo is een supermarkt, geen loterij hoor!
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
15-09-2018 13:14
Ik vind het heel naar voor je dat je blijkbaar geen geld hebt om je boodschappen te betalen. Misschien is de voedselbank wat voor je?
Bijzondere conclusie, maar bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 keer gehad dat ik de vijfde in de rij was, en ik riep eigenlijk verbaasd: "Heee, ik ben de vijfde wachtende!" En ik had mijn boodschappen voor niks. Nou, dat is leuk meegenomen. Ze adverteren ermee dus ze moeten het dan ook waarmaken. Ik verbaas me over het aantal reacties hier over mensen die het beslist niet zouden willen. Gek genoeg tref ik die mensen nooit bij mij in de omgeving.
Bij ons zijn de cassieres heel alert. Komt niet vaak voor hier.

En als je het als Jumbo niet wil dan moet je er niet mee adverteren.
Vind het soms voor de cassiers heel vervelend, ze kijken de hele tijd zenuwachtig rond en blaffen naar iedereen dat de andere kassa zo open gaat.

Van mij mogen ze het afschaffen.

Maar zolang ze dat niet doen zou ik, als ik 4e wachtende ben, en er nog een kassa open kan en er nergens nog een rij staat die korter is, wel aangeven dat ik 4e wachtende ben.
Ik ben een heel erge cheapskate en zal snel ergens een slaatje uit slaan, maar deze Jumboregel vind ik toch wel van zo'n arremoeiige hebberigheid. Weet niet wat het is, maar ik zou me echt schamen om het aan geven (laat staan het uit te roepen) dat ik de vierde wachtende ben. Dan maar betalen hoor, iedereen moet betalen voor zijn boodschappen.
Oh mosterd, helemaal eens met vrouwjagersma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven