Geld & Recht alle pijlers

Vierde bij jumbo

15-09-2018 10:54 105 berichten
Hallo

Jumbo heeft de regel dat als je vierde wachtende bent je de boodschappen gratis krijgt..
Al paar keer vierde of zelfs vijfde geweest maar zij zeggen nooit dat je dat bent en dus gewoon betalen. Ik durfde dat zelf ook niet aan te geven want wanneer doe je dat....
Vandaag weer vierde... toen ging er kassa bij open. Kom ik bij de kassa en toen vroeg ik of ze er zelf ook opletten. Ja zei het kassameisje. Dus ik zei dat ik de vierde was. Zegt ze gewoon nee want ik ben al lang open en heb steeds twee klanten in de rij. Ik zei dat dat echt niet waar was. Ok ze vroeg haar collega wel. Die wist t niet zeker.
Ik kreeg het toen gratis mee . Voordeel van de twijfel zei ze

Hoe doen jullie dat? Zeg je het zelf en wanneer doe je dat dan
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 11:21
0.14% gewijzigd
Ana_Isabel** schreef:
15-09-2018 11:30
En daarna zou ik dus nooit meer boodschappen doen bij die Jumbo. Ik zou me nl doodschamen voor mijn gedrag.
Erom vragen zou ik ook nooit doen. Zou voor mij een beetje als "smeken" voelen.
Om de beelden zou ik ook nooit vragen, zou me doodschamen. Maar ik heb het wel eens gewoon in de rij gezegd tegen de dame achter de kassa. Maar toen was er geen reden om mijn de boodschappen gratis te geven, want er kwam net iemand aanlopen om een andere kassa te openen.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
15-09-2018 11:16
Wel onmiddelijk iets zeggen als je de 4de wachtende in de rij bent, natuurlijk. Maar tegen wie zeg je dat? Als je naar de service-balie loopt.... sta je niet meer in de rij.. o_o Als je wacht tot je aan de beurt bent, ben je niet meer de 4de wachtende....
Als er zoveel mensen voor je staan, durf ik dat niet zo goed.
Het is mij wel eens overkomen dat een vrouw zei ‘ga maar voor hoor’ en zij kreeg de boodschappen gratis. Er zijn dus mensen die daar op zitten te wachten.
“RiRi” schreef:
15-09-2018 11:38
Het is mij wel eens overkomen dat een vrouw zei ‘ga maar voor hoor’ en zij kreeg de boodschappen gratis. Er zijn dus mensen die daar op zitten te wachten.
Erg eigenlijk zulke mensen.
“RiRi” schreef:
15-09-2018 11:38
Het is mij wel eens overkomen dat een vrouw zei ‘ga maar voor hoor’ en zij kreeg de boodschappen gratis. Er zijn dus mensen die daar op zitten te wachten.
Dat is wel heel erg....
Ik vind het een vrij stomme regel, en ik denk ook niet dat ik er op zou letten of het aan zou geven als het toevallig zo ver was.

Maar bij mijn Jumbo zijn er eigenlijk altijd genoeg kassa's open en hoef ik zelden te wachten. Dat heb ik veel liever dan een keer kans maken op gratis boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
15-09-2018 11:38
Het is mij wel eens overkomen dat een vrouw zei ‘ga maar voor hoor’ en zij kreeg de boodschappen gratis. Er zijn dus mensen die daar op zitten te wachten.
:rofl: wat erg !

Hier letten ze er altijd goed op en er opent gelijk een andere kassa bij 3 wachtenden.
En áls iemand al eens wat zegt over dat ie de 4de wachtende is dan is het altijd discussie en gedoe. Ik durf dus nooit iets te zeggen :-?
Ik heb geen positieve ervaring op het vlak van die regeltjes welke Jumbo hanteert.

Etenswaar niet meer netjes dan product gratis doen ze moeilijk over. 5e in de rij doen ze moeilijk over.
Klacht over iets doen ze moeilijk over.
Personeel lijkt heel “bang” op dat vlak. Verdenk hun baas van onvriendelijke praktijken.

Jumbo is een franchiseketen? In dat geval is de ene Jumbo de andere niet. Ik kan enkel mijn mening en ervaring delen met de Jumbo die ik ken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom zelden bij de Jumbo maar ik let er niet op als ik er ben.
Geloof ook niet dat ik vanuit mijn plaats in de wachtrij zou roepen dat ik de vierde wachtende ben.
Alle reacties Link kopieren
“RiRi” schreef:
15-09-2018 11:38
Het is mij wel eens overkomen dat een vrouw zei ‘ga maar voor hoor’ en zij kreeg de boodschappen gratis. Er zijn dus mensen die daar op zitten te wachten.
Die heb ik twee weken geleden ook gehad :rofl:
Ik zei nog beleefd is niet nodig hoor, ik heb alle tijd. Zij ook zei ze ( met een hele volle kar) ik dacht joh wat aardig!!!

Ik schuif aan en die vrouw trekt haar scheur open en gilt door de winkel
“Vierde in de rij, boodschappen gratis”

Ik voelde mij er gewoon slecht door.
Ik had overigens niets gezegd ik hoef echt niet Mn boodschappen gratis en ik heb er ook niet bij stil gestaan, maar sommige mensen doen het er blijkbaar voor.

Ik vind het ronduit asociaal.
Is inderdaad franchise. Wij hebben hier juist een hele fijne Jumbo.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
15-09-2018 11:45
Dat is wel heel erg....
Goede vorm van humor!
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
15-09-2018 11:19
Gewoon kei-hard door de winkel schreeuwen dat je de 4e wachtende bent :shout:
Precies dit. Mooie oefening in assertiviteit.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Met al die gratis boodschappen tussendoor kan de Jumbo nooit voordelig zijn voor alle klanten.
parbleumondieu schreef:
15-09-2018 12:44
Met al die gratis boodschappen tussendoor kan de Jumbo nooit voordelig zijn voor alle klanten.
Daarom doen ze heel vaak alsof het niet zo is. Gewoon blijven roepen dat niet waar is dat je 4e wachtende bent. 95% laat het erbij. En bedenken ze een heleboel regels waar je aan moet voldoen. Of te wel.. Hoeft bijna nooit uit te keren.
Ana_Isabel** schreef:
15-09-2018 11:33
Leuk!
Dat vind ik ook heel iets anders als ze het zelf zeggen.
Zeker leuk, alleen jammer dat het elke keer niet bij de weekboodschappen was :rofl:
Ach, elke keer een paar euro tikt ook aan uiteindelijk
Wat een "cheap ass" gezeik.
Betaal gewoon je boodschappen!
Alle reacties Link kopieren
Ik roep gewoon vanuit de rij “ik ben de vierde wachtende”.
Heb op die manier 2 keer gratis boodschappen gehad.

Heb ook een keer gehad dat ze het ontkenden. Ze gingen op hun gemak alle mensen bij alle kassa’s telle . Dat had ik zelf al gedaan natuurlijk. Tegen de tijd dat ze bij kassa 5 aankwamen om te tellen had er net iemand afgerekend en waren er daardoor geen 3 wachtenden meer daar. En dus was het onjuist volgens de medewerkster. Beetje jammer.
Alle reacties Link kopieren
2 keer gehad! Beide keren met mijn weekboodschappen dus dat was extra lekker.

De eerste keer was er maar 1 kassa open en stonden de caissières lekker te kletsen. Toen ik zei: ik ben de 4e wachtende in rij (getipt door mijn voorganger trouwens want ik stond niet op te letten) werd er gezegd ja we gaan nu openen. De mevrouw voor mij maakte toen nogal stampei.. dat ze niet wegging voordat ik mijn boodschappen gratis had! En ik stond met mijn mond vol tanden maar kreeg ze wel.

Vorige week zeiden ze eerst van niet maar toen ik bleef volhouden kwam de manager aan en die zei direct dat ik gelijk had, hij had mee zitten kijken op de camera.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nijntje* schreef:
15-09-2018 13:07
Ik roep gewoon vanuit de rij “ik ben de vierde wachtende”.
Heb op die manier 2 keer gratis boodschappen gehad.

Heb ook een keer gehad dat ze het ontkenden. Ze gingen op hun gemak alle mensen bij alle kassa’s telle . Dat had ik zelf al gedaan natuurlijk. Tegen de tijd dat ze bij kassa 5 aankwamen om te tellen had er net iemand afgerekend en waren er daardoor geen 3 wachtenden meer daar. En dus was het onjuist volgens de medewerkster. Beetje jammer.
Ik vind het heel naar voor je dat je blijkbaar geen geld hebt om je boodschappen te betalen. Misschien is de voedselbank wat voor je?
biol schreef:
15-09-2018 13:12
2 keer gehad! Beide keren met mijn weekboodschappen dus dat was extra lekker.

De eerste keer was er maar 1 kassa open en stonden de caissières lekker te kletsen. Toen ik zei: ik ben de 4e wachtende in rij (getipt door mijn voorganger trouwens want ik stond niet op te letten) werd er gezegd ja we gaan nu openen. De mevrouw voor mij maakte toen nogal stampei.. dat ze niet wegging voordat ik mijn boodschappen gratis had! En ik stond met mijn mond vol tanden maar kreeg ze wel.

Vorige week zeiden ze eerst van niet maar toen ik bleef volhouden kwam de manager aan en die zei direct dat ik gelijk had, hij had mee zitten kijken op de camera.
En de rest maar wachten met hun intussen smeltende ijs in hun kar :facepalm:
Oja ik heb ook al paar keer gratis product gehad omdat ik er 1 vond die over datum was... daar deden ze nooit moeilijk over

En mensen die zeggen betaal gewoon je boodschappen... de jumbo heeft die regel en adverteert ermee dus waarom niet aangeven als je er echt recht op hebt?
Ik deed dat vandaag dus voor t eerst en weet niet of ik dat nogmaals durf
anoniem_180210 wijzigde dit bericht op 19-12-2018 21:13
12.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die bepaalde producten steeds verstopte achterin de rekken. Dan kwam ze een week later ofzo terug met ‘hey, dit is over de datum!’ en dan kreeg ze het gratis bij Jumbo.
Zo intens zielig :facepalm:
vivajaline schreef:
15-09-2018 13:46
Oja ik heb ook al paar keer gratis product gehad omdat ik er 1 vond die over datum was... daar deden ze nooit moeilijk over

En mensen die zeggen betaal gewoon je boodschappen... de jumbo heeft die regel en adverteert ermee dus waarom niet aangeven als je er echt recht op hebt?
Ik deed dat vandaag dus voor t eerst en weet niet of ik dat nogmaals durf
Achteraf was ik wel blij want mn budget voor deze week was al op eigenlijk dus kwam dit extra goed uit
Omdat dat zielig is.
Kan dit topic niet bij het vrekkentopic gevoegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven