Geld & Recht alle pijlers

Viva vrekkenclub

30-12-2009 09:35 3005 berichten
Zijn er meer mensen die het moeilijk vinden om geld uit te geven?

Ik vind het erg leuk om te besparen, zuinig te zijn etc. maar heb niet bepaald een geldprobleem. Daarom pas ik niet echt bij topics waar mensen zuinig zijn om uit het rood, of rond te komen.

Ik spaar gewoon graag. Zeker omdat ik geen pensioen heb en straks toch ergens van moet leven.

Wie wil er mee doen met de Viva vrekkenclub en wat doen jullie om geld te besparen?

En moeten we nog iets met een tabel?

Bijvoorbeeld een lijst met hoeveel geld we niet hebben uitgegeven, wat we anders wel hadden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:moppetoet schreef op 26 maart 2010 @ 16:43:

En je hoeft niets met mijn mededeling te doen, een gewaarschuwd mens telt voor twee, that's all.

Ik geef gewoon de vrekkentip om te kijken of het verstandig is om toch aangifte te doen als je deze brief hebt gekregen. Als mocht blijken dat je zou moeten bijbetalen kun je alsnog besluiten om geen aangifte te doen. Moppetoet, dank voor je tip. Het was bij mij je woordgebruik in je eerdere post dat mij een beetje tegen de borst stuitte.
quote:koekkie schreef op 26 maart 2010 @ 20:01:

[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens! Zakgeld vind ik op deze leeftijd toch nog heel wat anders dan kleedgeld!Het gaat om het principe; ze leert keuzes maken en beseft de kosten van die keuzes, en ze leert sparen. Over een paar jaar stappen we over op zak- en kleedgeld. Ze weet dan hoe het in zijn werk gaat.
Oh wat een leuk topic!!!

Ik ben een big spender, maar ook vrij zuinig en " slim met kopen" zeg maar.

Ik zeg altijd over mijzelf dat ik geen hand meer heb om een gat in te hebben Zo erg is het nou ook weer niet dat ik geld uitgeef aan onnodige dingen zoals, kan even geen voorbeelden noemen hahahaha!!! Maar naar mijn mening zaken die ik nooit ga gebruiken of dubbel zijn zeg maar.

Ik geef bv makkelijk geld uit aan uitjes, uit eten, kleding ed. Maar heb bv voor shampoo, body lotion al jaren niet meer de reguliere prijs betaald. Ik eet meestal ook alleen de dingen in de Bonus, zoals deze week kipfilet. Nou is het niet zo dat ik elke dag kipfilet eet, maar ik eet ook altijd uit de vriezer waar ik oude Bonusaanbiedingen heb liggen

@AE

Mag ik vragen welke site dat is voor de lenzen?? Want daar ben ik wel geinteresseerd in.

Wat handig die site van Laatmeweten.nl!!!! Gelijk opgeslagen.

Oh, niks mis mee met zuinig maar ik kan heel slecht tegen van die Dagoberts....Die zet ik ook gerust op zijn nummer. Zulke mensen die genieten ervan om te profiteren (ja, dat is het echt) over de rug van anderen. Kijk, uit eten gaan en daarvoor nog een boterham eten; moet je zelf weten. Maar licht ontbijten om vervolgens je vol te gooien bij een ander

Enne, ik heb wel een uitvaartverzekering....Simpelweg, omdat ik niemand met de rekening wil opzadelen. Rijk of arm. Ik wil er eigenlijk niet verder over uitwijden (de tranen staan nu alweer in mijn ogen) maar ik vind een uitvaartverzekering geen slechte keus onder de verzekeringen.

Heb overigens ook een overlijdensrisicoverzekering, speciaal voor mijn broertje en zusje. Als ik tzt een vriend krijg of een man, dan krijgt ie ook een bedrag ervan. Beetje raar, zo jong om dat te doen. Maar ja, ik stap de deur uit en word plat gereden

Enne ik heb een spaarrekening waar ik niet aan kan komen. Daar spaar ik 50 euro op en na 15 jaar komt een lekker bedrag vrij. Ben ik dood, gaat dat wederom naar mijn broertje en zusje.

*denkt dat ze binnenkort vermoord wordt *

(ik ben normaliter van de lange posts, maar zal bij dit topic maar alvast op verzenden klikken, want anders wordt ie wel heeeeeeeeeel lang )
Begrijpelijk dat een terrasje pakken duur is.....Maar eigenlijk doe ik dat omdat ik het heerlijk vind dat ik bedient word en mensen kan kijken (dat kan ik thuis niet, ja naar mensen die in de bus zitten ) Ik ga ook naar het terras om mensen te ontmoeten, stuk lastiger thuis.

Ik heb net even gebeld naar Ohra en als voorbeeld dit jaar genomen om te kijken of ik zou besparen. Dan heb ik zo laag mogelijk eigen risico en voor de rest alles dezelfde wat ik heb bij huidige verzekeraar. Bij Ohra zou ik ook pakketkorting krijgen.

Kwam ik uit dat ik meer moest betalen bij Ohra dan bij huidige, dus het is niet altijd goedkoper. Gewoon goed vergelijken

Ohja, geld besparen is 1, maar geld "oprapen" is 2. Voor mensen die veel van een bepaalde (voorgeschreven) medicatie gebruikt, kan je CER (compensatie eigen risico) aanvragen bij het CAK. Vooral doen!! Is 50 euro namelijk en als je het eenmaal krijgt, dan krijg je het standaard elk jaar.

Ik denk ook dat mensen niet moeten vergeten dat dood gaan iets is wat onvermijdelijk is. Maar het gaat er met name om WANNEER dat gebeurd. Als ik nu pleite ga, weet ik niet waar mijn mensen het geld vandaan halen en ik zou ook niet willen dat zij (hun zuurgespaarde buffer) moeten aanspreken. Dus het is ook een principieel iets. Tuurlijk zou ik het niet erg vinden om te betalen als iemand overlijdt, maar ik zou een warmer gevoel van binnen krijgen als ik weet dat die persoon aan ons gedacht heeft.

Een vraag aan de tegenstanders van een uitvaarverzekering EN die een buffer hebben: het is toch "jammer" dat je buffer van enkele duizenden euro's wegverbrand of begraven wordt terwijl het mij maar een paar euro per maand kost? Ik vind dat geen moeite, kunnen mijn nabestaanden lekker op vakantie van hun eigen geld.

Als ik vanuit ga dat ik 70 word dan haal ik mijn crematie daar wel uit hoor.
Blijft maar door tetteren over de uitvaartzekering

Ik zou ten eerste niet willen dat mijn nabestaanden met de kosten zitten. Ik zou niet lekker in mijn kist liggen als ik weet dat het geld daarvoor komt van mijn broertje die een nieuwe auto oid daarvan zou willen kopen. Ik word toch weggefikt Laat staan als ie uberhaupt geld heeft dan, want dat is dan toch maar de vraag.

Daarnaast met mijn spaargeld (en mijn overlijdensrisicoverzekering EN met mijn speciale spaarrekening) kunnen ze leuke dingen van doen. Ik denk dat mijn broertje en zusje kapot zijn als ik dood ben. Met dat geld kunnen ze (even) stoppen met werken, of op vakantie gaan met hun gezin om uit te waaien etc etc. Ik hou van ze en als ik er niet meer er ben, dan wil ik dat ze (nog meer) geld hebben om leuke dingen van te doen.

*zit ondertussen te huilen boven het toetsenbord*
quote:Lovestar schreef op 27 maart 2010 @ 14:49:

@AE

Mag ik vragen welke site dat is voor de lenzen?? Want daar ben ik wel geinteresseerd in.

Ik koop ze ieder jaar op een andere site.

Googlen op het merk van je lenzen en dan kijken waar de beste aanbieding is. Volgens mij zijn deze nu van yourlenses.

Maar het loont de moeite om rond te kijken. Kan zo 50.- op een half jaar schelen.
quote:absoluteEinstein schreef op 27 maart 2010 @ 15:37:

[...]

Ik koop ze ieder jaar op een andere site.

Googlen op het merk van je lenzen en dan kijken waar de beste aanbieding is. Volgens mij zijn deze nu van yourlenses.

Maar het loont de moeite om rond te kijken. Kan zo 50.- op een half jaar schelen.

Thanks!!! Heb gelijk bij 1 van jouw eerste posts gekeken naar de lenzen.

Ik betaal bij opticien nu 127,41 voor een half jaar pakket en bij Yourlenses 180 euro Er klopt hier iets niet denk ik. Dus heb heb Yourlensen maar even een mailtje gestuurd hoe dat zit.
Misschien heb je een heel goedkope opticien.
Pas bij pagina 35

Heb een heel vervelend trekje dat ik van een leuk topic altijd alles wil/moet lezen en dan ellenlange post(s) ga tikken
*veegt tranen weg* (ondertussen al even geleden )

Goed

Ik ben eigenlijk ook zo'n selectieve vrek. Ik bespaar niet op tijdschriften, want dat vind ik echt leuk. Ik heb een abonnement op de Viva EN de Flair, maar dan kreeg ik het 2e blad wel gratis erbij. Heb ook een abonnement op de Psychologiemagazine, maar ook dat is met een korting.

Oh, ja besparen op anderen kan ik ook niet. Tafel staat nu vol met paaseitjes (nu dan), M&M's en snoep. Maar ik eet er zelf niet van. Altijd wijn en bier, maar ik drink niet. Dat soort dingen.

Waar ik mij ook altijd over verbaas. Studenten moeten het met minder doen (stufi is geen vetpot, dat klopt) Maar ik zie de studenten die ik ken niet altijd handig omgaan met hun geld...
quote:Lovestar schreef op 27 maart 2010 @ 16:57:

Heb een heel vervelend trekje dat ik van een leuk topic altijd alles wil/moet lezen en dan ellenlange post(s) ga tikken

Misschien moet je wat vrekkeriger met je woorden omgaan

En welkom bij de vrekkenclub!
quote:Lovestar schreef op 27 maart 2010 @ 16:59:

Waar ik mij ook altijd over verbaas. Studenten moeten het met minder doen (stufi is geen vetpot, dat klopt) Maar ik zie de studenten die ik ken niet altijd handig omgaan met hun geld...Ja, je moet het ooit leren, toch? Toen ik studeerde en heeeeel weinig geld te besteden had, heb ik ook wel eens besloten om een mooie jas te kopen en dan maar een maand brood met pindakaas te eten. Niet slim, maar goed: mijn geld, mijn keuze. Heb me nooit in de schulden gestoken, maar wel eens een week overgehouden aan het einde van mijn budget...
Dat eten meekrijgen is geloof ik met name lief bedoeld.

Bij mij cultureel bepaald Mijn moeder stauwt iedereen vol met eten om vervolgens nog meer eten te voeren. En aan haar kinderen vraagt ze of we dit willen hebben of dat. Ze geeft ons gewoon eten mee, ik weet niet beter.

Enne, ik hoef het niet te laten doorschemeren. Ik hoef het niet, want kan gewoon voor mijzelf zorgen. Mijn moeder doet het gewoon.

Ik merk trouwens dat ik voor sommige bespaartips gewoon te lui ben Als ik zie ze staan voel ik gewoon de neiging.....om niks te doen

Ik doe ongeveer 2 keer per week boodschappen.Vaker doe ik niet, omdat het mij veel tijd (en moeite) kost. Daarnaast kan ik niet zo goed plannen altijd, dus moet altijd oppassen wat ik wel of niet eet. Dan is soms dagelijks boodschappen doe wel handig. Dan koop je wat je gaat opeten.
Ik wil eigenlijk ook over naar een Sim-only abonnement.

Alleen ik heb geen vertrouwen in aanbieders zoals Lebara en Tele-2. Klinkt een beetje raar, maar waarom weet ik dus ook niet.

Heeft iemand een goede tip of advies waar ik zou kunnen kijken voor een goedkope abonnement
Medevrekken, ik heb even een vraag over een geldterugactie. Ik heb hier nog nooit aan meegedaan, dus ik weet niet zo goed hoe het moet.

De silan wasverzachter is een geldterugactie op dit moment. En je mag max 3 inzendingen per adres. Dus ik heb nu 3 flessen gekocht en deze staan alledrie op dezelfde bon. Kan ik het nu zo opsturen?

Of heb ik het verkeerd gedaan en had ik voor elke fles een aparte bon moeten hebben?

Weten jullie dat?

Alvast bedankt!
quote:Appelsientje schreef op 27 maart 2010 @ 19:22:

[...]

Ja, je moet het ooit leren, toch? Toen ik studeerde en heeeeel weinig geld te besteden had, heb ik ook wel eens besloten om een mooie jas te kopen en dan maar een maand brood met pindakaas te eten. Niet slim, maar goed: mijn geld, mijn keuze. Heb me nooit in de schulden gestoken, maar wel eens een week overgehouden aan het einde van mijn budget...

Oh ja, dat is natuurlijk prima!!! Geldt overigens niet alleen voor studenten natuurlijk....

Ik had een verhaal gelezen in de Viva (of de Flair) van een meisje die als ze een keer teveel geld uitgaf op de markt peen, ui en spekjes haalden om een hele week hutspot te eten.

Maar ik doelde eigenlijk ergens anders naar (heb een topic op thuis over huisgenoten) Die meiden eten best luxe hoor!! Verse pasta, Ben&Jerry ijs etc. Maar 9 euro voor een gloednieuwe douche (die ik koop en ophang overigens) vinden ze te duur en/of hebben ze het geld niet voor

Nou ja, nu spelen er ook andere aspecten een rol. Maar toch.
quote:delphicat schreef op 27 maart 2010 @ 19:15:

[...]

Misschien moet je wat vrekkeriger met je woorden omgaan

En welkom bij de vrekkenclub!

Zou niet verkeerd zijn he

Ach ja, zo bezorg ik sommige forummers een leuke tijdinvulling.
Ik lees ook even mee. Ben nu 4 maanden student-af, maar het lukt me ondanks dat ik nu eindelijk een 'normaal' inkomen heb nog steeds niet uit de bespaar-modus te komen!
Ik heb trouwens nagedacht om een keer (of regelmatig) een boodschappenpakket te geven aan een gezin die het wat minder heeft. En dan ook helemaal volstoppen met lekkere en luxe dingen. Ik voel me dan zo happy om een medemens te helpen.

Maar ik vraag me weleens af of zo'n gezin daarop zit te wachten. Ben bang dat ze eerder boos worden omdat ze niet in zo'n "hokje" gestopt wilt worden.
quote:Bloemetje22 schreef op 27 maart 2010 @ 21:13:

Medevrekken, ik heb even een vraag over een geldterugactie. Ik heb hier nog nooit aan meegedaan, dus ik weet niet zo goed hoe het moet.

De silan wasverzachter is een geldterugactie op dit moment. En je mag max 3 inzendingen per adres. Dus ik heb nu 3 flessen gekocht en deze staan alledrie op dezelfde bon. Kan ik het nu zo opsturen?

Of heb ik het verkeerd gedaan en had ik voor elke fles een aparte bon moeten hebben?

Weten jullie dat?

Alvast bedankt!

Ik had ze alle drie op 1 bon staan. En ook de Persil geld terugactie en die dus maar even apart afgerekend.

Gewoon de drie actiekaartjes elk apart invullen, 1 bon erbij en dat alles in 1 enveloppe. Moet heus wel goed gaan!
quote:Lovestar schreef op 27 maart 2010 @ 20:28:

Ik merk trouwens dat ik voor sommige bespaartips gewoon te lui ben Als ik zie ze staan voel ik gewoon de neiging.....om niks te doen

Het is maar net hoe hoog de nood is. Ik lette vroeger nooit ergens op en heb ook echt geld weggegooid met dubbele abonnementen en onnozele verzekeringen etc.

Nu moet ik opletten en heb er dus van het eerst van mij leven eens werk van gemaakt.

En als ik het straks weer breder heb, zal ik mijn boodschappenbudget wel weer over boord gooien en kopen wat ik wil.

Maar toch zal ik denk ik wel op bepaalde dingen blijven letten. Want pas als je gaat vrekken zie je het ongelooflijke verschil in prijs tussen van alles, en hoe ontzettend veel dat kan uitmaken. Niet alleen met grote dingen, maar ook met dagelijkse boodschappen.
Ok Hiltje, dank je wel! Ik heb het gedaan zoals jij zei. De enveloppe staat klaar. Dus ik hoop dat het goed gaat. Ik laat het jullie weten.
Belastingdienst, leuk om te weten.

In de Elsevier van een paar weken terug werd er op gewezen dat de minstverdienende partner hiervoor in aanmerking kan komen, Elsevier gaf als voorbeeld dat als de ene partner een inkomen heeft van 4 ton en de ander een inkomen van 3 ton, plus nog een aantal andere voorwaarden, o.a. een kind onder de 12 jaar.

Kwestie van welgeteld 1 kruisje zetten op je aangiftebiljet !
Trouwens bonnetje van de silan heb ik ingevuld toen het bij de AH 2 voor 1 was.. Want kon icm andere acties. Had ik er nou maar 6 genomen.
Ik ben trouwens een sucker voor leuke, schattige dingen.....

Ik heb bv roze Himalayazout gekocht omdat ik het zo leuk vond. Heb er geen spijt van hoor, maar denk dat een menig vrek denkt:

Mijn oren klapperen van die vriendin die ski-uitrusting steelt.....De integriteit van sommige mensen zijn ver te zoeken.

En die werkster dan

Thee toch!!! Dat is echt balen. Niet alleen voor een vrekkenhart hoor. Dat is gewoon voor iedereen ***

Ik vind het lastig wanneer je klaar bent met koopjes te jagen met verzorgingproducten. Ik ook heb een voorraad shampoo, body lotion ed. Heb nu het gevoel dat ik moet opmaken, maar ja. Een voorraadje is wel fijn. Hebben jullie een grens hiervoor?

De studenten hier, hoeveel geld reserveren jullie per maand voor eten/boodschappen? Ook oud-studenten mogen antwoord geven natuurlijk

Ik check ook altijd de bon in de winkel. Waar ik ook ben. Zo heeft de cassiere weleens dubbel een familieverpakking toiletpapier aangeslagen. Ex zag het niet, ik wel (geeft de bon vroeger trouwens standaard aan mij gelijk )

Was anders duurt uitgevallen, 5 euro

@Hiltje

Welke site was dat van de contactlenzen??

*probeert goedkoper uit te komen*

Maar wel met kwaliteitlenzen hoor!!!!

Topic helemaal gelezen!! *is trots*

Ben er praktisch de hele dag mee bezig geweest Vond het leuk ook nog

Ik trok wel even mijn wenkbrauwen omhoog toen ik zag dat de laatste 3 pagina's praktisch door mij gevuld waren

Enne, fijn dat ik verwelkomd word als een semi-vrek (selectief, eigenlijk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven